Vriend met stomme opleiding

17-11-2009 15:53 390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 26 en doet de BBL opleiding Transport met vrachtwagen rijbewijs.

Daar is opzich niks mis mee.

Maar het is gewoon de tijden die die moet werken.

Ze zijn gewoon niet normaal meer.

En dan niet over de school gepraat, hoe kunnen ze nou cursus op Zaterdag plannen?

Soms gaat het echt te ver.

Dan gaat bij hem om half 5 de wekker, en is hij pas om half 10 's avonds thuis.

Zo vervelend!

En dan over zijn school, cursus op zaterdag van half 9 tot half 4.

Hij komt uit gelderland en ik uit limburg.

Bijvoorbeeld ik had zaterdag een feest: Oom en Tante 25 jaar getrouwd.

Hij zou uit school zijn boeken thuis gaan afgeven en meteen op de trein springen om hier heen te komen en samen naar het feest te gaan.

Rijden er ergens bij nijmegen geen treinen.

Damn wat kan je dan balen, hij wou bijna niet meer komen.

Gelukkig heeft hij geprobeert en gekeken hoe ver hij kon komen.

Op de helft van de weg is zijn telefoon leeg en valt uit.

Ik wist helemaal niks meer...

tot ik om 2 uur 's nachts terug kwam van het feest en hij voor de deur stond.

Bleek dat hij er al van half 2 's nachts stond.

Ben je toch blij dat hij er is hoor.

Maar de volgende dag moet je hem weer om half 6 op het station afzetten.

Wat kan ik op die momenten toch echt behoorlijk balen.

Ik hou me er maar aanvast dat het nog maar 1 1/2 jaar duurt.

En het dan allemaal beter is en hij dan een gewoone baan heeft van 8 tot 5.

Maar dit is gewoon echt vervelend.

Ik zie hem al niet vaak en gaat het 9 van de 10 gevallen ook nog mis.

Helaas kan ik ook niet altijd daar heen gaan.

Omdat ik ook mijn sport en hobby's hier heb.

En ook vaker naar het ziekenhuis moet rennen.

Iemand tips??
quote:spoekle schreef op 17 november 2009 @ 18:08:

[...]

Dat is niet waar, want ik heb er een hekel aan als mensen me gaan afzeiken.

Ik vroeg om tips.

En dus verwachte ik ook tips.

Maar tips waarvoor dan?

Hoe je ermee om moet gaan? Tja, doorbijten en je vriend steunen. Voor hem zal het ongetwijfeld ook niet makkelijk zijn. Boek als hij vakantie heeft lekker een weekje weg met alle aandacht voor elkaar en focus je vooral op de tijd dat de opleiding klaar is.
quote:spoekle schreef op 17 november 2009 @ 17:48:

[...]

Dat zijn leuke spelfouten

Die gebruik ik altijd op msn en als je en op viva zit en op msn sjah...Denk dat je beter naar het Tina forum kan gaan....
Jeetje zeg, wat een reacties. Spoekie haar topic was `vriend met stomme opleiding` niet `stomme vriend met opleiding`. Psoriasis, ja ik kan me voorstellen dat je daar volledig op afgekeurd mag worden, behalve de huid die aangetast wordt is algemeen bekend dat psychische factoren ook een rol spelen, jezelf niet meer kunnen laten zien, sociale leven valt weg, maar vooral mss intieme leven.

Ik neem het ff voor je op Spoekie, maar ik vind verder ook wel dat je teveel van je vriend vraagt. Ik vind het heel knap dat hij dat doet, het is voor jou zwaar, maar voor hem ook, hij rent zich kapot van hot naar her.6 Dagen per week werken is niet fijn, maar het moet ff.

Geloof me, een werkeloze luie hufter wil je niet op je bank hebben straks.

Tip, geniet van de tijd dat je met elkaar hebt en maak elkaar sterker. Door de moeite die hij neemt om naar jou toe te komen moet hij je sterker maken, zie niet alles zo negatief.
quote:druifje76 schreef op 17 november 2009 @ 18:19:

Je houdt er niet van als mensen je afzeiken... maar enig idee wat je nu doet over de opleiding van je vriend? Misschien bedoel je het niet zo, maar je taalgebruik is wel degelijk zo.

Het is idd niet zo bedoelt.

Ik ben ook maar een meisje met een spijker-broek en nikes eronder.

Ik ben om maar zo te zegge niet een van de netste, hij trouwens ook niet.

Ik neem het ook niet zo nauw met spelfouten enz.

en kan mijn taalgebruik ook nogal grof zijn en bij sommige mensen die wel netter zijn als ik het verkeert over komen.

Maar onze relatie is over het algemeen best sterk en we vertrouwen elkaar volkomen en begrijpen elkaar helemaal.

eigenlijk is er helemaal niks aan de hand.

Alleen dat ik baal over zijn werktijden van nu.

En ik een ontzettende zeur kan zijn, maar dat hebben julllie al onder vonden dacht ik zo.

En zelfs dat vind vriend niet erg.

Hij weet dat ik het ben en heel goed kan zijn maar het is meestal meer bij ons als water en vuur.

in dit geval is hij meestal het water wat mij dooft.

Ik kan een behoorlijke drama-queen zijn.

en als ik hem maar 5 dagen niet zie heb ik al moeite met hem loslaten en kan ik wel huilen.

Hij weet er wel buiten gewoon goed mee om te gaan.

En hij is ook echt vreselijk lief.

En nou heb ik spijt dat ik deze topic heb geschreven.
quote:spoekle schreef op 17 november 2009 @ 18:26:

[...]

Ik ben ook maar een meisje met een spijker-broek en nikes eronder..

Ik weet niet waar ik zat met m'n hoofd, maar ik las spijkerbroek met niks eronder en hij ook.... maar je bedoelt natuurlijk die schoenen.

Hee, geen spijt hebben van je topic. Maar nooit meer doen he?
quote:beam schreef op 17 november 2009 @ 18:22:

Jeetje zeg, wat een reacties. Spoekie haar topic was `vriend met stomme opleiding` niet `stomme vriend met opleiding`. Psoriasis, ja ik kan me voorstellen dat je daar volledig op afgekeurd mag worden, behalve de huid die aangetast wordt is algemeen bekend dat psychische factoren ook een rol spelen, jezelf niet meer kunnen laten zien, sociale leven valt weg, maar vooral mss intieme leven.

Daar heb ik ook echt problemen mee gehad, dat is nu wel minder omdat vriend het gewoon accepteerd. ik zelf vind het gewoon vies, terwijl hij zoeits heeft van waarom? je kan er toch niks aan doen en dat helpt ook wel heeel erg goed.

Ik neem het ff voor je op Spoekie, maar ik vind verder ook wel dat je teveel van je vriend vraagt. Ik vind het heel knap dat hij dat doet, het is voor jou zwaar, maar voor hem ook, hij rent zich kapot van hot naar her.6 Dagen per week werken is niet fijn, maar het moet ff.

Geloof me, een werkeloze luie hufter wil je niet op je bank hebben straks.

Tip, geniet van de tijd dat je met elkaar hebt en maak elkaar sterker. Door de moeite die hij neemt om naar jou toe te komen moet hij je sterker maken, zie niet alles zo negatief.

als al bijna je hele leven en jeugd omringt word met negativiteit is het moeilijk om daar afstand van te doen.

Ik kan wel zeggen dat het al een stuk beter is als een paar jaar geleden het was namelijk nog erger.
quote:Ligaa schreef op 17 november 2009 @ 18:31:

[...]

Ik weet niet waar ik zat met m'n hoofd, maar ik las spijkerbroek met niks eronder en hij ook.... maar je bedoelt natuurlijk die schoenen.

Hee, geen spijt hebben van je topic. Maar nooit meer doen he?

Haha, om precies te zijn Nike Airmax Classics.

Zal het niet meer doen
Hoi,

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik vind het nobel van je vriend dat hij een job wil gaan doen die hard werken betekent, en dat hij daar de vele uren opleiding voor over heeft.

Er zijn er andere hoor, die al moe worden als ze het woord werken of opleiding horen.

Feliciteer je vriend met zijn inspanningen, bewonder hem dat hij dat allemaal doet, en laat het hem ook weten.

Waarschijnlijk is dit allemaal al eens gezegd, bij deze dan nog eens !!!
quote:Hellothere schreef op 17 november 2009 @ 18:36:

Feliciteer je vriend met zijn inspanningen, bewonder hem dat hij dat allemaal doet, en laat het hem ook weten.

Zal ik nou zeker gaan doen...
Happy Ending!
Sinds wanneer duurt de opleiding 1,5 jaar?

Mijn zoon had in een half jaar tijd zijn chauffeursdiploma en C-E rijbewijs.
Ik zou het echt niet weten de opleiding duurt totaal 2 jaar.

Maar als je rijbewijs B al hebt kan je een half jaar verkorten.

Zal de opleiding even snel opzoeken.
quote:marsmellowwww schreef op 17 november 2009 @ 18:43:

Sinds wanneer duurt de opleiding 1,5 jaar?

Mijn zoon had in een half jaar tijd zijn chauffeursdiploma en C-E rijbewijs.Ssssstttt! Verklap nou niks, daar gaat de smoes van Vriend om niet veel tijd voor TO te hebben!
oplieding van vriendlief
quote:mamalief schreef op 17 november 2009 @ 18:48:

[...]

Ssssstttt! Verklap nou niks, daar gaat de smoes van Vriend om niet veel tijd voor TO te hebben!

Helemaal-niks-van-waar!!!

Anders liet hij mij ook niet onder dwang zijn schooldagen van zijn lesrooster opnemen in mijn agenda.
quote:spoekle schreef op 17 november 2009 @ 18:49:

[...]

Helemaal-niks-van-waar!!!

Anders liet hij mij ook niet onder dwang zijn schooldagen van zijn lesrooster opnemen in mijn agenda.onder dwang? ben je nu serieus??
Wat ik me gewoon even afvraag. Hij kan na zijn opleiding terug komen bij het verhuisbedrijf waar hij werkte.Ik neem aan ( waarschijnlijk heb je het al ergens geschreven maar ik ben even lui) dat hij dan naast in- en uitpakken en laden/lossen ook wilt gaan rijden. Waarom liet deze werkgever hem dan niet de opleiding volgen?
quote:moeilijkhooreennickname schreef op 17 november 2009 @ 18:55:

[...]

onder dwang? ben je nu serieus??

Niet echt, maar hij stond er wel op.

En hij vond het wel heel belangrijk als ik het even zou doen.
Hoezo dwang? Het is 4 dagen werken bij een erkend stage/leer bedrijf en 1 dag naar school. Of heb ik dat verkeerd gelezen? Dan zal de schooldag toch wekelijks hetzelfde zijn? Is voor een bedrijf toch anders ook niet handig als iemand elke week op een andere dag er niet is?
quote:marsmellowwww schreef op 17 november 2009 @ 18:58:

Wat ik me gewoon even afvraag. Hij kan na zijn opleiding terug komen bij het verhuisbedrijf waar hij werkte.Ik neem aan ( waarschijnlijk heb je het al ergens geschreven maar ik ben even lui) dat hij dan naast in- en uitpakken en laden/lossen ook wilt gaan rijden. Waarom liet deze werkgever hem dan niet de opleiding volgen?

Dat staat nog nergens.

Maar dat is omdat het bedrijf waar hij werkte hier geen geld/tijd in kan steken.

Als ze dat bij iedereen moesten doen dan koste het hun wel heel veel geld.
quote:marsmellowwww schreef op 17 november 2009 @ 19:00:

Hoezo dwang? Het is 4 dagen werken bij een erkend stage/leer bedrijf en 1 dag naar school. Of heb ik dat verkeerd gelezen? Dan zal de schooldag toch wekelijks hetzelfde zijn? Is voor een bedrijf toch anders ook niet handig als iemand elke week op een andere dag er niet is?

Heb je helemaal gelijk in.

Maar wat er niet op staat bij de opleiding dat er ook zaterdagen en door de weekse avonden zijn waar dan cususen plaats vinden.

Ook allemaal om de opleiding met een half jaar te kunnen verkorten.
quote:Bianca40 schreef op 17 november 2009 @ 16:04:

Het feit dat jij het een 'stomme' opleiding noemt klinkt voor mij al heel denegrerend naar je vriend toe.En u was taalfouten aan het corrigeren?...
Wacht even.....even kort, hij werkt bij een verhuisbedrijf, gaat zijn chauffeursdiploma halen om bij datzelfde bedrijf op de wagen te mogen rijden, moet ergens anders stage lopen, de opleiding zelf bekostigen maar komt na die tijd wel weer terug bij dat verhuisbedrijf?

Heb ik het zo goed?

(Heb ook een stomme opleiding gehad dus wil ff checken of ik het vreemde verhaal nog volg.)
quote:mamalief schreef op 17 november 2009 @ 19:04:

Wacht even.....even kort, hij werkt bij een verhuisbedrijf, gaat zijn chauffeursdiploma halen om bij datzelfde bedrijf op de wagen te mogen rijden, moet ergens anders stage lopen, de opleiding zelf bekostigen maar komt na die tijd wel weer terug bij dat verhuisbedrijf?

Heb ik het zo goed?

(Heb ook een stomme opleiding gehad dus wil ff checken of ik het vreemde verhaal nog volg.)Je hebt het zo helemaal goed ja.
quote:spoekle schreef op 17 november 2009 @ 19:06:

[...]

Je hebt het zo helemaal goed ja.

Oké dan!

Maar waarom zoveel tijd, moeite en geld investeren voor een baan binnen een bedrijf die niet in hem wil investeren?

Zomaar een vraagje hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven