Wanneer nu dat vraagje?

15-12-2010 11:32 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mij vriend meldt iedereen, incl. mijn ouders, dat hij graag met me wil trouwen. Ik wil (heel) graag met hem trouwen maar ik vind wel dat hij het "officieel" (en ouderwets) moet vragen. En niet even tussen de lippen door na een avondje stappen, in de auto of tijdens het ontbijt. Hij hoeft ook geen vliegtuig met spandoek te huren hoor... Maar ik zou het gewoon leuk vinden als dit een speciaal moment is.

Nu heeft hij (eigenlijk al sinds een aantal maanden) aangegeven dat hij dit binnenkort gaat vragen. Ik vind het eigenlijk niet zo leuk, het verrassingseffect is straks weg... En ik ben hier veel te nieuwsgierig voor.

Het is niet zo dat ik elk moment van de dag hier aan denk, maar ik (en mijn vriendinnen) vraag me nu toch af, wanneer zal het dan zo ver zijn?

Ik denk dat de vraag met Oud en Nieuw kunnen zijn: Op een nieuwjaarsfeest hebben we elkaar voor het eerst ontmoet, vorig jaar O&N is 'ie voor het eerst blijven slapen. Dit jaar gaan we op vakantie en vieren we daar O&N (met meerdere mensen).

Kunnen jullie allemaal even in jullie glazen bol kijken?

Wanneer?

Totaal aantal stemmen: 42

Oud en Nieuw natuurlijk (29%)
Kerst (2%)
Zomervakantie (14%)
Anders, nl. (17%)
Mijn bol doet het niet (38%)
[quote]Donkeyshot schreef op 15 december 2010 @ 11:56:

Ik vind dat er op een trouwboekje een waarschuwingssticker zou moeten staan, net zoals op een pakje sigaretten.

"let op: het huwelijk kan ernstige schade toebrengen aan uw algeheel welbevinden en uw financiële welstand" of zoiets.

Hoe waar!
quote:JohnnyCake schreef op 15 december 2010 @ 11:54:

[...]

Nope. En dat is dus mijn hele punt.

Met andere woorden, jij hebt een vriendin, jullie gaan samen een kind proberen te maken, maar als jij haar gewoon aan de afwas ten huwelijk vraagt, zou ze 'nee' zeggen omdat het niet speciaal genoeg is????

Ik probeer het te begrijpen, maar het lukt niet.

wat zijn we bij ons thuis dan toch lekker makkelijk met elkaar
quote:Miss Moneypenny schreef op 15 december 2010 @ 11:52:

Had jij hier een tijdje niet hetzelfde topic over geopend?Yep. Eind september dezelfde stress.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het is niet zo dat ik dit gedoe begonnen, mijn vriend is er helemaal zelf over begonnen en heeft dit bedacht.

Het is niet zo dat ik elke dag mijn vriend vraag wanneer hij het nu gaat vragen. En dat ik hier 's-avonds over lig te piekeren (dan hebben we andere dingen te toen

Het is niet zo dat ik in de prins op het witte paard geloof. Maar ik heb wel met my little pony gespeeld.

Maar na al die opmerkingen tegen mijn familie, zijn familie, onze vriendenkring ben ik nu wel heel erg nieuwsgierig geworden. Een vriendin kwam al aan met trouwboekjes, mijn schoonzusje wil mee de bruidsjurk uitzoeken etc etc. Maar hij wil het officieel doen, eerst naar mijn vader en dan mij vragen...

Ik heb hier idd al eerder een gelijkwaardig topic over geopend, dit speelt al een tijdje...
quote:Vlammetje1203 schreef op 15 december 2010 @ 12:01:

[...]

Met andere woorden, jij hebt een vriendin, jullie gaan samen een kind proberen te maken, maar als jij haar gewoon aan de afwas ten huwelijk vraagt, zou ze 'nee' zeggen omdat het niet speciaal genoeg is????

Ik probeer het te begrijpen, maar het lukt niet.

wat zijn we bij ons thuis dan toch lekker makkelijk met elkaarIk denk niet dat ze nee zal zeggen als ik het tijdens de afwas vraag, maar ze zal enigszins teleurgesteld zijn. Ik zal haar een levenservaring ontnomen hebben.
laat het los TO. Zo maak je het alleen maar moeilijker om jou nog te verrassen en jouw eigen verwachtingen worden ook steeds hoger.
quote:janna0980 schreef op 15 december 2010 @ 12:02:

Maar hij wil het officieel doen, eerst naar mijn vader en dan mij vragen...

Meid, prijs je gelukkig!
Lees nu net je andere topic en daarin schrijf je dat je vriend je al meerdere malen gevraagd heeft wanneer jullie dan gaan trouwen. Dat lijkt me DE hint dat hij graag een datum met je wil prikken en dat jij je aanzoek dus feitelijk al gehad hebt. Jammer dat het niet aan jouw eisen voldoet en dat je hem lijkt te willen dwingen het op jouw manier te doen. Ik zou niet al te hard op O&N hopen als ik jou was. En als ik hem was, kon je de spreekwoordelijke boom in. Klinkt misschien niet heel aardig, maar ik vind het allemaal nogal veeleisend en verwend overkomen, deze 2 topics bij elkaar opgeteld...
Probeer het nou niet te verpesten voor jezelf ( en voor hem ) door veels te hoge verwachtingen te hebben.

Ik zou er zelf niet aan moeten denken op elk moment te kunnen denken van "oh zou het nu gebeuren" of nu? of nu? En elke keer teleurgesteld te zijn, en als het dan gebeurd op een manier die jij mss niet verwacht had teleurgesteld te zijn. Zo zonde!
quote:Jolie205 schreef op 15 december 2010 @ 12:08:

Lees nu net je andere topic en daarin schrijf je dat je vriend je al meerdere malen gevraagd heeft wanneer jullie dan gaan trouwen. Dat lijkt me DE hint dat hij graag een datum met je wil prikken en dat jij je aanzoek dus feitelijk al gehad hebt. Jammer dat het niet aan jouw eisen voldoet en dat je hem lijkt te willen dwingen het op jouw manier te doen. Ik zou niet al te hard op O&N hopen als ik jou was. En als ik hem was, kon je de spreekwoordelijke boom in. Klinkt misschien niet heel aardig, maar ik vind het allemaal nogal veeleisend en verwend overkomen, deze 2 topics bij elkaar opgeteld...

Ho ho... Hij wil het officieel vragen.

En ik vind het irritant dat hij dat nog niet gedaan heeft.

En gelukkig ben jij mijn vriendje niet dan
quote:JohnnyCake schreef op 15 december 2010 @ 12:03:

[...]

Ik denk niet dat ze nee zal zeggen als ik het tijdens de afwas vraag, maar ze zal enigszins teleurgesteld zijn. Ik zal haar een levenservaring ontnomen hebben.een levenservaring ontnomen?? nou nou, dat is wel heel zwaar.
Flauw van je vriend dat hij je niet gewoon vraagt, maar wel overal verkondigt dat hij dat gaat doen.

Mijn man heeft ooit aangegeven dat hij me niet zou vragen, als ik wilde trouwens (voor hem hoefde het niet persé), moet ik hem maar vragen. Na wat momenten waarop ik dacht dat hij het toch zelf zou doen, heb ik dat dus ook gedaan. Hij zei ja, we hadden een leuke dag en nog leukere huwelijksreis en zijn nu ruim 5 jaar getrouwd.

Hij had trouwens niet moeten proberen mijn vader om toestemming te vragen, ik bepaal zelf wel met wie ik trouw, niet mijn vader.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Irritant of onzeker?

Ik snap de heisa niet hoor en dat meen ik echt.

Je bent nu toch al samen etc etc waarom is de stempel we zijn getrouwd zo belangrijk
Het gras aan de overkant is niet groen.
Hij zegt dat hij het officieel wil vragen ja, maar daden spreken meer dan woorden he.... Nogmaals: ik gun het je enorm dat hij je met de feestdagen gaat vragen, als dat is wat je echt wilt, maar reken en er maar niet te hard op. 3 maanden geleden was je hier al mee bezig en was je ervan overtuigd dat hij je binnen een paar weken "officieel" zou vragen. Die termijn lijkt me redelijk ruim uitgerekt nu. Geniet gewoon van elkaar en van je feestdagen en laat het los. Dit is toch voor niemand meer leuk zo?
Je vind het nu al irritant? Da's een lekkere basis voor het huwelijk zeg. Iets in mij zegt dat hier een bridezilla in de maak is :p

enne, wannebebruidjes die vragen...
quote:JohnnyCake schreef op 15 december 2010 @ 12:03:

[...]

Ik denk niet dat ze nee zal zeggen als ik het tijdens de afwas vraag, maar ze zal enigszins teleurgesteld zijn. Ik zal haar een levenservaring ontnomen hebben.

Ik voel wat je bedoeld!

Want een aanzoek dient Groots, Meeslepend en Sprookjesachtig te zijn. Net als in Disney.

Als ik wist dat dát van me verwacht werd, zou mij ook elke lust tot de Grote Vraagstelling ontnomen worden.

Want draait het dan om het circus? Of om het feit dat iemand zijn leven met je wilt delen?
quote:Jolie205 schreef op 15 december 2010 @ 12:17:

Hij zegt dat hij het officieel wil vragen ja, maar daden spreken meer dan woorden he.... Nogmaals: ik gun het je enorm dat hij je met de feestdagen gaat vragen, als dat is wat je echt wilt, maar reken en er maar niet te hard op. 3 maanden geleden was je hier al mee bezig en was je ervan overtuigd dat hij je binnen een paar weken "officieel" zou vragen. Die termijn lijkt me redelijk ruim uitgerekt nu. Geniet gewoon van elkaar en van je feestdagen en laat het los. Dit is toch voor niemand meer leuk zo?

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Je maakt jezelf toch gek op deze manier? Misschien is hij er helemaal niet eens mee bezig. En ondertussen denk jij bij elke gelegenheid 'zou het?'. Kan je het niet gewoon laten komen zoals het komt?

En als je echt duidelijkheid en controle wil hebben en van die onzekerheid af wil, dan kan je het ook zelf vragen.
Ik laat het jullie wel weten als hij het gevraagd heeft.

Ik ben blij dat ik een gelukkige vrouw ben en dat ik een hele lieve en bijzondere vriend heb die mijn man wil worden.

Ik ben nieuwsgierig en daardoor kan ik niet goed tegen dit gedoe en ik wil weten waar ik aan toe ben. En dat vind ik dus irritant. Ik ga het echt niet zelf vragen en verander nieuwjaarsavond niet in een teleurgesteld, zielig wezentje...

Maar ik heb het wel afgeleerd hoor: ik zet geen poll meer op Viva.nl, voor je het weet wordt je gebombardeerd tot Bridezilla, dit was niet geheel in lijn met mijn verwachtingen uit de poll.

Maar mijn verwachtingen zíjn natuurlijk altijd te hoog als bridezilla!
Janna, geef nou gewoon eens eerlijk toe dat je helemaal niet gelukkig bent met de situatie.

Al 3 maanden geleden opende je over exact hetzelfde punt als nu een topic en in de titel zet je notabene Aaaaaaaaaaaaargh! Dit lijken me geen uitingen van puur geluk en geduld he? Wees inderdaad blij dat je een vriend hebt die van je houd. De weg die moest leiden naar jullie relatie was al lang en hobbelig genoeg, getuige je eerdere topics. Jullie zijn al met al nog niet zo heel lang bij elkaar, in de zin van een echte serieuze relatie. Doe het gewoon rustig aan. Je kunt ook teveel verwachten en te hard trekken en duwen he?
quote:janna0980 schreef op 15 december 2010 @ 12:34:

.

Ik ben nieuwsgierig en daardoor kan ik niet goed tegen dit gedoe en ik wil weten waar ik aan toe ben. En dat vind ik dus irritant. Ik zou dat zelf niet nieuwsgierig noemen. Het lijkt er meer op dat je de controle wil hebben. Als je je er aan irriteert dan haal je er voor jezelf toch de lol van af? Zoiets zou leuk moeten zijn en bijzonder. In dit zinnetje lees ik dat helemaal niet terug.
quote:[message=7982621,noline]janna0980 schreef op 15 Maar hij wil het officieel doen, eerst naar mijn vader en dan mij vragen...

Daar snap ik echt niets van (tenzij je onder de 18 bent). Mijn vader heeft niks, nada, niente te maken met wie ik trouw. Dat heb ik uiterst succesvol zelf bepaald!

Tja, bij ons ging het zo van: ik wil echt graag met jou trouwen lief. Ik ook met jou. Dat hebben we een aantal keer herhaald, verspreid over enige tijd en toen zijn we alles gaan regelen. Heerlijk, liefdevol, samen. Prachtige trouwdag gehad ook.

Ik ben ook ongeduldig en nieuwsgierig en wij vonden het ontzettend leuk om dat allemaal samen te doen. Aangezien jij en je vriend het kennelijk allebei zo willen, via een vraag van hem aan je vader en dan aan jou, geef je hem de macht in handen over de timing. Tja, je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Als hij moet vragen bepaalt hij ook het wat en hoe en wanneer.
ai ai ai wat kunnen mensen het zichzelf soms moeilijk maken.
Een levenservaring? Wow. Ik begrijp nu dat ik mijn vrouw zwaar tekort heb gedaan door tijdens het opscheppen van de aardappelen te vragen "nou, zullen we dan maar trouwen?".
quote:janna0980 schreef op 15 december 2010 @ 12:34:

Nou ik ga er een poll voor maken,

Ik ben blij dat ik een gelukkige vrouw ben en dat ik een hele lieve en bijzondere vriend heb die mijn man wil worden.

Als jij je bovenstaande beseft waarom dan zo zeuren over het trouw aanzoek?Maar ik heb het wel afgeleerd hoor: ik zet geen poll meer op Viva.nl, voor je het weet wordt je gebombardeerd tot Bridezilla, dit was niet geheel in lijn met mijn verwachtingen uit de poll.

Kennelijk voldoet er wel meer niet aan je verwachtingen..
Het gras aan de overkant is niet groen.
Oei, ik het even onder je loepje gekeken en ben een beetje in shock. Is dit de man die eigenlijk al een vriendin met borstkanker had toen jij verliefd op hem werd?

In die topic bevielen je de reacties ook al niet.

Jullie zijn nog geen jaar samen. Ik vind dat je de druk best hoog opvoert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven