Vrolijk-mij-op-topic...

07-11-2009 15:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Pff het is weer zover. Het is weekend en ik voel me zo alleeeeeeeeeeeeen

Het is alweer 2 maanden geleden dat mijn ex de relatie (5 jr samen, 2,5 jaar samengewoond) heeft verbroken.

Ik mis hem zelf niet meer zo heel erg gelukkig, maar wel de illusie die ik van onze relatie had. En hoe eenzamer en verdrietiger ik me voel, hoe meer die illusie op een verloren werkelijkheid lijkt (snappen jullie het nog?).

Bovendien kan ik me helemaal niet voorstellen hoe het is om ooit weer verliefd te worden en weer helemaal voor iemand te gaan (als er iemand is die dan ook voor mij wil gaan...). Pff. Ik heb even wat nuchtere inbreng van jullie nodig dus!

Het idee dat hij ondertussen waarschijnlijk de hele breuk al wel zo'n beetje verwerkt zal hebben, maakt het voor mij juist weer moeilijker. Hebben jullie daar nog tips voor?

't Is echt niet zo dat ik hele dagen zielig en verdrietig zit te wezen hoor, maar 't weekend is op een of andere manier gewoon veel moeilijker!

Liefs Miauwww.
Ik wilde net gaan vragen hoe je je voelde vandaag en hoe je zaterdagavond was geweest maar je hebt al gepost zie ik nu. Klinkt goed! Je doet het goed!!!
Wat fijn dat je een leuke avond hebt gehad en ook al weer wat gezelligs op de zondagochtend!

En tuurlijk word je ooit weer stapelverliefd! En wie weet kun je je tegen die tijd niet eens meer voorstellen dat je je nu zo ellendig hebt gevoeld!

Hoe lang dat zal duren is voor iedereen anders! Ik denk wel dat het echt belangrijk is om leuke dingen te blijven doen met vrienden en vriendinnen! Afleiding en tijd is volgens mij de beste remedie!!
Helahola: Lief dat je aan me denkt :-)

Heb nu weer even een kortstondig dipje. Eigen schuld: Moet ik maar geen zielige liedjes gaan zingen/spelen. Maar soms is het ook wel even lekker om dat gewoon even te doen. Dan kan het verdriet/de emoties er ook even uit.

Ik probeer mezelf maar steeds voor te houden dat ik straks nog beter geluk kan ervaren als ik eenmaal uit deze minder gelukkige periode van mijn leven ben gekomen. De zon schijnt pas echt als je ook een flinke bui/storm/wat dan ook hebt meegemaakt, toch?

Maar echt, ik kan me er nog niks bij voorstellen!
Hey Miauwww,

Ik ben pas sinds 1,5 week alleen en heb dus nog een hele lange weg te gaan. Ik probeer mijn dagen nu vol te plannen met van alles en nog wat. Maar soms zijn er inderdaad dagen dat je toch alleen thuis zit. Ik vul mijn weekend dus nu lekker met forummen, problemen van andere mensen lezen (er zijn mensen die het zwaarder hebben!) en gezelligheid opzoeken.

Die herinneringen aan bijv. de zondagochtend.. Tja die zullen altijd blijven, maar slijten met de tijd. (Ik heb ook al eerder een relatie van 4 jaar gehad, 3 jaar samengewoond). Met de tijd worden de herinneringen en het verlangen ernaar minder. En toen ik eenmaal iemand anders leerde kennen ging ik nieuwe herinneringen maken!! Dat helpt je er helemaal doorheen... (alleen moet ik nu de nieuwe herinneringen laten slijten, en zo blijven we lekker bezig:D)

En nu lekker genieten van op de bank liggen met je lieve beestjes, internetten, tv kijken en jezelf verwennen!
Hey Levin5,

Bedankt voor je reactie! Jeetje, rot zeg dat jouw relatie ook ten einde is... Misschien heb jij ook wel iets aan dit topic dan... Dat van nieuwe herinneringen maken is trouwens wel een goede! Dat we dan allebei maar op het goede moment, als we er weer helemaal aan toe zijn, een leuk nieuw persoon ontmoeten waarmee we die nieuwe herinneringen kunnen gaan maken!

Sterkte in ieder geval!

Liefs Miauwww
quote:Miauwww schreef op 08 november 2009 @ 14:17:

Helahola: Lief dat je aan me denkt :-)

Heb nu weer even een kortstondig dipje. Eigen schuld: Moet ik maar geen zielige liedjes gaan zingen/spelen. Maar soms is het ook wel even lekker om dat gewoon even te doen. Dan kan het verdriet/de emoties er ook even uit.

Ik probeer mezelf maar steeds voor te houden dat ik straks nog beter geluk kan ervaren als ik eenmaal uit deze minder gelukkige periode van mijn leven ben gekomen. De zon schijnt pas echt als je ook een flinke bui/storm/wat dan ook hebt meegemaakt, toch?

Maar echt, ik kan me er nog niks bij voorstellen!

Oh wat zitten we toch in hetzelfde schuitje. Gedeelde smart is halve smart gelukkig! En een zonnig leven heeft ook schaduwkanten...m'n moeder zegt ook ''iedereen komt op je pad om je wat te leren.'' Dat is ook zeker zo. Verder heb ik het boek ''Alles heeft een reden'' van Mira Kirshenbaum geleend. Misschien brengt dat ook rust!

Bij mij is het nu 3 weken over..maar ook ups en downs continu! Ik kan wel een tijd vrolijke muziek draaien maar er komt toch altijd weer het moment dat je naar bed gaat en weer wakker wordt, alleen..in de slaapkamer die hij geverfd heeft, waar hij de vloerbedekking in heeft gelegd etc..

Iemand net ''Wie is Di-rect'' gezien? Bij ''Times are changing'' kwam het er even allemaal uit, tranen met tuiten! Maar morgen weer een nieuwe dag, dat de vrolijke toekomst iets dichterbij is en de narigheid meer een verleden!
Hoi Tamara,

Dat boek is misschien wel een goede, zal er eens even naar googlelen!

Mijn ex laat ineens sinds vorige week weer sporadisch van zich horen. Over 'zakelijke' dingen hoor, en om me te feliciteren met mijn nieuwe baan :-S

Pff, ik had 'm juist aangegeven helemaal geen contact meer te willen, maar schijnbaar vindt hij dus dat dat nu ineens wel weer kan. Reageer er maar gewoon niet / nauwelijks op en dan hopen dat het weer afzwakt

Liefs Miauwww
quote:Miauwww schreef op 09 november 2009 @ 17:26:

Hoi Tamara,

Dat boek is misschien wel een goede, zal er eens even naar googlelen!

Mijn ex laat ineens sinds vorige week weer sporadisch van zich horen. Over 'zakelijke' dingen hoor, en om me te feliciteren met mijn nieuwe baan :-S

Pff, ik had 'm juist aangegeven helemaal geen contact meer te willen, maar schijnbaar vindt hij dus dat dat nu ineens wel weer kan. Reageer er maar gewoon niet / nauwelijks op en dan hopen dat het weer afzwakt

Liefs Miauwww

Hi lady!

Als je geen contact meer wilt moet je daar gewoon heel duidelijk in zijn. Voor wie? Voor jezelf! Dat stippellijntje moet een streep worden, als jij je er prettiger bij voelt!

Ik voel me gek genoeg beter, rustiger en vrediger als ik contact met hem heb...zoals vandaag en gisteren de hele dag door weer big fun as it used to be (we zijn collega's)..

Anyway, dit linkje is misschien ook handig! Ben er net in begonnen en heb er nu al wat aan!

http://docs.google.com/gv ... x19PfECxJ9zmS9zdHuNlBpSag
Hey Tamara!

Bedankt voor de link :-D

Heb 't afgedrukt na 2 pagina's gelezen te hebben, heb ik zo lekker nog wat leesvoer in bed voordat ik ga slapen.

Pas je wel op dat je niet stiekem hoopgevoelens gaat koesteren? Omdat je schrijft 'big fun as it used to be...'

Uiteindelijk doe je jezelf daar namelijk alleen maar meer pijn mee

Liefs Miauwww
Klopt...dat is ook best een dilemma...waarom word ik rustig als ik contact met hem heb en we de lol van onze leven hebben?! Was net een liedje aan het luisteren dat hij me ooit gestuurd had..en hop wie smste er..hij..hoe het ging en dat hij onze tijden erg ging missen maar dat we de hele maar dan ook hele mooie momenten moeten koesteren..

tsja!

Ik weet trouwens niet of het goed leesvoer is voor in bed hoor haha! Opzich werd ik er eerst ook wel rustig van maar het zet je ook wel aan het denken..
Tamara, hmm... lastig hoor! Betekent het vanuit hem dan dat er nog weer een mogelijkheid is om in de toekomst weer samen te komen of niet? En hoe sta jij daar zelf in?

Ik merk zelf dat ik het beste over de breuk heenkom als ik hem helemaal loslaat, hoe moeilijk dat ook is. Ik merk dat ik nu echt aan het 'afkicken' ben. En hoe eerder hij een 'vreemde' voor me is (in plaats van mijn lover en mijn allerbeste maatje), hoe eerder ik verder kan met mijn eigen leven. Dus hoe minder ik van hem weet en hoe minder hij van mij weet, hoe sneller ik het gevoel heb, dat ik het een beetje kan accepteren allemaal.

Wat betreft dat leesvoer: Inderdaad heftig! Ik ontdekte ineens weer fouten van mezelf in de relatie en dan ga je toch weer twijfelen of het toch misschien ooit niet weer zou kunnen samen, bah. Maar ik moet voor mezelf maar hopen dat ik er over een tijd goed op terug kan kijken en dat ik iemand anders tegen het lijf loop waarbij sommige dingen dan van nature al wat soepeler verlopen ofzo. Maar moeilijk is het wel hoor!

Liefs!
Hey Miauwww!

Vanuit hem bestaat nog, ver weg, misschien de mogelijkheid om samen te komen inderdaad. Maar hij moet eerst dingen voor zichzelf op een rijtje zetten. Hij zegt, en dat geloof ik ook (alles gebeurt met een reden) ''mag het zo zijn, dan zal het zo worden''. Vanmorgen stuurde hij me deze songtekst, wel mooi!

Als mijn hoofd mijn hart vertrouwt

Ik heb de laatste tijd veel nagedacht

Over wat jij precies bedoelt

Als je me vraagt of ik ben waar jij op wacht

En waar je o zo veel voor voelt

Maar al vraagt m'n hart me telkens weer

Voel je dan niet genoeg?

Mijn hoofd antwoord me keer op keer

Het is nog veel te vroeg

Maar dat het nu over is

Zegt niet dat ik jou niet mis

Want 'n angst vult de leegte

Stel dat ik me vergis

En dat het dit niet is

Maar ik moet je wel laten gaan

Want de tijd zal niet stil blijven staan

En ik kan me pas geven aan de

Liefde voor een vrouw

En aan jou

Als m'n hoofd m'n hart vertrouwt

en na een middag spanning opbouwen op werk eindigde het feest bij mij in bed...ja dit klinkt als een soap maar we waren niet te houden..

Heb je vandaag nog wat van je ex gehoord? Sta je nog in contact met bekenden van hem ofzo?
Hey Tamara,

Pff... kan je je gevoelens voor je ex dan op zo'n moment nog wel een beetje 'afweren' dan zeg maar? Of ben je dan weer in volle hevigheid verliefd na zoiets?

Gisteren heb ik 1 smsje van ex gehad, maar dat was over iets zakelijks. Baalde er wel van, want ik wil dus eigenlijk helemaal geen contact meer en bij het minste of geringste mailt/smst ie toch nog even.

Had 't vandaag nog wel even moeilijk toen ik een collega van 'm tegenkwam die ik ken van mijn studie. Ze vertelde dat ze had gehoord van onze breuk en vroeg hoe het nu met mij ging. Het stomme is, dat ik het het moeilijkst vind om het er met mensen die dat voor 't eerst aan me vragen over te hebben. Dan willen de tranen toch nog wel weer snel tevoorschijn komen, maar gelukkig kon ik ze tegenhouden vandaag (was in het openbaar, haha en wilde me ook niet laten kennen natuurlijk). Thuis heb ik de emoties er wel even uitgelaten hoor, even lekker hard janken lucht soms gewoon op en volgens mij is dat ook juist goed. Iedere keer als ik er wat pijn en verdriet uitgooi en blij ben met wat ik allemaal WEL heb, ben ik een stukje verder met het verwerken denk ik.

Hoe was jouw dag vandaag dan?

Liefs Miauwww
hey meis,

donderdag was wederom een leuke dag..we hadden beide een goed gevoel overgehouden aan ons avontuurtje wo-avond, dus geen spijt etc. Maar wel raar dat we nog zo close zijn natuurlijk nu het over is. Na werk ook weer 2 uur gebeld..'t is lastig elkaar los te laten! Vandaag was hij er niet en heb ik hem ook niet gesproken. Gisteravond hebben we afgesproken dat we morgenochtend weer even bellen hoe en wat..en misschien komt hij bij m'n sporten kijken (hoezo loslaten..?!) Enfin..ik voel me wel goed!

Wat betreft jouw ex...moest je reageren op zijn zakelijke sms? Maak hem anders gewoon duidelijk wat je grenzen zijn en wat voor effect zijn contact op jou heeft..als je je er niet lekker bij voelt..

Enne, over die vragen in het openbaar is het handig om van te voren te bedenken wat je gaat zeggen..klinkt heel suf maar zo kan je alles wel beter pareren..voetjes op de grond houden en je neussie in de lucht. Je kunt het

En nu is het weekend...
Pfff... ja het is weer weekend.... Aan de ene kant heb ik het weekend nu wel even nodig om bij te komen van een drukke week, maar het is zo alleen allemaal

Ik mis nu gewoon iemand die samen met me iets gaat eten zo en iemand die bijvoorbeeld vrolijk vertelt wat voor leuks hij vanochtend/gisteravond heeft gedaan. Iemand die samen met mij plannen wil maken voor (een deel van) de rest van het weekend, iemand die tegen me zegt dat het goed is om even twintig minuutjes samen een frisse neus te gaan halen, zodat ik daarna weer extra goed verder kan studeren...

En in plaats daarvan zorg ik wel voor een extra lekkere en gezonde lunch voor mezelf, kijk ik ondertussen lekker een leuke serie op tv en ga ik vanmiddag wel even ergens op de koffie... Maar dat is allemaal toch anders, pff. Vanavond komen er trouwens wat vrienden langs hier, lieve mensen bij wie ik precies mezelf kan zijn en me geen haartje beter hoef voor te doen.

En Tamara, verwacht jij dat jullie weer bij elkaar zullen komen dan? Want het klinkt nu net alsof je wel weer samen bent zeg maar, maar dat allebei nog net niet toe durft te geven. Waar is jullie relatie op stukgelopen? Is dat iets dat jullie nu aan het herstellen zijn of is het van beide kanten een beetje 'ontkenningsgedrag' door elkaar nog steeds weer op te zoeken?

Liefs Miauwww
Op die zakelijke sms heb ik trouwens niet gereageerd, was niet nodig in dit geval.

En wat betreft dat in het openbaar heb je helemaal gelijk. Ik zie zondag waarschijnlijk een aantal van zijn vrienden, ik ga ergens heen waar zij ook zullen zijn denk ik. Ik hoop dat hij er zelf niet is... Maar ik zorg dan wel dat ik even net dat beetje meer aandacht aan mijn kleding en uiterlijk besteed, kin omhoog, lach op het gezicht...
Hee Miauwww! Heel goed dat je je al voor gaat bereiden op morgen

Enne, ik kan ook wel tegen je zeggen dat het goed is om even 20 minuutjes een frisse neus te gaan halen!

Waarom het is stukgelopen is een gecompliceerd verhaal aangezien hij samenwoonde. Hij ging een maand op zichzelf wonen..zoals hij tegen mij zei ''uitstel van executie'', in werkelijkheid kwam hij erachter dat hij een boel dingen voor zichzelf niet op een rijtje heeft en alsnog voor de relatie met zn vriendin gaat vechten. Om terug te gaan naar de liefde die er 3 jaar geleden was (3 jaar..my god..). Enfin: ontkenningsgedrag is het wel een beetje..vandaag was hij ook kijken bij mn sporten..alleen is morgen die maand afgelopen en woont ie weer bij haar! ''Mag het zo zijn dan zal het zo worden.'' Ik ga volgende week écht meer afstand houden..dat zal ook wel gebeuren want bellen 's avonds zit er niet in! En vanavond lekker stappen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven