Vriend op reis

12-05-2019 01:02 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb nog nooit eerder op een forum iets geschreven, lees wel vaak mee. Ik ben op zoek naar mensen die in de soortgelijke situatie als ik nu hebben gezeten en me misschien wat adviezen kunnen geven. Het zit zo:

Mijn vriend, met wie ik nog niet heel lang een relatie heb, is zes weken op reis. Dit is een heel gave reis waarin hij een hoop landen ziet, het is op een tour en dus verschillende mensen. Ik gun het hem van harte (hij heeft er het hele jaar voor gewerkt, en er lang naar uitgekeken) en natuurlijk hoop ik dat hij geniet van zijn tijd daar. Ik wist het al dat hij daarheen ging toen ik hem leerde kennen, dit was begin dit jaar. Maar toch heb ik er moeite mee merk ik. Het is niet dat ik hem niet vertrouw, want ik heb het gevoel dat dat wel goed zit. Ik mis hem alleen echt enorm. Veel erger dan ik had verwacht. Vooral vanmiddag voelde ik me voor het eerst echt verdrietig dat het nog inmiddels vijf weken duurt totdat ik hem weer zie. Misschien komt het doordat ik nog heel erg in de verliefde periode zit waarin ik veel bij hem wil zijn, en dit nu totaal onmogelijk is. Ik zit zelf in een drukke periode qua school en kan dus niet echt veel leuke dingen doen om mezelf af te leiden. Hij daarentegen is natuurlijk de hele dag druk en laat niet zo veel van zichzelf horen.

Ik merk dat vooral dit een beetje aan me begint te knagen: ik kan soms best wel onzeker zijn, en ik ben ergens een beetje bang dat hij me niet mist zoals ik hem en hij me wellicht een beetje ‘vergeet’ daar. Ik durf dit niet echt duidelijk te maken naar hem dat ik me soms zo voel, omdat ik het zelf niet echt reeël vind en oneerlijk tegenover hem: het zijn vooral mijn gedachten die me dit wijsmaken natuurlijk.

Maar goed, genoeg zielig gedaan, ik wil mezelf niet in een aanstellerige positie zetten omdat ik zelf ook weet dat zes weken geen zes jaar zijn. Maar toch moet ik eerlijk zijn, ik vind het best moeilijk. Wilde ook graag even mijn hart luchten. En kijken of er mensen zijn die misschien al eerder in zo’n situatie gezeten hebben en me wat verder kunnen helpen? Hoe ik het makkelijkst deze tijd doorkom zonder hem te veel lastig te vallen met mijn ‘gezeur’, dat hij niet veel van zich laat horen etc. Wil gewoon graag dat hij geniet van deze reis.

Bedankt voor het lezen in ieder geval, vond het fijn om het even van me af te schrijven.
Murrmurr schreef:
19-05-2019 15:42
Ik zou er niet te lang op doorgaan nu. Wat valt er nog over te zeggen? Probeer te vermijden dat de contactmomentjes met jou een soort zeurmomentjes in een verder leuke reis worden.
Dit. Zo klinkt het hele topic voor mij ook. Wens hem veel plezier en tot over 4-5 weken. Jullie hadden net een relatie, zet het even on hold en kijk of het er na de vakantie nog inzit samen.
WonderWall13 schreef:
19-05-2019 14:11
Idd wel korter dan 6 maanden ja, maar is wel de eerste keer dat ik echt heel erg verliefd op iemand ben en dat ik er wel een toekomst in zie. Anders had ik dit ook echt niet gedaan, 6 weken wachten op iemand. Vind het gewoon een nogal lastig idee dat ik haar totaal niet ken en ook niet weet wat haar intenties zijn en dergelijke. En dat hij zo ver weg is en ik er dus niet echt een ‘beeld’ van heb.
Joh, misschien dat dat meisje er nog meer van baalt dan jij, dat ze door haar vriendin bij jouw vriend op de kamer gedumpt wordt. Ik zou er echt zwaar de pleuris in hebben in ieder geval.
sakamanga schreef:
19-05-2019 16:57
Joh, misschien dat dat meisje er nog meer van baalt dan jij, dat ze door haar vriendin bij jouw vriend op de kamer gedumpt wordt. Ik zou er echt zwaar de pleuris in hebben in ieder geval.
Jij zou je dat laten gebeuren als je dat niet wil?
Overleggen, overleggen. En dan? Moet hij toestemming vragen? Want dat bedoel je eigenlijk met overleg. Ik wil over veel overleggen, maar over dingen die spontaan op vakantie gebeuren, doe me een lol zeg.

Want dan zeg jij: ik wl het niet hebben. En dan zegt hij tegen z'n vriend en diens scharrel. sorry gaat niet gebeuren, mijn vriendin in NL vindt het niet goed. Dan kan je me wegdragen hoor.

Je bent veel te veel bezig met wat hij allemaal doet daar. Begrijpelijk, maar richt je even op je eigen leven. Hier gebeuren ook dingen. Ga naar een asiel, daar zitten dieren die veel meer aandacht nodig hebben dan je vriend. Of een bejaardenhuis. Of whatever.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Orișa schreef:
19-05-2019 17:00
Jij zou je dat laten gebeuren als je dat niet wil?
Ja, zo'n sukkel ben ik wel als mijn stapelverliefde vriendin dat smekend vraagt.
sakamanga schreef:
19-05-2019 17:05
Ja, zo'n sukkel ben ik wel als mijn stapelverliefde vriendin dat smekend vraagt.
Dan kies je er toch zelf voor?
sakamanga schreef:
19-05-2019 16:57
Precies! Mannen snurken ook nog vaker dan vrouwen, dus daar ben je dan mooi klaar mee als je 'vriendin'/reisgenoot je daarmee voor 't blok zet.
sakamanga schreef:
19-05-2019 17:05
Van mij kon ze de boom in. Bovendien schrijft TO dat ze beiden in verschillende landen wonen, dus het is toch niet iets wat ze thuis kunnen voortzetten normaliter. Zonde om een verre rondreis te laten vergallen door hormonen.
Orișa schreef:
19-05-2019 17:08
Dan kies je er toch zelf voor?
Welnee. Ik kies ervoor om met mijn vriendin een kamer te delen. Niet met een vreemde hottentot. Maar ik zou geen spelbreker voor haar willen zijn. Tenzij die kerel op wiens kamer ik dan kom een regelrechte psycho is ofzo. Dan zoekt vriendin maar een struikje of parkeergarage uit :)
redbulletje schreef:
19-05-2019 17:17
Van mij kon ze de boom in. Bovendien schrijft TO dat ze beiden in verschillende landen wonen, dus het is toch niet iets wat ze thuis kunnen voortzetten normaliter. Zonde om een verre rondreis te laten vergallen door hormonen.
Je weet maar nooit. Ik ben inmiddels alweer jaren getrouwd met mijn vakantiesouvenier ;-D
Ik zou een beetje afstand nemen TO. Niks meer als eerste laten horen en echt even op jezelf focussen deze weken zodat de klap straks niet zo groot is als 'ie terugkomt met een soa slecht nieuws over de relatie. Gewoon alvast je een beetje indekken om teleurstelling te voorkomen. En kijk dan wat er nog is.
sakamanga schreef:
19-05-2019 17:18
Welnee. Ik kies ervoor om met mijn vriendin een kamer te delen. Niet met een vreemde hottentot. Maar ik zou geen spelbreker voor haar willen zijn. Tenzij die kerel op wiens kamer ik dan kom een regelrechte psycho is ofzo. Dan zoekt vriendin maar een struikje of parkeergarage uit :)
Dus dan kies je er zelf voor.
redbulletje schreef:
19-05-2019 17:15
Precies! Mannen snurken ook nog vaker dan vrouwen, dus daar ben je dan mooi klaar mee als je 'vriendin'/reisgenoot je daarmee voor 't blok zet.
Simpel toch? Nee, ik deel mijn kamer niet met een vreemde, maar het staat je vrij om een kamer bij te boeken.
Voor een nacht zou ik het misschien nog wel overwegen.
Orișa schreef:
19-05-2019 17:32
Simpel toch? Nee, ik deel mijn kamer niet met een vreemde, maar het staat je vrij om een kamer bij te boeken.
Dit ja.
Hij zag het anders. Hij vindt het prima om exclusief met jou seks te hebben, maar vond dat hij nog geen verantwoording hoefde af te leggen om zijn vriend een plezier te kunnen doen.

En je bent nou eenmaal niet zn echtgenote, maar zn frisse nieuwe vriendin.

Dat is vaak in het begin van de relatie: de een vindt bepaalde mate van verantwoordelijkheid afleggen al vanzelfsprekend en gaat meteen in huwelijksmodus de ander denkt 'hallo ik ken je net' en heeft daar langer voor nodig.

Op dat soort reizen ben je toch nooit op je kamer. Ik had bijna vakantie nodig om bij te komen van de vakantie. Vaak om 5 uur al op, hele dag druk en dan met de kippen op stok
Dropdrop schreef:
19-05-2019 17:37
Hij zag het anders. Hij vindt het prima om exclusief met jou seks te hebben, maar vond dat hij nog geen verantwoording hoefde af te leggen om zijn vriend een plezier te kunnen doen.

En je bent nou eenmaal niet zn echtgenote, maar zn frisse nieuwe vriendin.

Dat is vaak in het begin van de relatie: de een vindt bepaalde mate van verantwoordelijkheid afleggen al vanzelfsprekend en gaat meteen in huwelijksmodus de ander denkt 'hallo ik ken je net' en heeft daar langer voor nodig.

Op dat soort reizen ben je toch nooit op je kamer. Ik had bijna vakantie nodig om bij te komen van de vakantie. Vaak om 5 uur al op, hele dag druk en dan met de kippen op stok
Idem, maar daarom juist extra behoefte aan eigen kamer. Als je ook nog 'ns wakker wordt gehouden door een reisgenoot, ben je overdag helemaal kapot.
Orișa schreef:
19-05-2019 15:34
Hij mag niet scharrelen, omdat zijn vriend een relatie heeft?
Tuurlijk wel, maar doordat hij nu bij dat meisje wil slapen moet vriend van TO dus maar bij een vreemde slapen. Vind ik ook wel beetje ego hoor. Die knul gaat toch met vriend van TO op reis? Die knul ziet dat meisje toch overdag ook? Waarom moet vriend van TO nu weg van die kamer? Inderdaad wat redbulletje zegt, dan boeken die 2 maar een aparte kamer en slaapt vriend van TO alleen.
tulpje21 schreef:
19-05-2019 17:42
Tuurlijk wel, maar doordat hij nu bij dat meisje wil slapen moet vriend van TO dus maar bij een vreemde slapen. Vind ik ook wel beetje ego hoor. Die knul gaat toch met vriend van TO op reis? Die knul ziet dat meisje toch overdag ook? Waarom moet vriend van TO nu weg van die kamer? Inderdaad wat redbulletje zegt, dan boeken die 2 maar een aparte kamer en slaapt vriend van TO alleen.
Vriend van TO is toch gewoon iemand met een normaal IQ en niemands eigendom? Dat betekent dat hij zelf beslissingen kan nemen en het dus ook kan zeggen als hij geen kamer met een ander wil delen. Dus er vanuit gaande dat voorgaande klopt is hij dus gewoon akkoord gegaan en zit hij dus niet tegen zijn zin bij een meisje op de kamer.
Ik snap wel dat het je niet helemaal lekker zit. Het zou kunnen dat het inderdaad rode vlaggen zijn, dat jij wel heel snel uit zijn belangstelling aan het wegdrijven bent. Dat hij geen initiatief tot contact neemt, je niet lijkt te missen en nu doodleuk meedeelt dat hij zijn kamer niet meer met een vriend maar met een ander meisje deelt. Ik snap dus je ongeruste gevoel en misschien is het tercht.
Maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk! Misschien is hij weer helemaal verliefd als hij terug is en dolblij weer bij jou te zijn.
Hoe moeilijk het ook is - probeer hem een beetje op de achtergrond in je gedachten te zetten. Je kunt je relatie nu even niet een stuk verbeteren, maar als je gaat zeuren en moeilijk doen kun je hem wel beschadigen. Parkeer dit en kijk wat er gebeurt als hij weer terug is.
Beter een half motto....
Orișa schreef:
19-05-2019 17:44
Vriend van TO is toch gewoon iemand met een normaal IQ en niemands eigendom? Dat betekent dat hij zelf beslissingen kan nemen en het dus ook kan zeggen als hij geen kamer met een ander wil delen. Dus er vanuit gaande dat voorgaande klopt is hij dus gewoon akkoord gegaan en zit hij dus niet tegen zijn zin bij een meisje op de kamer.
Dit. Hij vindt het geen probleem om in een frisse relatie 6 weken weg te gaan en weinig initiatief tot contact te nemen en daarbovenop mede te delen dat ie zijn kamer voortaan met een andere vrouw deelt. Hoeft niks te betekenen maar je moet er als partner wel tegen kunnen. Als dit niet bij je past, kun je beter een andere relatie zoeken want dit zal zeker vaker voorkomen.
Thanks allemaal voor de reacties. Ik moet nog even een paar uurtjes studeren voor morgen dus ik reageer later vanavond.
WonderWall13 schreef:
19-05-2019 18:11
Thanks allemaal voor de reacties. Ik moet nog even een paar uurtjes studeren voor morgen dus ik reageer later vanavond.
Het is verstandiger om je helemaal op je studie te focussen en niet meer met hem bezig te zijn.
Orișa schreef:
19-05-2019 17:32
Eens.

Ik vind het ook nogal wat om van iemand te vragen eerlijk gezegd, ook al ben je nog zo verliefd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Met een vreemde vrouw op de kamer zou ik ook niet goed vinden. Ik zou daar bij terugkomst wel kwaad over zijn.
Orișa schreef:
19-05-2019 18:13
Het is verstandiger om je helemaal op je studie te focussen en niet meer met hem bezig te zijn.
Probeer ik wel ja maar het zit nog wel irritant in mn achterhoofd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven