vriend gaat vreemd

05-01-2009 14:12 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Onderstaande wil ik graag even kwijt. Misschien heeft iemand tips, ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen.

Een tijdje geleden moest ik wat op de laptop van mijn vriend installeren (is een leek in dat soort dingen). Zijn msn meldde toen automatisch aan. En zag ik dat hij ongelezen berichten had, terwijl hij mij altijd zei dat hij op dat adres nooit e-mail verzond/ontving. Nieuwschierig geworden keek ik toch stiekem even naar de mail. Zag ik dat hij zich had ingeschreven had op een of andere vage datingsite (sexsite). Hij had inmiddels contact met verschillende meiden. Ik vroeg mij af waarom hij dit deed. Ben met hem een gesprek aangegaan en hij zei dat hij dit alleen deed voor de spanning en er verder niets mee bedoelde. Hij zei ook dat als ik me daar niet prettig bij voelde hij er wel mee op zou houden. Dit wilde ik graag want het gaf me geen fijn gevoel.

Hier ging een tijdje overheen. Op een gegeven moment draaide hij zijn laptop elke keer zodat ik niets kon zien en begon hij te typen. Als ik hem dan vroeg wat hij aan het doen was, was hij aan het chatten met een vriend. Normaal mag ik altijd meelezen, is een goede vriend van ons beiden. Ik vertrouwde het dus niet en heb me ingeschreven op die vage datingssite met een fakenaam en heb daarbij een e-mailadres op hotmail aangemaakt.

Ik sprak hem op die vage site aan en daar hebben we onze e-mailadressen uitgewisseld en een paar keer met elkaar ge-e-maild. Op een gegeven moment hadden mijn vriend en ik een gezellig avondje en biechte hij op dat hij contact had met een ander meisje, maar dat het een verrassing moest zijn eigenlijk omdat we het er wel eens over gehad hebben hoe het zou zijn om er een vrouwtje voor de sex bij te hebben, een trio met twee vrouwen dus. Ik baalde er stevig van dat hij dit niet van te voren overlegd had. Hij zou haar nu gaan vragen of zij bi is of niet. (hij weet dus nog steeds niet dat ik dus die meid ben).

Kort geleden vroeg ik hem of hij inmiddels wat van die meid gehoord had of niet. Hij zei van niet (kan niet, want ik had hem inmiddels weer gemaild). Hij loog dus al weer. Ik daarna mijn fake emailadres maar weer checken. Blijkt dat hij dus helemaal niet gevraagd heeft of ze bi is, maar gewoon op dezelfde tour doorgaat. Hij wil dus sex met haar. Hij heeft zijn telefoonnummer in het e-mailadres gezet.

Nu zit ik erover te denken om een goedkoop pre-paidkaartje te kopen en hem te sms-en. En een keer met hem af te spreken en hem er gewoon maar mee te confronteren. Of gaat dit te ver.

HELP.... IK WEET ECHT NIET MEER WAT TE DOEN!!!
Ik ontken mijn aandeel helemaal niet !!!!

Nadat ik het ontdekt had, heb ik even meegespeeld. Hij biechte het op en beloofde beterschap. Maar het tegendeel is waar. Hij blijft liegen!!! En het gaat niet om die motor. Helemaal mee eens, maar die afspraak is waarschijnlijk wel zaterdagochtend, evenals afspraak met die meid.... dus in zekere zin heeft het wel met elkaar te maken. Hoe kan je nou op twee plaatsen tegelijk zijn?
Ik zou niet eens de confrontatie aangaan..zou er totaal het nut niet van inzien. Hij liegt tegen je..dat is geen liefde. Dus, ik zou het vanavond nog uitmaken en zoiets zeggen als;

Zo vriend, jij houdt nu even je mond en je luistert. Ik heb geen zin meer in onze verkering want jij liegt. Ik heb bewijzen genoeg, en nee, die ga je niet krijgen. Succes met je motor gedoe maar zo wil ik niet behandeld worden. En nee, je hoeft me niet meer te bellen of te smsen. Ik zal 2 dagen verdrietig zijn en daarna ben ik er helemaal klaar mee. Nu ga ik mijn spullen pakken en morgen kan je jouw spullen ophalen tussen 17 en 18u. Ze zullen buiten op de stoep staan, dus als ik jou was zou ik erop tijd zijn. Dag jongen waarvan ik dacht te houden..ik heb me vergist.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 07 januari 2009 @ 16:09:

Ik zou niet eens de confrontatie aangaan..zou er totaal het nut niet van inzien. Hij liegt tegen je..dat is geen liefde. Dus, ik zou het vanavond nog uitmaken en zoiets zeggen als;

Zo vriend, jij houdt nu even je mond en je luistert. Ik heb geen zin meer in onze verkering want jij liegt. Ik heb bewijzen genoeg, en nee, die ga je niet krijgen. Succes met je motor gedoe maar zo wil ik niet behandeld worden. En nee, je hoeft me niet meer te bellen of te smsen. Ik zal 2 dagen verdrietig zijn en daarna ben ik er helemaal klaar mee. Nu ga ik mijn spullen pakken en morgen kan je jouw spullen ophalen tussen 17 en 18u. Ze zullen buiten op de stoep staan, dus als ik jou was zou ik erop tijd zijn. Dag jongen waarvan ik dacht te houden..ik heb me vergist.Dit is ook al in mijn gedachten opgekomen. Misschien moet het maar zo....
tjongejongejongejonge..... het doet er toch al helemaal niet meer toe.... hij bedonderd je, jij weet het, want hij bedonderd je met jou en jij blijft het verhaal meespelen....

kap nou gewoon....

Ga met hem praten over jullie over wat jij inmiddels weet en en hoe nu verder en als hij liegt dan kun je daar je conclusies aan verbinden.....

Lekker belangrijk dat hij zegt dat hij een motor gaat kijken terwijl jij weet dat hij met jou alterego heeft afgesproken ... Dit weet je toch al?

Ga aan de bak!
Print het uit en neem het mee, kan je het oplezen.

Wel ff naar hem toegaan dan voor al jouw spulletjes.

Echt Tuinkabouter..dit is een belachelijke situatie en dat weet jij ook. Nu even door de zure appel heenbijten en dan kan je vrijdag met een lekker gevoel uitgaan.
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 07 januari 2009 @ 16:09:

Ik ontken mijn aandeel helemaal niet !!!!

Nadat ik het ontdekt had, heb ik even meegespeeld. Hij biechte het op en beloofde beterschap. Maar het tegendeel is waar. Hij blijft liegen!!! En het gaat niet om die motor. Helemaal mee eens, maar die afspraak is waarschijnlijk wel zaterdagochtend, evenals afspraak met die meid.... dus in zekere zin heeft het wel met elkaar te maken. Hoe kan je nou op twee plaatsen tegelijk zijn?

Lief Kleintuinkaboutertje, naar aanleiding van deze reactie kan ik alleen maar concluderen dat je nog ver verwijderd bent van enig inzicht over de kern van deze situatie.

Als je nou eens alle afleidende factoren in dit verhaal uitgumt (dus; weg met de motor, de afspraak op zaterdag), wat blijft er dan over?

Ik denk; wantrouwen, oneerlijkheid, stress, onzekerheid, ijdele hoop, en meer van dat soort relatie-ondermijnende zaken.

Weer mijn vraag; what's the point???
Ohhhhhh.... dit is heftiger dan As The World Turns

Wat ik nu post is alleen maar wat ik denk en hoe ik erin zou staan....

Volgens mij zou ik hem nooit meer kunnen vertrouwen en hij mij ook niet als alles uit zou komen. Dit zou wat mij betreft absoluut kapot gaan.

En aangezien ik dan toch al flink op weg ben (als ik in jouw schoenen zou staan dus..), zou ik all the way gaan.... met in mijn achterhoofd dat het dus het einde is en na de confrontatie kan gaan verhuizen. Dus ja, dan zou ik verder spitten en dat ander plan in werking stellen. Pfff... ik krijg het al benauwd als ik eraan denk

Dan kan hij nog niet werkelijk vreemd zijn gegaan, maar het liegen is een feit; hij heeft zelfs zijn telefoonnummer gegeven.

Lijkt mij een kwestie van tijd - anders zou ik het niet kunnen interpreteren.
Ik denk dat je m morgen maar gewoon moet vragen om met je te trouwen. Of zeg dat je zwanger bent. fake je over een paar weekjes een miskraam, ook leuk.

Waarom wachten tot ie weer over die motor begint? waaom over die andere vrouw beginnen. waarom zeg je idd niet gewoon. schat ik heb een fakeprofiel aangemaakt op die-endie site, en kijk eens wat er toen gebeurde. Nou vind ik je niet meer lief, dus toedeledokie!
Wat ik zou doen:

Hem zaterdag de kous op de kop laten krijgen.

Dus: afspraak maken en hem laten gaan.

Op dat moment de confrontatie aangaan.

Wellicht is het stoere praat en zou het nooit tot een sexdate komen, maar vindt hij het dus alleen maar stoer en spannend.

Ik begrijp dat je het wil weten, een fake profiel aanmaken etc. is niet handig. Je pijnigt jezelf daarmee, maar ik begrijp de wrok wel alhoewel ik hem niet goedkeur.

Mensen kunnen makkelijk oordelen over wat je wel/niet moet doen. Je zult daar zelf een beslissing in moeten nemen.

Maar dit is (denk ik?) geen houden van,

Je geeft zelf je grenzen aan en beslist zelf of je je leven wilt/kan delen met zo'n man.

Sterkte
Jeetje zeg, heb niet alle reacties gelezen, maar dat je dát kan volhouden zeg, dat toneelspel!! Dat vind ik geloof ik nog het aller knapst van dit alles..Ongelooflijk!

Gewoon doen alsof er niets is, nog sex met hem hebben en er helemaal niets over zeggen, afspraak marktplaats voor zogenaamde motor bla bla..maar weten dat het om een sexafspraak gaat met een andere meid, echt hoe hou je het vol??

Verder geen zinnig advies, je reageert zo totaal niet als dat ik zou doen!

Pff, had hem bij de allereerste ontdekking al, nee zelfs vermoeden al, bij de staart getrokken. Ik kan zoooo slecht toneelspelen wat dat betreft! Bij mij merk je meteen als er iets is..

Ik wens je succes.
anoniem_5320 wijzigde dit bericht op 07-01-2009 16:18
Reden: toevoeging
% gewijzigd
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Echt ik snap gewoon werkelijk waar niet dat je überhaupt mee gaat in deze ziekelijke toestand.

Serieus, het is toch gewoon heel erg simpel: je hebt hem betrapt op iets wat niet door de beugel kan. Dus dan confronteer je hem er mee en dan maak je het óf uit, of jullie vinden samen een oplossing.

Ik vind eerlijk gezegd dat wat jij nu doet net zo erg, jij bent evengoed aan het liegen en bedriegen. Niet dat ik dat erg voor hem vind, maar wat doe je je zelf aan?? En beter nog, hoe KAN je dit volhouden? Je vindt het 'moeilijk' zeg je, om met hem om te gaan. Nou meid, dat lijkt me nog zacht uitgedrukt. Ik zou helemaal op knappen staan! Jij bent deze nare situatie nog veel erger aan het maken...heb je dat wel door?

Raar verhaal hoor.. maar goed.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Meid je steekt je kop in het zand. Er worden hier echt steengoede adviezen gegeven, maar je doet er niks mee. Je gaat gewoon door met waar je aan begonnen was.

Ik denk dat je te bang bent (om hem kwijt te raken) om hem te confronteren en voor jezelf te kiezen. Hierdoor raak je jezelf alleen maar kwijt en wordt het van kwaad tot erger.

Maar zolang jij niet het heft in eigen hand neemt en zelf beslissingen neemt + consequenties aanvaardt, kunnen wij lullen als Bruggeman maar verandert er niets.
Ik weet het, ik weet het, ik weet het, ik weet het....

Allemaal andere adviezen hiero. Zodra ik een opmerking maak dat ik een advies ga opvolgen, is er wel weer iemand die iets anders opmerkt waardoor mijn gedachten weer op hol vliegen....
Kleintuinkaboutertje; neem eens een break van het spel! Neem de tijd en rust om tot de kern te komen.

Reageer eens op wat ik eerder schreef:

Als je nou eens alle afleidende factoren in dit verhaal uitgumt (dus; weg met de motor, de afspraak op zaterdag), wat blijft er dan over?

Ik denk; wantrouwen, oneerlijkheid, stress, onzekerheid, ijdele hoop, en meer van dat soort relatie-ondermijnende zaken.

Kun je hier iets mee?
Laat je niet van de wijs brengen meis. Je bent waarschijnlijk niet in de meest stabiele toestand nu waardoor je niet alles nuchter bekijkt. begrijpelijk.

Maar hoe verschillend de adviezen voor jou ook mogen zijn, ik lees ze heel anders. Ik lees vooral dat je helder eerlijk en duidelijk moet zijn. In eerste instantie naar jezelf toe, dat is veruit het belangrijkste. Wat wil jij, en wat verlang je in een relatie, wat zijn jouw grenzen? Ik heb het idee dat je die dingen al een beetje uit het oog verloren bent en dat daarom alles zo duizelt voor je. Dus zet het desnoods op papier. Bekijk dan de situatie, wat doet je vriend, wat doe jij en hoe ziet jullie relatie er nu uit? En hoe moet het nu verder, waarbij je je eigen grenzen respecteert en je jezelf niet uit het oog verliest? En ook heel belangrijk, welke consequenties zijn er aan verbonden?

Op die manier zul je het gesprek met je vriend aan moeten gaan. Dat is je houvast en je uitgangspunt. Laat je niet van de wijs brengen. Desnoods mail je het hem of schrijf je een brief als je het in een gesprek niet aankunt. Maar wat er ook gebeurt, kies voor jezelf en bewaak je grenzen.

sterkte!
quote:plukvandepetteflat schreef op 07 januari 2009 @ 17:09:

Laat je niet van de wijs brengen meis. Je bent waarschijnlijk niet in de meest stabiele toestand nu waardoor je niet alles nuchter bekijkt. begrijpelijk.

Maar hoe verschillend de adviezen voor jou ook mogen zijn, ik lees ze heel anders. Ik lees vooral dat je helder eerlijk en duidelijk moet zijn. In eerste instantie naar jezelf toe, dat is veruit het belangrijkste. Wat wil jij, en wat verlang je in een relatie, wat zijn jouw grenzen? Ik heb het idee dat je die dingen al een beetje uit het oog verloren bent en dat daarom alles zo duizelt voor je. Dus zet het desnoods op papier. Bekijk dan de situatie, wat doet je vriend, wat doe jij en hoe ziet jullie relatie er nu uit? En hoe moet het nu verder, waarbij je je eigen grenzen respecteert en je jezelf niet uit het oog verliest? En ook heel belangrijk, welke consequenties zijn er aan verbonden?

Op die manier zul je het gesprek met je vriend aan moeten gaan. Dat is je houvast en je uitgangspunt. Laat je niet van de wijs brengen. Desnoods mail je het hem of schrijf je een brief als je het in een gesprek niet aankunt. Maar wat er ook gebeurt, kies voor jezelf en bewaak je grenzen.

sterkte!

Een super-helder advies. Als je hier niets mee kunt...

En reageer eens alsjeblieft? Inhoudelijk? Op wat Puk, ik en anderen zeggen?

Ik ben zo benieuwd naar je reactie (en could'nt care less about fake profielen, neppe dates en motoren!)!
Ik denk dat de post van pluk de kern raakt. Je lijkt inderdaad jezelf al 'verloren' in het spel, en daarom zie je dingen misschien niet helder.

Alles op papier zetten lijkt me heel goed voor je, wees eens écht eerlijk tegen en over jezelf. Denk goed na over wat je wil en vooral hoe je dat wilt... Misschien krijg je het dan voor jezelf wat duidelijker.

Als jij de dingen op een rij hebt zou ik toch echt de confrontatie aangaan met je vriend. Hou daarbij in je achterhoofd alles wat je opgeschreven had (hou het er zonodig bij)

Zeg je vriend eerlijk hoe je je voelt, dat zou hem toch ook wat moeten doen als het goed is, en wie weet luistert hij dan wel en wil hij wel praten.

Succes nogmaals!
Kabouterlief, als jij door wil met deze man, laat dan niemand, niet ik, geen andere forummer je daar dan bij in de weg staan. Daar gaat het helemaal niet om.

Hou er rekening mee dat je niet de waarheid zult krijgen. Omdat jouw vriend graag rommelt. Hij belooft je beterschap en liegt vervolgens vrolijk door. Dat is in ieder geval een gegeven waarvan jij zelf moet bepalen of dat is waar jij mee kunt leven. Als je besloten hebt hem te accepteren zoals hij is (je wil tenslotte doorgaan) dan zou je best een gesprek met hem aan kunnen gaan, vóór zaterdag nog en hem vertellen wat je weet door je eigen actie.

Je bent bang maar dan ben je zaterdag toch ook nog bang? Kun je het net zo goed achter de rug hebben. Ik zie die meerwaarde van wachten tot zaterdag niet in. Of denk je stiekem dat het toch allemaal nog goedkomt en dat hij echt naar een motor gaat kijken?
Ik denk dat kabouter gevangen zit in haar eigen angst en hoop. En zo lang ze geen beslissing maakt hoeft ze niets te ondernemen en geen confrontatie aan te gaan. En blijft ze veilig zitten waar ze zit denkt ze.

In werkelijkheid doet ze zichzelf te kort, helaas. Het is even eng en even door de zure appel heenbijten, maar uiteindelijk ben je sterker dan jezelf denkt meis. Als je voor jezelf kiest door eerlijk naar jezelf te zijn, kun je daar (later) trots op zijn. Begin bijv eens met die zaken op te schrijven, zodat je de boel voor jezelf wat helderder krijgt.
Nieuwe ontwikkelingen.

Ik heb hem gisteren gevraagd of hij weer wat van die meid had gehoord. Nog niet ze hij. Hij vertelde wel dat hij inmiddels gevraagd heeft aan haar of ze bi is. (Een fantasie van ons om een keer een trio te hebben met een vrouw erbij). Hij liegt dus weer dat ie niets gehoord heeft. Hij heeft haar inmiddels opgebiecht (mij dus eigenlijk) dat hij een vriendin heeft en dus eigenlijk een sex-buddy voor ons beiden zoekt. Ik heb hem teruggemaild dat hij dat direct in het begin had moeten doen en verteld dat ik (nou ja die meid) niet bi ben, zo heeft hij een reden om ermee te stoppen, als ik gezegd had dat ze dat wel was gaat hij natuurlijk nog steeds vrolijk door. In de mail vroeg hij om vergiffenis dat hij het niet eerder had verteld. Zijn geweten begon op te spelen. Ja logisch, omdat ik hem er natuurlijk wel eens naar vroeg. In de mail zei hij ook nog dat als ik het nog steeds leuk vond wat af te spreken met of zonder vriendin, ja dat probeert ie dan nog wel, dat ik dat maar moet laten weten.... Dat doe ik dus niet. Ik heb geantwoord dat ik het laag van hem vind dat hij ondanks dat hij weet dat ik niet bi ben en ondanks dat hij het opbiecht toch nog met mij alleen zou willen afspreken. Ook heb ik hem in de mail gevraagd of hij dan wat mist in zijn relatie ofzo. En of hij nog meer meiden op internet aanspreekt voor sex zonder dat zijn vriendin het weet of zonder dat hij meldt dat hij een vriendin heeft. Zo wekt hij valse hoop bij andere meiden en ik vind dat dat niet kan, als hij toch niet van plan is om het tot een afspraak te laten komen.

De afspraak van de motor gaat ook niet door.... zei hij me....
Dit meen je niet Lijkt wel of je in een soap leeft en jijzelf er het hardste in geloofd!
En wanneer ga je hem met de waarheid confronteren? Of ga je nog langer door om dit spelletje te spelen? Het lijkt wel of je 2 persoonlijkheden hebt! Pfff, lijkt me knap ingewikkeld! Ik zou maar eens snel met de waarheid boven tafel komen voor je jezelf verliest in deze toestand!
...
Ik zeg dit niet snel, maar Katoutertje; je bent hopeloos! Of een masochist.
Tja, met die nieuwe ontwikkelingen maakt wachten tot zaterdag dus niet uit. (ik had me nog voorgesteld dat dat nuttig zou zijn zodat je voor jezelf helder had hoever hij bereid was te gaan in jou bedonderen, zodat het makkelijker wordt voor je het uit te maken).

Nu denk ik: zogauw je hem weer ziet zeggen dat het uit is. Meid, het komt echt niet goed. Misschien voor een paar weken, maar het blijft aan je knagen en over twee maanden zit je hier met een nieuw topic waar in wederom blijkt dat hij niet te vertrouwen is. Waar wacht je op? Je wil toch niet je leven verspillen aan iemand die het niet waard vindt om jou zijn onvoorwaardelijke liefde te geven, die jou als iets leuks voor erbij heeft, die jou je waardigheid ontneemt? Nee! Kies nu voor jezelf en bespaar je een hoop ellende die je in de toekomst wacht als je met hem doorgaat.
Volgens mij is het tijd om knopen te hakken. Ga om tafel, vertel wat je weet (print het uit en leg 't op tafel), geef toe dat je niet netjes hebt gehandeld, maar dat je vertrouwen in hem volledig is afgetakeld (toch....? Lijkt mij....).

Weet je wat je verder zou willen? Ik bedoel.... wil je hoe dan ook met hem verder of ????

Motor kijken gaat ook niet door.... De testrit dus ook niet, schat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven