Vriendin met overgewicht

18-02-2021 04:21 166 berichten
Hoi allemaal!

Ik hoop dat ik met deze post niet als een (veeleisende) lul overkom maar ik zit er wel echt mee. En anders hoor ik het wel.

Sinds een jaar heb ik een leuke relatie met een leuke Amerikaanse vriendin. Het is deels lat maar we hebben elkaar ook al meerdere keren voor een paar maanden opgezocht en binnenkort komt ze definitief naar NL.

Ze is echt een lieve leuke meid en ik vind haar ook aantrekkelijk, maar wat ik echt minder vind is: haar buik. Ze is wat voller, het is niet dat ze echt dik is maar ze heeft wel echt een uitpuilende (bier)buik, iets wat ik zelf bij vrouwen erg onaantrekkelijk vind.

Als ze daar nou niks aan kon doen, had ik er nog niet zoveel problemen mee. Maar wat me stoort is dat ze er ook helemaal niks aan doet. Ze sport niet, doet alles met de auto (maar dat is ook wel de cultuur daar) en eet ook onwijs veel suiker, frisdrank, snoep en troep.

Zelf ben ik best wel fit en daar zorg ik ook voor, ik let op wat ik eet, doe alles op de fiets en sport 4x per week intensief. Wel houd ik veel van chocola maar dat doseer ik en compenseer ik met sporten, terwijl zij rustig 3x zoveel snoep weg-eet. Ze vindt mijn lichaam erg aantrekkelijk, maar ik vind eigenlijk dat ze ook wel wat aan haar eigen lichaam mag doen.

Ik merk dat ik me de laatste tijd steeds meer eraan begin te storen als ik haar weer haar dagelijkse zak snoep, frisdrank etc zie wegwerken.
Wat misschien heel fout van me is, maar wel ook een rol speelt is dat ik me een beetje schaam om straks met haar bierbuik in bikini bij mijn vrienden aan te komen.

Ik heb wel eens opgemerkt dat ze veel snoept maar zij wuift dit weg met: "ik vind het toch lekker". En verder vind ik het lastig om over te beginnen.

Wat moet ik hiermee? Ben ik te veeleisend? Hecht ik teveel waarde aan oppervlakkige zaken? Moet ik dit met haar bespreken?
Blomke82 schreef:
18-02-2021 06:33
Aangezien je je dan waarschijnlijk nog meer voor haar schaamt is het wel zo fair om haar in haar eigen omgeving te laten en het uit te maken.
Of je zet haar in een bos
Blomke82 schreef:
18-02-2021 06:33
Staat tegenover dat ze waarschijnlijk flinke borsten heeft waar je dan wel weer van houdt, maar ik kan je vertellen: bij veel vrouwen die willen afvallen, valt vaak als eerste de borstomvang af, de buik is een hardnekkig iets.

Aangezien je je dan waarschijnlijk nog meer voor haar schaamt is het wel zo fair om haar in haar eigen omgeving te laten en het uit te maken.

Slank is nu eenmaal de maatschappelijke maatstaaf, dus wordt er al gauw geschaamd voor mensen met overgewicht tegenover je eigen sociale kring.

Eigenlijk ben je gewoon een slappe lul die reacties van anderen belangrijker vindt dan eigen geluk.

He bah wat een kortzichtige opmerking. Omdat TO nu eenmaal niet van vollere dames houdt is hij ineens een slappe lul?

Ze hebben gewoon een heel andere levensstijl. Je kan iemand niet dwingen op iemand te vallen of aantrekkelijk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het eetpatroon een van de belangrijkste onderdelen van iemands leven is. Mensen worden bang bij het idee dat ze dat zouden moeten veranderen. Ze kunnen wel bedenken dat je niet gezonder wordt van een verkeerde levensstijl, maar ze laten die gedachte niet toe. Verandering is te ingrijpend; het is dus vaak geen optie voor ze.

Mochten ze het weleens overwogen hebben om anders/minder te eten dan verloren ze al snel de moed bij het idee dat ze zich voortaan moesten beperken. Het werd een status quo omdat er geen duurzame oplossing te vinden was. De enige oplossing was dan er niet aan denken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
18-02-2021 06:01
Ze is het gewoon niet helemaal voor jou. Dat mag.
Laat haar dan los.
Nou dat. Ik heb zo’n hekel eraan als mensen je willen veranderen. Dat zal ook vast gelden voor je vriendin.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
18-02-2021 07:13
He bah wat een kortzichtige opmerking. Omdat TO nu eenmaal niet van vollere dames houdt is hij ineens een slappe lul?

Ze hebben gewoon een heel andere levensstijl. Je kan iemand niet dwingen op iemand te vallen of aantrekkelijk te vinden.
Ik vind hem geen slappe lul omdat hij niet van vollere dames houdt. Wel omdat hij haar uit Amerika laat emigreren terwijl hij niet echt op haar valt qua uiterlijk en leefgewoonten en daar niet eerlijk over is.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-02-2021 05:16
Haal haar niet definitief weg van haar land, familie en vrienden wanneer je zo over haar denkt. Zij verdient beter. Afbeelding
Echt hè! Ik las dit bericht en dacht direct aan dit stel! Zo 1 op 1 hetzelfde :hyper:
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Mumper schreef:
18-02-2021 07:01
Of je zet haar in een bos
duizel schreef:
18-02-2021 07:17
Ik vind hem geen slappe lul omdat hij niet van vollere dames houdt. Wel omdat hij haar uit Amerika laat emigreren terwijl hij niet echt op haar valt qua uiterlijk en leefgewoonten en daar niet eerlijk over is.

Dat ben ik met je eens. Hij moet het gewoon uitmaken zoals ik eerder zei.
retrostar schreef:
18-02-2021 07:13
Ik denk dat het eetpatroon een van de belangrijkste onderdelen van iemands leven is. Mensen worden bang bij het idee dat ze dat zouden moeten veranderen. Ze kunnen wel bedenken dat je niet gezonder wordt van een verkeerde levensstijl, maar ze laten die gedachte niet toe. Verandering is te ingrijpend; het is dus vaak geen optie voor ze.

Mochten ze het weleens overwogen hebben om anders/minder te eten dan verloren ze al snel de moed bij het idee dat ze zich voortaan moesten beperken. Het werd een status quo omdat er geen duurzame oplossing te vinden was. De enige oplossing was dan er niet aan denken.
Zal allemaal best zo zijn. En misschien boeit het haar niets. Kan ook.
Maar TO is een lul.
Hij maakt zich druk over wat zijn vrienden er van gaan zeggen.
En hij laat haar naar Nederland komen om vervolgens mogelijk de rest van hun relatie te zeiken over haar buik
Haal haar niet naar Nederland als je zo denkt.
De 2e post en alle kenmerken van iets wat uit Noorwegen komt.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
18-02-2021 07:45
De 2e post en alle kenmerken van iets wat uit Noorwegen komt.
Dit.

Of een Lees-Ook-opzetje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Tja, als je nu al vindt dat ze er niet uitziet, dan wordt dat in de loop der tijd natuurlijk alleen maar erger.
Wat een slecht verhaal. Afgelopen jaar meerdere keren op en neer naar Amerika, ja?
Irregular_Choice schreef:
18-02-2021 06:47
De OP quoten mag niet.

TO, je klinkt wel als een lul. Sorry. Je laat dat meisje hierheen komen, terwijl je niet helemaal eerlijk bent tegen haar. Je vind haar eigenlijk niet zo aantrekkelijk en gaat je aan steeds meer dingen storen. Dat zegt al genoeg. Dit is niet de juiste vriendin voor je.
En ook ik vraag me af hoe jullie elkaar zo vaak hebben kunnen bezoeken :wtf: Amerika zit toch zowat op slot voor vakantie’s?
Wel een deel.
Zowizo schreef:
18-02-2021 07:13
He bah wat een kortzichtige opmerking. Omdat TO nu eenmaal niet van vollere dames houdt is hij ineens een slappe lul?

Ze hebben gewoon een heel andere levensstijl. Je kan iemand niet dwingen op iemand te vallen of aantrekkelijk te vinden.



Kennelijk vond hij haar aantrekkelijk genoeg om haar komst hier naar toe te plannen. Nu het puntje bij het paaltje ziet hij ineens een bierbuik die hem dwars zit.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen hebben geen bierbuik, ik denk dat ze stiekem zwanger is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je dat best met haar mag bespreken.
Waarom niet?
Iedereen wil toch aantrekkelijk zijn voor haar of zijn partner?
Misschien is ze zich er niet eens van bewust dat jij dat minder aantrekkelijk vindt.
Gewoon met haar over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je je nogal afzettegen haar met een air van “ kijk eens hoe ikben, zo moet jij ook zijn”. Maar al die keren dat je haar zag heb je je er nooit aan gestoord. En nu opeens is ze niet goed genoeg meer? Als ik haar was zou ikmet gierende banden afnokken, ga eens gauw weg. Jouw manier van doen is niet de heilige graal of zo. Klinkt meer als koudwatervrees nu ze hier is. Maar daar hebben jullie allebei voor gekozen en in een vreemd land zijn voor iemand en dan zo worden behandeld, bah.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
18-02-2021 07:24
Zal allemaal best zo zijn. En misschien boeit het haar niets. Kan ook.
Maar TO is een lul.
Hij maakt zich druk over wat zijn vrienden er van gaan zeggen.
En hij laat haar naar Nederland komen om vervolgens mogelijk de rest van hun relatie te zeiken over haar buik
Dus TO is een lul omdat hij haar buik niet aantrekkelijk vindt?
Ik vind dat vreemd...
Draai het eens om.
(voorbeeldje)
“Mijn vriend drinkt best heel veel bier, beweegt weinig en heeft een dikke bierbuik,
ik vind dat niet aantrekkelijk, mag ik dat met hem bespreken,
of ben ik dan een kutwijf?”
To je zit hiermee en wat het over jou zegt is even niet relevant want het veranderd niks aan de situatie.

Zij eet veel suiker. Ze komt straks hierheen, dat geeft stress want een onbekende situatie.
De kans is heel groot dat ze dan nog meer gaat snoepen. En dan zit ze in een vreemd land met een vent die er bovenop zit en dit allemaal heel duidelijk mee krijgt en er ook nog heel duidelijk wat van vind.
De kans dat de situatie gezelliger word schat ik heel klein in.

Maar bovenal: zou jij willen emigreren als je lief zich voor je schaamt??
Dat je dit overweegt maakt je wel echt een ontzettende lamlul.
Hier moet je iets mee, niet met haar dikzijn of jouw voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je stoort aan haar levensstijl (en haar postuur) en zij heeft geen problemen met haar levensstijl (en haar postuur) dan matcht dat gewoon niet met elkaar. Maak het dan vooral niet moeilijker voor haar en jezelf door haar definitief naar Nederland te halen. Het gaat dan toch niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
18-02-2021 05:21
Bij mannen staat het prachtig!
:lol:
Je was me kwijt bij niet aantrekkelijk vinden en gaan samenwonen
:facepalm:
Pink-nails schreef:
18-02-2021 08:14
Dus TO is een lul omdat hij haar buik niet aantrekkelijk vindt?
Ik vind dat vreemd...
Draai het eens om.
(voorbeeldje)
“Mijn vriend drinkt best heel veel bier, beweegt weinig en heeft een dikke bierbuik,
ik vind dat niet aantrekkelijk, mag ik dat met hem bespreken,
of ben ik dan een kutwijf?”
Nou ja, het zou meer zoiets moeten zijn dan:
- Ik vind mijn vriend wel heel leuk maar lichamelijk niet aantrekkelijk. Ik weet niet zeker of ik het met hem volhoud maar intussen is het al wel in kannen en kruiken dat hij zijn baan heeft opgegeven, zijn huis heeft verkocht en afscheid van zijn familie heeft genomen om bij me in te trekken in een ander land.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven