vriend is verliefd

04-08-2010 18:04 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, Ik ben een vrouw van 46 jaar en heb bijna 18 jaar een relatie met een leuke man. Nu weet ik sinds 3 weken dat hij gevoelens heeft voor een ander en zij ook voor hem. Zij woont niet in Nederland. Nu is dit niet de eerste keer dan we problemen hebben maar deze keer heb ik het gevoel dat we er niet uitkomen. Nu wil hij naar haar toe om met haar te praten om uit te vinden wat ze nu voor elkaar voelen. Dit wil hij persoonlijk doen en niet via msn. Ik heb hem gezegd dat ik dat niet wil zeker nu hij nog niet weet wat hij werkelijk voor haar voelt. Hij weet niet zeker of het nu een verliefdheid is of iets anders. We hebben een goede relatie met elkaar en we houden echt heel veel van elkaar en nog steeds. Ook kunnen we goed met elkaar praten en op andere vlakken hebben we geen geen problemen.

Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben of mij advies kunnen geven hierover.
quote:qwertuu schreef op 04 augustus 2010 @ 19:07:

[...]

Waar lees je dat ik dat adviseer?En waar lees jij dat Iris zegt dat jij dat adviseert?
Laat haar maar naar Nederland komen. Ontvang haar thuis met thee en koekjes. Kijken hoe lang het duurt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
@Q: Nee gekkie, niet jij daar ben je veel te verstandig voor. Sommige vrouwen schieten door in hun begrip, dat was alles wat ik wilde zeggen.
quote:Spijker schreef op 04 augustus 2010 @ 19:08:

Laat haar maar naar Nederland komen. Ontvang haar thuis met thee en koekjes. Kijken hoe lang het duurt.Jaaaa en draai vervolgens de rollen om... zeg dat je onverwachte lesbische gevoelens voor haar hebt en graag met haar mee gaat om bij haar thuis uit te vinden of dat werkelijk zo is
Haha Spijker, dan is de spanning vast snel weg tussen die twee. Best een goed idee dus .
Nou nee echt ik zou zeggen: laat maar komen. Maar wel onder mijn dak en in mijn huis, want mijn man hoort hier. Kan ze hem leren kennen zoals ie echt is (getrouwd en al) en niet als romantische droomman.

Oh zit het haar dwars dat ze er voor moet reizen en dat z'n vrouw ook rondloopt? Tja, dat heb je zo als je flirt met een getrouwde man uit t buitenland.
Logeerbedje opmaken in de woonkamer. 's Ochtends vrolijk een ontbijtje serveren. Uitstapjes maken met z'n drieën.

Moet de eerste vrouw nog tegenkomen die dan nog een relatie aan wil knopen met mijn man.
Lijkt me een prima optie, Spijker.
Goed idee Spijker!!!
Sportvrouw, heb je iets aan deze tips eigenlijk?
Is TO er zelf ook nog?
Het valt me altijd op als ,mensen vreemd gegaan zijn of dat overwegen dat de meeste aangeven er eerlijk over te zijn je gevoelens op te biegten zodat je samen dit proces door gaat.

Nu gebeurd dat en is de boodschap van vele dat hij er gelijk maar moet blijve.

Deze man gaat niet vreemd,. hij geeft aan wat er speelt en zorgt daarmee dat als hij straks voor een ander kiest zijn partner niet van niets weer.

Het is rot en gruwelijk dat mee te maken maar to zal straks niet 1 van die vrouwen zijn die van niets geweten heeft, die bedrogen is en pas van plannen hoort als een partner er al uit is.

Ik ben daarbij bang dat als je aangeeft dat je niet wil dat hij dit uitzoekt (met alles wat daarbij nodig kan zijn) die ander alleen maar begeerlijker wordt. Iets wat onberijkbaar is wordt vaak meer begeerd.

Nu zal het verschrikkerlijker zijn te weten dat hij bij haar is. Je te moeten opvreten maar niemand heeft gezegt dat er van weten leuker en makkelijker is dan dat je was bedrogen.

Het geeft je echter 1 voordeel, dat je niet als zoveel vrouwen hoeft te zeggen dat je het niet wist en in een illusie leefde dat je relatie oke was. Jij hebt de kans naar een besluit toe te leven een kans te vechten nu er misschien nog wat te vechten valt en je partner er niet al uit is en je zijn besluit komt vertellen.

Hij draagt met open zijn de verantwoordelijkheid voor de pijn die hij je aandoet en zal gaan doen, Hij zal daar de consequentie van dragen en er mee te maken krijgen waar hij als hij was vreemdgegaan er voor was weggelopen/.

Hij kiest dus niet de makkelijke weg maar de moeilijke en eerlijke. iets wat forummers hier vaak bij vreemdgaanders op aandringen/

Nogmaals dat is heel zwaar en pijnlijk en ontzettend verdrietig, idealer is als je partner gewoon niet verliefd wordt of begeertes voor een ander krijgt, maar erger is als je bedrogen wordt.

Kijk hoeveel jij kan hebben hierin jank huil, wees boos en toon hem je emoties maar laat hem ook zien wat hij met jou opgeeft, want dan weet hij wat hij aanricht en kan hij zien of dat het hem dit waard is. /en wie weet valt zij dan erg tegen, dat kan niemand je voorspellen, is de verliefdheid over en kom je als winnaar uit de strijd.

Met verbieden en hem gelijk voor keue stellen vrees ik dat je hem tot vreemdgaan zal dwingen omdat hij gewoon nog niet weet wat dit is, maar wel iemand waar hij erg naar toe trekt. en dat zal je met keuze stellen of verbieden eerder begeerijker maken

Moet je dan alles lijdzaam toezien? Nee, jij mag laten zien wat vor een pijn dit doet en doe consequentie is hij bereid te dragen, jij mag soms van onmacht woendend zijn en onredelijk dat doet hij je aan en dar zal hij mee moeten dealen.

Maar in deze situatie heeft hiij in mijn ogen het meest eerlijke en juiste gedaan en jij wordt er wel bij betrokken en kan nu zeggen " tot hier en niet verder, wat jij wil daar kan ik niet mee leven dan geef ik je liever de vrijheid" (waar hij dan ook weer aan set is en tot denken wordt gezet of hij jou hiervoor wil verliezen_)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:Summerdance schreef op 04 augustus 2010 @ 19:07:

[...]

Maar Dani, zou je dan alsnog een antwoord kunnen geven op de vraag die ik je stelde

Wat zou jij doen dan, als je man waar je al 15 jaar een relatie mee hebt aan komt zetten dat hij eens wil gaan uitzoeken of die internet dame waar hij zulke goeie gesprekken mee kan voeren misschien meer is dan een flirt?

Ja je samen met hem op ticketjacht?

Breng je hem naar Schiphol?

Zwaai je hem uit en ga je daarna gewoon lekker door met je leven tot hij weer terugkomt?

Na zo een lange relatie ga ik ervan uit dat mijn man weet wat ie aan me heeft, ik weet ook wat ik aan hem heb. Ik weet ook dat gaan schreeuwen, ultimatums stellen of hem het huis uit gooien mij niets verder brengt bij wat ik zelf wil. Nl, een relatie met iemand die van mij houdt en bij mij is omdat ie dat wil, niet omdat ik dat eis.

Het zou me verdriet doen dat ik blijkbaar niet voor 100% kan bieden wat hij wil (zijn we allemaal niet een beetje naief als het daarover gaat) maar ik ga hem niets in de weg leggen. Dat is zijn keuze en daar heeft ie recht op. De consequenties die aan die keuze kleven, dat ik misschien niet op dezelfde manier tegen onze relatie aankijk, tja dat is een gevolg van die keuze. Ik hou genoeg van mijn man om hem alle geluk op de wereld te wensen, ook als ik dat niet zelf ben.

Is dat antwoord op je vraag?
En Dani... zou jij hem dan ook naar zijn nieuwe vlam toe laten gaan om hem de gelegenheid te geven om zijn gevoelens verder te ontdekken/analyseren?
quote:..knip Doddie..Dat is precies wat ik bedoel. Het is niet mooi maar het is wel de realiteit.
quote:Bianca40 schreef op 04 augustus 2010 @ 19:28:

En Dani... zou jij hem dan ook naar zijn nieuwe vlam toe laten gaan om hem de gelegenheid te geven om zijn gevoelens verder te ontdekken/analyseren?Ja. Als het andersom was zou ik hopen dat mij die ruimte ook werd geboden
quote:Dani71 schreef op 04 augustus 2010 @ 19:26:

[...]

Na zo een lange relatie ga ik ervan uit dat mijn man weet wat ie aan me heeft, ik weet ook wat ik aan hem heb. Ik weet ook dat gaan schreeuwen, ultimatums stellen of hem het huis uit gooien mij niets verder brengt bij wat ik zelf wil. Nl, een relatie met iemand die van mij houdt en bij mij is omdat ie dat wil, niet omdat ik dat eis.

Het zou me verdriet doen dat ik blijkbaar niet voor 100% kan bieden wat hij wil (zijn we allemaal niet een beetje naief als het daarover gaat) maar ik ga hem niets in de weg leggen. Dat is zijn keuze en daar heeft ie recht op. De consequenties die aan die keuze kleven, dat ik misschien niet op dezelfde manier tegen onze relatie aankijk, tja dat is een gevolg van die keuze. Ik hou genoeg van mijn man om hem alle geluk op de wereld te wensen, ook als ik dat niet zelf ben.

Is dat antwoord op je vraag?

Yep, das een antwoord op mijn vraag

Nog even dat dik gedrukte stuk

Dat gun ik mijn man ook, echt

Maar als mijn man even ergens anders moet gaan uitvogelen of hij gevoelens heeft voor een andere dame..

Dan maakt de liefde bij mij plaats voor een compleet lamgeslagen gevoel

Hoe kan iemand waarvan ik denk dat hij respect voor me heeft me zo zonder respect behandelen

Mij vragen of ik even aan de zijlijn wil gaan afwachten?

Sorry, daar zou ik voor passen

Dat je relatie niet lekker meer loopt, dat kan

Dat je verliefd wordt op een ander, kan ook

Je relatie bij kop en kont pakken en eens goed onderzoeken kan ook

Maar dat kan niet als manlief ergens anders even het gras gaat keuren.

En jou op een zijspoor zet, nee dat zou mij hier dus niet kunnen

Ik zou samen met mijn man het hoofdspoor moeten zijn

Maar hey..dat ben ik hè
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Dani71 schreef op 04 augustus 2010 @ 19:29:

[...]

Ja. Als het andersom was zou ik hopen dat mij die ruimte ook werd gebodenDat voelt voor mij als 'gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt'. Moet hij dan niet eerst duidelijkheid verschaffen over zijn gevoelens voor jou?
toelichting je hebt nu ook de kans om aan te geven dat je niet zeker weet of jij zijn beslissing kunt afwachten dat het kan zijn dat jij dit niet trekt en zelf de stekker er uit gaat trekken.

Veel vreemdgaanders zijn daar bang voor en zwijgen om die reden tot ze er uit zijn en brengen zo hun partner op achterstand. Jij gaat dit proces nu samen met hem in en krijgt ook kans om te bezien wt jij wil aankan en kan dragen of dat je er voor kiest zonder hem verder te gaan, misschien wel eerder dan dat hij er uit is maar die kans krijg je nu wel waar bedrogen partners vaak voor voldongen feit worden gesteld

wat dani al aangeeft en waar ik het mee eens ben. Je partner is je bezit niet en kan een andere keus maken. Hoe die keus ook tegen jouw wens in gaat. Maar je kan iemand niet dwingen van je te houden en bij je te blijven en passie en begeerte laat veel mensen een bestaande relatie verlaten hoe gelukkig de achterblijvende partner zelf ook was in die zelde relatie
quote:Dani71 schreef op 04 augustus 2010 @ 19:26:

[...]

Wil je dan geen relatie met iemand die er geen twijfels over heeft of hij bij jou wil zijn of bij een ander?

Het zou me verdriet doen dat ik blijkbaar niet voor 100% kan bieden wat hij wil (zijn we allemaal niet een beetje naief als het daarover gaat)

Nee, dat is niet altijd naiëf, als je dat denkt. Mijn man bijvoorbeeld kan me voor 100% bieden wat ik wil.

maar ik ga hem niets in de weg leggen. Dat is zijn keuze en daar heeft ie recht op.

Ik zou dan vinden dat ik ook recht heb op mijn keuze, om niet samen te willen zijn met een man die er niet zeker meer van is of hij met mij samen wil zijn.

De consequenties die aan die keuze kleven, dat ik misschien niet op dezelfde manier tegen onze relatie aankijk, tja dat is een gevolg van die keuze.

Dit deel van je antwoord begrijp ik niet. Welke keuze (de keuze voor jou of de keuze voor die ander, ofwel het feit zelf dat hij een keuze maakt?) en welke manier om tegen de relatie aan te kijken?
quote:doddie schreef op 04 augustus 2010 @ 19:25:

Moet je dan alles lijdzaam toezien? Nee, jij mag laten zien wat vor een pijn dit doet en doe consequentie is hij bereid te dragen, jij mag soms van onmacht woendend zijn en onredelijk dat doet hij je aan en dar zal hij mee moeten dealen.Ach, da's coulant.
quote:emmelie_ schreef op 04 augustus 2010 @ 19:33:

[...]

Dat voelt voor mij als 'gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt'. Moet hij dan niet eerst duidelijkheid verschaffen over zijn gevoelens voor jou?

Ik denk dat met name gevoelens heel lastigst zijn om te duiden. Wat voel je voor iemand en waarom. Vaak kom je daar pas achter als de persoon je leven is uitgewandeld.

Ik zeg ook niet voor niets dat de consequentie van een keuze (in dit geval of mijn man wel of niet zijn gevoelens daadwerkelijk gaat onderzoeken) soms ook niet prettig zijn. Daar zou ik mijn man van op de hoogte brengen zodat hij zo precies mogelijk weet welke keuze hij maakt.

Maar hij moet ... of hij mag wel/niet .. kan ik niets mee. We zijn allemaal volwassen mensen en in mijn boekje niet in de positie iemand iets op te leggen.
quote:doddie schreef op 04 augustus 2010 @ 19:36:

toelichting je hebt nu ook de kans om aan te geven dat je niet zeker weet of jij zijn beslissing kunt afwachten dat het kan zijn dat jij dit niet trekt en zelf de stekker er uit gaat trekken.

Daar ben ik het helemaal mee eens en daarom is dit op zijn minst eerlijker dan het stiekem doen.
quote:Dani71 schreef op 04 augustus 2010 @ 19:39:

[...]

Ik denk dat met name gevoelens heel lastigst zijn om te duiden. Wat voel je voor iemand en waarom. Vaak kom je daar pas achter als de persoon je leven is uitgewandeld.

.Geldt dit misschien voor jou? Voor mij in elk geval niet. Mijn man hoeft mijn leven niet uit te wandelen om me te laten beseffen hoeveel ik van hem houd.
quote:emmelie_ schreef op 04 augustus 2010 @ 19:33:

[...]

Dat voelt voor mij als 'gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt'. Moet hij dan niet eerst duidelijkheid verschaffen over zijn gevoelens voor jou?nee dat doe je als je vreemd gaat en je partner bedriegt. de vriend van TO heeft nu nl net zo veel risico dat TO er een punt achter zet en draagt die consequentie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven