Vriend is boos

maandag 18 mei 2020 om 19:27
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.

dinsdag 19 mei 2020 om 12:50
SteunEndeToeverlaet schreef: ↑19-05-2020 11:44Ja, dat was totaal anders geweest. Op dat moment is het hun geld en kiezen zij een cadeau voor moeder.
Zelfs als hij ze €300 geeft voor een moederdagcadeau en zij het uitzoeken is het nog anders.
Zodra hij het cadeau uitzoekt is het zijn cadeau. Sorry, is gewoon op gevoel.
Hoe weet je zo zeker dat hij het heeft uitgezocht? De kinderen hebben het gegeven, ik ga er het hele topic al vanuit dat de kinderen het zelf hebben uitgezocht en gekocht. Dat is van mijn kant ook invulling, maar het verschil is dat ik met mijn invulling niemand veroordeel, en jij met jouw invulling wèl.

dinsdag 19 mei 2020 om 12:54
Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 10:36Hij wil dat ik er voor zorg dat ik niet meer zulke cadeaus krijg. Zodat hij zich niet meer zo voelt. Iets van 20 euro vind hij prima. Dat gaat mij te ver, hij gaat dat niet voor mij bepalen.
Het gaat duidelijk niet om het cadeau het gaat om zijn houding. Zijn houding is het probleem, niet wat jij van iemand krijgt. Uit alles blijkt dat hij niet gezond in jullie relatie staat en dat los je niet op door iets te doen aan de manier waarop je cadeaus in ontvangst neemt.
Het heeft dus ook totaal geen zin om afspraken te maken over cadeaus of de hoogte van het bedrag. Als hij iets heeft laten zien met een week dreinen, drammen, chagrijnen, controleren en manipuleren dan is het wel dat dit een structurele ongezonde houding van hem is, die je ook nog zou gaan valideren als je er in mee gaat dat dit om het cadeau gaat.
dinsdag 19 mei 2020 om 13:09
Zie OP, en TO's aanvullende reacties. Ze heeft ruimte gegeven zijn gevoelens. Vervolgens drijft hij het een week lang op het spits. Daar komen de negatieve reacties op. Het gaat om die context.SteunEndeToeverlaet schreef: ↑19-05-2020 12:44Ik had lang geleden een vriendin (gewoon vriendin) die ik af en toe een schoudermassage gaf. Niet met bijbedoelingen en dat gebeurde al jaren, en als er ooit iets tussen ons zou gebeuren was het al lang gebeurd. Niks aan de hand dus. Maar haar nieuwe partner vond dat niet fijn.
Het vivaforum is bijna voorspelbaar: er is 85% kans dat dit topic onmiddelijk ontspoort en volledig overgaat over of massage nu wel of niet onschuldig is.
Als je elkaar 10 jaar kent kun je een onschuldige schoudermassage of een duur cadeau plaatsen; maar dat dat bij een ander niet zo overkomt moet je niet afdoen met "oeh bah onzekerheid, wat onaantrekkelijk"; dat is te grote stappen + snel thuis.
Er mag ook plaats zijn voor het gevoel van NieuweVriend. Zijn gevoel is echt en in veel gevallen zou hij nog gelijk hebben ook.
En daarna moet hij natuurlijk wel openstaan voor een andere uitleg dan de zijne - dat is het echte ontaantrekkelijke deel.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
dinsdag 19 mei 2020 om 13:13
Dat denk ik ook.-Shifty- schreef: ↑19-05-2020 12:54Het gaat duidelijk niet om het cadeau het gaat om zijn houding. Zijn houding is het probleem, niet wat jij van iemand krijgt. Uit alles blijkt dat hij niet gezond in jullie relatie staat en dat los je niet op door iets te doen aan de manier waarop je cadeaus in ontvangst neemt.
Het heeft dus ook totaal geen zin om afspraken te maken over cadeaus of de hoogte van het bedrag. Als hij iets heeft laten zien met een week dreinen, drammen, chagrijnen, controleren en manipuleren dan is het wel dat dit een structurele ongezonde houding van hem is, die je ook nog zou gaan valideren als je er in mee gaat dat dit om het cadeau gaat.
TO is dit jouw eerste topic over jullie relatie?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
dinsdag 19 mei 2020 om 13:34
Onbenoemd nog is dat het cadeau van Ex-man er niet was geweest als zij samen geen kinderen hadden.
Die zijn er wel en dat is de bagage die TO meeneemt de nieuwe relatie in met Nieuw-man: Kinderen en een Ex-man.
Een Ex-man ook die slappe was heeft en niet te beroerd is om dat breeduit te laten hangen voor zijn kinderen.
En de kern in is: jij neemt ballast mee. Een situatie als deze zal nog vaak voor kunnen komen. Ex-man zal nog vaak genoeg zijn kinderen voorzien van allerlei zaken waarbij als je dat omrekent naar geld dit een scherp contrast zal zijn met de financiële armslag van Nieuw-man.
Jij wil met Nieuw-man verder. Wil hij met jou verder inclusief meegebrachte bagage?
Die zijn er wel en dat is de bagage die TO meeneemt de nieuwe relatie in met Nieuw-man: Kinderen en een Ex-man.
Een Ex-man ook die slappe was heeft en niet te beroerd is om dat breeduit te laten hangen voor zijn kinderen.
Jij -TO- moet dit niet in het midden laten hangen en absoluut aandringen om dit ASAP uit te praten.Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
En de kern in is: jij neemt ballast mee. Een situatie als deze zal nog vaak voor kunnen komen. Ex-man zal nog vaak genoeg zijn kinderen voorzien van allerlei zaken waarbij als je dat omrekent naar geld dit een scherp contrast zal zijn met de financiële armslag van Nieuw-man.
Jij wil met Nieuw-man verder. Wil hij met jou verder inclusief meegebrachte bagage?

dinsdag 19 mei 2020 om 13:48
Dat hij moeilijk doet over het cadeau vind ik één. Dat is al niet aantrekkelijk, maar dat kan nog ergens vandaan komen. Ergens waar hij dan zelf mee moet dealen, natuurlijk.
Maar dan een week boos blijven en idiote 'je horloge eruit of ik eruit' appjes sturen..... Dat is toch té onaantrekkelijk? Daar heb je dan toch geen zin meer in? Iemand die zó lang nodig heeft om weer bij te draaien en redelijk te worden?
Sommige mensen lijken een relatie als een eerste levensbehoefte te zien. Dat is het écht niet. Vrijgezel zijn is ook gewoon een optie.
Maar dan een week boos blijven en idiote 'je horloge eruit of ik eruit' appjes sturen..... Dat is toch té onaantrekkelijk? Daar heb je dan toch geen zin meer in? Iemand die zó lang nodig heeft om weer bij te draaien en redelijk te worden?
Sommige mensen lijken een relatie als een eerste levensbehoefte te zien. Dat is het écht niet. Vrijgezel zijn is ook gewoon een optie.

dinsdag 19 mei 2020 om 15:37
Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 10:36Hij wil dat ik er voor zorg dat ik niet meer zulke cadeaus krijg. Zodat hij zich niet meer zo voelt. Iets van 20 euro vind hij prima. Dat gaat mij te ver, hij gaat dat niet voor mij bepalen.
Dat kan hij niet alleen niet voor jou bepalen, maar ook niet voor degenen die jou iets willen geven. Waar bemoeit hij zich mee? Zou hij ook zo overdreven jaloers gereageerd hebben als je en duur cadeau van je ouders of van een vriendin zou hebben gekregen? Of is hij gewoon op zijn pik getrapt dat een andere man je iets duurs geeft?
dinsdag 19 mei 2020 om 18:47
Ok... wtf.Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 10:36Hij wil dat ik er voor zorg dat ik niet meer zulke cadeaus krijg. Zodat hij zich niet meer zo voelt. Iets van 20 euro vind hij prima.
Ik probeer de zaken een beetje van de andere kant te bekijken, maar die oefening mag die vriend ook wel eens doen.
Ziet hij zelf niet hoe volkomen belachelijk dit is?
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
dinsdag 19 mei 2020 om 19:43

dinsdag 19 mei 2020 om 19:47
Maud*de*Braose schreef: ↑18-05-2020 20:52Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast.![]()
![]()
Wat een onzeker patsertje.
Hij gaat de competitie met jouw ex aan over een cadeau dat van jouw kinderen is.
Juist niet dus want hij kan het niet betalen.
dinsdag 19 mei 2020 om 19:56
En? Heb je dat inmiddels gedaan?Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 11:21Ik zal idd een duidelijk gesprek aan moeten gaan en meer mijn grenzen aan moeten geven.

dinsdag 19 mei 2020 om 22:00
We hebben telefonisch gesproken. Wij wonen niet heel dicht bij elkaar en hadden vandaag andere verplichtingen.
Eigenlijk was het geen fijn gesprek.
Hij wil, eist dat ik dit oplos zodat hij zich beter voelt. Hij had het over dat ik maar de helft van het bedrag moest terug storen naar mijn ex.
En anders zou hij zelf wel geld bij mijn ex in de brievenbus gooien.
Ik heb gezegd dat ik snap dat hij het een duur cadeau vind en dat ik het ook prijzig vind maar er wel blij mee ben omdat ik het van de kinderen gehad heb. Ik heb gezegd dat ik best op een juist moment tegen mijn ex wil zeggen dat zo'n kostbaar cadeau niet nog een keer hoeft. Hij wilde dat ik dat meteen ging doen en hem verslag daarvan uit ging brengen. Dat vind ik niet nodig. Dus al met al is er geen oplossing.
Ik las wel vaker mee hier op viva en heb een account aangemaakt speciaal hiervoor. Ik heb nog nooit eerder zo voor het blok gestaan en heb dus ook nog niet eerder zo'n fors cadeau van mijn kinderen (ex) gekregen. Wel een luchtje oid.
Mijn ex stopt mij wel eens extra geld toe met kerst oid maar dat weet mijn vriend niet.
Hij wil, eist dat ik dit oplos zodat hij zich beter voelt. Hij had het over dat ik maar de helft van het bedrag moest terug storen naar mijn ex.
Ik heb gezegd dat ik snap dat hij het een duur cadeau vind en dat ik het ook prijzig vind maar er wel blij mee ben omdat ik het van de kinderen gehad heb. Ik heb gezegd dat ik best op een juist moment tegen mijn ex wil zeggen dat zo'n kostbaar cadeau niet nog een keer hoeft. Hij wilde dat ik dat meteen ging doen en hem verslag daarvan uit ging brengen. Dat vind ik niet nodig. Dus al met al is er geen oplossing.
Ik las wel vaker mee hier op viva en heb een account aangemaakt speciaal hiervoor. Ik heb nog nooit eerder zo voor het blok gestaan en heb dus ook nog niet eerder zo'n fors cadeau van mijn kinderen (ex) gekregen. Wel een luchtje oid.
Mijn ex stopt mij wel eens extra geld toe met kerst oid maar dat weet mijn vriend niet.

dinsdag 19 mei 2020 om 22:08
Dit, wat een door drammer zeg bah! Laat hem anders de reacties hier lezen, misschien ziet hij dan in hoe kinderachtig hij bezig is. Ik zou echt zo afknappen door zulk gedrag.

dinsdag 19 mei 2020 om 22:08
Dit klinkt een beetje alsof je hem wat wilt sussen. Of zou je het ook uit jezelf aangeven als die kleuter er geen stampij om had gemaakt?Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 22:00We hebben telefonisch gesproken. Wij wonen niet heel dicht bij elkaar en hadden vandaag andere verplichtingen.

dinsdag 19 mei 2020 om 22:11
Wat een lul de behanger. Afgezien daarvan vind ik dit best zorgelijk gedrag. Hij wil dit niet oplossen, hij wil dat jij doet wat hij zegt. Als je hem zijn zin geeft, valideer je zijn gedrag en wordt het alleen maar erger. Doe het jezelf (en de kinderen) niet aan.
Aanvulling: en ga jezelf ajb niet lopen verdedigen. Het is alleen maar mooi en prijzenswaardig dat jij en je ex zo goed met elkaar door een deur kunnen. Mijn vriend stopt zijn ex ook wel eens wat extra toe rond de feestdagen. Niet omdat hij nog iets met haar wil, maar omdat het de moeder van zijn kind is. En ik kan daar eerlijk gezegd eigenlijk alleen maar respect voor opbrengen.
Aanvulling: en ga jezelf ajb niet lopen verdedigen. Het is alleen maar mooi en prijzenswaardig dat jij en je ex zo goed met elkaar door een deur kunnen. Mijn vriend stopt zijn ex ook wel eens wat extra toe rond de feestdagen. Niet omdat hij nog iets met haar wil, maar omdat het de moeder van zijn kind is. En ik kan daar eerlijk gezegd eigenlijk alleen maar respect voor opbrengen.
anoniem_637d3aafe47f5 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 22:15
42.20% gewijzigd

dinsdag 19 mei 2020 om 22:12
Dat was bij mij dus exit vriend. Wat een ontzettende eikel. Dat je hier ook nog maar een seconde over nadenkt! Wees blij met de goede band tussen jou en ex en laat hem dat vooral niet verpesten door te gaan eisen dit bij je ex aan te gaan kaarten. Echt, No Way.Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 22:00We hebben telefonisch gesproken. Wij wonen niet heel dicht bij elkaar en hadden vandaag andere verplichtingen.

dinsdag 19 mei 2020 om 22:13
Dat zou ik dan maar zo laten.Ano-niem2020 schreef: ↑19-05-2020 22:00
dinsdag 19 mei 2020 om 22:14