Vriendlief liegt

12-10-2018 09:18 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen hier,

Ik zou graag even mijn verhaal kwijt willen. Ik heb een hartstikke lieve vriend en ben ook heel erg gek op hem. Heel veel dingen gaan goed tussen ons. De liefde en we genieten heerlijk samen. Maar ik ben erachter gekomen dat hij gelogen heeft tegen me.
Gisteravond kreeg hij een messenger bericht om 23:00. Ik vroeg vanochtend van wie die eigenlijk was zo laat nog, die was gewoon van vrienden zei die. Toevallig heb ik die ochtend gezien dat het van een vrouw was waarin als laatste stond: slaap lekker, Werkze morgen X. En hij dit hele gesprek verwijderd had.
Ik heb echt drie keer gevraagd, je weet dat je altijd eerlijk tegen me kan zijn, was het echt van je vrienden? Hij raakte nogal geïrriteerd en bleef zeggen dat het van zijn vrienden was. Nee, hij loog echt niet tegen me en ik moest niet zo irritant doen.

Ik heb hem hiermee geconfronteerd. Wij hebben een lastige tijd achter de rug en dit speelt nog steeds waarbij vertrouwen heel belangrijk is. Ik heb hem verteld dat het me verder niet boeit waar het gesprek over ging of wie ze is, maar ik weet dat het een bericht was van ene Laura. En dat hij niet moet liegen tegen me. Hij voelde zich een sukkel en heeft wel 30 x sorry gezegd.

Ik vind dit echt moeilijk. En dan het feit dat hij erover liegt. Wat vinden jullie hiervan? Of gewoon een leugentje om eigen bestwil? Stel ik me aan? Ik heb gezegd dat ik het vergeet, verder niet meer erover wil hebben, dat hij eraan moet werken want niet iedereen is perfect en niet nog een keer moet liegen tegen me.
vivautrecht85 schreef:
12-10-2018 19:59
Grappig, ik het meer als grenzeloze zelfoverschatting dan onderdanigheid. Weer zo'n vrouw die denkt dat ze een notoire vreemdganger wel even kan temmen omdat zij zo speciaal is.
Oh echt? Dat je het zo anders kan lezen he! Maar dat zou ook kunnen :)!
Die rust, die zo fijn is in een goede relatie, dat je iemand helemaal kunt vertrouwen, dat je het gevoel hebt dat alles goed is, vind je niet op deze manier, er is dan altijd een dingetje...een onderbuikgevoel.
Ik ben zelf ook eens belazerd, en als je dan toch doorgaat met zo iemand, heb je gewoon geen rust meer, het vertrouwen is dan foetsie. (heb ik gedaan, en wil ik nooit weer)
Dan kan je nog zoveel van iemand houden, of zo verliefd zijn, en ook al is hij verder hartstikke lief, en je hebt het leuk samen etc...
Het is niet genoeg, want die rust is er niet, je kunt er dan gewoon niet van genieten.
Voor iedereen die het afvroeg, dit is inderdaad de man over mijn vorige topic. Ik heb uiteindelijk gevraagd waar het gesprek over ging en waarom hij het verwijderd had. Zijn reactie erop was dat zij een bericht has gestuurd hoe het ging met de scheiding en de kinderen en dat ze vertelde dat ze niet lekker in haar vel zat. Dat ze vroeg of hij een keer mee op stap wilde. Hij zei dat hij er geen behoefte aan had en ging slapen. Daar reageerde zij met dat laatste berichtje op wat ik gelezen heb.

Ik vind het jammer dat jullie zo negatief over me denken. Ik begrijp best dat jullie vooroordelen hebben en dat mag, Nederland is een vrij land, maar moet het allemaal daadwerkelijk hier gezet worden? Niemand wordt daar beter van. Dus graag gewone reacties en anders houd je het voor je. Bij voorbaat dank ;)
lineola schreef:
12-10-2018 20:05
Die rust, die zo fijn is in een goede relatie, dat je iemand helemaal kunt vertrouwen, dat je het gevoel hebt dat alles goed is, vind je niet op deze manier, er is dan altijd een dingetje...een onderbuikgevoel.
Ik ben zelf ook eens belazerd, en als je dan toch doorgaat met zo iemand, heb je gewoon geen rust meer, het vertrouwen is dan foetsie. (heb ik gedaan, en wil ik nooit weer)
Dan kan je nog zoveel van iemand houden, of zo verliefd zijn, en ook al is hij verder hartstikke lief, en je hebt het leuk samen etc...
Het is niet genoeg, want die rust is er niet, je kunt er dan gewoon niet van genieten.
Dankjewel voor je reactie. Het voelt allemaal juist wel goed, hij is elke dag bij me in principe op dit moment. Alleen nu was ik op vakantie een week zonder hem. Maar berichtjes, telefoontjes, ik maak het allemaal mee. Ik had ook verre weg van verwacht dat hij dit niet met me deelde. Terwijl we hier echt naar mijn idee duidelijke afspraken over gemaakt hebben. En dan vervolgens liegen, dat doet pijn. Knap van je dat jij het geprobeerd hebt. Ik vind het dan ook weer heel sterk van je dat je uiteindelijk voor jezelf gekozen hebt, omdat het niet werkte.
Ik vind het verdacht dat hij dat bericht verwijderd heeft. Dat doe je niet zomaar. Je mag dus niet lezen wat er gezegd is.
Ikkuz schreef:
12-10-2018 20:05
Oh echt? Dat je het zo anders kan lezen he! Maar dat zou ook kunnen :)!
Jij kunt het net zo goed bij het rechte eind hebben hoor. :)

Vind het vooral wonderlijk dat vrouwen soms eigenlijk prima (kunnen) weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en er toch voor gaan.
appelientjex schreef:
12-10-2018 20:09
Ik vind het verdacht dat hij dat bericht verwijderd heeft. Dat doe je niet zomaar. Je mag dus niet lezen wat er gezegd is.
Mee eens. Ik begrijp dat ook niet. Ik denk dat je dan toch iets gedaan heb wat niet leuk is voor een ander. Maar ik heb geen bewijs.
*Mel schreef:
12-10-2018 20:06
Voor iedereen die het afvroeg, dit is inderdaad de man over mijn vorige topic. Ik heb uiteindelijk gevraagd waar het gesprek over ging en waarom hij het verwijderd had. Zijn reactie erop was dat zij een bericht has gestuurd hoe het ging met de scheiding en de kinderen en dat ze vertelde dat ze niet lekker in haar vel zat. Dat ze vroeg of hij een keer mee op stap wilde. Hij zei dat hij er geen behoefte aan had en ging slapen. Daar reageerde zij met dat laatste berichtje op wat ik gelezen heb.

Ik vind het jammer dat jullie zo negatief over me denken. Ik begrijp best dat jullie vooroordelen hebben en dat mag, Nederland is een vrij land, maar moet het allemaal daadwerkelijk hier gezet worden? Niemand wordt daar beter van. Dus graag gewone reacties en anders houd je het voor je. Bij voorbaat dank ;)
Denk dat mensen voornamelijk negatief denken over hem en de manier waarop de relatie is ontstaan.

Oprechte vraag: wat vind je er zelf van als iemand zijn gezin met jonge kinderen in de steek laat?

En hoe voelt de wetenschap dat je met iemand samen bent die best goed is in liegen? Ik zou voortdurend op mijn hoede zijn.
*Mel schreef:
12-10-2018 20:12
Mee eens. Ik begrijp dat ook niet. Ik denk dat je dan toch iets gedaan heb wat niet leuk is voor een ander. Maar ik heb geen bewijs.
Frustrerend! Liegen en berichten verwijderen met een vrouw vind ik vreemd. Hij verwijderd ook geen berichten met vrienden neem ik aan.
Ik zou op mijn hoede zijn.
Verwijdert hij regelmatig berichtjes?

Ik hoorde dat nl onlangs van een collega, die verwijdert appjes altijd. Dan zou het niet zo verdacht zijn.
vivautrecht85 schreef:
12-10-2018 20:16
Denk dat mensen voornamelijk negatief denken over hem en de manier waarop de relatie is ontstaan.

Oprechte vraag: wat vind je er zelf van als iemand zijn gezin met jonge kinderen in de steek laat?

En hoe voelt de wetenschap dat je met iemand samen bent die best goed is in liegen? Ik zou voortdurend op mijn hoede zijn.
Eerlijk? Vreselijk natuurlijk en het doet mij ook echt pijn. Ik voel me regelmatig schuldig. Dan hoor ik zijn zoontjes aan de andere lijn en dat raakt me natuurlijk. Maar je moet ook reëel zijn. Als je echt geen relatie meer hebt, niks meer leuks doe samen, niet meer geniet samen, geen gevoel meer heb, ben ik wel van mening dat je dan je eigen weg moet kiezen. En wat mijn vriend nu gedaan heeft, is niet de juiste weg. Hij moest eerst helemaal stoppen en dan in iemand anders in investeren. Ook van mijn kant niet goed te praten.

Antwoord op je tweede vraag: klinkt cliché, maar het voelt anders bij mij. Hij zou eraan werken, het voelt voor hem heel anders dan zijn vorige relatie, hij is verliefd zegt hij en heeft dit gevoel nog nooit gehad. Ik dacht echt dat hij nooit tegen me zou liegen, echt. Het is nu 1 x gebeurd waarvan ik het weet. Ik vind het moeilijk dat hij weet hoe hij ermee om moet gaan en het slim aan moet pakken.
Petrolblauw75 schreef:
12-10-2018 20:27
Verwijdert hij regelmatig berichtjes?

Ik hoorde dat nl onlangs van een collega, die verwijdert appjes altijd. Dan zou het niet zo verdacht zijn.
Is me nooit opgevallen. Hij heeft nog gesprekken uit 2014 dus geloof van niet..
*Mel schreef:
12-10-2018 20:35
Eerlijk? Vreselijk natuurlijk en het doet mij ook echt pijn. Ik voel me regelmatig schuldig. Dan hoor ik zijn zoontjes aan de andere lijn en dat raakt me natuurlijk. Maar je moet ook reëel zijn. Als je echt geen relatie meer hebt, niks meer leuks doe samen, niet meer geniet samen, geen gevoel meer heb, ben ik wel van mening dat je dan je eigen weg moet kiezen. En wat mijn vriend nu gedaan heeft, is niet de juiste weg. Hij moest eerst helemaal stoppen en dan in iemand anders in investeren. Ook van mijn kant niet goed te praten.

Antwoord op je tweede vraag: klinkt cliché, maar het voelt anders bij mij. Hij zou eraan werken, het voelt voor hem heel anders dan zijn vorige relatie, hij is verliefd zegt hij en heeft dit gevoel nog nooit gehad. Ik dacht echt dat hij nooit tegen me zou liegen, echt. Het is nu 1 x gebeurd waarvan ik het weet. Ik vind het moeilijk dat hij weet hoe hij ermee om moet gaan en het slim aan moet pakken.
Nou, ze hebben in de laatste jaren van die o zo slechte relatie een kind gekregen samen, dat is niet niks.
En het gaat er natuurlijk niet om of iemand zijn eigen weg mag kiezen, maar de manier waarop. Door te liegen, te bedriegen, zijn kinderen in te zetten als manipulatiemiddel (het ziekenhuisverhaal).
RikM schreef:
12-10-2018 11:02
Hoe krijg je dat als man uit je strot, "ik had aandacht nodig". Je bent toch geen vijfjarige?
Precies!

Er zijn mensen zonder relatie die niet eens aandacht zoeken. Alsof je een verwende kleuter bent.
*Mel schreef:

Ik denk dat voor jou de tijd nu ook is gekomen om reëel te zijn over wat voor type man je je leven in hebt getrokken.
*Mel schreef:
12-10-2018 20:12
Het bewijs is dat hij een bericht heeft verwijderd.
*Mel schreef:

Ze hadden twee kleine kinderen samen, eentje van een jaar, dat zijn echt tropenjaren. Slaapgebrek, poepluiers, driftbuien, twee kinderen met compleet verschillende ritmes, want eentje net baby-af en eentje net op school, dat zijn meestal niet de meest romantische jaren van je leven. Ik vind het vrij zwak als een man dan de weg van de minste weerstand kiest en in de armen vlucht van een jong huppelkutje dat nog geen verantwoordelijheid hoeft te dragen voor een gezin.

Ik zou bijna zeggen: je komt er wel achter als jij in de schoenen van zijn ex staat. Maar hé, als hij zo doorgaat met Linda dan komt het bij jou waarschijnlijk niet eens zo ver.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
*Mel schreef:
Antwoord op je tweede vraag: klinkt cliché, maar het voelt anders bij mij. Hij zou eraan werken, het voelt voor hem heel anders dan zijn vorige relatie, hij is verliefd zegt hij en heeft dit gevoel nog nooit gehad.
Dit is romantisch gelul wat jij graag wil horen en geloven. Hij is geen eerlijke man en zodra er een dame voorbij komt die leuker, knapper, slimmer, interessanter, sexier, lekkerder weet ik veel wat al meer is dan jij, en die bestaan hoor, dan wordt je buitenspel gezet. Sterker nog, dat ben je al. Een man die zijn gezin in de steek laat is een loser. Gun jezelf een echte man.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
@sweetfirefly, helemaal mee eens.
Susan schreef:
12-10-2018 21:15
Ze hadden twee kleine kinderen samen, eentje van een jaar, dat zijn echt tropenjaren. Slaapgebrek, poepluiers, driftbuien, twee kinderen met compleet verschillende ritmes, want eentje net baby-af en eentje net op school, dat zijn meestal niet de meest romantische jaren van je leven. Ik vind het vrij zwak als een man dan de weg van de minste weerstand kiest en in de armen vlucht van een jong huppelkutje dat nog geen verantwoordelijheid hoeft te dragen voor een gezin.

Ik zou bijna zeggen: je komt er wel achter als jij in de schoenen van zijn ex staat. Maar hé, als hij zo doorgaat met Linda dan komt het bij jou waarschijnlijk niet eens zo ver.
Dit
Jullie verdienen elkaar.
Deze man was ‘nooit verliefd’ op zijn ex-vrouw. Heeft wel in 2014 en 2017 een kind met haar op de wereld gezet. Begon een twee jaar lange affaire met een 12 jaar jongere collega. Eerst appen, toen bellen, toen seks en nu zijn ze ‘heel gelukkig samen’.

Wat blijkt? Hij is niet betrouwbaar. Joh.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
gelukkig voor zijn ex is ze af van deze lapzwans

en jullie verdienen elkaar
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
SweetFirefly schreef:
12-10-2018 21:27
Dit is romantisch gelul wat jij graag wil horen en geloven. Hij is geen eerlijke man en zodra er een dame voorbij komt die leuker, knapper, slimmer, interessanter, sexier, lekkerder weet ik veel wat al meer is dan jij, en die bestaan hoor, dan wordt je buitenspel gezet. Sterker nog, dat ben je al. Een man die zijn gezin in de steek laat is een loser. Gun jezelf een echte man.
Maar dit gebeurt tegenwoordig nogal regelmatig....toch...?
Tja.. geen landjepik maar mannetjepik. Gestolen goed gedijd niet. Zo gewonnen, zo geronnen.
En ga zo nog maar even door met alle cliche's die helaas wel waar zijn!
Het verdiend natuurlijk geen schoonheidsprijs, een man voor jou alleen willen hebben die al verbonden is met een vrouw en kinderen.
En geloven dat alles wat 'vriendlief' bij zijn ex heeft geflikt,, hij toch NOOIT bij jou zal doen.. want jij bent anders, beter, zijn saviour.
Wordt wakker!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven