Vriend is boos

maandag 18 mei 2020 om 19:27
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
dinsdag 19 mei 2020 om 11:10
Als je terugkijkt, voelt hij zich vaker een slachtoffer van omstandigheden, dat de wereld niet eerlijk is?Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 10:36Hij wil dat ik er voor zorg dat ik niet meer zulke cadeaus krijg. Zodat hij zich niet meer zo voelt. Iets van 20 euro vind hij prima. Dat gaat mij te ver, hij gaat dat niet voor mij bepalen.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
dinsdag 19 mei 2020 om 11:12
Ik ben dit wel met je eens. TO moet een constructief gesprek aangaan en niet een muur optrekken/ afwachtende houding aannemen met wat ze nu doet. Het klinkt ook alsof TO geen grenzen stelt naar vriend toe. Als je niks doet blijft het doorgaan.katkaatje schreef: ↑19-05-2020 08:51Jeeeemig wat escaleert dit. En helemaal eens hoor dat vriend buitenproportioneel, en met dit soort appjes, bijzonder ineffectief reageert. Hij is overduidelijk ontzettend geraakt en kan dat niet goed managen. Het zou hem sieren als hij ergens deze week had gebeld met: “Joh, ik wil niet boos zijn, maar ik merk dat e.e.a. aan dit voorval me nog dwars zit. Kunnen we het daarover hebben.” En dat hij dan zelf al had nagedacht over waarom hij dan zo boos is.
Maar goed, dat is om wat voor reden dan ook, niet gebeurd. De vraag is: wat wil jij met deze relatie? Is dit een uitzondering? Is het verder in de basis goed? Wil je het en hem een kans geven? Dan moet je je hakken uit het zand halen en even ‘the bigger person’ zijn en het gesprek hierover aangaan/afdwingen. Aangeven: “Joh, dit gaat helemaal mis, ik wil met je om de tafel.” Dan ga je in oplossingshouding. Let op, dat is dan ook echt oplossingshouding en niet ‘ik wil mijn gelijk halen’-houding. Dus niet in dat gesprek vriend overtuigen dat jij gelijk hebt en dat hij stom reageert, maar echt even kijken waar het nou echt misgaat. En dan daarna ook zéker het gesprek aan gaan over zijn reactie.
Wil je dat niet, en is dit voor jou reden om het uit te maken, dan idd gewoon uitmaken. Dat mag echt. Daar heb je de toestemming of goedkeuring van talloze ‘dump die eikel’-vivadames niet voor nodig.
Maar doorgaan zoals je nu doet wakkert bij hem alleen maar de onzekerheid meer aan. Jouw stilte/muur werkt kennelijk als een rode vlag. Op zich logisch bij onzekere mannen. Wederom, het is je goed recht om dat niet te willen en het uit te maken.
dinsdag 19 mei 2020 om 11:15
Ik ben ook wel benieuwd hoe je hebt gereageerd op die app van hem?Abundance-of-Freedom schreef: ↑19-05-2020 10:25Ik zou nu wel een grens aangeven To. Het is nu wel klaar.
Je wordt al 7 dagen gestraft door hem.
dinsdag 19 mei 2020 om 11:16
Deze ruzie duurt echt veel te lang.
Het is ook te simpel om te stellen dat NieuwVriend zich in zijn mannelijkheid voelt aangetast.
Het volgende geldt niet voor TO, want de heeft een aparte en zeer rijke ex. Maar haar NieuweVriend is dat niet gewend.
Ik probeer te bedenken hoe het voor hem overkomt.
Een cadeau van €300 is echt geen normaal cadeau. Ja, wel voor TO, die weet dat haar ex zo in elkaar zit. Voor normale mensen is dit geen normaal cadeau, maar wordt het gegeven met een bedoeling.
Stel dat jij iemand aan het daten bent, en diegene krijgt een duur cadeau - iets van €300, van een vrijgezelle man/vrouw. Dat is niet 'leuk voor je', dat is een versierpoging!
Nog steeds overtuigd dat alle cadeaus zonder bijbedoeling worden gegeven? Als je zoon van 17 een dure telefoon krijgt van zijn 40 jarige rij-instructrice? Dat klopt niet.
Wat klopt er niet? Je voelt dat het cadeau niet zonder bijbedoeling is.
Je krijgt het gevoel "diegene wil iets". Dat klopt er niet.
Dit geval is anders, en TO weet dat. Neemt niet weg dat dit bij NieuwVriend wel zo binnenkomt.
Het gaat dus niet om hoeveel euro's vriend te besteden heeft. Dat is echt te simpel.
Een cadeau van €300 van een man aan een vrouw is voor de meeste mensen een versierpoging.
Leuk voor TO dat dit hier niet het geval is. Nieuwvriend wel moet leren dat de ex van TO is haar niet aan het versieren is.
Maar zonder die context voelt een cadeau van €300 aan je vriendin gewoon als "iemand is mijn vriendin aan het versieren".
En fantaseer - stel - even dat je vriendin die ander wel interessant vindt, en dat hij haar aandacht heeft getrokken - hoe zou ze dan reageren?
Precies, cadeau accepteren, een muurtje optrekken naar jou en eisen dat jij het gewoon accepteert.
Het is ook te simpel om te stellen dat NieuwVriend zich in zijn mannelijkheid voelt aangetast.
Het volgende geldt niet voor TO, want de heeft een aparte en zeer rijke ex. Maar haar NieuweVriend is dat niet gewend.
Een cadeau van €300 is echt geen normaal cadeau. Ja, wel voor TO, die weet dat haar ex zo in elkaar zit. Voor normale mensen is dit geen normaal cadeau, maar wordt het gegeven met een bedoeling.
Stel dat jij iemand aan het daten bent, en diegene krijgt een duur cadeau - iets van €300, van een vrijgezelle man/vrouw. Dat is niet 'leuk voor je', dat is een versierpoging!
Nog steeds overtuigd dat alle cadeaus zonder bijbedoeling worden gegeven? Als je zoon van 17 een dure telefoon krijgt van zijn 40 jarige rij-instructrice? Dat klopt niet.
Dit geval is anders, en TO weet dat. Neemt niet weg dat dit bij NieuwVriend wel zo binnenkomt.
Het gaat dus niet om hoeveel euro's vriend te besteden heeft. Dat is echt te simpel.
Een cadeau van €300 van een man aan een vrouw is voor de meeste mensen een versierpoging.
Leuk voor TO dat dit hier niet het geval is. Nieuwvriend wel moet leren dat de ex van TO is haar niet aan het versieren is.
Maar zonder die context voelt een cadeau van €300 aan je vriendin gewoon als "iemand is mijn vriendin aan het versieren".
En fantaseer - stel - even dat je vriendin die ander wel interessant vindt, en dat hij haar aandacht heeft getrokken - hoe zou ze dan reageren?
Precies, cadeau accepteren, een muurtje optrekken naar jou en eisen dat jij het gewoon accepteert.
anoniem_376390 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 11:20
8.44% gewijzigd
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.

dinsdag 19 mei 2020 om 11:17
appelientjex schreef: ↑19-05-2020 11:01Ze is niet duidelijk, ze zegt dat ze zich afzijdig houdt sinds vorig weekend. Lijkt me niet verstandig. Benoem waar je mee zit en dat je het niet trekt op deze manier. Zeg dat je een goed gesprek met hem wil over dit hele gebeuren.
En hoe wist vriend trouwens dat jij je ex had geappt gisteravond?
Wij zijn bijna 3 jaar samen.
Ik hou me idd nu maar afzijdig in de hoop dat zijn bui overwaait. Ik heb zijn verhaal aangehoord en empathie getoond. Kan er ook inkomen hoe hij zich voelt maar als ik mijn kant wil vertellen (want ik ken mijn ex en kinderen het best) dan wordt het van tafel geveegd. Tot een echt gesprek face to face is het nog niet gekomen en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook geen zin in heb zolang hij van die kinderachtige opmerkingen blijft maken.
Ik was gister avond niet met mijn ex op de app. Dat was mijn dochter die een logeetje had en die ik veel plezier en een goede nachy wenste. Alleen vriend insinueerde dat.
dinsdag 19 mei 2020 om 11:20
Ik hoop dat je inziet dat je actie moet ondernemen. Snap dat je daar totaal geen zin in hebt maar dit kan je niet laten overwaaien. Want op welke manier dan ook krijg je dit constant te horen of terug via andere manieren. Zijn ego is aangetast. Zijn mannelijkheid is aangetast. En hij zal je dit steeds laten weten. Inmiddels is dit al meer dan een week bezig. Het is aan jezelf wat je ermee gaat doen maar echt laat je niet gek maken. Genoeg is genoeg. Je mag best ook jou standpunt duidelijk maken!

dinsdag 19 mei 2020 om 11:28
Dat soort mannen vallen niet op hele assertieve vrouwen. Die tasten hun mannelijkheid aan.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑19-05-2020 11:07Dan zeg je toch: toedeledokie. Daar is de deur.
Waarom is dit zo moeilijk?
Ik hoop zo dat hij TO verkeerd heeft ingeschat!

dinsdag 19 mei 2020 om 11:30
Jammer dat je dit zo opvat. TO is geen schuldige. TO heeft wel mede (!, dus ook haar vriend) verantwoordelijkheid naar het goed communiceren binnen de relatie. Ze hebben al 3 jaar iets en dit lijkt nieuw gedrag van vriend. Dan vind ik het te kort door de bocht om te besluiten 'dat vriend een eikel is en dat TO het gelijk moet uitmaken'. Is ook niet nodig op dit moment, denk ik.
TO is hier, vriend niet. TO kan iets aan haar eigen gedrag veranderen, niet aan haar vriend. Eens dat het van beide kanten 'moet' komen, maar wij als reageerders hier kunnen niet tegen vriend zeggen: 'hey jongen, ga eens na wat het probleem nu écht is en bespreek dat." Helaas niet. We kunnen hier alleen TO van advies voorzien en ik probeer haar te laten inzien dat zij op dit moment keuze heeft in haar reactie op dit gebeuren. Net als de rest dat doet overigens. Zo kan TO zelf kiezen wat haar gewenste gedrag nu is.
In haar laatste post geeft ze aan dat ze wacht tot het overwaait. Is een strategie, maar ik vraag me af of ze daarmee het resultaat bereikt wat ze wil. Vriend voelt zich daardoor misschien in de kou gezet, of aan de kant gezet voor een horloge (aannames hè, ik weet het niet, zijn slechts mogelijkheden).
Doordat ze niet écht effectief lijken te praten, blijft er heel veel in het midden hangen. Met behoorlijk desastreuze gevolgen zo te lezen.
Dat vriend boos is, is absoluut niet TO's schuld. Dat het nu zo escaleert, ook niet. Maar ze heeft wel verantwoordelijkheid voor haar stuk van de communicatie. En gezien de escalatie, kan die misschien ergens nog wat effectiever. Aan haarzelf of ze die 'moeite' wil doen.

dinsdag 19 mei 2020 om 11:31
Maar serieus: al was je wél met je ex op de app... Hij is de vader van je kinderen; jullie zullen soms dingen moeten bespreken. Daar hoef jij je niet voor te verantwoorden of het waarom, het wat en het wanneer.Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 11:17Wij zijn bijna 3 jaar samen.
Ik hou me idd nu maar afzijdig in de hoop dat zijn bui overwaait. Ik heb zijn verhaal aangehoord en empathie getoond. Kan er ook inkomen hoe hij zich voelt maar als ik mijn kant wil vertellen (want ik ken mijn ex en kinderen het best) dan wordt het van tafel geveegd. Tot een echt gesprek face to face is het nog niet gekomen en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook geen zin in heb zolang hij van die kinderachtige opmerkingen blijft maken.
Ik was gister avond niet met mijn ex op de app. Dat was mijn dochter die een logeetje had en die ik veel plezier en een goede nachy wenste. Alleen vriend insinueerde dat.
Net zoals dat jouw vriend niks te maken heeft met het cadeau dat JIJ krijgt van de VADER van JULLIE kinderen op MOEDERdag. Ik had misschien ook even moeten slikken als mijn vriend zo’n cadeau zou krijgen van zijn ex. Geen haar op mijn hoofd om daar een week ruzie over te maken om hem te dwingen te kiezen tussen mij en een horloge.

dinsdag 19 mei 2020 om 11:34
Maar het is geen cadeautje dat haar ex rechtstreeks aan haar geeft, hij koopt het voor de kinderen zodat ze dat aan haar kunnen geven. En hoewel het in praktisch opzicht dan misschien van hem komt vind ik dat toch wel een hele andere nuance.SteunEndeToeverlaet schreef: ↑19-05-2020 11:16Deze ruzie duurt echt veel te lang.
Was het anders geweest als hij de kinderen ruimschoots van zakgeld had voorzien en ze daarmee zelf naar de winkel waren gegaan?
Overigens snap ik vriend wel dat hij het niet tof vond in eerste instantie, maar zijn reactie is vreselijk kinderachtig en overtrokken en duurt bovendien veel te lang.
dinsdag 19 mei 2020 om 11:36
Tip, verzin goed wat die grenzen dan zijn.Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 11:21Ik zal idd een duidelijk gesprek aan moeten gaan en meer mijn grenzen aan moeten geven.
Is er ook ruimte voor een stuk begrip?
Iets van 'het is niet leuk als iemand onder je ogen je vriendin probeert te versieren' - dat is volgens mij zijn gevoel.
Zijn reactie is ook nog begrijpelijk - hij gaat mokken omdat zijn vriendin zich zo te zien laat versieren. (als je idd bezig was je te laten versieren, had je waarschijnlijk precies zo gereageerd).
Kiezen tussen hem of het horloge is in feite: kiezen tussen hem of die andere man.
Als hij wel veel geld had gehad, had hij het misschien gecompenseerd met een duur cadeau van zichzelf. Dat betekent nog steeds dat hij het ziet als een versierpoging.
Ok, voor zover het begrip.
Wat onacceptabel is, is dat alleen zijn gevoel en zijn uitleg tellen, dat hij jouw uitleg niet wil aanhoren en niet kan accepteren.
anoniem_376390 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 11:46
11.73% gewijzigd
dinsdag 19 mei 2020 om 11:43
Als ik zie hoe je reageert ga je dat gesprek niet van hem ‘winnen’. Het is helaas een machtsstrijd waar je ongevraagd in ben beland. Als hij al wat met je meebeweegt is dat omdat hij in ziet dat hij het rustiger moet opbouwen met je. Maar uiteindelijk probeert hij je te breken.Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 11:21Ik zal idd een duidelijk gesprek aan moeten gaan en meer mijn grenzen aan moeten geven.
Je kan je beter afvragen of hij wel bij je past.
Dit gedrag komt er niet pas na 3 jaar uit toch?
dinsdag 19 mei 2020 om 11:44
Ja, dat was totaal anders geweest. Op dat moment is het hun geld en kiezen zij een cadeau voor moeder.Nijn5 schreef: ↑19-05-2020 11:34Maar het is geen cadeautje dat haar ex rechtstreeks aan haar geeft, hij koopt het voor de kinderen zodat ze dat aan haar kunnen geven. En hoewel het in praktisch opzicht dan misschien van hem komt vind ik dat toch wel een hele andere nuance.
Was het anders geweest als hij de kinderen ruimschoots van zakgeld had voorzien en ze daarmee zelf naar de winkel waren gegaan?
Zelfs als hij ze €300 geeft voor een moederdagcadeau en zij het uitzoeken is het nog anders.
Zodra hij het cadeau uitzoekt is het zijn cadeau. Sorry, is gewoon op gevoel.
Even gechargeerd: Als iemand via onze dochter een bos rode rozen, kaart vol hartjes en een doos bonbons aan mijn partner geeft, maakt het niet uit dat de dochter de bezorging doet: die bloemen+bonbons komen dan niet van de dochter.

dinsdag 19 mei 2020 om 11:52
Ah. Ja. Dus mag meneer een week gaan zitten mokken? Of moet TO alles maar uit de kast halen om meneer in het reine te laten komen met zijn onzekerheid? Of moet er gesproken worden met Ex dat er een maximum van 25,- per cadeau wordt uitgegeven?SteunEndeToeverlaet schreef: ↑19-05-2020 11:44Ja, dat was totaal anders geweest. Op dat moment is het hun geld en kiezen zij een cadeau voor moeder.
Zelfs als hij ze €300 geeft voor een moederdagcadeau en zij het uitzoeken is het nog anders.
Even gechargeerd: Als iemand via onze dochter een bos rode rozen, kaart vol hartjes en een doos bonbons aan mijn partner geeft, maakt het niet uit dat de dochter de bezorging doet: die bloemen+bonbons komen dan niet van de dochter.
Nee, dus. Wat belangrijk is, is dat TO nu weet hoe hij kan reageren en of ze het hem waard vindt, want dit soort gedrag gaat er niet met een weekje mokken en goede gesprekken uit.
dinsdag 19 mei 2020 om 11:54
Al krijgt ze een huis van d’r ex. Als ex daar niks tegenover stelt is er niks aan de hand. Vriend is ongezond onzeker, daar gaan kado’s van max 20 euro niks aan veranderen. Er is dan altijd wel wat dat hem onzeker maakt.SteunEndeToeverlaet schreef: ↑19-05-2020 11:44Ja, dat was totaal anders geweest. Op dat moment is het hun geld en kiezen zij een cadeau voor moeder.
dinsdag 19 mei 2020 om 12:04
dinsdag 19 mei 2020 om 12:05
Wachten tot het overwaait vind ik niet slim. Dus je wilt eigenlijk doen alsof er niks aan de hand is en het niet uitpraten? Voel je je daar goed bij dan? Stel hij doet ineens weer normaal tegen je, dan nog ben jij toch ook gekwetst door zijn gedrag? Dat wil je toch bespreken, je wilt toch ook begrip van hem naar jou toe? Tenminste, dat zou ik willen. Je lijkt nu heel soft te reageren op zijn passief agressieve gedrag, geen grenzen te stellen. Desnoods schrijf je hem een brief ofzo met jouw kant van het verhaal.Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 11:17Wij zijn bijna 3 jaar samen.
appelientjex wijzigde dit bericht op 19-05-2020 12:07
3.98% gewijzigd
dinsdag 19 mei 2020 om 12:06
Ik zou niet blijven afwachten tot zijn bui over is, dat duurt al te lang. Zeg gewoon zeggen dat ie kan mokken wat ie wil, maar dat het antwoord nee is. Dat je het er graag met hem over wil hebben, maar dat het dan belangrijk is dat er goed naar beiden geluisterd wordt. En dan bij elke ja maar, gelijk afkappen en herhalen. Soms is het ook nodig om wat duidelijker te zijn.
dinsdag 19 mei 2020 om 12:31
Dan zou hij toch onderhand al wel eens moeten weten hoe de band met ex in elkaar steekt?
Als hij na 3 jaar nog steeds denkt dat er iets speelt tussen TO en ex, wat zit hij dan nog te doen in die relatie? Komt dit echt nu ineens voor het eerst zo bovendrijven, die jaloezie en achterdocht?
Ja, zo ken ik er nog wel één.Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 10:36Hij wil dat ik er voor zorg dat ik niet meer zulke cadeaus krijg. Zodat hij zich niet meer zo voelt.
dinsdag 19 mei 2020 om 12:44
Ik had lang geleden een vriendin (gewoon vriendin) die ik af en toe een schoudermassage gaf. Niet met bijbedoelingen en dat gebeurde al jaren, en als er ooit iets tussen ons zou gebeuren was het al lang gebeurd. Niks aan de hand dus. Maar haar nieuwe partner vond dat niet fijn.Ellerlilalinne schreef: ↑19-05-2020 11:54Al krijgt ze een huis van d’r ex. Als ex daar niks tegenover stelt is er niks aan de hand. Vriend is ongezond onzeker, daar gaan kado’s van max 20 euro niks aan veranderen. Er is dan altijd wel wat dat hem onzeker maakt.
Het vivaforum is bijna voorspelbaar: er is 85% kans dat dit topic onmiddelijk ontspoort en volledig overgaat over of massage nu wel of niet onschuldig is.
Als je elkaar 10 jaar kent kun je een onschuldige schoudermassage of een duur cadeau plaatsen; maar dat dat bij een ander niet zo overkomt moet je niet afdoen met "oeh bah onzekerheid, wat onaantrekkelijk"; dat is te grote stappen + snel thuis.
Er mag ook plaats zijn voor het gevoel van NieuweVriend. Zijn gevoel is echt en in veel gevallen zou hij nog gelijk hebben ook.
En daarna moet hij natuurlijk wel openstaan voor een andere uitleg dan de zijne - dat is het echte ontaantrekkelijke deel.
dinsdag 19 mei 2020 om 12:47
zijn gevoel was echtSteunEndeToeverlaet schreef: ↑19-05-2020 12:44Ik had lang geleden een vriendin (gewoon vriendin) die ik af en toe een schoudermassage gaf. Niet met bijbedoelingen en dat gebeurde al jaren, en als er ooit iets tussen ons zou gebeuren was het al lang gebeurd. Niks aan de hand dus. Maar haar nieuwe partner vond dat niet fijn.
Het vivaforum is bijna voorspelbaar: er is 85% kans dat dit topic onmiddelijk ontspoort en volledig overgaat over of massage nu wel of niet onschuldig is.
Als je elkaar 10 jaar kent kun je een onschuldige schoudermassage of een duur cadeau plaatsen; maar dat dat bij een ander niet zo overkomt moet je niet afdoen met "oeh bah onzekerheid, wat onaantrekkelijk"; dat is te grote stappen + snel thuis.
Er mag ook plaats zijn voor het gevoel van NieuweVriend. Zijn gevoel is echt en in veel gevallen zou hij nog gelijk hebben ook.
En daarna moet hij natuurlijk wel openstaan voor een andere uitleg dan de zijne - dat is het echte ontaantrekkelijke deel.
daar is TO in meegegaan ze heeft hem de ruimte gegeven
maar een week later nog zaniken is niet goed te praten
lilalinda wijzigde dit bericht op 19-05-2020 14:10
0.04% gewijzigd