vriend gaat vreemd

05-01-2009 14:12 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Onderstaande wil ik graag even kwijt. Misschien heeft iemand tips, ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen.

Een tijdje geleden moest ik wat op de laptop van mijn vriend installeren (is een leek in dat soort dingen). Zijn msn meldde toen automatisch aan. En zag ik dat hij ongelezen berichten had, terwijl hij mij altijd zei dat hij op dat adres nooit e-mail verzond/ontving. Nieuwschierig geworden keek ik toch stiekem even naar de mail. Zag ik dat hij zich had ingeschreven had op een of andere vage datingsite (sexsite). Hij had inmiddels contact met verschillende meiden. Ik vroeg mij af waarom hij dit deed. Ben met hem een gesprek aangegaan en hij zei dat hij dit alleen deed voor de spanning en er verder niets mee bedoelde. Hij zei ook dat als ik me daar niet prettig bij voelde hij er wel mee op zou houden. Dit wilde ik graag want het gaf me geen fijn gevoel.

Hier ging een tijdje overheen. Op een gegeven moment draaide hij zijn laptop elke keer zodat ik niets kon zien en begon hij te typen. Als ik hem dan vroeg wat hij aan het doen was, was hij aan het chatten met een vriend. Normaal mag ik altijd meelezen, is een goede vriend van ons beiden. Ik vertrouwde het dus niet en heb me ingeschreven op die vage datingssite met een fakenaam en heb daarbij een e-mailadres op hotmail aangemaakt.

Ik sprak hem op die vage site aan en daar hebben we onze e-mailadressen uitgewisseld en een paar keer met elkaar ge-e-maild. Op een gegeven moment hadden mijn vriend en ik een gezellig avondje en biechte hij op dat hij contact had met een ander meisje, maar dat het een verrassing moest zijn eigenlijk omdat we het er wel eens over gehad hebben hoe het zou zijn om er een vrouwtje voor de sex bij te hebben, een trio met twee vrouwen dus. Ik baalde er stevig van dat hij dit niet van te voren overlegd had. Hij zou haar nu gaan vragen of zij bi is of niet. (hij weet dus nog steeds niet dat ik dus die meid ben).

Kort geleden vroeg ik hem of hij inmiddels wat van die meid gehoord had of niet. Hij zei van niet (kan niet, want ik had hem inmiddels weer gemaild). Hij loog dus al weer. Ik daarna mijn fake emailadres maar weer checken. Blijkt dat hij dus helemaal niet gevraagd heeft of ze bi is, maar gewoon op dezelfde tour doorgaat. Hij wil dus sex met haar. Hij heeft zijn telefoonnummer in het e-mailadres gezet.

Nu zit ik erover te denken om een goedkoop pre-paidkaartje te kopen en hem te sms-en. En een keer met hem af te spreken en hem er gewoon maar mee te confronteren. Of gaat dit te ver.

HELP.... IK WEET ECHT NIET MEER WAT TE DOEN!!!
Weet je wat het probleem is met dit soort acties? Je neemt dit mee in de toekomst. Je valt zo makkelijk in de val die 'herhaling' heet.

Immers... je hebt nu ervaren dat je vriend tegen je liegt en misschien met een ander zou rommelen. Je vertouwen in hem is (lijkt mij) onherstelbaar geschonden. Stel dat het tot een breuk komt en over een tijdje ben je klaar voor een nieuwe relatie. Dan is er zo'n grote kans dat je muren hebt opgetrokken en als die muren er niet zijn of na een tijdje zijn verdwenen, kan de achterdocht onverwacht aankloppen. En dan is er dan stemmetje met wat je allemaal zou kunnen doen om te contoleren of hij wel trouw is. Per slot van rekening: you've been there and done that.... en zo loop je het gevaar weer in een dergelijk cirkeltje terecht te komen...

Daarom knopen hakken en het niet verder laten sudderen.

Maar dat is mijn mening....
Zou het niet verstandig zijn om aan langetermijn-visie te doen denk je? Je probleem is nu voor zaterdag opgelost, maar er volgen waarschijnlijk steeds weer van dit soort problemen. Waarom kijk je niet naar wat je op de lange termijn gelukkig maakt? Waarom gun je jezelf niet dat geluk? Wat houdt je tegen?
Wat me tegenhoudt? De hoop dat het toch nog goed komt denk ik. Dat hij toch zal veranderen. In de e-mail aan hem heb ik gezegd dat ik hoop dat hij niet andere meiden ook zo benaderd om hen te kwetsen, wat dat is uiteindelijk wat er dan gebeurd. Ik hoop dat hij hier over na gaat denken en het niet weer doet. Of in elk geval meedeelt (aan zijn vriendin) als hij van plan is zoiets te doen zodat we het er over kunnen hebben.

En ja, het zal lang duren voor ik hem weer volledig vertrouw natuurlijk. Maar ik ben na deze actie niet van plan om hem te controleren. Dit gebeurde laatst ook per ongeluk omdat hij zijn messenger/mail nog aan had staan en ik zag dat hij een mail had van een bepaalde site, terwijl ik iets voor hem installeren moest. Als hij het anders had willen spelen had hij zijn messenger uit moeten zetten zodat ik niets KON ontdekken... toch???
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 14:07:

Wat me tegenhoudt? De hoop dat het toch nog goed komt denk ik. Dat hij toch zal veranderen. In de e-mail aan hem heb ik gezegd dat ik hoop dat hij niet andere meiden ook zo benaderd om hen te kwetsen, wat dat is uiteindelijk wat er dan gebeurd. Ik hoop dat hij hier over na gaat denken en het niet weer doet. Of in elk geval meedeelt (aan zijn vriendin) als hij van plan is zoiets te doen zodat we het er over kunnen hebben.

En ja, het zal lang duren voor ik hem weer volledig vertrouw natuurlijk. Maar ik ben na deze actie niet van plan om hem te controleren. Dit gebeurde laatst ook per ongeluk omdat hij zijn messenger/mail nog aan had staan en ik zag dat hij een mail had van een bepaalde site, terwijl ik iets voor hem installeren moest. Als hij het anders had willen spelen had hij zijn messenger uit moeten zetten zodat ik niets KON ontdekken... toch???

Wie probeer je nou wijs te maken dat het goedkomt? Ons of jezelf? Want ons overtuig je niet.

*Is zo vrij namens alle ander posters in deze te spreken. Wie bezwaar heeft, meldt dit maar hieronder*
Je moet wel heel weinig van jezelf houden als je bij zo'n vent blijft.
...
mezelf he....

ernstig, maar het is ook zo moeilijk, we wonen nu vier jaar samen, kennen elkaar al zo'n 15 jaar.... zonde om dit alles zomaar weg te gooien... maar ja, misschien wel de beste optie...

waarschijnlijk lastig om ooit nog weer een man te kunnen vertrouwen....
quote:Zwieber schreef op 05 januari 2009 @ 15:12:

[...]

Onzin, juist zijn gezicht bij de confrontatie kan de perfecte mentale afsluiting van de relatie zijn voor TO.Klinkt heel logisch Zwieber, maar is het niet wat triest als je het gezicht van de ander in dit geval moet zien om je eigenwaarde op peil te houden? Die eigenwaarde moet namelijk al voldoende zijn om het gedrag van deze man niet pikken. Ook zonder het zien van zijn gezicht.
Sorry, maar ik ga mee met Zwieber. Op basis van ervaring. Ik kwam ook ooit per toeval een kaartje tegen van een ander meisje - er stond iets op in de trant van: het is nu 2 maanden geleden dat we voor het eerst gingen uiteten. Ik ben helemaal verliefd op je en bladibla. Zo'n kaartje dat je aan een bloem hangt. Slordig foutje van ex om dat kaartje op een hoge plank te bewaren (daar kon ik toch niet bij, helaas voor hem wilde ik 'm 's schoonmaken ).

Nooit verwacht, nooit gedacht. Voor het eerst dat ik iemand volledig vertrouwde. Meneer deed het met een meisje van de sportclub.

Relatie over, diepe deuk, hoge muren opgetrokken. Dacht daarna volledig hersteld te zijn, maar in een nieuwe relatie merkte ik dat ik vaak in gedachten werd teruggeworpen op zo'n toevalligheid als het vinden van een kaartje. En dan het stemmetje: wat als hij ook......

Anyways... je bent bezig met excuses voor hem te bedenken, zodat je geen heftige stappen hoeft te nemen. Dat is je goed recht, alleen los je er niets mee op.
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 14:17:

mezelf he....

ernstig, maar het is ook zo moeilijk, we wonen nu vier jaar samen, kennen elkaar al zo'n 15 jaar.... zonde om dit alles zomaar weg te gooien... maar ja, misschien wel de beste optie...

waarschijnlijk lastig om ooit nog weer een man te kunnen vertrouwen....Het is nog veel meer zonde om er nog een extra paar jaar van lijden bij te plakken voordat je het uitmaakt.
quote:eenman1979 schreef op 05 januari 2009 @ 15:24:

ga niet beginnen waar jullie definitie en mijn definitie ligt van: rotreactie.. eindeloze discussie namelijk!

Ik ben van mening, dat er mannen zijn die zich uit bijna elke situatie kunnen uit lullen, overal een verklaring voor hebben... ik zal het dus zover laten komen, dmv afspreken, dat hij er niet meer omheen kan en met de billen bloot moet!

Het checken van telefoons of email of andere dingen vind ik echt helemaal niet kunnen en ben daar heel, maar dan ook heel erg tegen!!

Het contact zoeken (anoniem!) met je eigen man dmv email sms of iets anders moet gewoon kunnen (mits je vermoedens egrens van hebt, of een grap wilt uithalen en natuurlijk ook tot op zekere hoogte) ... het is aan die man om er iets geheimzinigs van te maken!

Maar in deze specifieke situatie met de info die ik heb.. veroordeel ik de TO niet en zal lekker doorgaan als ik haar was!! Maar niet stiekem mails enb ntelefoon checken van hem... daar ben ik tegen!Die man kan zo mooi praten als hij wil, maar beschaamd vertrouwen.. daar is geen tegenargument of verklaring voldoende voor.
quote:Madhe schreef op 08 januari 2009 @ 14:17:

[...]

Klinkt heel logisch Zwieber, maar is het niet wat triest als je het gezicht van de ander in dit geval moet zien om je eigenwaarde op peil te houden? Die eigenwaarde moet namelijk al voldoende zijn om het gedrag van deze man niet pikken. Ook zonder het zien van zijn gezicht.Deze post was trouwens gebaseerd op de situatie zoals die was voor de meest recente posts van TO. Het had niet met eigenwaarde te maken, als wel met het makkelijker maken voor jezelf een relatie af te sluiten.
Quote: eenman1979 schreef op 05 januari 2009 @ 15:24:

Het checken van telefoons of email of andere dingen vind ik echt helemaal niet kunnen en ben daar heel, maar dan ook heel erg tegen!!

Het contact zoeken (anoniem!) met je eigen man dmv email sms of iets anders moet gewoon kunnen (mits je vermoedens egrens van hebt.

Maar niet stiekem mails enb ntelefoon checken van hem... daar ben ik tegen!

Dus als je vermoedens hebt, dan mag je 'm via de mail 'beetnemen'. Maar als je vermoedens hebt, mag je niet in z'n mail/telefoon kijken? Vind ik een beetje raar.

Ik moet eerlijk bekennen.... dat als bij mij het vermoeden zou bestaan en er komen steeds meer geheimzinnigheden voor (the writings on the wall), dan zou ik met knikkende knieeen, maagpijn, een droge mond en zweethanden de inhoud van zijn in-en outbox bekijken. Niet netjes? Nee. Maar ik vind het erger om m'n kop in het zand te steken en door te gaan alsof er niets aan de hand is. Ik verbreek een relatie liever als ik feiten heb, dan op basis van een vermoeden dat er meer speelt.

Je kan als moraalridder wel eenvoudig zeggen: Je moet erover praten, je vermoedens uiten, bladibla. Maar even serieus.... hoeveel vreemdegaande mensen zeggen dan direct: Ja, je hebt gelijk. Ik ga vreemd
Quote van Eenman: Maar in deze specifieke situatie met de info die ik heb.. veroordeel ik de TO niet en zal lekker doorgaan als ik haar was!! Maar niet stiekem mails enb ntelefoon checken van hem... daar ben ik tegen!

Het checken van zijn telefoon heb ik niet gedaan. Zou ik ook niet doen. Sterker nog, krijg ik niet eens de kans voor want hij houdt hem (angstvallig??) bij zich, terwijl hij hem eerder gewoon op tafel liet liggen.
Kleintuinkaboutjer: Sterker nog, krijg ik niet eens de kans voor want hij houdt hem (angstvallig??) bij zich, terwijl hij hem eerder gewoon op tafel liet liggen.

Ik zou zooooo'n buikpijn krijgen van jouw vriend
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 14:27:

Quote van Eenman: Maar in deze specifieke situatie met de info die ik heb.. veroordeel ik de TO niet en zal lekker doorgaan als ik haar was!! Maar niet stiekem mails enb ntelefoon checken van hem... daar ben ik tegen!

Het checken van zijn telefoon heb ik niet gedaan. Zou ik ook niet doen. Sterker nog, krijg ik niet eens de kans voor want hij houdt hem (angstvallig??) bij zich, terwijl hij hem eerder gewoon op tafel liet liggen.En dan gaat bij jou het luchtalarm niet af?
Pff jij hebt echt een bord voor je kop. Zit in een toneelspel verwikkeld en je meent dat je het nu goed opgelost hebt. Want die andere meid (=jezelf) heeft nu aan je vriend laten weten dat ze hem niet meer moet nu hij een vriendin blijkt te hebben. Nu denk je dus dat je je vriend hiermee stopt met zoeken naar andere vrouwtjes. Wie zegt dat hij niet nog wat mailprojectjes heeft lopen waar jij helemaal niks vanaf weet??

Je zegt dat je met hem gepraat hebt, maar dat praten geen zin heeft. Je hebt helemaal niet met hem gepraat. Je houdt gewoon een leugen in stand door te vragen naar motors, contact met andere vrouwen. Nee, praten houdt in: luister vriend, ik heb dit en dit ontdekt, zie hier het bewijs. Wat heeft dit te betekenen? Met wie doe je dit allemaal nog meer, en waarom doe je dit? En hoe zie je onze relatie nog?

Dat heb je dus niet gedaan. Je hebt hem helemaal niet geconfronteerd en hoopt nu vrolijk verder te kunnen gaan. En nee, je zult niet meer de behoefte hebben om hem te controleren nu je dit weet? Hoe kun je zo'n kerel nog ooit vertrouwen?
Ik krijg vooral buikpijn van TO's naiviteit.

Een potentieel scharreltje vraagt m om niet meer zijn vriendin of andere vrouwen te belazeren. Nou dat zal indruk maken..

Nu snapt ie vast wel dat ie het nooit meer moet doen en gaat ie de rest van zijn leven eerlijk en trouw zijn. Dream on!

In een ding heb je wel gelijk. als je niet van plan bent om m ooit te confronteren met ontdekkingen en niet van plan bent om m de deur te wijzen, dan heeft controleren ook totaal geen zin. dan kun je beter je kop in het zand steken en niet zoeken naar bewijzen, zodat je jezelf kunt blijven wijsmaken dat ie echt wel trouw is. En zo'n 2e hands motor is best lastig te vinden, dus ook logisch dat ie wekelijks gaat kijken maar nooit met een motor thuiskomt.

Ik zou nog maar een paar 100 fake-profielen aanmaken, want ik denk dat ie meteen na dat laatste mailtje weer op die site gedoken is. En genoeg vrouwen die er helemaal gen problemen mee hebben om wel een sexafspraak te maken met een bezette kerel. ( Heb vaak genoeg ONS-jes gehad met meneren die dan na de daad pas vertelden dat ze bezet waren).
Helemaal eens met return_of_the_kreng!
Ben ik nou de enige die dit abosluut niet zielig meer vindt voor TO ??

Het spijt me, maar jij bent zó RAAR bezig meid, misschien nog wel erger dan je vriend hoor...

Vaag verhaal, is het wel echt?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik vind niet dat ze erger bezig is dan haar vriend. Tuurlijk, het is 100% Soap. Het gaat eigenlijk nergens over en het enige dat je ermee bereikt is dat het toch waarschijnlijk kapot zal gaan.

Maar hij is begonnen met online contact zoeken met andere dames. Dat zijn vriendin (TO) dat heeft ontdekt en heeft besloten daarin een bijdrage te levern door actief een rol te spelen in zijn spannende hobby, maakt haar niet erger vind ik. Vind 't eerder sluw.
Ik vind t net zo erg, en vooral omdat ze hem daarna niet gaat confronteren met haar bevindingen. Dat ze dit in eerste instantie deed om erachter te komen wat hij nu van plan was, vind ik nog redelijk oke. Maar er daarna meer doorgaan......

Nee, kan ik ook niet meer zielig vinden, en zeer waarschijnlijk gaat deze relatie ook niet lang meer duren.
Kaboutertje,

Dat je niet weg wil bij je vriend is aan jou, wat iedereen hier ook zegt. Het is jouw leven en jouw relatie.

Pluk heeft gelijk, je denkt alleen op de korte termijn. Hoe het na zaterdag gaat, daar denk je niet of nauwelijks over na. Je schrijft eigenlijk letterlijk dat je je kop in het zand gaat steken na zaterdag. Dat is een keuze die niet iedereen zal begrijpen.

Ik denk dat jij al wel vaker dingen meegemaakt hebt met je vriend. Dingen die er nu voor zorgen dat je alleen kijkt naar wat nú , op dit moment, aan de hand is. Verder kijk je niet. Ik vind dat lijken op geconditioneerd gedrag. Snap je wat ik bedoel?

Ik herken het zo. Ik heb ook in een relatie gezeten waarin ik steeds op mijn hoede moest zijn en liever niet per ongeluk informatie vond van mijn ex, want het was namelijk altijd ellende, de spullen die ik vond (condooms onderin een boodschappentas, een lege condoomverpakking in de auto, briefjes met telefoonnummers, aan elkaar geplakte onderbroeken in een broekzak gefrommeld). Je kijkt dus wel uit met het rommelen in zijn spullen, voor je het weet kom je weer achter iets wat je helemaal niet wil weten.

Dus, ik begrijp wat je doet. Maar ik hoop dat je (op een dag) gaat inzien dat zo leven niet is wat je wenst voor jezelf. Het zal best even duren voor je weer een man vertrouwt als je bij deze man weg zou gaan maar nou en? Dan ben je een tijdje alleen en dan ga je eerst eens bedenken hoe jij een relatie voor je ziet en wie weet ontmoet je iemand die bij jouw beeld van een relatie past.

Maar dat is nu niet aan de orde, nu kies jij (voorlopig) nog voor een onzekere toekomst met je vriend. Dat moet je - nogmaals - zelf weten maar erken het wel, voel je geen slachtoffer, want dat ben je niet. Als je blijft dan kies je er zelf voor, realiseer je dat dan in ieder geval.
Sluw?

ik vind het helemaal niet sluw, vooral stom. Zeker omdat ze niks doet met die info. Als ze idd direct zijn koffers op de oprit had gezet met een printje van de mailwisseling er aan vast geniet, dan was het"mss "noodzakelijk kwaad"geweest om deze truc toe te passen.

Ontdekken, controleren en hopen dat ie er uit zichzelf mee stopt omdat je af en toe een opmerking maakt, das niet sluw, dat is je kop in het zand steken. En dan kan deze relatie nog heel lang duren. Hij heeft immers geen reden om bij haar weg te gaan, want hij kan doen en laten wat ie wil. En zij "wil hem niet kwijt". Waarom zou het dan stuk gaan?
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 13:13:

Nieuwe ontwikkelingen.

Ik heb hem gisteren gevraagd of hij weer wat van die meid had gehoord. Nog niet ze hij. Hij vertelde wel dat hij inmiddels gevraagd heeft aan haar of ze bi is. (Een fantasie van ons om een keer een trio te hebben met een vrouw erbij)Volgens mij werkt dat alleen lekker als jullie op en in elkaar kunnen vertrouwen. Hij liegt dus weer dat ie niets gehoord heeft. Hij heeft haar inmiddels opgebiecht (mij dus eigenlijk) dat hij een vriendin heeft en dus eigenlijk een sex-buddy voor ons beiden zoekt. Ik heb hem teruggemaild dat hij dat direct in het begin had moeten doen en verteld dat ik (nou ja die meid) niet bi ben, zo heeft hij een reden om ermee te stoppen As if, JIJ zou genoeg reden moeten zijn voor hem om hier niet eens aan te beginnen, als ik gezegd had dat ze dat wel was gaat hij natuurlijk nog steeds vrolijk door. In de mail vroeg hij om vergiffenis dat hij het niet eerder had verteld. Zijn geweten begon op te spelen. Ja logisch, omdat ik hem er natuurlijk wel eens naar vroeg. Nee, omdat zijn sexdate niet doorging. In de mail zei hij ook nog dat als ik het nog steeds leuk vond wat af te spreken met of zonder vriendin, ja dat probeert ie dan nog wel, dat ik dat maar moet laten weten.... Dat doe ik dus niet. Ik heb geantwoord dat ik het laag van hem vind dat hij ondanks dat hij weet dat ik niet bi ben en ondanks dat hij het opbiecht toch nog met mij alleen zou willen afspreken. Ook heb ik hem in de mail gevraagd of hij dan wat mist in zijn relatie ofzo. En of hij nog meer meiden op internet aanspreekt voor sex zonder dat zijn vriendin het weet of zonder dat hij meldt dat hij een vriendin heeft. Zo wekt hij valse hoop bij andere meiden en ik vind dat dat niet kan, als hij toch niet van plan is om het tot een afspraak te laten komen.

De afspraak van de motor gaat ook niet door.... zei hij me.... Dat komt dan wel goed uit, dat beide afspraken niet doorgaan. Het lijkt er tenminste op dat je dat van die motor nog echt gelooft ookHij maakt je niet ongelukkig, jij laat je ongelukkig maken door dit toe te staan.
Wat me vooral bezig houdt is hoe ze hier in godsnaam zó lang mee rond kan lopen..? Dat verbaasd me nog het meest..

Dat het niet vreet van binnen...

Dan moet je zelf ook een aardig staaltje nep doen/liegen/toneel kunnen spelen onder de knie hebben. Net zo goed als haar vriend dus.. Ik zou wel eens voor de gein in hun huiskamer willen kijken als ze daar schijnheilig met z'n tweetjes zitten te eten..

Hij is begonnen ja. En op het moment dat je zoiets ontdekt, dan loop je toch méteen op hem af? Ik snap het gewoon niet!

Oh well.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven