Vriend heeft beste vriendin

13-10-2008 20:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 1,5 jaar een relatie met een geweldige jongen. Sinds het begin van onze relatie had ie het er wel eens over dat ie goede vriendinnen heeft. Ik heb er toen niet zoveel aandacht aan besteed. Hij vertelde me over een goede vriendin van hem waar hij dagelijks mee belde toen hij nog geen relatie had met mij. Toen ik doorvroeg bleek dat hij haar van een datingsite kende en dat ze een paar keer op date zijn geweest en een aantal keren met elkaar naar bed zijn geweest. Hij heeft de relatie toen beeindigd omdat er op relationeel vlak geen klik was. Zij wou juist graag verder met hem. Op dit moment bellen ze wekelijks en msn'en ze dagelijks. Vaak sluit zij dan ook af met "knuffels en veel liefs".

Ik heb haar nog nooit gezien in die 1,5 jaar, dus ik vraag me soms af of ze dan echt zo'n goede vriendin als als het op mij overkomt. Wat meer mijn punt is; dit klinkt allemaal onschuldig en ik vertrouw mijn vriend ook volledig, weet dat hij 100% voor mij gaat. En toch zit het me niet helemaal lekker. Binnenkort gaan ze afspreken om elkaar weer eens te zien. Ik heb soms het gevoel dat zij misschien toch nog veel voor hem voelt, ook omdat ze bv nooit naar mij vraagt en altijd zo klef is met "kusjes"en "liefs" en "knuffels". Vooral ook het feit dat ze een paar keer met elkaar hebben geslapen, er zal toch een soort van aantrekkingskracht zijn. Wat vinden jullie hier van? Ik ben trouwens niet megajaloers ofzo, ben zelfs vorig jaar netjes mee op vakantie geweest met hem, een vriend van hem en zijn ex.
Dat hij een goede vriendin heeft waar hij dagelijks contact mee heeft, a là (ik heb ook dagelijks contact met een vriend), maar na anderhalf jaar heb je haar nog nooit gezien?? Dit stinkt...
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
*
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Waarom heb jij die vriendin nog nooit gezien of gesproken na anderhalf jaar relatie?
Inderdaad vreemd dat je haar nog nooit hebt gezien. Maar aan de andere kant: dat zij wellicht nog iets voor hem voelt, zegt helemaal niks over wat hij voor haar voelt. Bij twijfel: gewoon aan je vriend vragen hoe het zit! Hij kan je vast geruststellen!
Vreemd vanuit haar positie dat ze niet naar jou informeert. Als ze respect heeft voor jullie relatie zal ze jou toch ook willen ontmoeten, tenminste dat lijkt mij niet meer dan normaal...

Ze zou zich kunnen voorstellen dat het bij jou misschien gevoelig ligt en zich daarin in leven door jou te willen ontmoeten.

Persoonlijk zou ik dit niet leuk vinden als mijn man dit zou doen. Wij hebben ook in zo'n soort situatie gezeten in het begin van onze relatie en hij heeft mij toen in hun vriendschap betrokken. Zelf zou ik dit ook zo gedaan hebben. Het is namelijk helemaal niet vreemd dat dit jou onzeker maakt en ik vind dat zowel je vriend als zij dit moeten kunnen begrijpen (van nature dan, zelfs zonder dat je dit hoeft aan te kaarten).
[quote]miss dubbelfriss schreef op 13 oktober 2008 @ 20:27:

at je niet weet wat je ervan moet denken..

En MrDubbelfriss (ik noem hem effe zo voor de duidelijkheid) die heeft ook een beste vriendin. Ik ken haar, spreken vaak af met haar (en haar partner). En dan is het supergezellig.

MrDubbelfriss en ik hebben 'de afspraak' dat mijn vrienden/vriendinnen ook zijn vrienden/vriendinnen zijn en omgekeerd. Als dat niet zo was, dan was onze relatie vast niet zo goed als die nu is!

Zo bedoel ik het! En dat vind ik niet meer dan nomaal! Mijn man heeft ook een vriendin (zij is vrijgezel, is misschien iets anders dan wanneer iemand helemaal gesetteld is). Het is meer zijn vriendin dan de mijne en ze zien elkaar ook zonder dat ik erbij ben, maar ik word wel altijd bij hun vriendschap betrokken. Dat getuigd van respect. Ik zou het niet anders willen/kunnen.
Dus nog even... als tip voor jou... praat hier met je vriend over. Je hoeft niet net alsof te doen dat je dit okay en 'normaal' vindt als je dat anders voelt
Hoe weet je dat zij nooit naar jou informeert? Lees je al hun msngesprekken?

Hebben zij elkaar in dat anderhalfjaar ook niet gezien? Dat zou ik wel raar vinden. Of heb jij haar nog niet ontmoet? Dat zou ik minder raar vinden.

Kan wel je onrust begrijpen overigens, maar maak jezelf niet al te gek!
[quote]miss dubbelfriss schreef op 13 oktober 2008 @ 20:27:

Wat jouw vriend betreft; ik denk dat het tijd is voor een goed gesprek. Vraag op de man af wat ie met haar wil, waarom hij met haar wil afspreken en ook gewoon simpelweg of hij ook rekening wil houden met jouw gevoelens. Zeg hem dat het je onzeker maakt (dik het een beetje aan), dat je niet weet wat je ervan moet denken..

Precies dubbelfriss...

En Bridget andersom zou je vriend het ook niet leuk vinden wanneer jij zo'n geheimzinnig contact had met een andere jongen.

Ik zou het zekers niet op prijs stellen! Laat hem met jou een leuke avond doorbrengen ipv met haar af te spreken.
hoi bridgetjuh,

ik heb ook een vriend met een beste vriendin en ze geven elkaar ook kusjes en knuffels enzo via sms (vind ik niet zo heel erg leuk eigenlijk, maar ik weet van mezelf dat ik wat jaloerser aangelegd ben, dus ik probeer het gewoon te accepteren). Ze doen dit ECHT niet elke dag, misschien 1x in de maand. Ik heb haar vaker ontmoet en voel ik me absoluut niet buitengesloten door ze.

Ik zou het alleen niet accepteren als mijn vriend met haar naar bed zou zijn geweest en ze elkaar echt elke dag msn'nen, en dat mijn vriend haar nog nooit zou hebben voorgesteld... dat gaat in mijn ogen te ver. Dat ze ook nooit naar jou vraagt is (in mijn ogen, uit eigen ervaring) 100% ZEKER een teken dat ze je vriend leuk vind (maar dat hoeft natuurlijk dus niet wederzijds te zijn). Maar nogmaals, ik ben wel wat jaloers aangelegd , ik zou dan bang zijn dat het er toch weer eens een keer van zou komen, dat ze met elkaar het bed induiken. Ik zou flink wat met mijn vriend hierover gaan praten dat hij die relatie flink moet minderen en liefst zelfs mee eindigen, omdat het onze relatie schaadt. En ik zou hem eerlijk zeggen dat ik op hun relatie erg jaloers ben, en veel kan accepteren, maar dit niet. Dat vinden veel misschien een teken van je vriend "gevangen houden", maar als je hem verder gewoon zijn vrijheid gunt en zelfs met zijn ex mee op vakantie gaat, dan is dat toch onzin?

ik ben ook wel benieuwd wat anderen van jou verhaal vinden!
als je onderbuik zegt dat het niet okay is, is het vaak ook niet okay. Zeker als je van jezelf weet dat je niet mega jaloers bent.

Waarom wil hij nog met haar afspreken?

Ik zou er met je vriend over praten.

Het is ook niet eerlijk tegen over haar om vriendschappelijk met elkaar om te blijven gaan als een van de twee daar meer van verwacht of hoopt.

Ik zou aan geven dat je het niet leuk vind en dat je er een raar gevoel van krijgt. Aan hem om daarop te reageren. En zijn prioriteiten te kiezen.

Persoonlijk ben ik niet van de vriendschappen met iemand waar je intiem mee bent geweest.

Er zijn er hier een heleboel die daar anders over denken.
Heb je het met je vriend al een keer over hun gehad? Ik zou even een goed gesprek met hem aangaan en gewoon vragen hoe het zit. En dan ook uitleggen dat je bang bent dat zij misschien nog iets van hem wilt. Misschien vindt hij haar totaal niet belangrijk en heb je haar daarom nog nooit ontmoet.

Hoe vaak zien zij elkaar dan? Als zij elkaar haast nooit zien is het natuurlijk niet zo gek dat jij haar ook nog niet gezien hebt. Als ze elkaar wel geregeld zien is t wel wat vreemd dat jij haar nog nooit ontmoet hebt. Ik zou zeggen: neem initiatief!

Hoe weet je trouwens dat ze nooit naar jou vraagt? Heb je t gevoel dat ze jou buiten sluit en niet geinteresseerd is in jou?

Virtuele kusjes en knuffels via sms zou ik me niet erg druk over maken. Jij krijgt de echte kusjes en knuffels!! ;)
quote:miss dubbelfriss schreef op 13 oktober 2008 @ 20:27:

Ter aanvulling: ik heb een beste vriend, ik kan hem in principe dag en nacht bellen (als dat moet). Hij belt mij ook voor alles en nog wat. Beiden hebben we een relatie (hij al getrouwd, ik 3,5 jaar een relatie).

En MrDubbelfriss (ik noem hem effe zo voor de duidelijkheid) die heeft ook een beste vriendin. Ik ken haar, spreken vaak af met haar (en haar partner). En dan is het supergezellig.

MrDubbelfriss en ik hebben 'de afspraak' dat mijn vrienden/vriendinnen ook zijn vrienden/vriendinnen zijn en omgekeerd. Als dat niet zo was, dan was onze relatie vast niet zo goed als die nu is!

Keep talking!

Liefs MDFHier kan ik me ook in vinden! Ik vind het belangrijk dat mijn vrienden geinteresseerd zijn in mijn vriend en respect hebben voor hem en onze relatie, en ook andersom.
Als zij echt een hele goede vriendin is, en niet meer dan dat, dan zou ze volgens mij jou graag eens willen ontmoeten. En jouw vriend zou jou ook graag aan haar willen voorstellen. Zo gaat dat tenminste in mijn vriendenkring.
Oei moeilijk...

Datingsite-vrienden zijn toch anders dan gewone vrienden. Misschien vinden ze het fijn om contact met elkaar te hebben omdat ze buiten elkaars gewone vriendengroep staan. Dan kun je soms andere dingen met elkaar bespreken dan wanneer je in een vriendenkring zit waar iedereen elkaar spreekt en sommige geheimen misschien niet veilig zijn.

Ik zou hem gewoon vragen wat hij precies verwacht van het weerzien met haar.

Waarschijnlijk gewoon bijpraten maar ik kan het hiervandaan natuurlijk ook niet inschatten verder.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven