Wanneer nu dat vraagje?

15-12-2010 11:32 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mij vriend meldt iedereen, incl. mijn ouders, dat hij graag met me wil trouwen. Ik wil (heel) graag met hem trouwen maar ik vind wel dat hij het "officieel" (en ouderwets) moet vragen. En niet even tussen de lippen door na een avondje stappen, in de auto of tijdens het ontbijt. Hij hoeft ook geen vliegtuig met spandoek te huren hoor... Maar ik zou het gewoon leuk vinden als dit een speciaal moment is.

Nu heeft hij (eigenlijk al sinds een aantal maanden) aangegeven dat hij dit binnenkort gaat vragen. Ik vind het eigenlijk niet zo leuk, het verrassingseffect is straks weg... En ik ben hier veel te nieuwsgierig voor.

Het is niet zo dat ik elk moment van de dag hier aan denk, maar ik (en mijn vriendinnen) vraag me nu toch af, wanneer zal het dan zo ver zijn?

Ik denk dat de vraag met Oud en Nieuw kunnen zijn: Op een nieuwjaarsfeest hebben we elkaar voor het eerst ontmoet, vorig jaar O&N is 'ie voor het eerst blijven slapen. Dit jaar gaan we op vakantie en vieren we daar O&N (met meerdere mensen).

Kunnen jullie allemaal even in jullie glazen bol kijken?

Wanneer?

Totaal aantal stemmen: 42

Oud en Nieuw natuurlijk (29%)
Kerst (2%)
Zomervakantie (14%)
Anders, nl. (17%)
Mijn bol doet het niet (38%)
Wat wil je nou? Kun je niet gewoon samen de trouwdatum afspreken?

*ik zal wel veel te praktisch zijn voor dit soort gedoe*
op een moment dat jij in het geheel nog niet verzonnen hebt dat zou ik doen als ik hem was.

Maar ik zou het zelf anders aan pakken: ik zou HEM vragen. Ik ben niet per se traditioneel ingesteld, en jij geeft zelf aan dat jij HEEL graag wilt trouwen. Waarom dan als een lijdzame hulpeloze dame zonder inbreng in haar eigen toekomst gaan zitten wachten? Wat is de meerwaarde?

Je zult trouwens in 'ons' trouwtopic nog wat lotgenoten vinden, die ook nog op een aanzoek wachten. Kom gezellig meeschrijven!
@ Katherina:

Je bent idd wel praktisch , ik waarschijnlijk te romantisch / ouderwets.

Wat ik wil? Dat hij me ouderwets vraagt en dan trouwen.
Is hij je ook niet aan het plagen? :-)

Hij weet natuurlijk ook wel dat je graag wilt trouwen en nu gaat wachten. Hij houdt je nog even in spanning. Ik denk dat het wel tijdens Kerst of Oud en Nieuw gaat gebeuren. Mijn broer heeft zijn vrouw op 1e kerstdag gevraagd en deelde dat mee voordat we cadeaus gingen uitpakken. Was toch wel extra cachet. Zijn toch speciale dagen.

Als hij je op 1-1 om 00.02 nog steeds niet gevraagd heeft, moet je het zelf maar doen..:-)
Dit is echt DE perfecte manier om je feestdagen extreem beladen en misschien wel teleurstellend te maken.
Oooooh, ik heb te vroeg gestemd! Ik heb Oud en Nieuw gestemd maar denk toch eigenlijk dat hij de ring al in huis heeft en zich met kerst niet in kan houden. Daarom heeft hij het natuurlijk ook al een beetje aangekondigd, hij vindt het zo leuk en spannend dat hij het nu al niet meer voor zich kan houden. Zijn planning is Oud en Nieuw maar het wordt kerst. Hij gaat te vroeg pieken
quote:Katherina schreef op 15 december 2010 @ 11:38:

Wat wil je nou? Kun je niet gewoon samen de trouwdatum afspreken?

*ik zal wel veel te praktisch zijn voor dit soort gedoe*

Ik ook hoor...ik heb hém destijds gevraagd! Bij de Hema....haha!

Ik vind eerlijk egzegd dat er soms te veel aan zo'n trouwdag wordt opgehangen...maar goed, ik ben dan ook al 2 x getrouwd geweest en zie het nut van zo'n boterbriefje niet...
Sommige vrouwen, doen gewoon veel te moeilijk. Jullie zijn jullie little pony ontgroeid, hebben een volwassen leven met een volwassen baan in een volwassen wereld, maar dromen nog steeds van prinsen op witte paarden en mannen die als ridders op de knie gaan. Mannen hebben daar niet veel mee.

Ik zie ook wel de voordelen van het trouwen in en als mijn vriendin niet van die hoge eisen stelde dan had ik haar al lang gevraagd. Op maandagochtend kan het hier zelfs gratis. Wil hij? Ja. Wil zij? Ja. Prima, getrouwd, veel geluk samen. Klaar. Maar nee, jullie willen dat we in een of andere fantasie mee gaan spelen, heel vermoeiend!

Hoe dan ook hoop ik voor je dat het op Oud en Nieuw is.
Laat hem toch. Ik zou over the moon zijn als mijn man overal zou vertellen dat hij met me wil trouwen. Wacht rustig af en laat het gewoon aan hem over, want je hebt het wel over het verrassingseffect en dat het romantisch moet, maar als ik het zo lees, krijg ik de indruk dat je voor hem wil bepalen , hoe of wat.

Laat hem gewoon, komt helemaal goed.
Haha Jolie, helemaal met je eens.

Janna, ook mijn vriend heeft mij een aantal maanden 'hints' gegeven. We hadden er goede gesprekken over gehad waarin we beiden concludeerden dat het ons wel leuk leek, maar ik had niet zoals jou dat ik het HEEL graag wilde en op de vraag zat te wachten. Wel bedacht ik me dat hij waarschijnlijk wel op vakantie zou vragen, of op een ander 'romantisch' moment/verjaardag oid; en wat doet de lieve jongen: hij vroeg het heeeel onverwachts na een normale werkdag, maar dan wel superschatiig, zodat het nog wel een verrassing zou zijn. Als die van jou net zo als die van mij denkt moet je niet raar staan te kijken als het niet met kerst wordt, maar juist op een druilerige dag in januari wanneer je het absoluut niet verwacht had.

Geniet ervan als het zover is! Het is erg mooi en overweldigend.
Waarom zou hij je vragen? Hij weet het antwoord toch? Ik vind dat zo overrated. Ben je járen samen, weet je ook al jaren dat je gaat trouwen en dan moet het nog romantisch gevraagd worden.
Hoe zit het met ik vraag mijn vriend ten huwelijk?

Dat kan toch ook of ben ik nu weer de tijd vooruit?

Verder snap ik niet waarom dit soms groot punt is.

Zit je lekker aan je ontbijt hij zakt op zijn knie en zegt schat wil je de rest van je op mij passen nou dan zijn we toch klaar
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ben je niet bang dat je er teveel van verwacht en dat het dan alleen nog maar tegen kan vallen?

Laat die jongen zijn gang gaan en laat het rusten, of neem het heft in eigen handen en vraag hem zelf...
Had jij hier een tijdje niet hetzelfde topic over geopend?
quote:JohnnyCake schreef op 15 december 2010 @ 11:48:

Ik zie ook wel de voordelen van het trouwen in en als mijn vriendin niet van die hoge eisen stelde dan had ik haar al lang gevraagd.

??? Dit ontkracht toch je hele verdere bericht? Jij wilt trouwen, net als TO. Dan vraag jij toch je vriendin? Wat nou 'hoge eisen'? Mag je soms niet gewoon thuis op de bank vragen 'liefste, wil je met me trouwen?'

(Heb ik overigens wel gedaan hoor, thuis op de bank, toen we het over kindertjes hadden: 'zeg, zullen we dan ook niet eens gaan trouwen?' HIj vond het wel een goed idee )
Hoezo is het verrassingsmoment weg? je weet toch sowieso al dat hij jou gaat vragen dus een verrassing is het al lang niet meer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
als ik jouw vriend was zou ik nu expres wachten tot 4 januari of zo...

Laat het los, laat hem zichzelf lekker verkneukelen op zijn onverwachtse aanzoek...

En jij krijgt uiteindelijk ook wat je wilt, een aanzoek en dan een trouwerij
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Vlammetje1203 schreef op 15 december 2010 @ 11:52:

[...]

??? Dit ontkracht toch je hele verdere bericht? Jij wilt trouwen, net als TO. Dan vraag jij toch je vriendin? Wat nou 'hoge eisen'? Mag je soms niet gewoon thuis op de bank vragen 'liefste, wil je met me trouwen?' Nope. En dat is dus mijn hele punt.
Janna, maak je niet druk, als hij het niet op O&N of kerst doet is de verrassing toch wel groot. Ook mijn vriend heeft het er zo dik opgelegd dat hij wou trouwen, dat ik ook dacht 'nou een verrassing zal het niet zijn!' maar toch was het een verrassing toen het kwam.
Je wil dat het een verrassing is en een speciaal moment, dus ik zou er niet te veel over speculeren. Dan raak je alleen maar teleurgesteld als hij het niet doet op het moment dat je het verwacht. En doet hij het wel op het moment dat je het verwacht, dan is het ook geen verrassing meer.
Als hij uit liefde voor jou iets spectaculairs heeft bedacht moet jij uit liefde voor hem natuurlijk nog wel even wachten tot hij ermee aan komt. Je kunt natuurlijk wel zeggen dat je eigenlijk retenieuwsgierig bent naar wanneer en hoe 'de vraag' aan je gesteld wordt. Mss dat hij je dan een beetje gerust kan stellen

*laat je uiteindelijk wel weten wanneer en hoe?*
en probeer vooral niet te dwangmatig te worden of teleurgesteld als hij besluit je pas met Pasen te vragen..
Ik vind dat er op een trouwboekje een waarschuwingssticker zou moeten staan, net zoals op een pakje sigaretten.

"let op: het huwelijk kan ernstige schade toebrengen aan uw algeheel welbevinden en uw financiële welstand" of zoiets.

Dan kunnen ze achteraf in elk geval niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
zeg als verrasingsantwoord: "nee"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven