vriend is verliefd
woensdag 4 augustus 2010 om 18:04
hallo, Ik ben een vrouw van 46 jaar en heb bijna 18 jaar een relatie met een leuke man. Nu weet ik sinds 3 weken dat hij gevoelens heeft voor een ander en zij ook voor hem. Zij woont niet in Nederland. Nu is dit niet de eerste keer dan we problemen hebben maar deze keer heb ik het gevoel dat we er niet uitkomen. Nu wil hij naar haar toe om met haar te praten om uit te vinden wat ze nu voor elkaar voelen. Dit wil hij persoonlijk doen en niet via msn. Ik heb hem gezegd dat ik dat niet wil zeker nu hij nog niet weet wat hij werkelijk voor haar voelt. Hij weet niet zeker of het nu een verliefdheid is of iets anders. We hebben een goede relatie met elkaar en we houden echt heel veel van elkaar en nog steeds. Ook kunnen we goed met elkaar praten en op andere vlakken hebben we geen geen problemen.
Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben of mij advies kunnen geven hierover.
Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben of mij advies kunnen geven hierover.
woensdag 4 augustus 2010 om 18:08
Phoe Sportvrouw, dat is vervelend voor je zeg!
Ik denk altijd: hoe belangrijk is verliefdheid? vergeleken met liefde, stabiliteit, vertrouwen? Ik vind het raar dat hij eraan toegeeft een naar haar toe wil. Mijn ervaring is als je elkaar niet ziet, wordt het gevoel ook minder. Blijkbaar is hij dat niet van plan en wil hij het gevoel juist voeden.
Ik denk toch dat je erover moet praten wat hij belangrijk vindt in een relatie en hoe hij van plan is om te gaan met verliefdheden...
sterkte
Ik denk altijd: hoe belangrijk is verliefdheid? vergeleken met liefde, stabiliteit, vertrouwen? Ik vind het raar dat hij eraan toegeeft een naar haar toe wil. Mijn ervaring is als je elkaar niet ziet, wordt het gevoel ook minder. Blijkbaar is hij dat niet van plan en wil hij het gevoel juist voeden.
Ik denk toch dat je erover moet praten wat hij belangrijk vindt in een relatie en hoe hij van plan is om te gaan met verliefdheden...
sterkte
woensdag 4 augustus 2010 om 18:08
Nu is dit niet de eerste keer dan we problemen hebben maar deze keer heb ik het gevoel dat we er niet uitkomen.
Dit zeg je. Jullie hebben dus problemen (gehad) en nu komt dit erbij.
iets verder zeg je dat alles goed gaat...maar kan het zijn dat hij dat anders ziet? Meestal is het zo, dat alles in een relatie lekker loopt er (bijna) geen ruimte is voor gevoelens voor een ander...
Dit zeg je. Jullie hebben dus problemen (gehad) en nu komt dit erbij.
iets verder zeg je dat alles goed gaat...maar kan het zijn dat hij dat anders ziet? Meestal is het zo, dat alles in een relatie lekker loopt er (bijna) geen ruimte is voor gevoelens voor een ander...
woensdag 4 augustus 2010 om 18:19
Als hij je dit zelf heeft verteld dan pleit dat wel voor hem vind ik. Maar ik zou hem echt niet daarheen laten gaan zonder gevolgen. Als hij de deur achter zich dichttrekt om haar te gaan ontdekken dan mag hij zn sleutels door de brievenbus gooien! Stel je eens voor hoe jij je zal voelen in de dagen dat hij daar is!
Bovendien... verwacht hij nou echt in een paar dagen te kunnen ontdekken of ze bij elkaar passen??
Bovendien... verwacht hij nou echt in een paar dagen te kunnen ontdekken of ze bij elkaar passen??
woensdag 4 augustus 2010 om 18:25
Das een strakke actie van die man van jou zeg!
Ja ik heb vlinders, ja ik weet het, ben met jou getrouwd maar ik ga toch even onderzoeken hoe het met haar is
Is dat nou niet leuk, dan kom ik wel weer gewoon terug naar jou
Echt....ik zou zijn koffers voor hem pakken
Ga jij maar lekker op onderzoek hoor mannetje
Je hoeft alleen niet meer terug te komen....zak hooi!
Ja ik heb vlinders, ja ik weet het, ben met jou getrouwd maar ik ga toch even onderzoeken hoe het met haar is
Is dat nou niet leuk, dan kom ik wel weer gewoon terug naar jou
Echt....ik zou zijn koffers voor hem pakken
Ga jij maar lekker op onderzoek hoor mannetje
Je hoeft alleen niet meer terug te komen....zak hooi!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 4 augustus 2010 om 18:28
woensdag 4 augustus 2010 om 18:30
quote:Dani71 schreef op 04 augustus 2010 @ 18:28:
Hallo mensen, we hebben het over een relatie van 18 jaar... Iemand er dan gewoon even uitflikkeren lijkt me wel heel erg kort door de bocht.
Als mijn man te kennen geeft gevoelens te hebben voor een andere vrouw en die dus even wil gaan opzoeken om dat gevoel te onderzoeken???
Nee hoor, das niet kort door de bocht]
Ga jij rustig zitten wachten dan?
Hallo mensen, we hebben het over een relatie van 18 jaar... Iemand er dan gewoon even uitflikkeren lijkt me wel heel erg kort door de bocht.
Als mijn man te kennen geeft gevoelens te hebben voor een andere vrouw en die dus even wil gaan opzoeken om dat gevoel te onderzoeken???
Nee hoor, das niet kort door de bocht]
Ga jij rustig zitten wachten dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 4 augustus 2010 om 18:31
Ehhh.... wacht even hoor... hij wil eerst zijn nieuwe schoenen even inlopen voor hij besluit of hij zijn oude schoenen weggooit?
Zo werkt het niet hoor. Hij heeft een relatie met JOU, dus hij is eerst aan JOU verplicht om te onderzoeken of hij met je verder wil of niet. Aan de hand van de uitkomst daarvan kan hij besluiten of hij zijn verliefdheid nader wil onderzoeken of dat hij het er sowieso maar bij wil laten.
Dat hij verliefd wordt op een ander: soit, kan gebeuren, is mij ook wel eens overkomen. Maar dat hij zo makkelijk voorbij gaat aan jou en aan wat jullie hebben, dat vind ik ver over de grens van hoe je relatie behoort te voeren. Als je een relatie hebt, dan vorm je een team. Daar kun je je niet zomaar even naar eigen goeddunken aan onttrekken om te kijken of je misschien ook wel leuk matcht met een ander.
Overigens: is het voor jou een optie om dit proces samen aan te gaan? Dus om niet kwaad te worden om het feit dat hij verliefd is geworden en je dat niet persoonlijk aan te trekken, maar het gewoon als gegeven te accepteren en om samen te ontdekken of en zo ja wat jullie hier mee willen? Sámen mee willen dus? Als team?
Zo werkt het niet hoor. Hij heeft een relatie met JOU, dus hij is eerst aan JOU verplicht om te onderzoeken of hij met je verder wil of niet. Aan de hand van de uitkomst daarvan kan hij besluiten of hij zijn verliefdheid nader wil onderzoeken of dat hij het er sowieso maar bij wil laten.
Dat hij verliefd wordt op een ander: soit, kan gebeuren, is mij ook wel eens overkomen. Maar dat hij zo makkelijk voorbij gaat aan jou en aan wat jullie hebben, dat vind ik ver over de grens van hoe je relatie behoort te voeren. Als je een relatie hebt, dan vorm je een team. Daar kun je je niet zomaar even naar eigen goeddunken aan onttrekken om te kijken of je misschien ook wel leuk matcht met een ander.
Overigens: is het voor jou een optie om dit proces samen aan te gaan? Dus om niet kwaad te worden om het feit dat hij verliefd is geworden en je dat niet persoonlijk aan te trekken, maar het gewoon als gegeven te accepteren en om samen te ontdekken of en zo ja wat jullie hier mee willen? Sámen mee willen dus? Als team?