Wanneer nu dat vraagje?

15-12-2010 11:32 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mij vriend meldt iedereen, incl. mijn ouders, dat hij graag met me wil trouwen. Ik wil (heel) graag met hem trouwen maar ik vind wel dat hij het "officieel" (en ouderwets) moet vragen. En niet even tussen de lippen door na een avondje stappen, in de auto of tijdens het ontbijt. Hij hoeft ook geen vliegtuig met spandoek te huren hoor... Maar ik zou het gewoon leuk vinden als dit een speciaal moment is.

Nu heeft hij (eigenlijk al sinds een aantal maanden) aangegeven dat hij dit binnenkort gaat vragen. Ik vind het eigenlijk niet zo leuk, het verrassingseffect is straks weg... En ik ben hier veel te nieuwsgierig voor.

Het is niet zo dat ik elk moment van de dag hier aan denk, maar ik (en mijn vriendinnen) vraag me nu toch af, wanneer zal het dan zo ver zijn?

Ik denk dat de vraag met Oud en Nieuw kunnen zijn: Op een nieuwjaarsfeest hebben we elkaar voor het eerst ontmoet, vorig jaar O&N is 'ie voor het eerst blijven slapen. Dit jaar gaan we op vakantie en vieren we daar O&N (met meerdere mensen).

Kunnen jullie allemaal even in jullie glazen bol kijken?

Wanneer?

Totaal aantal stemmen: 42

Oud en Nieuw natuurlijk (29%)
Kerst (2%)
Zomervakantie (14%)
Anders, nl. (17%)
Mijn bol doet het niet (38%)
Ik hoop zoooooooooo dat hij meeleest en je gewoon vraagt als je op het toilet zit:-)
Ik stem anders...

Want ik kan me niet voorstellen dat hij uberhaupt nog zin heeft om je te vragen als er zoveel onzin regels bij komen kijken. Mag ie niet meer zelf bepalen wat, hoe en wanneer hij dat doet? Dat wordt wat als ie die boot met je instapt zegt, dan mag hij helemaal niets meer zelf beslissen.

Ik gok dus dat hij je helemaal niet meer gaat vragen.

Maar eerlijk gezegd krijg ik ook de indruk dat je niet eens zozeer wil trouwen, en al helemaal niet heel graag, maar dat je gewoon heel graag een romantisch huwelijksaanzoek wil. En dat is heel iets anders.
quote:rider schreef op 15 december 2010 @ 12:57:

Een levenservaring? Wow. Ik begrijp nu dat ik mijn vrouw zwaar tekort heb gedaan door tijdens het opscheppen van de aardappelen te vragen "nou, zullen we dan maar trouwen?".

Dat zal ze vast nog wel eens tegen je gaan gebruiken.

Reken maar dat hiervoor nog ooit een compensatie cadeau moet komen
En waarom open jij hier nog een topic over?

Kreeg je in september niet de gewenste antwoorden? Wat dacht je; de bollen zijn nu samen met de ballen uit de doos en ze kunnen worden ingezet?

MMp, ik zat ook al te loepen
Eens met Madhe. Als het met zoveel heisa moet zou voor mij allang de lol er af zijn. Waar gaat het nu eigenlijk om? Om het aanzoek of het feit dat jullie je hele leven (hopelijk) aan elkaar vastzitten? Want daar zit nogal een verschil in.
Vind het ook nogal snel eigenlijk.. keek even onder het loepje en half januari zat je nog met het relatiedilemma geloof ik. Maargoed dat is misschien meer mijn geoordeel. Maar vraag me dan wel af waar het woord 'geduld' is in deze.
anoniem_109227 wijzigde dit bericht op 15-12-2010 17:05
Reden: de/het ..
% gewijzigd

Een levenservaring? Wow. Ik begrijp nu dat ik mijn vrouw zwaar tekort heb gedaan door tijdens het opscheppen van de aardappelen te vragen "nou, zullen we dan maar trouwen?".

En had je de ring tussen de aardappelen verstopt?

Een levenservaring? Wow. Ik begrijp nu dat ik mijn vrouw zwaar tekort heb gedaan door tijdens het opscheppen van de aardappelen te vragen "nou, zullen we dan maar trouwen?".Nou, ik heb mijn man toen we op een doordeweekse avond op de bank zaten gevraagd (wist al wel dat ie helemaal geen trek in poeha zou hebben) en weet je wat ie zei? "Je denkt toch niet dat ik aan mijn vrienden ga vragen om een dag vrij te nemen?" Het is toch nog best wel een levenservaring gebleken om daar overheen te komen en hem dat te vergeven hoor.
Hij vraagt je gewoon als je t niet verwacht

Hier ook, ooit heeft hij geroepen ik ga je vragen met alle vrienden & familie erbij en met een feest in de planning gokte ik daarop, dus niet....

Nee, onverwachts, 1 op 1 in een gondeltje boven de San Diego Zoo tijdens onze vakantie.... :-)
quote:Vl43inder schreef op 15 december 2010 @ 17:19:

[...]

Nou, ik heb mijn man toen we op een doordeweekse avond op de bank zaten gevraagd (wist al wel dat ie helemaal geen trek in poeha zou hebben) en weet je wat ie zei? "Je denkt toch niet dat ik aan mijn vrienden ga vragen om een dag vrij te nemen?" Het is toch nog best wel een levenservaring gebleken om daar overheen te komen en hem dat te vergeven hoor.In dat geval zou ik me toch nog wel even afvragen wat er ook al weer zo leuk aan hem was dat ik met hem wilde trouwen...
quote:Vlammetje1203 schreef op 15 december 2010 @ 18:06:

[...]

In dat geval zou ik me toch nog wel even afvragen wat er ook al weer zo leuk aan hem was dat ik met hem wilde trouwen... Geloof me, ik heb dat me niet maar even afgevraagd.... Uiteindelijk is alles wel weer goedgekomen, dat hebben we wel echt serieus aangepakt namelijk.
quote:Solveig schreef op 15 december 2010 @ 11:51:

Waarom zou hij je vragen? Hij weet het antwoord toch? Ik vind dat zo overrated. Ben je járen samen, weet je ook al jaren dat je gaat trouwen en dan moet het nog romantisch gevraagd worden.Inderdaad, ik snap daar ook echt he-le-maal niks van
quote:janna0980 schreef op 15 december 2010 @ 11:32:

Ik denk dat de vraag met Oud en Nieuw kunnen zijn: Op een nieuwjaarsfeest hebben we elkaar voor het eerst ontmoet, vorig jaar O&N is 'ie voor het eerst blijven slapen. Dit jaar gaan we op vakantie en vieren we daar O&N (met meerdere mensen).Wat ik mij afvraag. Jullie hebben elkaar op een nieuwjaarsfeest voor het eerst ontmoet. Vorig jaar is hij voor het eerst blijven slapen. Zat tussen de ontmoeting en blijven slapen dan een heel jaar of begrijp ik het niet helemaal? Kortom, hoelang zijn jullie samen?
Ik denk dat hij het over 9 maanden wil gaan vragen, tussen twee persweeen in.

Ben benieuwd wat dan je antwoord is
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Blusher schreef op 15 december 2010 @ 18:16:

[...]

Kortom, hoelang zijn jullie samen?

In ieder geval heeft ze in januari nog een topic over deze man geopend die toen nog een andere vriendin had. Dat het is in ieder geval korter dan een jaar.

Maar volgens mij komt TO hier niet meer terug. Net als in haar eerste topic waar de antwoorden ook niet bevielen.
01-01-2011 of 11-01-2011 of 11-11-2011 of 20-11-2011

11-02-2011.. zoiets?

Op een nieuwjaarsfeest hebben we elkaar voor het eerst ontmoet, vorig jaar O&N is 'ie voor het eerst blijven slapen.[/i]

Is hij pas een jaar later voor 't eerst blijven slapen??

Hier was het in een bushokje terwijl we op de bus stonden te wachten, en toen hebben we ter plekke maar even een datum geprikt. Dat ging ongeveer zo: 'zullen we het dan maar doen?' 'ja, is goed' 'wat is een mooie datum?' 'eh, die en die vrijdag over een maand of 5?' 'ja, is goed, ik bel morgen het gemeentehuis wel even'.

Gaat al jaren prima.
quote:isabon schreef op 15 december 2010 @ 18:12:

[...]

Inderdaad, ik snap daar ook echt he-le-maal niks vanMaar ja, ik heb het ook met mensen die 15 jaar samen zijn, in hun 2e koophuis wonen, 3 kinderen hebben gekregen en dan nog een bruiloft gaan houden compleet met enorme witte jurk en duifjes en koetsjes.

Toch geen bintjes mag ik hopen?

Ik heb het gewoon op een forum gezet, heel makkelijk .
Mijn man vroeg op een ochtend toen we in bed lagen semi-officieel 'wil je met me samenwonen?'. Uiteraard zei ik ja, en een paar weken later besloten we dan ook maar te trouwen. De hele 'wil je met me trouwen-vraag' vonden we onzinnig want de vraag waar het om gaat 'wil je je leven met mij delen' was al gesteld en beantwoord. Ik begrijp de vrouwen mensen die zó in hun hoofd hebben 'hoe het moet' omdat het anders niet goed genoeg zou zijn echt TOTAAL niet.
quote:Donkeyshot schreef op 15 december 2010 @ 11:56:

Ik vind dat er op een trouwboekje een waarschuwingssticker zou moeten staan, net zoals op een pakje sigaretten.

"let op: het huwelijk kan ernstige schade toebrengen aan uw algeheel welbevinden en uw financiële welstand" of zoiets.

Dan kunnen ze achteraf in elk geval niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn
Het zou mij echt helemaal niks uitmaken wanneer, waar, hoe laat, etc. mijn vriend mij ten huwelijk zou vragen. Sowieso maakt het me niet uit of hij me wel of niet zou vragen. Natuurlijk lijkt het me leuk, maar zonder papiertje ben ik ook ontzettend gelukkig met hem Als mijn partner zo 'dwingend' zou zijn, zou ik haast gillend wegrennen. Doe eens relaxt, laat je vriend lekker en laat vooral je leven niet van zo'n aanzoek afhangen. Je kerel houdt evengoed wel van je!
Wat een gezeur...
Even off topic...maar ik krijg altijd jeuk van mannen die een huwelijksaanzoek gaan doen en die dan zo'n verhaal gaan ophangen van: "we kennen elkaar nu zoveel jaar....en we hebben samen al heel veel meegemaakt...het was niet altijd makkelijk...blablabla"...dan denk ik altijd: joh, dat weet zij allemaal toch ook wel, stel die vraag nou maar gewoon! Maar nee, die man moet dan eerst het hele levensverhaal nog even vertellen!

maar eh TO, reken er gewoon niet teveel op, dan komt het vanzelf wel een keer (of niet).
haha ik had me eigenlijk pas rotgeschrokken als mn man me romantisch had gevraagd, we hebben geloof ik ergens in de wandelgangen gezegd oh ja als we dit jaar nog willen trouwen moeten we misschien maar eens kijken welke datum en dat vast gaan leggen voordat het vol zit...

Volgens mij ga je alleen maar teleurgesteld zijn als je je 'eisen/verwachtingen' niet bijsteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven