Vriend vreemdgegaan en weet niet dat ik dat weet!

14-01-2010 11:19 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Vivadames,

Ik heb me idd speciaal aangemeld om dit topic te starten.. Ik kom er niet meer uit en eerlijk gezegd schaam ik me zelfs om dit met vriendinnen te bespreken..

Het zit zo:

Deze maand gaan mijn vriend en ik ons 4e jaar in. We wonen nu iets meer dan een jaar samen, we zijn supergelukkig samen. Natuurlijk hebben ook wij onze downs, vooral omdat meneer nogal koppig kan zijn (handig om te weten ivm onderstaande verhaal..)

Tot een half jaar geleden werkte hij voor een internationaal bedrijf, waar vooral leeftijdsgenoten werken. Het team waarin hij werkte was erg hecht, hij heeft er veel vrienden aan overgehouden. Het bedrijf heeft een jaarlijks uitje, elk jaar in een ander land waar ook de teams uit andere landen heen gaan. Vorig jaar werd dit in Rome gehouden. Na terugkomst heb ik hem opgehaald op schiphol, alles leuk en gezellig. 's Nachts hoorde ik dat hij een smsje kreeg. De volgende ochtend kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en las het berichtje. Er stond :'Hey mister, I'm almost home. Everytime I think of you I get butterflies in my stomach'. Ik volledig over de rooie. Navraag gedaan bij zijn collega (die tevens een vriendin van mij is). Zij claimde dat mijn vriend het hele weekend met haar en een groepje heeft opgetrokken en dat er dus niets kan zijn gebeurd, de dame die het sms heeft gestuurd heeeft ook een vriend dus ik hoefde me niet druk te maken. Ze woont in Frankrijk, gelukkig. Misschien dat ze vene geflirt hebben, verder nix. Ook aan mijn vriend zelf gevraagd en ook hij gaf aan dat ze achter hem aan zat, verder niets. Na deze verklaringen heb ik me erin berust.

Tot gisteren. Mijn vreind ging tennisen. Ik nam de laptop van hem over en opende de hotmailpagina. Bleek dat meneer zijn email niet had afgesloten..Ik schaam me er echt enorm voor, maar ik heb zijn hele emailbox doorgenomen. Inclusief mails die hij vorige maand met dezelfde Franse dame heeft uitgewisseld. Onderdelen van die emails? 'Erik (collega) thinks he saw something but I just keerp on denying, he also says he heard us but I don't think we were that loud' 'I hope you closed the door in time and that nobody saw us' 'Its a good memory'.. Verder gezellige chitchat tussen hem en de Franse over werk, reizen en zelfs hun relaties! Mij dus! Ze gaf hem zelfs tips over hoe hij zijn relatie met mij spannend kan houden!!

Toen hij thuis kwam heb ik niets gezegd. In bed heeft hij zijn armen om me heen gedaan en ben ik huilend in slaap gevallen.

Ik weet niet wat ik hier mee aan moet! Confornteren..Mn mond houden..Het heeft in mijn ogen beiden een voordeel! Ik vertrouw hem gek genoeg nog wel. Ik weet ook zeker dat hij van mij houd en dat hij niet het type is dat dit vaker doet.. Klinkt dit als een zielig, verliefd meisje.. Ik geloof namelijk in het feit dat liefde en seks los van elkaar kunnen bestaan,´Komt een vrouw bij de dokter´, en heb zelf ook wel eens overwogen en slippertje te maken.. Maar toch voel ik me ongelofelijk genaaid omdat hij het niet gewoon heeft toegegeven!

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt, of tips..

Ps. Mijn vraagteken werkt niet, vandaar dat sommige zinnen niet helemaal kloppen..
Je weet dit nu, je kan niet doen alsof het niet gebeurt is. Het lijkt me voor alle partijen wel zo goed en eerlijk om dit nu uit te spreken. Mag hij? Dan jij ook!! Dan heb je dus een open relatie, net als in huize Rooss.

Spreek met elkaar af wat je wel en niet zegt en waar de (evt) grenzen liggen.

Als beiden behoefte hebben om af en toe met een ander te vrijen, dan is het mooi als daar ruimte voor is.

Als je maar eerlijk bent naar elkaar.

Heel veel succes!
Hem ermee confronteren.
Je had natuurlijk allereerst sms en mail helemaal niet mogen lezen. Maar goed, het is gebeurd.

Als je ernaar vraagt dan denk ik dat hij boos zal worden om het feit dat je zijn post leest, en het vreemdgaan is dan niet meer bespreekbaar.

Ik zou dus mijn mond houden, en condooms gebruiken.
Wat naar Alexx

Je zegt dat beiden een voordeel kan hebben, je mond houden, of confronteren. Ik denk dat je op de lange termijn niks opschiet met je mond houden. Je twijfel zal blijven bestaan en dat kan je relatie op de lange duur behoorlijk ondermijnen. Of je moet je erbij neer kunnen leggen dat je niet precies weet wat hij uitspookt, maar dat je wel weet dat hij in staat is vreemd te gaan en daarover te liegen.

Sterkte!
Dus dat hij vreemd gaat vind je niet zo erg, dat zou je zelf ook doen. Maar dat hij het niet verteld heeft is een probleem.

Zou jij het vertellen, als jij vreemd zou gaan?

En zou jij het vertellen als je, bijvoorbeeld, zijn e-mail en sms zit te lezen? Of zwijg je dan, en ga je huilend slapen? Of zelfs overwegen dat het wel voordeel kan hebben?

Ben je wel helemaal eerlijk tegen jezelf?
Ik zou het zeggen. Zoiets kan je op termijn helemaal gek maken. Praat erover en spreek het uit. Dan kun je het misschien achter je laten.
Het niet zeggen, en hem kwalijk nemen dat hij het niet gezegd heeft is, als je het vreemdgaan zelf niet zo problematisch vindt, tamelijk hypocriet
Ik zou 'm ermee confronteren. Mijn gevoel voor hem zou hierdoor toch al 'n dusdanige beschadiging hebben opgelopen, dat ik niet zomaar verder zou kunnen/willen zonder wrok te koesteren voor mr. vreemdganger.
Moeilijke situatie Alex...

Ik krijg het idee dat je het feit dat hij is vreemdgegaan niet het allerergste vindt, maar meer dat hij het niet heeft toegegeven. Betekent dat, dat je hem er wel naar hebt gevraagd?

Want dan zou dat betekenen dat hij heeft gelogen.. maar je vertrouwt hem nog wel zeg je

Ik zou toch confronteren... dit gaat sowieso blijven knagen aan je... denk ik.. en van jezelf in slaap huilen, word je ook niet vrolijker wakker.

Ik heb nooit iets soortgelijks meegemaakt, maar ik ben ook niet in staat om seks en liefde los van elkaar te zien, dus voor mij zou het sowieso gelijk klaar zijn.

Ik wens je sterkte!
sorry, twee keer gepost..
Een met Elnien
Als je er niet over praat, heb je kans dat het in je hoofd een eigen leven gaat leiden. Tijdens je er nu een punt achter zet en er niet meer aan denkt.

Ik denk dat het het beste is om hem te confronteren. Je kan je vragen stellen, hoewel dit ook niet echt je van het is.

Omdat een antwoordt nooit goed is.

Toch zou ik hem confronteren.
Ik denk idd dat niet niet helemaal eerlijk tegen mezelf ben. Het feit dat ik wel eens heb overwogen vreemd te gaan staat, maar of ik er werkelijk toe in staat ben weet ik niet. En idd, hij zou, wellicht om het vreemdgaan minder erg te maken, heel erg kwaad zijn dat ik zijn mail heb gelezen, en ook daar ben ik erg bang voor. Hij is niet )en ik ook niet) het type dat zegt± jij hebt dit fout gedaan en ik dat, ok, zand erover. Uiteindelijk vind ik mezelf dus net zo min betrouwbaar. En daarom overweeg ik dus mn mond te houden.

Het is denk ik ook zo dat ik bang ben om alles kwijt te raken. we hebben het supergoed samen, een mooi huis )met enorm hoge huur die ik dus al1 niet zou kunnen betalen), veel gezamelijke vrienden.. Volgende week 4 jaar samen en een weekendje weg gepland.. Maar of dat het waard is om in een leugen te leven..

Ik denk dat ik me hierover schuldiger voel dan dat hij over het hele vreemdgaan voelt..
Ik denk dat je hem ermee moet confronteren. Jij houdt van hem, jij weet zeker dat hij van jou houdt. Je hebt er op zich geen moeite mee dat hij seks heeft (gehad) met een ander, maar wel dat hij er niet eerlijk over is. Wees dan zelf als 1e de eerlijke. Vertel hem dat je dit weet en maak goede afpraken met elkaar. Ik weet niet waarom jij denkt dat hij dit niet nog eens zal doen, want waarom dan wel toen hij een paar dagen weg was...? Ik denk dat het alleen maar makkelijker wordt na de eerste keer. Het lijkt er niet op dat hij zich helemaal akelig voelt van schuldgevoel, want dan zou hij geen contact met haar blijven houden.

Als jij er geen problemen mee hebt dat hij eens seks heeft met een ander, zolang hij er eerlijk over is, en jij dit ook zou willen, lijkt het me ook alleen maar voordelen brengen als je er met hem over praat.

Bovendien zou ik zelf in zo'n geval erg graag willen weten of hij een condoom heeft gebruikt bij die andere dame.
Ik geloof niet in bijgeloof, want dat brengt ongeluk.
Je was laatst vergeten uit te loggen bij hotmail.

Ik heb een mail van die Franse collega gelezen

*dan een stilte laten vallen*

Hapt hij niet, dan kan je nog zeggen: Ik was niet zo blij met wat ik las over jullie bedrijfsuitje.
Als je het er nu niet met hem over hebt komt het op een ander moment wel weer eens naar boven, en daar heb je helemaal niks aan! Ik zou dus zeker eens met hem praten en kijken wat hij te zeggen heeft.. succes!
Ik zou er geen woorden aan vuil maken.

Eruit flikkeren die vent. Of zelf opstappen. Pff.
Ik zou er geen woorden aan vuil maken.

Eruit flikkeren die vent. Of zelf opstappen. Pff.
quote:Alexx86 schreef op 14 januari 2010 @ 11:43:

Ik denk idd dat niet niet helemaal eerlijk tegen mezelf ben. Het feit dat ik wel eens heb overwogen vreemd te gaan staat, maar of ik er werkelijk toe in staat ben weet ik niet. En idd, hij zou, wellicht om het vreemdgaan minder erg te maken, heel erg kwaad zijn dat ik zijn mail heb gelezen, en ook daar ben ik erg bang voor. Hij is niet )en ik ook niet) het type dat zegt± jij hebt dit fout gedaan en ik dat, ok, zand erover. Uiteindelijk vind ik mezelf dus net zo min betrouwbaar. En daarom overweeg ik dus mn mond te houden. En als je dit nu eens niet ziet als een kans op enorme ruzie, maar als een kans om beiden te groeien als mens en in jullie relatie?
Eens met extramama. Jeetje, het kwaad is geschied. Jullie zijn allebei "in de fout" gegaan. JIj had zijn mail niet mogen lezen en hij had geen uitstapje mogen maken zonder jou daarin te delen.

Openheid en eerlijkheid, 1 van jullie moet daarmee beginnen. Het is moeilijk echt waar...maar de opluchting daarna is nergens mee te vergelijken!!
Je zou toch eerlijk kunnen zeggen dat hij zijn mail heeft open laten staan, en dat je oog er zo op viel...

Je bent heus de enige niet,die op zo'n moment de verleiding niet kan weerstaan, daar zou hij niet heel boos om moeten worden, het is niet zo dat je super veel moeite hebt gedaan om zijn mail te kraken.

Als je er nu voor kiest met deze leugen te leven, dan wordt het een soort sneeuwbal effect.
Als ik er via de mail van mijn man achter zou komen dat hij vreemd zou gaan en hij zou erover beginnen dat ik zijn mail heb gelezen, zou ik vragen of hij een gaatje in zijn hoofd heeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Heel moeilijk, maar ik denk dat je het moet bespreken. Als je jezelf, je relatie en je vriend serieus neemt kan zoiets als dit toch niet tussen jullie in blijven staan?

Iemand z'n email lezen is niet netjes. Maar het valt in het niet bij je partner bedriegen met een ander. Misschien dat hij er boos om wordt. Maar het mag geen excuus voor hem zijn om het niet over zijn overspel te hebben.

Verder helemaal eens met Rooss.

Sterkte meis, ik hoop dat je snel iets aan de onzekerheid kan doen, want dat is killing...
?? IK vind vreemdgaan nog altijd erger dan iemands mail lezen (over het vreemdgaan) het een lokt het ander uit hoor. Het gaat me een beetje ver om dat op hetzelfde niveau te zetten. Dat TO het niet zo erg vind ok (je valt toch niet zomaar huilend in slaap) , maar als je een monogame relatie hebt en iemand neukt zonder afspraak of eerlijkheid buiten de deur dan lijkt me dat een flinke knauw voor je vertrouwen en je liefde voor die persoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven