Vriend stage

08-01-2019 14:46 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen.

Ik heb nu bijna een jaar een relatie met mijn vriend. We zitten met bepaalde dingen niet op 1 lijn en daarom is het eerste gedeelte van onze relatie redelijk stroef gegaan. We hebben hier veel over gepraat en beloofd rekening met elkaar te houden. Het gaat nu al weer een tijdje goed tussen ons en willen we er beide voor de volle 100% voor gaan.

Het enige probleem is dat hij eind mei, 3 maand stage moet gaan lopen. Hij zegt al sinds ik hem ken (toen had hij een tussenjaar) dat hij in Spanje stage wil gaan lopen. Ik wil natuurlijk niet zijn dromen en toekomst in de weg staan, maar ik weet wel dat ik het er redelijk moeilijk mee ga krijgen als hij dan ook echt daarheen gaat. Ik heb precies tegen hem gezegd wat ik hierboven ook geschreven heb.

Nu het bijna zover is begint hij ineens ''te twijfelen''. Hij is bang dat hij het eigenlijk helemaal niet ziet zitten om 3 maand naar het buitenland te gaan en zegt dat hij het idee heeft dat het gewoon een beeld is die gecreëerd is doordat mensen hem steeds aanbevolen om te gaan reizen is zijn tussenjaar.

Ik krijg nu de indruk dat het daar helemaal niet aan ligt, en dat hij alsnog super graag naar Spanje wil. Maar dat hij nu zegt van niet om mij niet ''alleen'' te laten. Het is niet dat ik helemaal depressief word zonder hem ofzo, het is alleen dat ik hem gewoon heel erg ga missen. Maar als hij echt heel graag wilt, moet hij dat doen en dan hou ik hem niet tegen...

(sorry ik wou even van me af schrijven want voel me nu schuldig)
Zég dat dan
Kom op...... zeg tegen hem 'DOEN! Veel plezier daar!'
Je wist dit. Het is maar drie maanden, vlakbij, in de zomer. Boek een ticket om hem halverwege op te zoeken. Dat is zo voorbij. Echt... stimuleer hem om te gaan.
Murrmurr schreef:
08-01-2019 14:50
Zég dat dan
Dat heb ik gedaan, al wel vaker. Maar telkens kapt hij het af.
butterfly- schreef:
08-01-2019 14:50
Kom op...... zeg tegen hem 'DOEN! Veel plezier daar!'
Je wist dit. Het is maar drie maanden, vlakbij, in de zomer. Boek een ticket om hem halverwege op te zoeken. Dat is zo voorbij. Echt... stimuleer hem om te gaan.
Dat ben ik nu ook aan het doen. Zeggen dat hij daar super veel kan leren en dat ik inderdaad ook langs kan komen. Maar hij blijft nu volhouden niet te willen, ook ''omdat hij daar dan maar zo alleen is''
Misschien helpt het om een gesprek aan te gaan met je vriend, waarin je bovenstaande aangeeft. Dat je merkt dat hij twijfelt maar dat je vind dat hij gewoon moet gaan, ondanks dat je hem gaat missen. Ik neem aan dat jij jou andersom ook gaat missen.

Drie maanden klinkt lang maar is zo voorbij. Daarnaast ligt Spanje (in termen van vliegen) praktisch om de hoek. Je kunt makkelijk tussendoor een weekendje of weekje op bezoek komen.
Misschien had hij een grote bek en durft hij nu niet meer en heeft het niet zoveel met jou te maken?
Eyeofthetiger schreef:
08-01-2019 14:54
Misschien helpt het om een gesprek aan te gaan met je vriend, waarin je bovenstaande aangeeft. Dat je merkt dat hij twijfelt maar dat je vind dat hij gewoon moet gaan, ondanks dat je hem gaat missen. Ik neem aan dat jij jou andersom ook gaat missen.

Drie maanden klinkt lang maar is zo voorbij. Daarnaast ligt Spanje (in termen van vliegen) praktisch om de hoek. Je kunt makkelijk tussendoor een weekendje of weekje op bezoek komen.
Thanks voor je reactie! Ik heb al een paar keer geprobeerd met hem te praten hierover. Elke keer zegt hij het er op dat moment niet over te willen hebben. Ik krijg bijna de indruk dat hij het helemaal niet meer ziet zitten (zijn stage) hij wil nu zelfs een stage zoeken dichterbij mijn woonplaats (voor mij dus!) en jaa, ook al aangegeven dat dat niet nodig is.
Pikaxo schreef:
08-01-2019 14:59
Thanks voor je reactie! Ik heb al een paar keer geprobeerd met hem te praten hierover. Elke keer zegt hij het er op dat moment niet over te willen hebben. Ik krijg bijna de indruk dat hij het helemaal niet meer ziet zitten (zijn stage) hij wil nu zelfs een stage zoeken dichterbij mijn woonplaats (voor mij dus!) en jaa, ook al aangegeven dat dat niet nodig is.
En hoe vaak heb je gezegd dat het moeilijk voor jou gaat zijn? Een keer of vaak?
Je kunt hem natuurlijk ook zeggen dat jij een relatie met iemand die zo ineens zijn plannen laat varen niet ziet zitten.
En dat je helemaal geen zin hebt in hem 3 maanden op je lip, omdat jij ook je eigen leven hebt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
08-01-2019 15:04
Je kunt hem natuurlijk ook zeggen dat jij een relatie met iemand die zo ineens zijn plannen laat varen niet ziet zitten.
En dat je helemaal geen zin hebt in hem 3 maanden op je lip, omdat jij ook je eigen leven hebt
Je kunt hem ook in de prikkers duwen en uitschelden voor poepsukkel.
Murrmurr schreef:
08-01-2019 15:08
Je kunt hem ook in de prikkers duwen en uitschelden voor poepsukkel.
:-D
Damned if I don’t
Mag die jongen zich niet bedenken? Veel mensen hebben een droom van reizen en naar het buitenland en komen er achter dat er zoveel is dat hun bindt op de plaats waar ze zijn, dat die behoefte verdwijnt. Ik heb ooit ook een tussenjaar in het buitenland gedaan. Was heel leerzaam maar heb toen ook geleerd hoe fijn ik het vind Om een thuis te hebben en vrienden en familie relatief dichtbij.
butterfly- schreef:
08-01-2019 15:01
En hoe vaak heb je gezegd dat het moeilijk voor jou gaat zijn? Een keer of vaak?
1, misschien 2 keer. Maar ik heb er sowieso niet dramatisch over gedaan, alsof mijn leven eraan zou gaan zonder hem. Ik heb ook gewoon gezegd dat hij er voor moest gaan.
Ik ben een keer alleen naar Friesland gegaan.
Damned if I don’t
forumfossiel schreef:
08-01-2019 15:11
Mag die jongen zich niet bedenken? Veel mensen hebben een droom van reizen en naar het buitenland en komen er achter dat er zoveel is dat hun bindt op de plaats waar ze zijn, dat die behoefte verdwijnt. Ik heb ooit ook een tussenjaar in het buitenland gedaan. Was heel leerzaam maar heb toen ook geleerd hoe fijn ik het vind Om een thuis te hebben en vrienden en familie relatief dichtbij.
Tuurlijk wel! Maar het is de manier waarop hij reageert als ik het erover wil hebben, want ik wil ook weten of het misschien aan mij ligt. De kans dat hij het gewoon voor zichzelf doet is natuurlijk ook heel groot, dat snap ik. Maar ik hoopte dat we hierover gewoon heel open naar elkaar konden zijn.
ViezeHond schreef:
08-01-2019 15:12
Spannend!
Pikaxo schreef:
08-01-2019 15:13
Spannend!
Was al heel lang een droom van mij.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
08-01-2019 15:15
Was al heel lang een droom van mij.
Heel blij voor je dat je droom werkelijkheid is geworden!
Dit soort dingen leiden toch wel tot een relatiebreuk merk ik in mijn omgeving.
Dollop schreef:
08-01-2019 15:25
Dit soort dingen leiden toch wel tot een relatiebreuk merk ik in mijn omgeving.
Dat is dus ook waar ik bang voor ben. Omdat het nu juist weer super goed gaat tussen ons.
forumfossiel schreef:
08-01-2019 15:11
Dit. Misschien wil hij gewoon echt niet meer naar Spanje. Het is leuk dat je zijn dromen niet in de weg staat, maar je moet ook niet doorslaan naar de andere kant en hem gaan pushen. Het blijft zijn beslissing. En het is uiteindelijk zijn eigen verantwoordelijkheid, het is niet dat jij het hem verplicht bent om tot op de bodem uit te pluizen waarom hij niet gaat en te achterhalen of hij niet toch stiekem wel wil, omdat het anders toch jouw schuld is. Je laat hem kiezen, laat hem dan ook kiezen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Pikaxo schreef:
08-01-2019 15:26
Dat is dus ook waar ik bang voor ben. Omdat het nu juist weer super goed gaat tussen ons.
Tsja, misschien vindt hij dat ook en dan is het opgelost toch?
Susan schreef:
08-01-2019 15:30
Dit. Misschien wil hij gewoon echt niet meer naar Spanje. Het is leuk dat je zijn dromen niet in de weg staat, maar je moet ook niet doorslaan naar de andere kant en hem gaan pushen. Het blijft zijn beslissing. En het is uiteindelijk zijn eigen verantwoordelijkheid, het is niet dat jij het hem verplicht bent om tot op de bodem uit te pluizen waarom hij niet gaat en te achterhalen of hij niet toch stiekem wel wil, omdat het anders toch jouw schuld is. Je laat hem kiezen, laat hem dan ook kiezen.
Dat doe ik ook echt wel, ik wil alleen niet na bijv 1,5 maand horen dat ie toch liever in Spanje had gezeten
ViezeHond schreef:
08-01-2019 15:12
Een vriend van mij heeft dit ook gedaan. "Het was wel spannend, maar toch ook fijn", opinieerde hij.

Zo zie je maar: durf te leven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven