Vriend in de bajes

21-09-2018 20:44 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen dus heb het meer onder relaties gezet.

Sinds 3 maanden ga ik veel met een man om, we zagen elkaar 1 keer in de week/2 weken, maar appten elke dag met elkaar. We deelden veel met elkaar, vooral wat we beleefden en als we ergens mee zaten konden we hier goed over praten. Vanaf het begin wist ik dat hij voor 3 maanden de gevangenis in moet “hij is geen crimineel!” Het gaat om een stomme fout en terecht dat ie moet zitten daarvoor verder hoor. Voor de rest een prima man en alles goed voor elkaar, en dit gaat hem ook nooit weer gebeuren (verder ga ik niet in details treden).

De laatste maand ben ik meer voor hem gaan voelen dan vriendschap, maar ik liet dit niet merken, wil mezelf niet voor schut zetten als het niet wederzijds is. We hebben 2 keer samen geslapen omdat het ons gezellig leek, ik keurig in pyjama en hij in een trainingsbroek, er is niks gebeurd maar we hadden het echt gezellig. Samen lachen en hele gesprekken toen ik bij hem sliep tot diep in de nacht. Ik kan verder ook niet aan hem merken of hij mij leuk vind of dat het gewoon vriendschap is.

Maar nu is hij sinds gisteren naar de gevangenis gegaan en ik voel me echt zo down. Geen appjes meer en ik zit echt met vraagtekens in mijn hoofd. Hij heeft me gezegd dat ie me gaat bellen daar maar ook dan zal ik me vriendschappelijk opstellen, en natuurlijk heeft hij daar wel andere dingen aan zijn hoofd.

Ik ben echt zo verdrietig en ik wil zo graag afleiding zoeken, en dat doe ik ook wel, maar toch blijven mijn gedachtes steeds bij hem. Wat moet ik toch doen? :( Telkens denk ik terug aan die momenten dat we samen waren, ik naast hem lag en elkaar in de ogen aankeken en diepe gesprekken hadden.
redrose91 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 22:03
5.67% gewijzigd
Waarom zou hij geen crimineel zijn?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Vanaf het begin wist ik dat hij voor 3 maanden de gevangenis in moet “hij is geen crimineel!” Het gaat om een stomme fout en terecht dat ie moet zitten daarvoor verder hoor

Jaja.
JollyRider schreef:
21-09-2018 20:47
Is het niet sarcastisch bedoeld, gezien de aanhalingstekens?
JollyRider schreef:
21-09-2018 20:47
Omdat ik de reden wel weet waarom hij vast moet zitten, gewoon iets stoms. Verder werkt hij gewoon en alles prima voor elkaar.
Redrose91 schreef:
21-09-2018 20:49
Omdat ik de reden wel weet waarom hij vast moet zitten, gewoon iets stoms. Verder werkt hij gewoon en alles prima voor elkaar.
Voor welk of wat 'gewoon iets stoms' moet je echt zitten dan in Nederland? Geloof je dat echt?
Lucifer2018 schreef:
21-09-2018 20:48
Vanaf het begin wist ik dat hij voor 3 maanden de gevangenis in moet “hij is geen crimineel!” Het gaat om een stomme fout en terecht dat ie moet zitten daarvoor verder hoor

Jaja.
Ja 😂😂😂
Nemaìn’ schreef:
21-09-2018 20:49
Is het niet sarcastisch bedoeld, gezien de aanhalingstekens?
Bedoel het eigenlijk wel serieus. Hij heeft niet in drugs gehandeld, iemand mishandeld oid om maar even wat voorbeelden te noemen.
Redrose91 schreef:
21-09-2018 20:51
Bedoel het eigenlijk wel serieus. Hij heeft niet in drugs gehandeld, iemand mishandeld oid om maar even wat voorbeelden te noemen.
3 maanden zitten krijg je niet voor je vuilnis op de verkeerde dag buiten zetten.
Nederland is het land van de taakstraffen.
Zit je TLC te kijken?
Maargoed, ik weet wat er is gebeurd. Hoef daar verder ook geen vooroordelen over, maar het is gewoon wel echt heel erg vervelend om iemand te moeten missen! En dat diegene eigenlijk helemaal niet weet dat je er gevoelens voor hebt. :"-(

Misschien is het ook gewoon stom. Maar gevoelens schakel je niet zomaar uit?
redrose91 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 20:53
7.33% gewijzigd
Redrose91 schreef:
21-09-2018 20:51
Nee, het zal nog wel een graadje erger zijn als hij 3 maanden moet zitten. Of vergrijp nummer zoveel.
Je klinkt ontzettend naïef.
Redrose91 schreef:
21-09-2018 20:52
Maargoed, ik weet wat er is gebeurd. Hoef daar verder ook geen vooroordelen over, maar het is gewoon wel echt heel erg vervelend om iemand te moeten missen! En dat diegene eigenlijk helemaal niet weet dat je er gevoelens voor hebt. :"-(

Misschien is het ook gewoon stom.
Als het een crimineel is ( en dat is hij volgens de rechter en ons rechtsysteem) het juist prima om daar een oordeel over te hebben en die persoon helemaal niet als partner te willen.
3 maanden gevangenisstraf is best veel in nl voor iemand zonder strafblad.
In welke hoek moeten we het zoeken? Bv verkeer, vermogensdelict, geweld?
Kan je hem niet bezoeken?

En anders ... dan beeldt je je maar in dat ie 3 maanden op wereldreis is met nauwelijks communicatie-middelen.
Een wereldreis die ie al geboekt had voor hij jou kende.

Overigens ...
Ideaal moment om lange brieven te gaan schrijven.
Jep, zo met pen en papier.

Of je ze ook effectief opstuurt is aan jouzelf.
Je kan ze later natuurlijk ook uitgeven als "bijna liefje van een veroordeelde".
Maar kan me voorstellen dat als je iemand lief hebt en hij ineens buiten beeld is dat je daar verdrietig om bent. Maar ik hoop dat je niet te naief bent.
En wat kan je doen... zoveel mogelijk je eigen leven leiden en veel onder de mensen zijn. Niet alleen thuis zitten kniezen.
Lucifer2018 schreef:
21-09-2018 20:52
Zit je TLC te kijken?
Nou ik wel. Wat een toestanden.
redrose91 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 21:00
0.00% gewijzigd
Tornacense schreef:
21-09-2018 20:55
Kan je hem niet bezoeken?

En anders ... dan beeldt je je maar in dat ie 3 maanden op wereldreis is met nauwelijks communicatie-middelen.
Een wereldreis die ie al geboekt had voor hij jou kende.

Overigens ...
Ideaal moment om lange brieven te gaan schrijven.
Jep, zo met pen en papier.

Of je ze ook effectief opstuurt is aan jouzelf.
Je kan ze later natuurlijk ook uitgeven als "bijna liefje van een veroordeelde".

Ik zou eerst vragen of hij een tattoo heeft.
Anders geen brieven schrijven naar criminelen hoor.
Joepjenies schreef:
21-09-2018 20:55
3 maanden gevangenisstraf is best veel in nl voor iemand zonder strafblad.
In welke hoek moeten we het zoeken? Bv verkeer, vermogensdelict, geweld?
Het gaat om het verkeer...
Heb je het idee dat hij na zijn vakantie zijn leven zal beteren?
Ik zou eens gaan nadenken waarom hij meerdere keren iets strafbaars doet. Dat is natuurlijk niet "gewoon stom". Hij heeft blijkbaar geen moeite om meerdere keren iets te doen waarvan hij weet dat het niet mag. Vindt hij dat de regels niet voor hem gelden?
Redrose91 schreef:
21-09-2018 20:58
Goh, voordat het zo ver is gekomen heeft hij al een echt onwaarschijnlijk enorm hoge boete gehad. En dan nu 3 maanden opsluiting, de maximaal mogelijke straf. En dit maakt allemaal geen indruk op hem... dan is de drempel denk ik ook vrij laag om verder te gaan met andere, zwaardere dingen.

(nog zwaarder, want hiermee brengt hij al andere mensen serieus in gevaar, maar dat boeit hem dus niet)
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 21:05
12.49% gewijzigd
3 maanden zijn zo voorbij. en hij heeft er echt niet veel beters te doen dan jou bellen, dus wacht rustig op zn foontje af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven