Vriend op reis

12-05-2019 01:02 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb nog nooit eerder op een forum iets geschreven, lees wel vaak mee. Ik ben op zoek naar mensen die in de soortgelijke situatie als ik nu hebben gezeten en me misschien wat adviezen kunnen geven. Het zit zo:

Mijn vriend, met wie ik nog niet heel lang een relatie heb, is zes weken op reis. Dit is een heel gave reis waarin hij een hoop landen ziet, het is op een tour en dus verschillende mensen. Ik gun het hem van harte (hij heeft er het hele jaar voor gewerkt, en er lang naar uitgekeken) en natuurlijk hoop ik dat hij geniet van zijn tijd daar. Ik wist het al dat hij daarheen ging toen ik hem leerde kennen, dit was begin dit jaar. Maar toch heb ik er moeite mee merk ik. Het is niet dat ik hem niet vertrouw, want ik heb het gevoel dat dat wel goed zit. Ik mis hem alleen echt enorm. Veel erger dan ik had verwacht. Vooral vanmiddag voelde ik me voor het eerst echt verdrietig dat het nog inmiddels vijf weken duurt totdat ik hem weer zie. Misschien komt het doordat ik nog heel erg in de verliefde periode zit waarin ik veel bij hem wil zijn, en dit nu totaal onmogelijk is. Ik zit zelf in een drukke periode qua school en kan dus niet echt veel leuke dingen doen om mezelf af te leiden. Hij daarentegen is natuurlijk de hele dag druk en laat niet zo veel van zichzelf horen.

Ik merk dat vooral dit een beetje aan me begint te knagen: ik kan soms best wel onzeker zijn, en ik ben ergens een beetje bang dat hij me niet mist zoals ik hem en hij me wellicht een beetje ‘vergeet’ daar. Ik durf dit niet echt duidelijk te maken naar hem dat ik me soms zo voel, omdat ik het zelf niet echt reeël vind en oneerlijk tegenover hem: het zijn vooral mijn gedachten die me dit wijsmaken natuurlijk.

Maar goed, genoeg zielig gedaan, ik wil mezelf niet in een aanstellerige positie zetten omdat ik zelf ook weet dat zes weken geen zes jaar zijn. Maar toch moet ik eerlijk zijn, ik vind het best moeilijk. Wilde ook graag even mijn hart luchten. En kijken of er mensen zijn die misschien al eerder in zo’n situatie gezeten hebben en me wat verder kunnen helpen? Hoe ik het makkelijkst deze tijd doorkom zonder hem te veel lastig te vallen met mijn ‘gezeur’, dat hij niet veel van zich laat horen etc. Wil gewoon graag dat hij geniet van deze reis.

Bedankt voor het lezen in ieder geval, vond het fijn om het even van me af te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat is 'niet veel van zich laten horen'? Is dat niet elke dag? Hij is inderdaad met nieuwe dingen bezig, nieuwe indrukken. Dan ben je gewoon minder met thuis bezig. Je kan hem wel laten merken dat je hem mist, maar zoals je zelf al zegt: overdrijf niet. Het is echt totaal niet leuk als je op reis bent en je persoon thuis is daardoor een wrak. En... het is ook niet echt aantrekkelijk.

Probeer echt jezelf af te leiden, die vijf weken vliegen voorbij! Spreek af met vriendinnen, studeer voor je school (zou zonde zijn als dat er ook nog onder lijdt), begin in een goed boek. Je komt er doorheen, echt.
Such fun!1
Wat hierboven ook gezegd wordt: val hem er niet te veel mee lastig. Weg is hij toch al, dat gaat niet veranderen door je verdriet bij hem neer te leggen, maar zijn reis kan er wel flink door verpest raken. Steun hem en ben blij voor hem en dan kun je hem ook best af en toe laten weten dat je hem mist.
Doe in de tussentijd lekker je eigen ding. Misschien kun je jezelf bezig houden met je eigen ontdekkingen? Probeer 1x per week iets te doen wat je nog nooit gedaan hebt: Dagje met de trein naar Groningen/Den Haag/Maastricht, een klimwand beklimmen, een slipcursus nemen, een restaurant bezoeken waar je nog niet bent geweest (het hoeft niet allemaal spectaculair of tijdrovend te zijn om toch leuk te zijn)

Succes de komende 5 weken. Het is niet leuk om het thuisfront te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Bedenk hoe je hem bij thuiskomst wilt laten merken dat je blij bent dat hij er weer is. Je hebt 5 weken om dat te organiseren (en overdrijf het niet...).
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Je bent bang dat hij je vergeet. En dan? Dat hij daar een andere vrouw bespringt?
Probeer je eigen belang even op zij te zetten en gun hem die reis. Hij gaat echt niet in een hoekje zitten huilen omdat hij niet bij jou is.
Zoek afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Hij mist jou vast ook minder. Zo werkt dat met thuisblijven. Jij mist iets, hij heeft juist veel nieuwe indrukken. Dat wil niet zeggen dat hij jou minder leuk vindt of vergeet. Jullie situatie is gewoon anders.

Je kunt er niets mee, behalve afleiding zoeken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
12-05-2019 04:09
Wat is 'niet veel van zich laten horen'? Is dat niet elke dag? Hij is inderdaad met nieuwe dingen bezig, nieuwe indrukken. Dan ben je gewoon minder met thuis bezig. Je kan hem wel laten merken dat je hem mist, maar zoals je zelf al zegt: overdrijf niet. Het is echt totaal niet leuk als je op reis bent en je persoon thuis is daardoor een wrak. En... het is ook niet echt aantrekkelijk.

Probeer echt jezelf af te leiden, die vijf weken vliegen voorbij! Spreek af met vriendinnen, studeer voor je school (zou zonde zijn als dat er ook nog onder lijdt), begin in een goed boek. Je komt er doorheen, echt.
Tot nu toe heb ik hem meestal geappt als ik niets hoorde, omdat ik toch wel fijn vind om even te praten. Hij is dan meestal een beetje kortaf. Ik stel vaak vragen hoe het gaat, hoe zn dag was etc. Hij vraagt dat niet aan mij, wat ik soms een beetje jammer vind, maar goed. Ik kijk wel of ik vandaag iets van hem hoor, en anders maar een dagje niet. Dan stuur ik ook even niets uit mezelf.

Goed idee van dat boek! Ik hou heel erg van lezen maar heb er nooit echt de tijd voor, dus ga het zeker proberen :)
Alle reacties Link kopieren
Als je reist, zie je zoveel nieuwe dingen nieuwe indrukken dat je s avonds niet heel veel zin hebt om nog uitgebreid verslag te doen wat je allemaal hebt gedaan.

Aan de andere kant, ik had bijna dezelfde situatie jaren geleden. Ik ging toen 3 weken een rondreis door Japan maken en we hadden toen een half jaartje. Ik had er zo naar uitgekeken en heb de tijd van mijn leven gehad, maar toch heb ik hem elke dag even gebeld om met hem te praten en zat ik elke plek dat ik wifi had met hem te appen. Tja, verliefdheid.
Alle reacties Link kopieren
Naomir, ik begrijp wat je zegt over het niet uitgebreid verslag willen doen. Snap volledig dat hij daar ook niet echt zin in heeft. Maar zoals gister, ik heb sinds woensdag niet meer met hem gebeld en best weinig geappt, dus ik zei dat ik hem miste en vroeg of hij vanavond of morgen even kon facetimen. Dat ik gewoon even zijn stem wilde horen. Toen zei hij dat hij in een café zat dus dat het vanavond niet kon, morgen wel. Voor de rest heeft hij ook niks meer gezegd, ook vandaag niet terwijl het daar al ver in de middag is. Misschien ligt het aan mij hoor maar het voelt zo kortaf, alsof hij het zelf niet echt belangrijk vind om me even te spreken.

Ik ga vandaag werken en aan school en langs moeders voor Moederdag, dus genoeg afleiding. Maar blijf in mn achterhoofd wel telkens wachten op een berichtje van hem, heel irritant. Wil daar eigenlijk vanaf..
Alle reacties Link kopieren
Trouwens Naomir, leuk om ook jouw ervaring te horen! Zijn jullie nu nog steeds samen?
Ik heb het op vakantie ook veel te druk met andere dingen dan contact houden met het thuisfront. Overdag ben je constant bezig met nieuwe dingen ontdekken en gewoon lekker te genieten en savonds als je dan weer je hotelkamer binnenkomt is het vaak toch douchen en je bed weer in. Af en toe post ik wat foto's op facebook die ik afgeschermd heb voor vreemden.

Omdat ik meestal alleen reis vinden mijn ouders het fijn dat ik even een appje stuur dat ik goed ben aangekomen op bestemming. Het is een keer voor gekomen dat ik dat pas na 2 dagen deed omdat ik het gewoon helemaal was vergeten. Mijn moeder vond dat wat minder maar m'n vader had zoiets van geen nieuws is goed nieuws. :$

En dan als je terug komt vragen mensen of je ze gemist hebt, nou ehh eigenlijk niet :hihi:

Maar ik vind het wel goed van je vriend dat hij gewoon gaat, heb ook wel eens van mensen gehoord dat ze hun geplande vakantie toch hebben afgeblazen toen ze een relatie kregen en de partner het niet zo leuk vond. En tja dan komt het er vaak niet meer van en als het dan later toch ergens mis gaat krijg je: Had ik maar...
Niet zo leuk voor jou natuurlijk maar geniet straks maar extra van hem en zijn mooie verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Geef hem ook de kans om je uberhaupt te missen
Alle reacties Link kopieren
ik heb een man die veel in buitenland zit vanwege werk, dus niet geheel vergelijkbaar. Maar wat ik doe

ik stuur dagelijks even een soort van update via de app. Die leest hij wanneer hij kan en dan krijg ik reactie wanneer het kan, soort dagboek effect. En waar mogelijk bellen we even via watsapp. We hebben daar een afspraak over gemaakt. Dus niet langer dan 2 dagen radio stilte tenzij van te voren aangegeven.
En het zijn mannen, die zijn veel minder bezig met thuis en continue appen en bellen (gemiddeld genomen).

Hij is op reis, dus is druk, doet van alles etc.. Dat hij dan niet iedere dag belt snap ik, maar op regelmatige basis even iets laten horen is toch vrij normaal. Je bent tegenwoordig waar ter wereld ook prima bereikbaar.WiFi is bijna overal voor handen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet niet hoe mannen zijn, maar ik wilde constant wat ik meemaakte met hem delen. Ook wel in gedachten, wat zou het gaaf zijn geweest als we hier samen waren. Maar ik stuurde hem de hele dag door foto's en ervaringen. Hij hoefde ook niet bang te zijn dan ik andere leuke jongens tegen kwam ofzo, want ik was de hele dag alleen maar met hem bezig :-D

Ik zat in Japan, dus 6 uur tijd verschil, maar ik wachtte dan tot hij thuis was van werk en dan gingen we facetimen. Hoe vaak ik niet totaal brak aan het ontbijt verscheen, gewoon omdat ik tot laat met hem aan het facetimen was.

Wij zijn nog steeds samen, in juli 5 jaar.
Naomir schreef:
12-05-2019 10:02
Ja ik weet niet hoe mannen zijn, maar ik wilde constant wat ik meemaakte met hem delen. Ook wel in gedachten, wat zou het gaaf zijn geweest als we hier samen waren. Maar ik stuurde hem de hele dag door foto's en ervaringen. Hij hoefde ook niet bang te zijn dan ik andere leuke jongens tegen kwam ofzo, want ik was de hele dag alleen maar met hem bezig :-D

Ik zat in Japan, dus 6 uur tijd verschil, maar ik wachtte dan tot hij thuis was van werk en dan gingen we facetimen. Hoe vaak ik niet totaal brak aan het ontbijt verscheen, gewoon omdat ik tot laat met hem aan het facetimen was.

Wij zijn nog steeds samen, in juli 5 jaar.
Als ik op vakantie was met veel tijd verschil en ik wilde videobellen dan deed ik dat meestal voor iemand naar het werk ging of ik wist wanneer iemand pauze had juist omdat ik slaap op vakantie heel belangrijk vind. En ik deed nooit lange gesprekken. Gewoon even 5-10 minuten en dan ging ik ook weer wat anders doen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
12-05-2019 10:13
Als ik op vakantie was met veel tijd verschil en ik wilde videobellen dan deed ik dat meestal voor iemand naar het werk ging of ik wist wanneer iemand pauze had juist omdat ik slaap op vakantie heel belangrijk vind. En ik deed nooit lange gesprekken. Gewoon even 5-10 minuten en dan ging ik ook weer wat anders doen.
Ja dat zou ik nu ook doen, maar ik zat toen nog volop in mijn roze wolk.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
12-05-2019 09:59
Ik heb het op vakantie ook veel te druk met andere dingen dan contact houden met het thuisfront. Overdag ben je constant bezig met nieuwe dingen ontdekken en gewoon lekker te genieten en savonds als je dan weer je hotelkamer binnenkomt is het vaak toch douchen en je bed weer in. Af en toe post ik wat foto's op facebook die ik afgeschermd heb voor vreemden.

Omdat ik meestal alleen reis vinden mijn ouders het fijn dat ik even een appje stuur dat ik goed ben aangekomen op bestemming. Het is een keer voor gekomen dat ik dat pas na 2 dagen deed omdat ik het gewoon helemaal was vergeten. Mijn moeder vond dat wat minder maar m'n vader had zoiets van geen nieuws is goed nieuws. :$

En dan als je terug komt vragen mensen of je ze gemist hebt, nou ehh eigenlijk niet :hihi:

Maar ik vind het wel goed van je vriend dat hij gewoon gaat, heb ook wel eens van mensen gehoord dat ze hun geplande vakantie toch hebben afgeblazen toen ze een relatie kregen en de partner het niet zo leuk vond. En tja dan komt het er vaak niet meer van en als het dan later toch ergens mis gaat krijg je: Had ik maar...
Niet zo leuk voor jou natuurlijk maar geniet straks maar extra van hem en zijn mooie verhalen.
Ja dit is inderdaad zo, ik heb hem in ieder geval ook nooit ontmoedigd om te gaan. Heb het juist gesupport, en er eigenlijk van te voren heel positief en luchtig in gestaan al die tijd. Maar nu hij weg is, heb ik het er toch moeilijker mee dan ik dacht. Ik verheug me zeker op de verhalen als hij terug komt, maar het duurt nog aardig lang en ik weet niet hoe ik me ga voelen als 5 weken lang het initiatief tot contact nog van mijn kant gaat komen... daar kan ik natuurlijk nog niets over zeggen, maar tot nu toe is dat in ieder geval wel het geval geweest. Ik ga het denk ik nu even laten voor wat het is en kijken wat hij doet.
Alle reacties Link kopieren
Naomir schreef:
12-05-2019 10:02
Ja ik weet niet hoe mannen zijn, maar ik wilde constant wat ik meemaakte met hem delen. Ook wel in gedachten, wat zou het gaaf zijn geweest als we hier samen waren. Maar ik stuurde hem de hele dag door foto's en ervaringen. Hij hoefde ook niet bang te zijn dan ik andere leuke jongens tegen kwam ofzo, want ik was de hele dag alleen maar met hem bezig :-D

Ik zat in Japan, dus 6 uur tijd verschil, maar ik wachtte dan tot hij thuis was van werk en dan gingen we facetimen. Hoe vaak ik niet totaal brak aan het ontbijt verscheen, gewoon omdat ik tot laat met hem aan het facetimen was.

Wij zijn nog steeds samen, in juli 5 jaar.
Ik denk dat ik zelf ook een beetje zou zijn als de rollen omgedraaid zouden zijn. Maar wat je al zegt, misschien zijn mannen daar anders in. Of het ligt gewoon aan de persoon.

Super leuk dat jullie nog samen zijn trouwens! Hebben jullie nog vaker apart van elkaar gereist?
Alle reacties Link kopieren
Ja, in de jaren daarna, hebben we zowel reizen samen gemaakt als apart van elkaar.
Ik snap je gevoel wel, maar als je op reis bent zijn er zoveel indrukken en ben je vooral bezig om alles in je op te nemen etc. Misschien is het inderdaad leuk om hem te verrassen als hij thuis is en ga zelf ook leuke dingen doen met vriendin en, eens wat vaker bij je ouders langs of zelf wat ontspannends doen, meer afleiding helpt!

Mijn vriend is ook eens 3 weken weggeweest met vrienden op vakantie, motorrijden. Hij is sowieso niet een apper, dus het verbaasde mij niet dat hij soms meer dan 4 dagen niets van zich liet horen (zowel niet bellen als appen/smsen). Na de motorrij vakantie heb ik eens tegen hem gezegd dat ik mij soms een beetje zorgen maakte, omdat je best kwetsbaar bent op een motor. Sindsdien als hij een weekend met de motor weggaat, belt hij elke dag eventjes. De eerste keer schrok ik me rot, omdat hij dat normaalgesproken niet deed :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik begrijp je wel. Mijn vriend is veel weg voor zijn werk en in het begin van onze relatie kon ik daar niet goed mee om gaan. Ik miste hem en dat gevoel bepaalde de dagen, weken. Zo zonde...
Ik heb echt moeten leren om een eigen leven op te bouwen zonder hem zeg maar. Dus inderdaad, vul je tijd die je hebt met leuke dingen. Lees een mooi boek of kijk een leuke serie. Maar vooral....maak plezier! Ook zonder hem is het leven leuk!!! Succes
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Hij stuurde me gister een heleboel foto’s, wat ik heel erg leuk vond en we hebben ook even gefacetimed. Ben voor de rest bezig met mijn eigen ding maar kijk natuurlijk wel heel erg uit naar het moment dat hij terugkomt... Vind het fijn om jullie ervaringen / tips te lezen, voel me echt al beter sinds ik dit topic heb geopend.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of iemand hier nog leest, maar er is nu wel iets waar ik een beetje mee zit. De vriend waarmee mijn vriend op reis is, heeft in de tour groep een meisje ontmoet en zij hebben dus iets. Nou sliep zij ook bij een vriendin op de kamer, net zoals mijn vriend met mijn vriend samen. Die vriend en zijn scharrel willen heel graag bij elkaar op de kamer slapen, wat dus inhoudt dat mijn vriend met haar vriendin op één kamer gaat slapen. Wel aparte bedden etc volgensmij, en het is niet dat ik hem niet vertrouw, maar mijn vriend heeft dit niet met mij overlegd of gevraagd wat ik er van vind. Het gaat mij dus meer om het principe: ik vind dat je dit wel even met je vriendin mag overleggen in een relatie. In plaats daarvan zei hij het net gewoon tijdens het bellen. Heb hem daarna nog een appje gestuurd dat ik er niet echt een fijn gevoel bij heb, waarop hij me geruststelde dat ik me geen zorgen hoef te maken etc. Maar het zit me toch niet helemaal lekker. Hoop dat mn verhaal een beetje te volgen is. Wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man moet zoiets vooraf met me overleggen, maargoed wij zijn dan ook al een tijd samen, delen een huis, enz.

Wat is nog niet zo lang samen?
Korter dan 6 maanden?
In dat geval snap ik de mededeling vanuit vriends kant wel.
Wat niet betekent dat jij er niets van mag vinden: ik zou de conclusie trekken dat hij lang niet zo verliefd is als ik en stoppen met wachten op de reiziger.
Alle reacties Link kopieren
Ja zou ik ook niet blij mee zijn. Ligt er wel een beetje aan hoe serieus jullie relatie is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven