Vriend stage
dinsdag 8 januari 2019 om 14:46
Hoi iedereen.
Ik heb nu bijna een jaar een relatie met mijn vriend. We zitten met bepaalde dingen niet op 1 lijn en daarom is het eerste gedeelte van onze relatie redelijk stroef gegaan. We hebben hier veel over gepraat en beloofd rekening met elkaar te houden. Het gaat nu al weer een tijdje goed tussen ons en willen we er beide voor de volle 100% voor gaan.
Het enige probleem is dat hij eind mei, 3 maand stage moet gaan lopen. Hij zegt al sinds ik hem ken (toen had hij een tussenjaar) dat hij in Spanje stage wil gaan lopen. Ik wil natuurlijk niet zijn dromen en toekomst in de weg staan, maar ik weet wel dat ik het er redelijk moeilijk mee ga krijgen als hij dan ook echt daarheen gaat. Ik heb precies tegen hem gezegd wat ik hierboven ook geschreven heb.
Nu het bijna zover is begint hij ineens ''te twijfelen''. Hij is bang dat hij het eigenlijk helemaal niet ziet zitten om 3 maand naar het buitenland te gaan en zegt dat hij het idee heeft dat het gewoon een beeld is die gecreëerd is doordat mensen hem steeds aanbevolen om te gaan reizen is zijn tussenjaar.
Ik krijg nu de indruk dat het daar helemaal niet aan ligt, en dat hij alsnog super graag naar Spanje wil. Maar dat hij nu zegt van niet om mij niet ''alleen'' te laten. Het is niet dat ik helemaal depressief word zonder hem ofzo, het is alleen dat ik hem gewoon heel erg ga missen. Maar als hij echt heel graag wilt, moet hij dat doen en dan hou ik hem niet tegen...
(sorry ik wou even van me af schrijven want voel me nu schuldig)
Ik heb nu bijna een jaar een relatie met mijn vriend. We zitten met bepaalde dingen niet op 1 lijn en daarom is het eerste gedeelte van onze relatie redelijk stroef gegaan. We hebben hier veel over gepraat en beloofd rekening met elkaar te houden. Het gaat nu al weer een tijdje goed tussen ons en willen we er beide voor de volle 100% voor gaan.
Het enige probleem is dat hij eind mei, 3 maand stage moet gaan lopen. Hij zegt al sinds ik hem ken (toen had hij een tussenjaar) dat hij in Spanje stage wil gaan lopen. Ik wil natuurlijk niet zijn dromen en toekomst in de weg staan, maar ik weet wel dat ik het er redelijk moeilijk mee ga krijgen als hij dan ook echt daarheen gaat. Ik heb precies tegen hem gezegd wat ik hierboven ook geschreven heb.
Nu het bijna zover is begint hij ineens ''te twijfelen''. Hij is bang dat hij het eigenlijk helemaal niet ziet zitten om 3 maand naar het buitenland te gaan en zegt dat hij het idee heeft dat het gewoon een beeld is die gecreëerd is doordat mensen hem steeds aanbevolen om te gaan reizen is zijn tussenjaar.
Ik krijg nu de indruk dat het daar helemaal niet aan ligt, en dat hij alsnog super graag naar Spanje wil. Maar dat hij nu zegt van niet om mij niet ''alleen'' te laten. Het is niet dat ik helemaal depressief word zonder hem ofzo, het is alleen dat ik hem gewoon heel erg ga missen. Maar als hij echt heel graag wilt, moet hij dat doen en dan hou ik hem niet tegen...
(sorry ik wou even van me af schrijven want voel me nu schuldig)
dinsdag 8 januari 2019 om 15:39
dinsdag 8 januari 2019 om 15:46
dinsdag 8 januari 2019 om 15:49
In mijn omgeving juist niet. Is maar net hoe beiden erin staan. Goede afspraken maken over contact, wanneer/hoe vaak, duidelijk maken wat je van elkaar verwacht. Het zijn 'maar' 3 maanden, dat overleef je wel. En zo niet, dan niet. Dan kom je elkaar vast wel weer een keer tegen als jullie bij elkaar horen. Hij kan inderdaad niet thuisblijven omdat jij in beeld bent, hij moet zijn ding kunnen doen en jij ook. Hij gaat inderdaad spijt krijgen als hij dit niet doet.
dinsdag 8 januari 2019 om 15:53
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik probeer hem dan ook maximaal te motiveren, maar telkens reageert hij geïrriteerd en ontstaat er zelfs een kleine woordenwisseling.fotoroid schreef: ↑08-01-2019 15:49In mijn omgeving juist niet. Is maar net hoe beiden erin staan. Goede afspraken maken over contact, wanneer/hoe vaak, duidelijk maken wat je van elkaar verwacht. Het zijn 'maar' 3 maanden, dat overleef je wel. En zo niet, dan niet. Dan kom je elkaar vast wel weer een keer tegen als jullie bij elkaar horen. Hij kan inderdaad niet thuisblijven omdat jij in beeld bent, hij moet zijn ding kunnen doen en jij ook. Hij gaat inderdaad spijt krijgen als hij dit niet doet.
dinsdag 8 januari 2019 om 15:55
dinsdag 8 januari 2019 om 15:56
Meer dan dat kun je ook niet doen. Laat het rusten en probeer hem er niet mee te confronteren. Als hij er zelf over begint zou ik neutraal reageren dat het zijn eigen keuze is en jij daar geen rol in speelt. Ik vraag mij wel af waarom hij zo geïrriteerd kan reageren, dram je erg door of begin je er zelf vaak over?
dinsdag 8 januari 2019 om 15:58
Nee we hebben het er dus eigenlijk amper over, in de afgelopen 3 maand misschien 3 - 4 keer. En ik ben juist iemand die niet tegen drammen kan, dus dat is het ook niet.fotoroid schreef: ↑08-01-2019 15:56Meer dan dat kun je ook niet doen. Laat het rusten en probeer hem er niet mee te confronteren. Als hij er zelf over begint zou ik neutraal reageren dat het zijn eigen keuze is en jij daar geen rol in speelt. Ik vraag mij wel af waarom hij zo geïrriteerd kan reageren, dram je erg door of begin je er zelf vaak over?
dinsdag 8 januari 2019 om 15:59
Maar uit je OP blijkt toch echt dat je in eerste instantie hebt gezegd er erg veel moeite mee te hebben. Dat was niet handig.
Ik zou nog één keer hier een goed gesprek met hem over hebben. En het daarna loslaten.
dinsdag 8 januari 2019 om 16:01
Dat heb ik inderdaad tegen hem gezegd, maar ook direct duidelijk gemaakt dat ik zijn geluk en zijn toekomst belangrijker vind.
Ik zal het er binnenkort nog met hem over hebben, veel tijd is er niet meer.. nog maar 4,5 maand
dinsdag 8 januari 2019 om 16:05
dinsdag 8 januari 2019 om 16:11
Alleen wanneer we het erover hebben. Ik begin er niet zomaar over wanneer we een gezellige avond hebben ofzo.
Ik push hem helemaal niet, wil alleen dat hij een keuze maakt waar hij uiteindelijk geen spijt van krijgt.
dinsdag 8 januari 2019 om 16:14
Dan moet je er tijdmachine bouwen en hem in de toekomst ondervragen over beide uitkomsten. Of beter nog: let it gooooo
dinsdag 8 januari 2019 om 16:24
Afstand tussen ons, druk privéleven, onzekerheden en ga zo maar door. Nu doen we beide veel moeite en zorgen dat we elkaar vaker zien. Waar we elkaar eerst misschien 1 - 2 x in de maand zagen is dat nu sowieso elk weekend.
dinsdag 8 januari 2019 om 16:50
Nou nou.. Niet doen alsof ik er elke dag een drama van maak. We hebben het er in een jaar tijd misschien 5 keer over gehad. En alleen als hij erover begint. Ik heb alleen het idee dat hij een verkeerde keuze maakt als hij hier blijft, en ik wil al helemaal niet dat hij dat voor mij doet.
dinsdag 8 januari 2019 om 19:38
[quote=Winterland post_id=29448483 time=1546971411 user_id=377344]
Wth zijn drie maanden.. dat vliegt voorbij. Hij doet ervaring op voor het leven. En als de relatie goed zit, lukt dat allemaal vlotjes voor zo een korte periode. Als dat niet lukt, beter nu dan over tien jaar.
[/
Wth zijn drie maanden.. dat vliegt voorbij. Hij doet ervaring op voor het leven. En als de relatie goed zit, lukt dat allemaal vlotjes voor zo een korte periode. Als dat niet lukt, beter nu dan over tien jaar.
[/
anoniem_378172 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 21:25
Reden: .
Reden: .
29.55% gewijzigd