Vriend op reis

12-05-2019 01:02 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb nog nooit eerder op een forum iets geschreven, lees wel vaak mee. Ik ben op zoek naar mensen die in de soortgelijke situatie als ik nu hebben gezeten en me misschien wat adviezen kunnen geven. Het zit zo:

Mijn vriend, met wie ik nog niet heel lang een relatie heb, is zes weken op reis. Dit is een heel gave reis waarin hij een hoop landen ziet, het is op een tour en dus verschillende mensen. Ik gun het hem van harte (hij heeft er het hele jaar voor gewerkt, en er lang naar uitgekeken) en natuurlijk hoop ik dat hij geniet van zijn tijd daar. Ik wist het al dat hij daarheen ging toen ik hem leerde kennen, dit was begin dit jaar. Maar toch heb ik er moeite mee merk ik. Het is niet dat ik hem niet vertrouw, want ik heb het gevoel dat dat wel goed zit. Ik mis hem alleen echt enorm. Veel erger dan ik had verwacht. Vooral vanmiddag voelde ik me voor het eerst echt verdrietig dat het nog inmiddels vijf weken duurt totdat ik hem weer zie. Misschien komt het doordat ik nog heel erg in de verliefde periode zit waarin ik veel bij hem wil zijn, en dit nu totaal onmogelijk is. Ik zit zelf in een drukke periode qua school en kan dus niet echt veel leuke dingen doen om mezelf af te leiden. Hij daarentegen is natuurlijk de hele dag druk en laat niet zo veel van zichzelf horen.

Ik merk dat vooral dit een beetje aan me begint te knagen: ik kan soms best wel onzeker zijn, en ik ben ergens een beetje bang dat hij me niet mist zoals ik hem en hij me wellicht een beetje ‘vergeet’ daar. Ik durf dit niet echt duidelijk te maken naar hem dat ik me soms zo voel, omdat ik het zelf niet echt reeël vind en oneerlijk tegenover hem: het zijn vooral mijn gedachten die me dit wijsmaken natuurlijk.

Maar goed, genoeg zielig gedaan, ik wil mezelf niet in een aanstellerige positie zetten omdat ik zelf ook weet dat zes weken geen zes jaar zijn. Maar toch moet ik eerlijk zijn, ik vind het best moeilijk. Wilde ook graag even mijn hart luchten. En kijken of er mensen zijn die misschien al eerder in zo’n situatie gezeten hebben en me wat verder kunnen helpen? Hoe ik het makkelijkst deze tijd doorkom zonder hem te veel lastig te vallen met mijn ‘gezeur’, dat hij niet veel van zich laat horen etc. Wil gewoon graag dat hij geniet van deze reis.

Bedankt voor het lezen in ieder geval, vond het fijn om het even van me af te schrijven.
Focus je op je studie! Ik zou even geen initiatief nemen.
Goedemorgen,

Gister nog met vriend erover geappt. Wilde liever bellen maar hij was niet alleen in zijn kamer, dus dat was niet heel fijn. Het was maar voor één nacht, wat ik in het begin dus niet wist omdat hij me dat niet had verteld. Gesprek verliep een beetje raar, hij voelt zich snel aangevallen over whatsapp en dat was nu ook weer het geval. Anyway, heb m niet meer gesproken sinds voor mij gistermiddag, hem gisteravond ivm tijdverschil. Ik zal jullie advies proberen op te volgen en voor nu even geen initiatief meer nemen. Ik vind het alleen wel moeilijk, omdat het voelt alsof er nu naast fysieke afstand ook emotionele afstand is. En dat de kans wel in mijn gedachten is dat het allemaal op niets uitloopt als hij eenmaal terug is wat ik gewoon echt jammer zou vinden. Maar zoals sommigen van jullie ook zeggen ben ik nu ook gewoon te veel met hem bezig, wat ik zelf ook vervelend vind. Nadat de drukte met school voorbij is heb ik wel veel leuke(re) dingen op de planning, dus hopelijk kan ik het dan een beetje loslaten.
Dropdrop schreef:
19-05-2019 17:37
Hij zag het anders. Hij vindt het prima om exclusief met jou seks te hebben, maar vond dat hij nog geen verantwoording hoefde af te leggen om zijn vriend een plezier te kunnen doen.

En je bent nou eenmaal niet zn echtgenote, maar zn frisse nieuwe vriendin.

Dat is vaak in het begin van de relatie: de een vindt bepaalde mate van verantwoordelijkheid afleggen al vanzelfsprekend en gaat meteen in huwelijksmodus de ander denkt 'hallo ik ken je net' en heeft daar langer voor nodig.

Op dat soort reizen ben je toch nooit op je kamer. Ik had bijna vakantie nodig om bij te komen van de vakantie. Vaak om 5 uur al op, hele dag druk en dan met de kippen op stok
Ik kan me er wel in vinden wat je hier zegt. Al vind ik huwelijksmodus een beetje een groot woord. Maar wat ik ook al in eerdere relaties heb gemerkt, is dat ik een best groot verantwoordelijkheidsgevoel heb. En ik ben gewoon heel eerlijk. En als ik doorheb dat ik dat niet terugkrijg van iemand anders, dan gaat dat tegen mijn verwachtingen in. Want onbewust heb ik die altijd wel I guess. En dat stelt me gewoon vaak teleur.
Bim schreef:
19-05-2019 17:48
Ik snap wel dat het je niet helemaal lekker zit. Het zou kunnen dat het inderdaad rode vlaggen zijn, dat jij wel heel snel uit zijn belangstelling aan het wegdrijven bent. Dat hij geen initiatief tot contact neemt, je niet lijkt te missen en nu doodleuk meedeelt dat hij zijn kamer niet meer met een vriend maar met een ander meisje deelt. Ik snap dus je ongeruste gevoel en misschien is het tercht.
Maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk! Misschien is hij weer helemaal verliefd als hij terug is en dolblij weer bij jou te zijn.
Hoe moeilijk het ook is - probeer hem een beetje op de achtergrond in je gedachten te zetten. Je kunt je relatie nu even niet een stuk verbeteren, maar als je gaat zeuren en moeilijk doen kun je hem wel beschadigen. Parkeer dit en kijk wat er gebeurt als hij weer terug is.
ik heb soms ook het idee dat het ‘rode vlaggen’ zijn, maar andere dagen denk ik ook weer dat dat wel mee valt. Maar na gister vind ik het wel lastiger allemaal. Ik hoop gewoon heel erg dat het idd nog hetzelfde is als hij terugkomt.

Parkeren vind ik best moeilijk trouwens, ik vind het lastig dingen los te laten. Al helemaal als het gaat om iemand waar ik veel om geef.
hoe lang hebben jullie nu iets dan?

onder de 2 maanden;
ik denk dat ik dan, even vanuit mezelf dus gedacht, hem zou afschrijven voor de komende 5 weken
dan mag hij als hij terug is me opnieuw veroveren als we daar allebei nog zin in hebben

gewoon voor je gemoedsrust en die van hem
je hoeft het niet uit te maken maar ik zou ook niet met de gedachte verdergaan dat je een 'vaste relatie' hebt.

Indien langer dan 2 maanden;
spreek met jezelf en hem af dat je minimaal 1 keer in de week contact hebt, dat haalt ook de druk eraf.
Krijg je dan 'meer' dan ben je blij. Focus je op het voorbereiden van die leuke plannen die je hebt, ga al een weekendje weg als dat lukt. Gewoon een cheap-ass stedentripje ofzo.

Wat betreft het al dan niet samen slapen op vakantie, ik weet niet of je hier iets aan hebt maar de keren dat ik met de andere sekse op een kamer sliep is er nooit iets gebeurd behalve dat ik de deken over mijn hoofd hield omdat er beestjes door de kamer vlogen, echt niet sexy. Als er al iets gebeurde op reis was dat op het strand, echt altijd op het strand. Nooit in een hostel.
Lorem Ipsum
Laat je niet zo opjutten. Jammer dat je het er over de app toch over wilde hebben, Het voegt niets toe. Hij gunde zijn vriend dat gewoon. En waarom dacht jij gelijk dat het voor de hele reis was? Dat lijkt me helemaal niet logisch en blijkt ook niet zo te zijn. Niet meteen van het ergste uitgaan. Het is vakantie, dat loopt soms rommelig.

Hij hoeft toch ook niet meteen aan de ketting? Als het straks als hij terug is gewoon weer helemaal leuk is tussen jullie, maakt het dan echt nog uit of hij wel of niet een nachtje met een dame op de kamer heeft geslapen en hoe vaak hij geappt heeft? En stel het is straks niet zo leuk, maakt het dan opeens wel uit?

Laat het los. Je wil hem toch alleen maar als hij net zo enthousiast is als jij? En dat kun je niet afdwingen. En het klinkt eigenlijk prima. Los van moeilijk doen op whatsapp over dingen die voor hem ook al lastig zijn. Zo leuk is het niet als je reisgenoot opeens een scharrel heeft.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
WonderWall13 schreef:
20-05-2019 08:24
Maar wat ik ook al in eerdere relaties heb gemerkt, is dat ik een best groot verantwoordelijkheidsgevoel heb. En ik ben gewoon heel eerlijk.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit de motivatie is, maar je onzekerheid, waardoor jij een andere mate van bevestiging nodig hebt dan je nieuwe vriend. Jij geeft die bevestiging wel, omdat jij dat fijn zou vinden. Je redeneert vanuit jezelf.

Niks mis mee. Doen we allemaal, maar jouw standaard is niet per se 'hoe iedereen het moet doen' en als je je vriend vervolgens wel vanuit dat perspectief benadert, heb je bonje.

Ik weet dat iedereen zei dat je hem met rust moest laten, maar als je nu na een geïrriteerd app-gesprek niets meer laat horen lijkt het op negeer-straf en denkt hij dat je nog boos bent. Waardoor hij nog langer niets laat horen.

Niet handig om dit over de app te doen. Als ik jou was zou ik in de loop van de dag iets luchtigs, liefs en enthousiast/geïnteresseerd sturen. Zelfs als er nog iets suddert bij je, zou ik toch laten weten dat wat jou betreft de lucht geklaard is en er niet over en weer door beide steeds bozer ingevuld wordt, waarom niemand meer wat zegt. Er gaat niks uitgepraat worden op zo'n afstand. Dat komt pas als hij terug is.
turquasi schreef:
20-05-2019 08:33
hoe lang hebben jullie nu iets dan?

onder de 2 maanden;
ik denk dat ik dan, even vanuit mezelf dus gedacht, hem zou afschrijven voor de komende 5 weken
dan mag hij als hij terug is me opnieuw veroveren als we daar allebei nog zin in hebben

gewoon voor je gemoedsrust en die van hem
je hoeft het niet uit te maken maar ik zou ook niet met de gedachte verdergaan dat je een 'vaste relatie' hebt.

Indien langer dan 2 maanden;
spreek met jezelf en hem af dat je minimaal 1 keer in de week contact hebt, dat haalt ook de druk eraf.
Krijg je dan 'meer' dan ben je blij. Focus je op het voorbereiden van die leuke plannen die je hebt, ga al een weekendje weg als dat lukt. Gewoon een cheap-ass stedentripje ofzo.

Wat betreft het al dan niet samen slapen op vakantie, ik weet niet of je hier iets aan hebt maar de keren dat ik met de andere sekse op een kamer sliep is er nooit iets gebeurd behalve dat ik de deken over mijn hoofd hield omdat er beestjes door de kamer vlogen, echt niet sexy. Als er al iets gebeurde op reis was dat op het strand, echt altijd op het strand. Nooit in een hostel.
We hebben al wel langer iets dan 3 maanden. Ik ga idd proberen om me gewoon te focussen op mijn eigen leven en leuke dingen maar 1 keer per week contact vind ik toch wel weinig eigenlijk.
Hij is gewoon lang niet zo verliefd als jij bent. Want ondanks een druk reisschema kun je echt wel elke dag ff appen/FaceTimen/ofzo als iemand echt in je hoofd/hart zit.

Zeker na 3 maanden moet je nog overlopen van verliefdheid: dat blijkt uit zijn gedrag nergens.
drominique schreef:
20-05-2019 13:14
Hij is gewoon lang niet zo verliefd als jij bent. Want ondanks een druk reisschema kun je echt wel elke dag ff appen/FaceTimen/ofzo als iemand echt in je hoofd/hart zit.

Zeker na 3 maanden moet je nog overlopen van verliefdheid: dat blijkt uit zijn gedrag nergens.
Dit vind ik ook. Ik vind dat lauwe gedoe veel zorgwekkender dan het delen van een hotelkamer. Daarom dus: neem in je hoofd vast afscheid, reageer vriendelijk als hij zelf met iets komt maar ga vast verder. Als hij terug komt mag hij moeite voor je gaan doen maar reken er niet op.
Socra schreef:
19-05-2019 17:59
Dit. Hij vindt het geen probleem om in een frisse relatie 6 weken weg te gaan en weinig initiatief tot contact te nemen en daarbovenop mede te delen dat ie zijn kamer voortaan met een andere vrouw deelt. Hoeft niks te betekenen maar je moet er als partner wel tegen kunnen. Als dit niet bij je past, kun je beter een andere relatie zoeken want dit zal zeker vaker voorkomen.
Dat is toch ook geen probleem?
Murrmurr schreef:
20-05-2019 13:50
Dit vind ik ook. Ik vind dat lauwe gedoe veel zorgwekkender dan het delen van een hotelkamer. Daarom dus: neem in je hoofd vast afscheid, reageer vriendelijk als hij zelf met iets komt maar ga vast verder. Als hij terug komt mag hij moeite voor je gaan doen maar reken er niet op.
Toen ik jaren geleden een prille relatie had en hij op reis ging naar Japan smste hij elke avond even en hij heeft me maar liefst 3 kaarten gestuurd (die ook nog allemaal aankwamen voor ie terug was) Hoe druk je ook bent op reis je maakt ook tijd om wat foto's uit te zoeken, wellicht op social media te zetten en appjes te sturen, zeker als je verliefd bent.
redbulletje schreef:
20-05-2019 15:30
Toen ik jaren geleden een prille relatie had en hij op reis ging naar Japan smste hij elke avond even en hij heeft me maar liefst 3 kaarten gestuurd (die ook nog allemaal aankwamen voor ie terug was) Hoe druk je ook bent op reis je maakt ook tijd om wat foto's uit te zoeken, wellicht op social media te zetten en appjes te sturen, zeker als je verliefd bent.
Zo heurt het ja. En met de hedendaagse communicatiemogelijkheden is het nog veel makkelijker om iemand elke dag te laten weten dat je aan ze denkt, en dat kost helemaal niet veel tijd of moeite. Van mijn high school sweetheart kreeg ik een heel lieve brief met een foto van hem en hij ging een paar keer per week in een telefooncel staan. :heart: Ondanks dat hij een typische jongen was en helemaal niet wist wat hij moest zeggen want hij belde nooit. Hij ging eerst 3 weken met zijn ouders naar de camping en toen moest ik met mijn moeder naar Ibiza net voordat hij terug zou komen, ik vond het vreselijk.
Ik vind iemand missen als het goed zit en de liefde wederzijds is eigenlijk heel mooi.
redbulletje schreef:
Ja hoor, vind ik ook. Zoveel moeite is het nou ook weer niet om even een uurtje vrij te maken voor je vriendin.
drominique schreef:
20-05-2019 13:14

Ik ben er ook bang voor. Maar ja, ik weet het niet, ik ben zijn eerste serieuze vriendin en hij heeft wel gezegd dat wat hij voor mij voelt hij nog nooit voor iemand anders heeft gevoeld. Ik weet echt niet of het aan de reis ligt of gewoon aan zijn gevoelens voor mij. En ik wil er eigenlijk ook niet echt een gesprek over aankaarten als het niet face to face is.
redbulletje schreef:

Dat van die kaarten is wel echt lief. Opzich appten we wel elke dag, alleen vandaag niets van hem gehoord na gister. Alleen toen ik net een appje stuurde over mijn examen, daar reageerde hij op. Waar ik vooral mee zit is dat het vrijwel altijd van mij af komt, vraag me ook af als ik net niets gestuurd had hoelang het dan geduurd had totdat hij contact opnam. Maar vond het ook niet een erg fijn idee om hem helemaal niet te spreken na gister.
sakamanga schreef:
20-05-2019 16:15
Ja hoor, vind ik ook. Zoveel moeite is het nou ook weer niet om even een uurtje vrij te maken voor je vriendin.
Zolang kost het je niet eens om 'n appje te sturen. Klikt foto aan, schrijft 'vandaag keigave skydive gedaan, mis je schatje xxx' o.i.d. en je kunt weer verder met vakantie vieren.
redbulletje schreef:
20-05-2019 17:55
Zolang kost het je niet eens om 'n appje te sturen. Klikt foto aan, schrijft 'vandaag keigave skydive gedaan, mis je schatje xxx' o.i.d. en je kunt weer verder met vakantie vieren.
Ja zo denk ik er ook over inderdaad. En zou het zelf ook zo aanpakken stel de situatie was omgekeerd. Verwacht ook echt niet dat hij me de hele dag door loopt te appen maar vind het wel jammer dat het moeizaam gaat.
redbulletje schreef:

Ja, dat is leuk. Minder leuk is elke avond móeten bellen of facetimen of hele gesprekken over de app voeren. Gimme a break.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
sakamanga schreef:
20-05-2019 16:15

Een uurtje, die jongen is op georganiseerde groepsreis, met een vriend. Ik zou dat never nooit verwachten.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ik zit wel een beetje in een dilemma. Is het echt beter om komende tijd even niets meer vanuit mij te laten komen? Ik vind het wel lastig, omdat ik hem wel graag wil spreken en hem mis.
WonderWall13 schreef:
20-05-2019 17:57
Ja zo denk ik er ook over inderdaad. En zou het zelf ook zo aanpakken stel de situatie was omgekeerd. Verwacht ook echt niet dat hij me de hele dag door loopt te appen maar vind het wel jammer dat het moeizaam gaat.

Verwachting is de schoot van alle teleurstellingen.

Of zoiets. Als je je er nou niet zo druk om maakte en er niet de godganse dag mee bezig was, zou je gewoon blij kunnen zijn als ie appte. En dan zou je terug kunnen appen 'leuk schatje, veel plezier nog!'. Meer niet.
Stop nou even met appen dan
WonderWall13 schreef:
20-05-2019 18:01
Ik zit wel een beetje in een dilemma. Is het echt beter om komende tijd even niets meer vanuit mij te laten komen? Ik vind het wel lastig, omdat ik hem wel graag wil spreken en hem mis.
Je kan toch gewoon wat leuks sturen af en toe. Wat maak je overal een drama van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven