Vriend

22-07-2008 16:16 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, dit is de situatie:

ik heb een vriend. Die vriend ken ik al zo'n 10 jaar. Toen ik hem leerde kennen had ik een relatie. Via mijn toenmalige vriend heb ik hem leren kennen trouwens. Ik had hem al een tijdje in de gaten, vond hem erg leuk, maar toen werd ik dus opeens op een avond aan hem voorgesteld en bleek hij een kennis van mijn vriend te zijn. Ik heb toen de hele avond met hem zitten praten, er was een ontzettende klik, ik was meteen tot over mijn oren verliefd, maar heb er verder niets mee gedaan want ik had al een relatie. Die relatie is uiteindelijk uitgegaan en inmiddels ben ik alweer twee relaties verder. En die vriend is nog steeds een goede vriend waar ik ook nog steeds tot over mijn oren verliefd op ben. In die 10 jaar dat we we vrienden zijn heb ik dus wel steeds een relatie gehad en hij niet. Hij is meer van de one night stands zeg maar

Maar nu zijn we allebei single en de laatste tijd trekken we echt weer veel met elkaar op. Weekendjes weg, filmpje, uit eten. Echt ontzettend gezellig, maar gewoon als vrienden. Maar laatst waren we een weekendje weg en zijn we lekker gaan stappen. En ik was op het punt beland dat je met de nodige biertjes op zeg maar, opeens de moed hebt om dingen te zeggen en te doen die je anders nooit zou durven zeggen en doen. Nou ja, wat zal ik zeggen, als de wijn is in de man is de waarheid in de kan, en dat klopt als een bus. Ik heb soort van gezegd dat ik hem al 10 jaar erg leuk vind. Hij is sowieso al niet zo'n heel erg grote prater (ik ook niet), maar uiteindelijk bleek dat hij me 10 jaar geleden ook erg leuk vond. We hebben nog een tijdje tegen elkaar aan gezeten en toen zijn we ff een paar blokjes om gaan lopen voor we terug naar ons hotel gingen, ik mocht op z'n rug (?) en onze gezichten waren soms zo dicht bij elkaar, aaah, ik krijg er vlinders van in m'n buik als ik er weer aan terug denk, en af en toe hielden we elkaars hand vast maar het was duidelijk dat we er niet echt raad mee wisten. De volgende dag hebben we 't er niet meer over gehad. Toen ik weer thuis was heb ik hem gemaild om me te verontschuldigen voor mijn emotionele uitlatingen etc. Hij mailde terug dat hij het wel vond meevallen en dat als hij te ver was gegaan dat het hem dan speet (speet? is dat goed? :-)). Maar dat laatste weekend was gewoon zo, ik weet het niet goed. Het hele weekend waren er van die 'toevallige' aanrakingen, en onze hoofden dichtbij elkaar als we samen op de plattegrond keken en elkaars handen aanraken, benen tegen elkaar als we op een terrasje zaten, dubbelzinnige opmerkingen, nou ja, kan zo wel uren doorgaan.

Anyway, wat moet ik hier nou mee? We mailen ook aardig vaak met elkaar (paar keer per week), hij stuurt me vaak muziek via de mail, waarvan ik me ook weer afvraag of de teksten ook een bedoeling hebben of vindt ie de muziek gewoon mooi en wil hij dat met me delen? En net kreeg ik een mailtje van hem en noemt hij me 'schoonheid' en ik loop hier met een idiote grijns van hier tot Tokio, ik voel me net een verliefde tiener. Gek word ik ervan. Ik heb werkelijk geen idee of hij me nou wel of niet leuk vindt. Dat hij me leuk vindt als gewone vriendin weet ik wel zeker, maar of hij er ook meer in ziet...? Ik wil niet iets doen waar ik later spijt van heb, dat ik 't hem vertel en dat hij niet hetzelfde voelt maar dat wel onze vriendschap eraan gaat. Binnenkort gaan we samen naar de film. Wat denken jullie? Ik vind dit zo moeilijk! Ben zo bang om een blauwtje te lopen en een goede vriend kwijt te raken, maar ik ben zo verliefd dat ik het eigenlijk niet voor me kan houden!
Het was zeker niet mijn bedoeling om je een negatief gevoel te geven.... Ik gun je alle goeds en hoop dat je binnenkort bij deze man bent!
Hij vraagt of je wederom een weekendje met je weg wilt??

Over actie gesproken!!!

Hij denkt....

Ik krijg maar geen liefdesbrief.

Wat moet ik toch.

Weer uren met haar gemaild.

Ze maakt me zo aan het lachen.

Ik wil haar zo graag vertellen dat...

Maar..

Wanneer.

Hoe.

Ik durf niet...

Misschien als we weer weg zijn.

Net als die ene keer,

dat we samen waren..

Misschien nu..

Het moet..

We moeten...

'Zullen we weer eens een weekend weg gaan' vroeg hij.

En zij typte 'ja heel graag.'

Het gaat ervan komen.

Nog even, heel even...

Dus je gaat hem gewoon direct een paar weekenden op korte termijn doorgeven dat jij beschikbaar bent Appeltje!

En vanavond ga je ons vertellen wanneer dat is.

Teveel op toeval wachten, daar ben ik te ongeduldig voor, dus jij gaat gewoon nu op actie over en wij zijn hier om je te supporten.

Hij heeft actie ondernomen door weer iets voor te stellen om samen weg te gaan.

@ Geleerd, als hij niet zo into haar was stelt hij niet voor om een weekend weg te gaan en zit hij niet avond na avond uren met haar te mailen.... Zo is een man niet als hij geen interesse heeft.
DTEEZ!
Ik heb het gevoel, dat hij liever vrienden me je is...

je zegt zelf, dat ie meer van de one night stands is.

dat wil je toch niet voor hem zijn?
Djoels, kun je niet ook nog even de afloop van het verhaal verklappen? Is misschien net het duwtje dat Appeltje nodig heeft
Djoels jij bent LIEF! Je laat het allemaal heeeeeeel mooi klinken!
Geleerd, ik weet wel dat het niet je bedoeling was mij een negatief gevoel te geven hoor. Er zit ook wat in, wat je schrijft. Maar als hij vervolgens vraagt om weer een weekendje weg te gaan met z'n tweetjes en een hele nacht met me zit te mailen (terwijl hij dus écht geen mailerd is en normaal gesproken doordeweeks om 23.00 in bed ligt!), tja, dan snap je dat ik ga twijfelen aan jouw woorden
en zo zien we maar weer eens..

liefde is blind
quote:jojoma schreef op 30 juli 2008 @ 13:29:

en zo zien we maar weer eens..

liefde is blindGelukkig mag ze dat zelf bepalen.
Het is té schattig dat sommige mensen gewoon zo om elkaar heen draaien. Er is iets in mij wat gelooft dat dit wel een setje moet zijn. Waarom ik dat denk, geen idee. Ik ken Appeltje niet en ik ken het Mandarijntje waar ze over schrijft al helemaal niet.

Maar soms heb je zoiets van 'kom op, doe normaal, geloof niet in sprookjes, als hij je leuk vindt was er al lang iets gebeurt.' Bla bla bla.

Je hebt altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.

Het lijkt alsof ik voel dat dit er eentje is.

Ja, ik geloof er in.

Maar ik geloof ook in sprookjes.

Ik geloof in liefdesbrieven en samen hand in hand uren in elkaars ogen staren.

Ik geloof in ouderwetse liefde.

Ik wil er in geloven, neem het me niet kwalijk.

Ik wil er gewoon in geloven, omdat sommige simpele dingen je een glimlach kunnen geven...

Dus doe je best ook een beetje voor mij Appeltje!
DTEEZ!
Amen!
Appelientje, laat je niet van de wijs brengen meissie.

Ik en gelukkig nog heel veel anderen geloven echt WEL in die goeie afloop....

Een one night stand zal die met jou echt niet zien zitten want DAAR kan je dus wel een vriendschap mee op het spel zetten

En meis laat je niet zo onzeker maken door Geleerd, die is zelf nog druk aan de uitzoek wat vrouwen nou precies willen.

STEL STEL stel nou dat in het meest vreselijke geval jij tegen hem zegt dat je hem leuk vind en dat hij niet hetzelfde voor jou voelt....wat zou dan de allerergste consequentie zijn die daar aan hangt?

Vriendschap stuk.....dacht het niet

Uitlachen.....dacht het niet..

Ik denk dat je in het ergste geval een knuffel van hem kan verwachten met de mededeling, sorrt meis ik ben vereerd maar ik voel niet datzelfde voor jou

(en iets zegt me dat hij dat NIET gaat zeggen)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
En IK lees me en wacht op de goede afloop na jullie weekendje weg!
Peas on earth!
Appeltje, hebben jullie nu eindelijk al besloten wanneer jullie naar de film gaan? Kom op, spreek wat met hem af! Het is zulk mooi weer! Je kunt ook voorstellen om een terrasje te pakken of naar het strand te gaan. Spreek met hem af, dan kun je de kans grijpen. Volgens mij heb je best een grote kans. Als hij voorstelt om een weekendje weg te gaan, nou nou! Garanties heb je natuurlijk nooit, maar ik vind het heel logisch dat je uit dit alles de conclusie trekt dat hij misschien wel geïnteresseerd is in jou. Ik leef met je mee!

Laat je niet door de wijs brengen door Geleerd. Kijk eens hoe hij reageert in andere topics (kun je zien door op de vergrootglas te klikken onder zijn profielafbeelding) en dan is je onzekerheid hoelijk zo weer verdwenen. Hij moet eerst zelf maar eens leren op een sociale manier met mensen om te gaan.
Djoels, kun jij niet namens Appeltje een zingend/dansend/dichtend liefdestelegram bij deze meneer gaan bezorgen. Dan moet het zeker goedkomen .

Appel, het is tijd voor actie potdomme!
Jaaaa Alice, dat is een goed idee!
quote:Geleerd schreef op 30 juli 2008 @ 10:43:

Om eerlijk gezegd ben ik niet zo optimistisch....

Ik heb onlangs het boek "He's just not that into you" gelezen en daarin wordt genadeloos afgerekend met de "Hij zal wel net zo verlegen zijn als ik-verklaring".

Wanneer een man een vrouw helemaal ziet zitten, dan gaat hij ervoor. Altijd.

Ik predik dit boek echt aan iedereen, alleen je interpretatie gaat hier COMPLEET de mist in. Misschien moet je eens boeken voor mannen lezen, vrouwenkost is gewoon meer geschikt voor de vrouw.

Als hij haar nou nooit of zelden zou terug mailen en niet zelf voorstelt om weer eens een weekend weg te gaan samen, tja dan.... Maar dat is hier niet echt geval.

Ik denk dat je vriend in een tweestrijd verkeert. Aan de ene kant windt het hem op dat het meisje dat hij al zolang kent, misschien binnenkort bij hem in bed ligt. Aan de andere kant wordt hij ook een beetje in de war van het geflirt, de zomer, de intieme gesprekken, etc. Ik geloof ook zeker dat hij veel om je geeft. Maar wat hem tegenhoudt om echt in actie te komen is dat hij ergens in zijn achterhoofd weet dat het niet ethisch zou zijn om er werk van te maken, omdat hij het weliswaar spannend en leuk vindt allemaal, maar dat hij niet de echte lange-termijn potentie ziet en dat hij daarom niet met je gevoelens wil sollen. Daarom heb je steeds die verwarrende situatie waarbij het lijkt alsof hij je echt leuk vindt (wat natuurlijk grotendeels ook zo is), maar dat hij "om onverklaarbare redenen" niet echt de laatste stap zet.

ehm, je bazelt. Je probeert te interpreteren net als in dat boek, maar het gaat je niet helemaal goed af mijns inziens.

Heel veel succes, en ik hoop oprecht voor je dat ik er naast zit!
quote:appeltje1875 schreef op 30 juli 2008 @ 13:24:

Geleerd, ik weet wel dat het niet je bedoeling was mij een negatief gevoel te geven hoor. Er zit ook wat in, wat je schrijft. Maar als hij vervolgens vraagt om weer een weekendje weg te gaan met z'n tweetjes en een hele nacht met me zit te mailen (terwijl hij dus écht geen mailerd is en normaal gesproken doordeweeks om 23.00 in bed ligt!), tja, dan snap je dat ik ga twijfelen aan jouw woorden

Indeed.

Hij geeft positieve signalen genoeg om het nader te onderzoeken. Dus lekker met hem dat weekendje weg. En zit je er naast, dan heb je nog steeds jullie vriendschap!
Psssst...

Ik heb morgen zomaar een spontane date met 'm...!!! Geen film, geen weekendje weg, gewoon zomaar, een dagje samen. Gisteravond weer zo laat zitten mailen met dit dus als resultaat Ben trouwens nu weer met 'm aan het mailen. Ow ow ow...
Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...............

Love is in the air...everywhere I look around...

Love is in the air..lalalalalalala....

Heel heel heel veel plezier morgen meissie, wat gaan jullie doen?

Wel komen vertellen hier hoor

Enne, stoppen met mailen nu, ga maar een schoonheidsslaapje doen, zie je er morgen onweerstaanbaar uit

*zwijmelt weg bij zoveel romantiek in de lucht*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:alice33 schreef op 31 juli 2008 @ 13:52:

Djoels, kun jij niet namens Appeltje een zingend/dansend/dichtend liefdestelegram bij deze meneer gaan bezorgen. Dan moet het zeker goedkomen .

Appel, het is tijd voor actie potdomme!

Ik doe het gratis en voor niets!!!!

Als mijn andere hobby dan ook mee mag doen (fotografie, dat ik met een telelens in de bosjes ga liggen, wachtend op hét moment dat de prins gaat kussen enzeau!
DTEEZ!
quote:appeltje1875 schreef op 31 juli 2008 @ 23:22:

Psssst...

Ik heb morgen zomaar een spontane date met 'm...!!! Geen film, geen weekendje weg, gewoon zomaar, een dagje samen. Gisteravond weer zo laat zitten mailen met dit dus als resultaat Ben trouwens nu weer met 'm aan het mailen. Ow ow ow...

Oh My God.... Leuk Leuk Leuk

Nou Appeltje,

Appeltaartje,

Appelsoesje,

Hup-pe-tee!

Grijp dat mandarijntje bij zijn schil en jas het uit!

Have fun vandaag!
DTEEZ!
Ooooow..... wat is het leuk hier!

Wat een superschattig topic. Appeltje ik leef ook helemaal met je mee hoor. Laat je weten hoe je date vandaag was?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Appeltje toch...........

Veel succes!!! En laat het idd ff weten, bezorg je ons weer een fijn gevoel.
quote:Djoels schreef op 01 augustus 2008 @ 12:50:

[...]

Oh My God.... Leuk Leuk Leuk

Nou Appeltje,

Appeltaartje,

Appelsoesje,

Hup-pe-tee!

Grijp dat mandarijntje bij zijn schil en jas het uit!

Have fun vandaag!

*Off-topic mode aan*

Jij kan echt heel leuk schrijven, ik bedoel hoe kom je er op.

Heb nimmer deze inspiratie, woordenschat verdwijnt zodra ik het toetesenbord.

*Off-topic mode uit*
Ik vind het ook heeeeerlijk!!!

Ben vreselijk benieuwd!

Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven