Waarschijnlijk scheiden

01-02-2019 09:19 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar heb nog niet eerder een bericht geplaatst. Speciaal daarvoor heb ik dit account aangemaakt.


Ik zou graag namelijk mijn hart willen luchten. Mijn man en ik zijn nu 12 jaren bij elkaar, waarvan 2 jaar getrouwd. We hebben nog geen kinderen.

Al lange tijd heb ik het gevoel dat ik iets mis in onze relatie. Voornamelijk de intimiteit, de aandacht voor elkaar. Seks hebben we al langere tijd niet meer, op een gegeven moment deden we steeds hetzelfde kunstje en was er geen gevoel meer bij. Maar de seks is voor mij niet het belangrijkste. Dit bedoel ik ook niet met intimiteit. Intimiteit is voor mij bijvoorbeeld: stel ik zou aan het koken zijn en mijn man komt thuis, dan zou ik het fijn vinden als hij achter mij gaat staan, mij een knuffel geeft en vraagt wat voor lekkers ik aan het maken ben. In plaats van: "Hey, hoi. Hoe was het op het werk? Ja goed, druk". En een vluchtige zoen. Het laatste is hoe het nu gaat. Ik heb dit al meerdere malen met mijn man besproken maar het zit gewoon niet in hem, zegt hij. Ook is het al jaren zo dat het elke keer weer een lastig moment is als mijn ouders jarig zijn of als we (ik) op visite wil naar mijn ouders. Elke keer is zijn reactie dat hij geen zin heeft om mee te gaan en het voelt voor mij heel vermoeiend om hem steeds weer te moeten over halen. Andersom kan ik wel heel goed met zijn ouders opschieten.

Enige tijd geleden was ik zo emotioneel vanwege het missen van intimiteit en aandacht voor elkaar dat ik op bed in huilen uitbarstte. Ik ben toen naar beneden gegaan omdat ik hem niet wilde opzadelen met mijn gehuil en ik was er even klaar mee. Mijn man merkte dit wel en we hebben toen voor het eerst een gesprek gehad over wat er speelde. Vanaf toen ging het eigenlijk alleen maar bergafwaarts.

Begin deze week heeft mijn man durven toegeven dat hij geen gevoelens meer voor mij heeft. Hij zegt dat dit niet iets is wat hij wil, en het doet hem ook pijn maar zo voelt hij het wel. Hij voelt nog meer voor zijn broers en zusje dan voor mij.

Hij weet niet hoe het komt dat zijn gevoelens voor mij zijn verdwenen, en hij weet ook niet wat we er aan kunnen doen. Hij betwijfeld of relatietherapie ons gaat helpen omdat hij denkt dat hij zelf niet kan veranderen. Hij wil niet alsof doen, bang dat het heel nep aan zal voelen en dan is hij bezig met acteren en dat wil hij niet. Dat is iets wat ik met hem eens ben want ik zou zo graag willen dat hij oprecht geïnteresseerd is in mij, dat hij mij wil knuffelen en aanraken. Hij zegt dat hij mij iemand gunt die mij kan geven wat ik nodig heb. Iemand die spontaan is, mij die intimiteit kan bieden, geen moeite heeft met het bezoeken van mijn ouders, betrokken is, dingen aan mij (door) vraagt, mee wil naar festivals en met me wil dansen. Al die dingen zegt mijn man mij niet te kunnen geven omdat dit niet in hem zit. Maar wat hij mij wel geeft is stabiliteit, we kennen elkaar al heel lang, het voelt en is vertrouwd, hij is mijn maatje. Maar misschien moet je meer dan maatjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie echt zoveel van elkaar houden is het toch echt een kwestie van kiezen en moeite doen. Gevoel volgt gedrag. Ben weer lief voor elkaar, raak elkaar weer aan, toon interesse, neuk weer. Het gevoel volgt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo dubbel. Ene kant ben ik het eens dat wanneer je man heeft uitgesproken dat hij geen andere gevoelens voor je heeft dan als broer/zus, ben je eigenlijk al te ver om uit die sleur te komen. Zeker als hij ook al aan geeft dat hij je een leukere man gunt. Lijkt wel of hij het al aan het afsluiten is..

Maar dat is allemaal met een buitenstaanders hoofd gesproken.

Jij zit er met je gevoel in en dat maakt het zo vreselijk lastig. Jij houdt nog wel van hem, als ik het goed begrijp als jouw man/partner/geliefde, en wil juist die intimiteit terug. Het is helaas wel zo dat daar (minimaal) 2 mensen voor nodig zijn. Als hij niet/minder intiem wil zijn kan je dat niet afdwingen.

Wel vind ik dat je geen rare 'eisen' hebt. Je wil je geliefd voelen, naast het maatje zijn ook geliefde van elkaar zijn, zoals in het begin waarschijnlijk allemaal was.

Het is een rollercoaster waar je in zit. Ik denk, mijn ervaring, dat scheiden het 'beste' is. Je verdient inderdaad iemand die hetzelfde in de relatie staat als jij. Op dit moment liggen jullie mijlen ver uit elkaar & wanneer hij daarin niet naar jou toe wil bewegen, denk ik niet dat er veel zal veranderen.

Dus accepteren dat het is zoals het is of voor jezelf kiezen & in de toekomst een leuke man ontmoeten waarbij je je wel geliefd voelt.

Heel veel succes Steenbokje.
Polderbewoner schreef:
01-02-2019 10:25
Het is erg makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
'niet meer te redden', 'waanzin'..
Ben benieuwd hoe het is in de relatie met al die reaguurders hier.
De perfecte relatie bestaat (vaak) niet.
In het begin is alles leuk, lief, spannend en je kunt er geen genoeg van krijgen.
Op een bepaald moment word dat minder en ga je echt houden van je partner.
Je beseft dan ook dat niet alles maakbaar is.
Heb het leuk, ga wat leuks doen samen, weekendje weg, etentje, whatever. Dat doorbreekt de sleur. Diezelfde sleur, elke dag maar weer hetzelfde, maakt dat dingen saai worden.
Niet iedereen heeft het libido om elke dag maar seks te hebben of elke dag weer een nieuwe bladzijde van het Kamasutra boek uit te proberen. Daarvoor is het dagelijks leven te veeleisend.
Ik herken je situatie, To, echter ben ik zelf een man en spreek hier uit eigen ervaring.

Houden jullie van elkaar? Wat is er wel leuk?
Hebben jullie gezamenlijke interesses?

Lekker makkelijk om te roepen dat deze relatie kansloos is van iedereen hier.
Ook wel makkelijk om altijd, als 't maar even tegenzit het bijltje erbij neer te gooien. Partners zijn geen gebruiksvoorwerpen.
Probeer eens wat leuks te doen samen.
Je kunt later altijd nog de conclusie trekken of het wel of niet wat oplevert.

Succes😊
Op zich goede tips voor een ingedutte relatie, maar het gaat hier verder dan dat. De liefde is weg, van zijn kant.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
01-02-2019 10:31
Ze wil een partner die van haar houdt. Gek he?
Dat is het hem juist. Hij houdt niet van haar.
vivautrecht85 schreef:
01-02-2019 10:31
Ze wil een partner die van haar houdt. Gek he?


Maar houden van zit m niet in de knuffel of meegaan naar haar ouders. Houden van zit m in wederzijds moeite doen voor elkaar. En dat lijkt er van beide kanten dus niet in te zitten.

Ik vind het advies van Jolly wel mooi. Doe weer moeite voor elkaar, gevoel volgt gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
01-02-2019 10:36
Maar houden van zit m niet in de knuffel of meegaan naar haar ouders. Houden van zit m in wederzijds moeite doen voor elkaar. En dat lijkt er van beide kanten dus niet in te zitten.

Ik vind het advies van Jolly wel mooi. Doe weer moeite voor elkaar, gevoel volgt gedrag.
Denk je? Ik wil echt geen seks met iemand waar ik geen gevoelens bij heb. Zeker als je er op uit gekeken bent. Moet je ook niet willen, die man wil haar gewoon niet meer.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
01-02-2019 10:39
Denk je? Ik wil echt geen seks met iemand waar ik geen gevoelens bij heb. Zeker als je er op uit gekeken bent. Moet je ook niet willen, die man wil haar gewoon niet meer.
Natuurlijk, als je geilheid als fundament voor een relatie ziet heb je gelijk. TO beweert dat ze van elkaar houden, voor sommige mensen is dat een goed fundament
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Jullie houden wel veel van elkaar maar hij houdt meer van zijn broer en zus. Het spijt me TO, maar ik denk dat je met name dit niet moet willen de rest van je leven.
beetjegek schreef:
01-02-2019 10:33
Dat is het hem juist. Hij houdt niet van haar.
Ja, dat bedoel ik ook? Maar degene op wie ik reageerde, deed net alsof het een raar verlangen van haar is.
beetjegek schreef:
01-02-2019 10:39
Denk je? Ik wil echt geen seks met iemand waar ik geen gevoelens bij heb. Zeker als je er op uit gekeken bent. Moet je ook niet willen, die man wil haar gewoon niet meer.


Je hoeft niet te beginnen met seks. Je kunt ook de gevoelens voor elkaar weer aanwakkeren door weer eens tijd te nemen voor elkaar, dat te doen samen wat je vroeger ook graag deed. Uitgaan, samen dansen, een wandeling maken, elkaar complimenten geven, oprechte aandacht voor elkaar.
Ze hebben heel veel van elkaar gehouden, ze hebben nog maar 2 jaar geleden bewust 'ja' tegen elkaar gezegd. Dat sluimert echt nog wel in ze, dat kunnen ze weer laten ontwaken. Als je er allebei je best voor wilt doen.


En als je dan weer een beetje gevoel krijgt, kan seks samen het alleen maar verder versterken.
beetjegek schreef:
01-02-2019 10:39
Denk je? Ik wil echt geen seks met iemand waar ik geen gevoelens bij heb. Zeker als je er op uit gekeken bent. Moet je ook niet willen, die man wil haar gewoon niet meer.
En dus ga je eerst weer daten, praten, knuffelen, romantische dinertjes. En daarna, als de vlam weer oplaait, ga je weer seksen.

Maar je moet wel moeite willen doen. Ik vind hem eigenlijk ook een slappe zak. Dat hij het blijkbaar allemaal wel prima vindt, tot jij een keer je emoties toont. En dan gooit ie ineens dat op tafel.

Kan me wel voorstellen dat het lastig is, als je al zo lang bij elkaar bent. Elkaars enigste bent. Ik denk dat therapie een goed idee is. Tenzij hij niet wil. Dan uit elkaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
Is dit in een ruzie gezegd door je man? Dat hij niet meer van je houdt of tijdens rustige gesprekken?

Ik denk wel dat je over het algemeen misschien teveel verwacht. Wij gaan ook vaak op de automatische piloot, helemaal met een gezin. Het gaat juist om het vertrouwen in de liefde en het koesteren van momenten waarin je wel aandacht hebt voor elkaar. Elkaar steunen in de dingen waar je minder goed in bent. Mijn man weet dat van mij en ik van hem zodat we elkaar een beetje ontlasten inplaats van dingen van elkaar vragen die er niet in zitten. Tuurlijk doe je ook dingen tegen je zin in voor je partner zoals meegaan naar een saaie verjaardag maar ik denk niet dat verandering van de ander op de voorgrond moet staan.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt mij erg eenzaam TO. Hij houdt meer van zn broer en zus.....
Na 30 jaar wippen wij ook niet meer als konijnen, maar er is nog wel oprechte interesse in elkaar, en doen we moeite om elkaar blij te maken. We ondernemen samen leuke dingen. Mijn hart maakt nog altijd een sprongetje als ik zijn sleutel in het slot hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar TO. Ga voor je eigen geluk als je niet meer tevreden bent. Tenzij je ervan overtuigd bent dat je huwelijk nog te redden is. Stel jezelf wel een deadline dat er verandering moet zijn, anders de stekker eruit. Hoe moeilijk het ook is.

Ik stuur je een privé bericht.
Lijkt me simpel. Zoek een man die wel aangetrokken tot jou is! (en vice versa)
vivautrecht85 schreef:
01-02-2019 10:31
Ze wil een partner die van haar houdt. Gek he?
Ze wil een partner die elke dag achter haar komt staan en in haar oor fluistert dat ze lekker gekookt heeft.
Maar als dat jouw definitie voor houden van is, prima.
Alle reacties Link kopieren
het klinkt of hij al uitgecheckt is. Dat is zuur.
Zo te horen wil jij jullie relatie nog een kans geven. Misschien is dan relatietherapie een goed idee. Daarin onderzoeken of er nog genoeg tussen jullie is. En zo nee de relatie goed afsluiten.
Maar dan moet hij wel mee willen.
Sterkte
Jullie vergeten dat haar partner ook geen sex meer wilt. Met haar tenminste dan.
Het is zo makkelijk oordelen van de zijlijn. De enige met wie je eruit kunt komen TO is je man. PRAAT met elkaar. Zien jullie er nog heil in? Is er nog ergens een sprankje hoop? Grijp deze dan beide aan. Is deze er waarschijnlijk niet meer, neem dan beide de tijd om na te denken over wat jullie echt willen en spreek dit samen uit. Je hoeft niet in een huwelijk of relatie te blijven alleen maar omdat je bang bent voor het onbekende.
Alle reacties Link kopieren
Polderbewoner schreef:
01-02-2019 10:25
Het is erg makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
'niet meer te redden', 'waanzin'..
Ben benieuwd hoe het is in de relatie met al die reaguurders hier.
De perfecte relatie bestaat (vaak) niet.
In het begin is alles leuk, lief, spannend en je kunt er geen genoeg van krijgen.
Op een bepaald moment word dat minder en ga je echt houden van je partner.
Je beseft dan ook dat niet alles maakbaar is.
Heb het leuk, ga wat leuks doen samen, weekendje weg, etentje, whatever. Dat doorbreekt de sleur. Diezelfde sleur, elke dag maar weer hetzelfde, maakt dat dingen saai worden.
Niet iedereen heeft het libido om elke dag maar seks te hebben of elke dag weer een nieuwe bladzijde van het Kamasutra boek uit te proberen. Daarvoor is het dagelijks leven te veeleisend.
Ik herken je situatie, To, echter ben ik zelf een man en spreek hier uit eigen ervaring.

Houden jullie van elkaar? Wat is er wel leuk?
Hebben jullie gezamenlijke interesses?

Lekker makkelijk om te roepen dat deze relatie kansloos is van iedereen hier.
Ook wel makkelijk om altijd, als 't maar even tegenzit het bijltje erbij neer te gooien. Partners zijn geen gebruiksvoorwerpen.
Probeer eens wat leuks te doen samen.
Je kunt later altijd nog de conclusie trekken of het wel of niet wat oplevert.

Succes😊
De man van TO is al behoorlijk duidelijk geweest: hij geeft minder om TO dan om zijn broers en zusters. Hij denkt dat relatietherapie geen zin heeft. Hij wil niet meer

Dan kan je wel zeggen dat Viva mensen te snel roepen dat het kansloos is, maar als de man van TO dat zelf al vindt, dan heeft het weinig nut voor TO om nog langer aan een dood paard te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
01-02-2019 12:16
Ze wil een partner die elke dag achter haar komt staan en in haar oor fluistert dat ze lekker gekookt heeft.
Maar als dat jouw definitie voor houden van is, prima.
Dat is natuurlijk maar een voorbeeld, en dat weet je zelf ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mijn man het gevoel heeft dat hij mij niet gelukkig kan maken. Hij heeft benoemd dat er bij hem iets is geknapt na mijn emotionele confession. Dat hij toen is na gaan denken over alles. Tijdens het emotionele moment heb ik aangekaart wat ik mis, waar ik mee zat en hoe lang dat al speelde.

Aan de ene kant denk ik dat het goed is geweest dat ik toen alles er uit heb gegooid. Want op deze manier door gaan kon ook niet.

Aan de andere kant voel ik me ontzettend schuldig en denk ik dat ik er veel eerder mee had moeten komen.

Ik denk dat hij nu in zijn hoofd heeft zitten dat hij niet kan voldoen aan de dingen die ik mis, omdat het niet in zijn karakter zou zitten.

Maar we hebben nog lang niet alles geprobeerd. Ik vind het flauw dat hij ongeveer 2 maanden na dat emotionele moment van mij zegt dat zijn gevoel voor mij weg is. En dat hij ook niet het gevoel geeft er nog aan te willen werken. Dan denk ik, hoe kun je nu al twijfelen of relatie therapie zal werken als we het nog niet eens hebben geprobeerd.

Ik snap ook dat je niet iemand helemaal kunt veranderen. Maar ik geloof wel dat je dingen kunt uit proberen en leren.

Ik weet dat het niet alleen maar aan hem ligt, ook al vindt hij van wel. Ik denk dat we nog veel vooruitgang kunnen boeken op het gebied van met elkaar communiceren, gevoelens delen, tijd vrij maken voor elkaar, samen dingen doen.

Maar ja, dan moet de wil er van beide kanten wel zijn. Van mijn kant is die er nog wel.

Binnenkort gaan we in gesprek met elkaar.
Ik ben benieuwd.
Ik snap je heel goed TO, niet je voorbeelden, maar wel dat je af en toe wilt worden aangehaald, dat het echt blijkt dat iemand bij je wil zijn en van je houdt. Ik zou niet zonder kunnen.

Ik heb er eentje die dat ook niet zo vaak uit zichzelf doet, maar hij houdt van me en als ik erom vraag laat hij dat zien.

Als je man zegt dat het er niet meer in zit, dan houdt het op. Dan wordt het scheiden. Pijnlijk, maar biedt ook kansen voor een beter liefdesleven voor jullie beide. Als jullie kinderen hadden gehad kon je relatie therapie overwegen, maar nu lijkt me dat trekken aan een bijna dood paard niet nuttig.
Alle reacties Link kopieren
Ga in vredesnaam geen kind maken om de relatie te redden.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik vraag me af of je man er niet gewoon een ander op nahoudt. Het lijkt wel alsof jouw uiting van je gevoel hem goed uitkwam. Hij heeft meteen maar doorgepakt door te zeggen dat hij niet meer van jou houdt.
Hij heeft geen interesse meer in jou. Je omgeving boeit hem ook niet meer en hij wil er ook niet voor zorgen dat het goedkomt. Hij vindt het wel best dat het klaar is. Ik zou hem maar op een rustige manier vragen of hij een ander heeft ontmoet. Het zou mij niets verbazen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven