Vriendlief liegt

12-10-2018 09:18 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen hier,

Ik zou graag even mijn verhaal kwijt willen. Ik heb een hartstikke lieve vriend en ben ook heel erg gek op hem. Heel veel dingen gaan goed tussen ons. De liefde en we genieten heerlijk samen. Maar ik ben erachter gekomen dat hij gelogen heeft tegen me.
Gisteravond kreeg hij een messenger bericht om 23:00. Ik vroeg vanochtend van wie die eigenlijk was zo laat nog, die was gewoon van vrienden zei die. Toevallig heb ik die ochtend gezien dat het van een vrouw was waarin als laatste stond: slaap lekker, Werkze morgen X. En hij dit hele gesprek verwijderd had.
Ik heb echt drie keer gevraagd, je weet dat je altijd eerlijk tegen me kan zijn, was het echt van je vrienden? Hij raakte nogal geïrriteerd en bleef zeggen dat het van zijn vrienden was. Nee, hij loog echt niet tegen me en ik moest niet zo irritant doen.

Ik heb hem hiermee geconfronteerd. Wij hebben een lastige tijd achter de rug en dit speelt nog steeds waarbij vertrouwen heel belangrijk is. Ik heb hem verteld dat het me verder niet boeit waar het gesprek over ging of wie ze is, maar ik weet dat het een bericht was van ene Laura. En dat hij niet moet liegen tegen me. Hij voelde zich een sukkel en heeft wel 30 x sorry gezegd.

Ik vind dit echt moeilijk. En dan het feit dat hij erover liegt. Wat vinden jullie hiervan? Of gewoon een leugentje om eigen bestwil? Stel ik me aan? Ik heb gezegd dat ik het vergeet, verder niet meer erover wil hebben, dat hij eraan moet werken want niet iedereen is perfect en niet nog een keer moet liegen tegen me.
TO, hoe had jij gereageerd als hij gewoon eerlijk had verteld met Laura te chatten?
Tja.....lastig
Maak het uit,word je 's morgens in ieder geval rustiger wakker, en kan je ex whatsappen met wie die wil zonder controle.
Als hij eerlijk had gezegd, wist ik in ieder geval dat die niet loog. Ik had dan wel gevraagd, oh wie is dat dan en waar ging dat gesprek over? Het feit dat die niet loog, deed me goed. Dit was het moment om te kijken of die eerlijk was. Ik ben teleurgesteld.
Nee ik denk niet dat dit een leugentje is om eigen bestwil.... Ten eerste omdat hij erover liegt. Ten tweede omdat hij het verwijderd. Door wat ze stuurt weet je ook dat ervoor meer gestuurd is. Doordat hij zo stiekem doet, wordt het erg verdacht.
dit is die getrouwde man?
Wij hebben een lastige tijd achter de rug en dit speelt nog steeds waarbij vertrouwen heel belangrijk is.

Ik vraag me af wat er in die lastige tijd gebeurd is en waarvoor je vriend zich een sukkel voelde en 30x sorry voor gezegd?
Zo te lezen is het vriend ipv vriendlief en is jullie relatie toch niet zo perfect als je doet geloven in de eerste zinnen.

Van de andere kant vind ik dat je ook in een relatie recht hebt op privacy en je niet alle details van je berichten met je partner hoeft te delen. Maar liegen en berichten verwijderen klinkt verdacht.
lilalinda schreef:
12-10-2018 09:26
dit is die getrouwde man?

Goeie vraag.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Is je vriend toch niet zo lief dan...
Lief zeg
Waarom vraag je eigenlijk wie er een berichtje stuurt? In principe is dat namelijk totaal oninteressant. Het is pas interessant voor jou als je al van te voren wantrouwen hebt. In dat geval ligt het probleem bij het wantrouwen dat je voelt en moet je daar aan werken. Ook het feit dat je later nog in zijn telefoon kijkt is duidelijk een blijk van wantrouwen.
Vriendlief had waarschijnlijk geen zin in gezeur en heeft een leugentje om bestwil verteld.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Je hebt toevallig een gesprek gezien dat is verwijderd? Hoe dan?
Ik snap dit soort topics nooit. Ze starten altijd met hoe geweldig de vriend is, en hoe leuk, gezellig en fijn de relatie is. Dat kan doorgaans in twee zinnen.

Daarna volgen er een aantal alinea´s met ´maaaaaaaarrr...... `

Mijn opa riep en roept altijd; als je twijfelt zit het niet goed. Gewoon, omdat twijfel niet in een relatie thuis hoort. En dan gaat het nog niet eens persé over dit soort dingen, maar ook als je gewoon twijfelt of je met deze relatie door wilt gaan. Als het goed zit wil je maar één ding; het zo houden.

En het feit dat je hem moet controleren, dat je teleurgesteld bent, is gewoon twijfel. Geen idee hoe oud je bent, maar meisje, gooi hem eruit en ga iets leuks doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
RikM schreef:
12-10-2018 09:33
Je hebt toevallig een gesprek gezien dat is verwijderd? Hoe dan?

Kan toch dat ze na 'werkse vandaag x laura' het gesprek opende en zag dat er verder geen berichten waren?

@TO waar rook is is vuur... niet je kop in het zand steken meisje!
Vriendlief? Vriend is volgens mij helemaal niet zo lief.
Ga een gesprek met hem aan dat je alleen verder met hem kunt op basis van goed vertrouwen dus dat liegen over appjes e.d. gewoon niet kunnen.
IJskoffie* schreef:
12-10-2018 09:28

Ik vraag me af wat er in die lastige tijd gebeurd is en waarvoor je vriend zich een sukkel voelde en 30x sorry voor gezegd?
toen was hij nog getrouwd
selene* schreef:
12-10-2018 09:36
Kan toch dat ze na 'werkse vandaag x laura' het gesprek opende en zag dat er verder geen berichten waren?

Maar noem het dan niet toevallig. Dan heb je gewoon in zijn telefoon zitten kijken.
Als dit inderdaad die getrouwde man is die zijn gezin bedroog door met jou een relatie te hebben dan is dit een typisch gevalletje van what comes around,, goes around. Je zegt zelf in de ander OP als laatste zin dat "iedereen kan vreemd gaan, zelfs degenen van wie je het niet verwacht." Juist bij deze man, met zijn vreemgaanhistorie, kun je verwachten dat hij jou nooit trouw zal blijven.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 12-10-2018 09:51
0.26% gewijzigd
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
lilalinda schreef:
12-10-2018 09:38
toen was hij nog getrouwd
En nu opent ze een topic omdat ze vermoedt dat deze onbetrouwbare man niet te vertrouwen is. Tja.
vivautrecht85 schreef:
12-10-2018 09:43
En nu opent ze een topic omdat ze vermoedt dat deze onbetrouwbare man niet te vertrouwen is. Tja.
tja
iets met billen en blaren
Ik heb echt drie keer gevraagd, je weet dat je altijd eerlijk tegen me kan zijn
Kennelijk niet anders had hij zijn hart al bij je uitgestort. Dat is namelijk het eenvoudigste. Hij verwacht iets onprettigs als hij dat zou doen. Misschien omdat hij echt dingen doet die je niet fijn vindt, of misschien gewoon omdat hij niet je kind is dat voortdurend verantwoording moet afleggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vragen wie er een appje stuurt, hoeft toch niet per se een teken van wantrouwen te zijn? Mijn man is helemaal geen apper, die gebruikt Whatsapp alleen functioneel, dus als er bij ons om die tijd nog een berichtje zou binnenkomen, zou ik waarschijnlijk ook vragen wat er is, zonder dat ik meteen denk dat hij vreemdgaat. Als zijn vrienden normaal niet op dat tijdstip appen, snap ik ook dat ze vraagt wie dat was.

Ik zou het dus wel verdacht vinden dat hij liegt en ook nog eens het hele gesprek verwijdert. Als hij geen zin heeft om in details te treden en gewoon vaag zegt 'o, niemand, ken je niet', oké, maar dit vind ik wel stiekem gedrag. Wil niet meteen zeggen dat hij er een hele affaire op nahoudt, maar ik vind het wel een beetje achterbaks gedrag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
O, ik zie nu trouwens het vorige topic. En dat de affaire die hij met jou had toen hij nog getrouwd was ook begon via de app. Tja. Alles bij elkaar opgeteld denk ik: zoals je eraan komt, kom je eraf, dikke kans dat het nu jouw beurt is om belazerd te worden. Het komt wel wat vroeg, maar beter nu dan wanneer je ook twee kleine kinderen hebt, nietwaar?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat is nou precies je vraag? Je wist al dat het een leugenachtig figuur was.
Dus wat dat betreft niks nieuws onder de zon. Eerst was het Mel, nu Laura.

Dit komt op mij een beetje over als een kat in huis nemen en dan verbaast zijn dat hij miauwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven