Vriend in de bajes
vrijdag 21 september 2018 om 20:44
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen dus heb het meer onder relaties gezet.
Sinds 3 maanden ga ik veel met een man om, we zagen elkaar 1 keer in de week/2 weken, maar appten elke dag met elkaar. We deelden veel met elkaar, vooral wat we beleefden en als we ergens mee zaten konden we hier goed over praten. Vanaf het begin wist ik dat hij voor 3 maanden de gevangenis in moet “hij is geen crimineel!” Het gaat om een stomme fout en terecht dat ie moet zitten daarvoor verder hoor. Voor de rest een prima man en alles goed voor elkaar, en dit gaat hem ook nooit weer gebeuren (verder ga ik niet in details treden).
De laatste maand ben ik meer voor hem gaan voelen dan vriendschap, maar ik liet dit niet merken, wil mezelf niet voor schut zetten als het niet wederzijds is. We hebben 2 keer samen geslapen omdat het ons gezellig leek, ik keurig in pyjama en hij in een trainingsbroek, er is niks gebeurd maar we hadden het echt gezellig. Samen lachen en hele gesprekken toen ik bij hem sliep tot diep in de nacht. Ik kan verder ook niet aan hem merken of hij mij leuk vind of dat het gewoon vriendschap is.
Maar nu is hij sinds gisteren naar de gevangenis gegaan en ik voel me echt zo down. Geen appjes meer en ik zit echt met vraagtekens in mijn hoofd. Hij heeft me gezegd dat ie me gaat bellen daar maar ook dan zal ik me vriendschappelijk opstellen, en natuurlijk heeft hij daar wel andere dingen aan zijn hoofd.
Ik ben echt zo verdrietig en ik wil zo graag afleiding zoeken, en dat doe ik ook wel, maar toch blijven mijn gedachtes steeds bij hem. Wat moet ik toch doen?
Telkens denk ik terug aan die momenten dat we samen waren, ik naast hem lag en elkaar in de ogen aankeken en diepe gesprekken hadden.
Sinds 3 maanden ga ik veel met een man om, we zagen elkaar 1 keer in de week/2 weken, maar appten elke dag met elkaar. We deelden veel met elkaar, vooral wat we beleefden en als we ergens mee zaten konden we hier goed over praten. Vanaf het begin wist ik dat hij voor 3 maanden de gevangenis in moet “hij is geen crimineel!” Het gaat om een stomme fout en terecht dat ie moet zitten daarvoor verder hoor. Voor de rest een prima man en alles goed voor elkaar, en dit gaat hem ook nooit weer gebeuren (verder ga ik niet in details treden).
De laatste maand ben ik meer voor hem gaan voelen dan vriendschap, maar ik liet dit niet merken, wil mezelf niet voor schut zetten als het niet wederzijds is. We hebben 2 keer samen geslapen omdat het ons gezellig leek, ik keurig in pyjama en hij in een trainingsbroek, er is niks gebeurd maar we hadden het echt gezellig. Samen lachen en hele gesprekken toen ik bij hem sliep tot diep in de nacht. Ik kan verder ook niet aan hem merken of hij mij leuk vind of dat het gewoon vriendschap is.
Maar nu is hij sinds gisteren naar de gevangenis gegaan en ik voel me echt zo down. Geen appjes meer en ik zit echt met vraagtekens in mijn hoofd. Hij heeft me gezegd dat ie me gaat bellen daar maar ook dan zal ik me vriendschappelijk opstellen, en natuurlijk heeft hij daar wel andere dingen aan zijn hoofd.
Ik ben echt zo verdrietig en ik wil zo graag afleiding zoeken, en dat doe ik ook wel, maar toch blijven mijn gedachtes steeds bij hem. Wat moet ik toch doen?
redrose91 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 22:03
5.67% gewijzigd
zaterdag 22 september 2018 om 08:14
In alle gevallen een onaantrekkelijke catch.Tornacense schreef: ↑21-09-2018 23:37Ik gok een beetje op meerdere zware boetes / overtredingen in een korte tijd.
Of op iemand zijn gezicht getimmerd in 't verkeer.
Of gepakt op rijden zonder rijbewijs nadat ie dus al es zijn rijbewijs kwijt was.
Ik vind het niet betalen van boetes of doorrijden na een ongeluk of wel ander roekeloos of onverantwoordelijk gedrag dan ook juist wél iets zeggen over een persoon. Niet iedereen maakt wel eens zo'n foutje. Het zijn bewuste acties. Dus ik zou iemand wel degelijk hierop veroordelen en niet denken "ach, je bent meer dan een bajesklant".
zaterdag 22 september 2018 om 10:40
Je moet er maar zin in hebben altijd in andermans verleden te blijven hangen.Madeliefjees schreef: ↑21-09-2018 21:29Over 3 maanden heeft hij denk ik geen werk meer. Of heeft hij op zn werk verteld dat hij op vakantie gaat?
Maar ja, je moet er maar zin in hebben, een man met een strafblad.
zaterdag 22 september 2018 om 10:45
Kun je boetes tegenwoordig weer uitzitten dan? Ik had ooit eens een kennis met veel boetes en hij werd door justitie 'gegijzeld' zoals ze dat noemen. Ofwel: ze mogen je één of twee weken per boete vastzetten. De boetes moet je daarna alsnog betalen. Anders komen ze je na een tijdje weer halen. Zodra je vrijkomt ben je natuurlijk je baan,en met een beetje pech ook nog je huis en/of partner kwijt, dus t is een super kansloze maatregel voor mensen die echt geen geld hebben.
OT: Lekker boeiend waar hij voor moet zitten. TO kan er blijkbaar mee leven, dus wat is t probleem. Iemands persoonlijke moraal hoeft toch niet 100% overeen te komen met de wet.
OT: Lekker boeiend waar hij voor moet zitten. TO kan er blijkbaar mee leven, dus wat is t probleem. Iemands persoonlijke moraal hoeft toch niet 100% overeen te komen met de wet.
zaterdag 22 september 2018 om 10:59
Nee boetes uitzitten kan niet. Daarna altijd betalen.Possa schreef: ↑22-09-2018 10:45Kun je boetes tegenwoordig weer uitzitten dan? Ik had ooit eens een kennis met veel boetes en hij werd door justitie 'gegijzeld' zoals ze dat noemen. Ofwel: ze mogen je één of twee weken per boete vastzetten. De boetes moet je daarna alsnog betalen. Anders komen ze je na een tijdje weer halen. Zodra je vrijkomt ben je natuurlijk je baan,en met een beetje pech ook nog je huis en/of partner kwijt, dus t is een super kansloze maatregel voor mensen die echt geen geld hebben.
Kansloze maatregel ja, maar je kunt er ook gewoon voor zorgen dat je geen boete krijgt. Doen mensen toch echt zelf
zaterdag 22 september 2018 om 11:05
Vervelend iemand te moeten missen.. Of het nu een prille liefde is of een goede vriendschap, je gaat je 'maatje' missen in het dagelijks leven. Gelukkig is 3 maanden niet oneindig en is het hopelijk snel voorbij. Er zijn al best wat tips gekomen over brieven schrijven etc en ik neem aan dat je op bezoek mag komen?
Om nog even in te haken op alle vooroordelen die zijn gegeven. Ik weet niet waarvoor hij veroordeeld is, maar in Nederland ga je volgens mij niet voor iets stoms zo lang de cel in. En natuurlijk maken we een qua oordeel een verschil in iemand bestelen/mishandelen/overvallen of in andere dingen die minder 'zwaar' vallen in de sociale maatschappij. Ik hoop inderdaad ook dat je niet naïef bent en goed voor jezelf voor ogen hebt wáárom hij de cel in gaat en waarom voor zolang. Ik bedoel dat niet vervelend, want we zijn op dit forum op elkaar te helpen. Maar weet je bijv. wel het hele verhaal? Klopt alles wel? Als jij zeker weet dat alles klopt en dat hij van zijn fout heeft geleerd, dan ga ik er vanuit dat je daar goed over hebt nagedacht.
Neem deze drie maanden de tijd om jezelf af te vragen wat je nu echt voelt voor deze man en wat je wil: voor liefde gaan of de vriendschap behouden. Wie weet kijk je er over drie maanden anders tegenaan.
Om nog even in te haken op alle vooroordelen die zijn gegeven. Ik weet niet waarvoor hij veroordeeld is, maar in Nederland ga je volgens mij niet voor iets stoms zo lang de cel in. En natuurlijk maken we een qua oordeel een verschil in iemand bestelen/mishandelen/overvallen of in andere dingen die minder 'zwaar' vallen in de sociale maatschappij. Ik hoop inderdaad ook dat je niet naïef bent en goed voor jezelf voor ogen hebt wáárom hij de cel in gaat en waarom voor zolang. Ik bedoel dat niet vervelend, want we zijn op dit forum op elkaar te helpen. Maar weet je bijv. wel het hele verhaal? Klopt alles wel? Als jij zeker weet dat alles klopt en dat hij van zijn fout heeft geleerd, dan ga ik er vanuit dat je daar goed over hebt nagedacht.
Neem deze drie maanden de tijd om jezelf af te vragen wat je nu echt voelt voor deze man en wat je wil: voor liefde gaan of de vriendschap behouden. Wie weet kijk je er over drie maanden anders tegenaan.
zaterdag 22 september 2018 om 12:31
Ik ken wel een geval van een niet correct verwerkte schorsing van een kenteken, waar vervolgens allerlei boetes op binnen kwamen. Als je die dus weigert te betalen dan volgt er gijzeling, de duur daarvan kan flink oplopen. Overigens verwacht ik niet dat het gros van de gevallen zo in elkaar steekt, maar met een beetje pech kun je dus wel buiten je directe schuld flink in de problemen komen. En TO beweert ook niet dat haar vriend niks gedaan heeft, ze zegt alleen dat het gebeuren voor haar geen reden is om van een eventuele relatie af te zien, dus er zal ongetwijfeld iets gebeurd zijn.