Vriend

22-07-2008 16:16 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, dit is de situatie:

ik heb een vriend. Die vriend ken ik al zo'n 10 jaar. Toen ik hem leerde kennen had ik een relatie. Via mijn toenmalige vriend heb ik hem leren kennen trouwens. Ik had hem al een tijdje in de gaten, vond hem erg leuk, maar toen werd ik dus opeens op een avond aan hem voorgesteld en bleek hij een kennis van mijn vriend te zijn. Ik heb toen de hele avond met hem zitten praten, er was een ontzettende klik, ik was meteen tot over mijn oren verliefd, maar heb er verder niets mee gedaan want ik had al een relatie. Die relatie is uiteindelijk uitgegaan en inmiddels ben ik alweer twee relaties verder. En die vriend is nog steeds een goede vriend waar ik ook nog steeds tot over mijn oren verliefd op ben. In die 10 jaar dat we we vrienden zijn heb ik dus wel steeds een relatie gehad en hij niet. Hij is meer van de one night stands zeg maar

Maar nu zijn we allebei single en de laatste tijd trekken we echt weer veel met elkaar op. Weekendjes weg, filmpje, uit eten. Echt ontzettend gezellig, maar gewoon als vrienden. Maar laatst waren we een weekendje weg en zijn we lekker gaan stappen. En ik was op het punt beland dat je met de nodige biertjes op zeg maar, opeens de moed hebt om dingen te zeggen en te doen die je anders nooit zou durven zeggen en doen. Nou ja, wat zal ik zeggen, als de wijn is in de man is de waarheid in de kan, en dat klopt als een bus. Ik heb soort van gezegd dat ik hem al 10 jaar erg leuk vind. Hij is sowieso al niet zo'n heel erg grote prater (ik ook niet), maar uiteindelijk bleek dat hij me 10 jaar geleden ook erg leuk vond. We hebben nog een tijdje tegen elkaar aan gezeten en toen zijn we ff een paar blokjes om gaan lopen voor we terug naar ons hotel gingen, ik mocht op z'n rug (?) en onze gezichten waren soms zo dicht bij elkaar, aaah, ik krijg er vlinders van in m'n buik als ik er weer aan terug denk, en af en toe hielden we elkaars hand vast maar het was duidelijk dat we er niet echt raad mee wisten. De volgende dag hebben we 't er niet meer over gehad. Toen ik weer thuis was heb ik hem gemaild om me te verontschuldigen voor mijn emotionele uitlatingen etc. Hij mailde terug dat hij het wel vond meevallen en dat als hij te ver was gegaan dat het hem dan speet (speet? is dat goed? :-)). Maar dat laatste weekend was gewoon zo, ik weet het niet goed. Het hele weekend waren er van die 'toevallige' aanrakingen, en onze hoofden dichtbij elkaar als we samen op de plattegrond keken en elkaars handen aanraken, benen tegen elkaar als we op een terrasje zaten, dubbelzinnige opmerkingen, nou ja, kan zo wel uren doorgaan.

Anyway, wat moet ik hier nou mee? We mailen ook aardig vaak met elkaar (paar keer per week), hij stuurt me vaak muziek via de mail, waarvan ik me ook weer afvraag of de teksten ook een bedoeling hebben of vindt ie de muziek gewoon mooi en wil hij dat met me delen? En net kreeg ik een mailtje van hem en noemt hij me 'schoonheid' en ik loop hier met een idiote grijns van hier tot Tokio, ik voel me net een verliefde tiener. Gek word ik ervan. Ik heb werkelijk geen idee of hij me nou wel of niet leuk vindt. Dat hij me leuk vindt als gewone vriendin weet ik wel zeker, maar of hij er ook meer in ziet...? Ik wil niet iets doen waar ik later spijt van heb, dat ik 't hem vertel en dat hij niet hetzelfde voelt maar dat wel onze vriendschap eraan gaat. Binnenkort gaan we samen naar de film. Wat denken jullie? Ik vind dit zo moeilijk! Ben zo bang om een blauwtje te lopen en een goede vriend kwijt te raken, maar ik ben zo verliefd dat ik het eigenlijk niet voor me kan houden!
quote:maar ik ben zo verliefd dat ik het eigenlijk niet voor me kan houden!Niet meer voor je houden.
als ik dat zo lees lijkt het wel of jullie allebei gek zijn op elkaar!!!

Zou er gewoon voor gaan!!
Ik zou hem gewoon vragen wat hij van je vindt! Als je het niet IRL durft via msn of sms. Je kunt ook een dubbelzinnige opmerking maken en kijken hoe hij daar op reageert.
Waarom heb je hem toen in dat weekendje niet op de bak gepakt!

En als je toen een blauwtje gelopen had..... Denk niet dat het jullie vriendschap veel schade zou aanrichten!

Dus wanneer je weer zown moment hebt.... Doe het! Denk dat hij het niet egt durft...

En als jij je gaat verontschuldigen over je gevoelens...denk hij ook van oh....dan moet ik misschien ook maar sorry zeggen.

He, ik hoop voor je dat t wat wordt.
Ga op je gevoel af en ga ervoor!

If you love someone, tell him, because hearts are often broken, by words left unspoken!
Ik zou het hem gewoon zeggen als ik jou was! Jullie kennen elkaar al zo lang! Gewoon proberen!

Okee, even worst-case-scenario:

Wat is het ergste wat er kan gebeuren? Dat hij je afwijst. En dan nog, dan is het een vriend die je al tien jaar kent. Hoe zou jij ermee omgaan als jij dan in zijn schoenen stond? Waarschijnlijk zou jij het heel erg voor hem vinden en hem nog steeds even lief en leuk vinden, maar niet die vlinders hebben. Maar dan zou je niet lullig gaan doen of hem uitlachen of zo. We hebben het tenslotte over twee volwassen mensen die elkaar al tien jaar kennen.

Kortom: wat heb je te verliezen?!

Ik zou het doen hoor! Gewoon zeggen!

Maar ik snap wel dat het errug moeilijk is en dat je er wel een portie durf voor nodig hebt. Heel veel succes!
Mijn man was voorheen ook mijn beste maatje.

Samen uit, disco, uit eten, winkelen ook ja.

Toen kreeg we op eens gevoelens voor elkaar.

Ik was diegene die er langer over na moest denken en toen ik eenmaal zover was, vlogen de vonken er vanaf.

De eerste avond van ons samen zijn was dus werkelijk geweldig en nu 10 jaar later nog steeds, al is het met de tijd en kinderen wat minder heftig geworden.

Ik heb je hele verhaal gelezen en volgens mij is hij net zo gek op jou als jij op hem.

Ik zou er voor gaan voordat er iemand hem voor je neus van je afneemt.

Dan heb je pas spijt.
Wat een gaaf verhaal!

Sorry heb je natuurlijk net helemaal niets aan, maar ik las het en kreeg echt waar een brede glimlach op mijn gezicht

Hmm, maar wat te doen?

Meis wat heb je te verliezen?

Een vriendschap?

Ik denk het niet, jullie kennen elkaar al zo lang die kan wel tegen een stootje

Ik zeg gewoon lekker stappen en na een paar alcoholische versnaperingen (want helemaal nuchter zou ik het ECHT NIET durven) gewoon zoenen met die handel!

Naar wat ik zo lees heb ik er eigenlijk wel een heel goed gevoel bij

Laat je ons alsjeblieft wel even weten wat de afloop gaat worden als het zover komt?

Liefs,Summer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Eens met Summerdance. Dit klinkt ontzettend leuk!
quote:AnnBritt79 schreef op 22 juli 2008 @ 19:36:

Eens met Summerdance. Dit klinkt ontzettend leuk!

Wauw, meiden, menen jullie dat echt? Ik begin zowaar te denken dat ik 't maar gewoon moet zeggen dan...? Jullie denken dat de kans best wel groot is dat het wederzijds is? * diepe zucht *

Denk dat ik inderdaad eerst een biertje of 2 moet drinken met 'm voor ik het durf te zeggen. Jemig, ik zit hier echt met buikpijn als ik eraan denk. Suf hè?

Binnenkort spreek ik weer met hem af, gaan we naar de film. Dusssss... Poeh hé. Ik hou jullie op de hoogte. En aarzel vooral niet met het posten van positieve reacties Is goed voor m'n zelfvertrouwen :-)
oeoeoeoeoeoeoeoeoe...SPANNEND!!!

Ben gewoon zenuwachtig met je hoor!

En nee hoor is echt niet gek dat je met buikpijn zit, ik zou denk ik hetzelfde hebben

Meisje geniet van die buikpijn, ik heb namelijk het vermoedden dat het geen pijn is maar een typisch gevalletje vlinders in den buik!

(enne......3 biertjes mag ook hoor!)
Ow meiden, dit wou ik nog ff zeggen. Nadat ik dus soort van had gezegd dat ik hem al 10 jaar zo leuk vind was er een tijdje een stilte. Geen ongemakkelijke stilte of zo trouwens hoor. Maar toen opeens vroeg hij wat ik echt heel graag wil, wat ik nog nooit gedaan heb maar echt graag wil. En toen kreeg ik het toch benauwd! Achteraf gezien was dit denk ik het punt waarop ik hem gewoon had moeten zoenen, of zeggen, wat ik echt wil ben jij. Of zo. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan. In plaats daarvan heb ik gezegd (en dat meen ik natuurlijk ook echt) dat wat ik echt graag wil is dat hij en ik over 30 jaar of zo nog steeds zulke goeie vrienden zijn en nog steeds gezellige dingen doen samen. En toen lachte hij die mooie lach van 'm en zei hij: da's lief. Dat wil ik ook.

Ow maar achteraf gezien... Dat was een inkoppertje, of niet? Misschien durft hij 't zelf niet te zeggen en wou hij zo een reactie van mij uitlokken of zo? Zo stom van me. Maar ik kreeg het zo warm en volgens mij werd ik knalrood toen ie dat vroeg.

Pffffff...
Oh appeltje, zo lief hoe je dit schrijft. Je bent echt verliefd.

Maar inderdaad, jullie vinden elkaar leuk, maar hebben allebei een zetje nodig. Je schreef dat hij ook niet zo'n prater was en vindt dat waarschijnlijk net zo eng als jij nu.

Kus hem gewoon lief op zijn mond en zie wat er gebeurd, ik denk dat jullie een fantastische zoenpartij hebben.

Gewoon doen!!

In het ergste geval overleeft de vriendschap dat ook wel...

Je hoeft je niet te schamen dat je verliefd op iemand bent, daar moet je trots op zijn.

You go girl!
Tegen hem zeggen!

Ik herken je verhaal helemaal. Heb dit zelf meegemaakt. Verliefd op soulmate. Niks gezegd omdat je vrienden wilt blijven en geen risico wilt nemen.

Hij heeft inmiddels vrouw en kind en zie hem nog maar een paar keer per jaar. Mijn verliefdheid is wel over, maar ik heb nog steeds een spijtgevoel als ik eraan terugdenk!

Succes!
Wat een suuuuuuuuuuuperleuk verhaal! Word er helemaal blij van!!

Ga lekker met en van hem genieten, zou ik zeggen!

\\:-)//
Ik zit hier zelf met een grijns op mijn gezicht te lezen. Wat een heerlijk verhaal; het lijkt wel een film! Haha... geweldig!

Jij verliefd? Gut, zou je het zeggen? JA! hahaha... Ga er voor! Hij vind je ook leuk zo te lezen.. huppa!

Net als de anderen wordt ik zo blij van dit verhaal!

Ga ervoor! :D

Na alle vreemde topics van vandaag eindelijk een mooi verhaal!
Euhmmm ja dat was NOGAL een inkoppertje hihi

Maar geeft niets hoor meis, je hebt alle kansen strakkies als jullie samen naar de fillum gaan

Is er al een datum?
Nee dat was geen inkopper

Dat was een kans die zelfs Seedorf niet zou missen.
Ik word er zelf ook helemaal blij van als ik lees dat jullie er allemaal blij van worden!

Maarreh, ik zit te denken over dat inkoppertje. Want ik zit me suf te denken hoe ik het nou weer ter sprake moet brengen. Maar als ik nou begin met iets in de trant van 'weet je nog toen je me vroeg wat ik nou écht graag zou willen?'. Of zo. Uiteraard na de benodigde hoeveelheid alcohol Aaaaaaaaaah, echt GEK word ik ervan! Ik vind het echt moeilijk, ben jammer genoeg niet zo'n flapuit die alles wat er op haar hart ligt er zomaar ff uitgooit...
Nee appeltje, niet terugkomen op een oud inkoppertje, een nieuwe maken...

Maar welke...pffff ff denken hoor
quote:Summerdance schreef op 25 juli 2008 @ 14:40:

Nee appeltje, niet terugkomen op een oud inkoppertje, een nieuwe maken...

Maar welke...pffff ff denken hoor

Lief dat je meedenkt!

Dus jij zou niet meer terugkomen op die avond?

Ik wil graag iets zeggen of doen wat twee kanten op kan zeg maar. Dat als hij hetzelfde voelt voor mij hij daar gewoon op kan reageren maar dat als blijkt dat hij niet hetzelfde voelt voor mij dat ik het dan gewoon makkelijk kan wegwuiven. Als een grapje of zo. Dat we ons er niet ongemakkelijk bij gaan voelen weet je wel. Pffff... Moeilijk hoor. Misschien denk ik er wel teveel over na, haha. Gewoon zien hoe het gaat en als de kans zich voordoet gewoon zeggen. Of doen
Wat een leuk verhaal, en wat herkenbaar! Ik ontmoette 8 jaar geleden een man met wie ik meteen een ontzettende klik voelde. Alleen, ik had op dat moment een relatie dus ik deed er niets mee, wel werden we supergoede vrienden. We bleven contact houden, soms wat vaker soms wat minder vaak. Bleven samen leuke dingen doen, hij kreeg ook een relatie. Op gegeven moment ging zijn relatie uit en ging mijn relatie uit en samen gingen we een aantal keren doorzakken om alle relatietroep te vergeten. En wat besef ik me opeens? Die man die hier voor me zit, die er al jaren voor me is, waarmee ik kan lachen en dansen en fantasere en alles, dát is hem! Hoe had ik het al die tijd kunnen missen?!

Zelfde superonzekerheid als ik in jouw berichtjes lees, want als ik het tegen hem zeg, maar ik dan geen goeie vriendschap stuk? Dat is ook nogal wat om op het spel te zetten!

Maar het gevoel was te sterk dus ik heb hem gezegd wat ik voor hem voelde en wat bleek, hij had ook al sinds we elkaar voor het eerst ontmoetten gevoelens voor mij!

Kort te gaan: vandaag hebben we een huis gekocht en volgend jaar gaan we trouwen :-)

Oh ja, bijna vergeten dat ik dus een advies wilde geven: Ga ervoor!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ow Spijker, wat een mooi verhaal! Net als dat van zusenzo trouwens. Wat ontzettend gaaf voor jullie. Gek is dat hè, dat dan achteraf blijkt dat jullie eigenlijk allebei al vanaf het begin gek waren op elkaar.

Hoe heb je 't tegen hem gezegd dan? Gewoon eruit geflapt of echt gewacht op een geschikt moment of of of...? Tell me tell me, ik heb ideeën nodig

Ik hoop toch zo dat 'ons' verhaal zoals dat van jullie eindigt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven