wanneer eerste ruzie?
maandag 25 februari 2019 om 07:44
Van Dale: verschil van mening
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
maandag 25 februari 2019 om 08:40
Stem verheffen, geïrriteerd reageren, je gelijk willen halen, kwetsende dingen zeggen, andere dingen erbij halen.Blijenvrij schreef: ↑25-02-2019 07:37Wat de een onder ruzie verstaat, is bij de ander kibbelen. Het zegt mij niet zoveel als een ander zegt nooit ruzie te hebben.
Wat is een definitie van ruzie?
Kibbelen is zelfs erger dan ruzie in m'n ogen, want meestal gaat dat al allemaal nergens over. Doe dan gewoon lief tegen elkaar denk ik dan.
maandag 25 februari 2019 om 08:43
Ja, dat soort dingen komen hier dus niet voor. Dat is een heel aanvallende vraag en een nepvraag ook alleen bedoeld om je frustratie te uiten en bij de ander neer te leggen. Het is helemaal niet constructief en is bedoeld om de ander zich slecht te laten voelen. Als iemand zo tegen mij begint ben ik weg.
maandag 25 februari 2019 om 08:47
Ook niet. Er was altijd genoeg geld en over bijvoorbeeld het open- of dichtdoen van een raam wordt onderhandeld, een knoop vergeten aan te zetten wordt nogmaals onder de aandacht gebracht, en als de ene wil wandelen en de ander thuiszitten gaat de ene gewoon wandelen en de ander thuiszitten. Schoonmoeders worden niet beledigd en of je geld aan je nicht wil uitlenen wordt eerst besproken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 25 februari 2019 om 09:09
maandag 25 februari 2019 om 09:11
Wij maken nooit ruzie over zware onderwerpen (geld, religie, opvoeding, politiek etc) dus als we het ergens over oneens zijn, is het over vrij onzinnige onderwerpen. Maar blijkbaar even nodig
Ik vind dat niet erg
maandag 25 februari 2019 om 09:30
Ik neem aan dat je vent al opgevoed is voordat hij bij je komt wonen?greenmoustache schreef: ↑25-02-2019 09:21Ja maar dan zit nog steeds de gezamenlijke wastafel onder de tandpasta. Krijg je daar weer ruzie over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven