Wanneer wordt ik wij?

07-04-2020 22:52 125 berichten
Mijn vader heeft sinds vier maanden een nieuwe relatie, de eerste sinds zijn scheiding 20 jaar geleden. Omdat het thuis zo stil was met de lock down en omdat hij niet heel gezond is, is hij ook maar bij haar ingetrokken. Het is dus al maanden Trudie voor en Trudie na. Vandaag had ik een meningsverschil met hem over whatsapp. Geen halszaak maar wel iets waarvan ik vond dat ik er wel iets over wist. Kreeg ik als laatste bericht ‘wij hebben dit zo beslist dus discussie gesloten.’
Wat is dat nou weer voor iets om na vier maanden relatie al met ‘wij’ te gaan schermen? Dat heeft hij met mijn moeder nooit gedaan. Daar nam zij de beslissingen en dat gevoel krijg ik nu ook een beetje.
Logisch wel dat hij eerder naar haar luistert dan naar mij, denk ik, maar ik maak me toch een beetje zorgen.
Wat nu? Loslaten maar en morgen even bellen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2020 00:07
Reden: op verzoek titel aangepast
0.00% gewijzigd
:hihi:
Dadelijk nemen ze ook nog een gezamenlijk e-mailadres: trudher@hotmail.com
blijfgewoonbianca schreef:
08-04-2020 07:49
Ging het over geld ?
Daaar dacht ik ook aan, dat straks de erfenis naar Trudy de vermeende golddigger gaat

Afbeelding
Bulbul schreef:
08-04-2020 07:48
Heel begrijpelijk hoor TO, dat je het moeilijk vindt dat je vader een nieuwe vrouw heeft. Maar je bent volwassen dus ga er volwassen mee om. En inderdaad, tijd om wat interesse te gaan tonen in Trudi, want je vader is blijkbaar helemaal weg van haar!
De beste man is al 20 (!!!) jaar geleden gescheiden.
Oriander schreef:
08-04-2020 08:19
:hihi:
Dadelijk nemen ze ook nog een gezamenlijk e-mailadres: trudher@hotmail.com

Daar zou ik dan als kind wel de strijd met mijn ouder over aangaan. Wat als het uitgaat of de een overlijdt?
Andersom schreef:
08-04-2020 08:26
Daar zou ik dan als kind wel de strijd met mijn ouder over aangaan. Wat als het uitgaat of de een overlijdt?
Want de volgende stap is een gezamenlijke rekening.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
08-04-2020 08:19
Mooi gezegd. Waarom niet gewoon blij voor hem zijn dat hij een wij is.
Prima om een wij te worden, maar dat vind ik geen excuus om het dan ook als dooddoener te gebruiken.

Iemand kan ook gewoon vanuit zichzelf zeggen 'Bedankt voor je input, maar ondertussen heb ik mijn keuze al gemaakt.' Komt heel anders over dan plotseling schakelen van ik naar wij in een conversatie van de ene persoon tot de ander, want dan wordt er ineens een 3e persoon bij betrokken om de deur dicht te gooien.

Zoals Loekie12345 al aangeeft is dat toch nog wel een puntje om even weer irl te bespreken op een gegeven moment. En nu kan dat niet echt, dus ik snap dat de vervelende bijsmaak van die zin blijft hangen en dat het niet heel fijn voelt allemaal.
Oriander schreef:
08-04-2020 08:27
Want de volgende stap is een gezamenlijke rekening.

Dat lijkt me nou nog handig ook. Niet direct alles op één hoop maar een gezamenlijke pot voor gezamenlijke uitgaven is best handig.

Dat ik geen bericht meer naar mijn ene ouder zou kunnen sturen zonder dat de ander (nieuwe partner) mee leest zou ik erger vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend fijn dat je vader een leuke vrouw heeft gevonden en niet meer alleen is.

Niet zo vreemd dat hij dan zaken met haar bespreekt. Dat is toch normaal in een goede relatie.

Jij en je zus zijn zijn kinderen, niet zijn vriendinnen. Natuurlijk kunnen jullie hem adviseren, maar hij is een volwassen man die zijn eigen keuzes kan en mag maken. En dat betekent niet automatisch dat dit ook jouw keuze is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je best onaardig reageert Minke. Je bestempelt de vrouw al als dominant, terwijl je eerder aangaf dat je haar nog niet hebt ontmoet! En dan het toontje waarop je over de situatie spreekt.. Vooroordelen maakt een mens echt lelijk. Geef het een kans met een OPEN instelling. Zou jij het niet echt heel naar vinden als je met zulke vervelende bestempelingen zou worden ontvangen? Je kent haar nog niet. Ik denk ook dat je het echt bij jezelf moet gaan zoeken waarom je dit zo benadert. Want dit ligt echt niet aan je vader en ook niet aan zijn nieuwe liefde. En daarnaast hoe je over je vader praat, vind ik ook niet echt getuigen van hem dit gunnen. Laat hem lekker zijn paasbrood bakken, als hij dat wil. Die man voelt de liefde weer en gaat er gewoon voor. Dat is toch prachtig na 20 jaar alleen te zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
08-04-2020 08:26
De beste man is al 20 (!!!) jaar geleden gescheiden.
Tja, maar het is blijkbaar de eerste keer dat TO met een nieuwe vrouw in zijn leven wordt "geconfronteerd". Mijn reactie zou het ook niet zijn, maar ik kan het nog wel een béétje begrijpen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Ben echt echt benieuwd wat het onderwerp van de discussie nu echt was.
Iemand mag toch op dominante vrouwen vallen? Sommige mannen willen gewoon zo’n vrouw die alles regelt en bepaalt. Ik ken (oudere) stellen waarbij de vrouw de kleding van de man klaar legt en voor man bepaalt hoe groot de taartpunt op een verjaardag mag zijn.

Omgekeerd zie ik bij die generatie ook wel vrouwen die alles op het gebied van financiën etc. uit handen hebben gegeven aan man.

Ik kan me daar zelf niets bij voorstellen, maar het is toch een keuze van die mensen.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
08-04-2020 09:12
Iemand mag toch op dominante vrouwen vallen? Sommige mannen willen gewoon zo’n vrouw die alles regelt en bepaalt. Ik ken (oudere) stellen waarbij de vrouw de kleding van de man klaar legt en voor man bepaalt hoe groot de taartpunt op een verjaardag mag zijn.

Omgekeerd zie ik bij die generatie ook wel vrouwen die alles op het gebied van financiën etc. uit handen hebben gegeven aan man.

Ik kan me daar zelf niets bij voorstellen, maar het is toch een keuze van die mensen.
Ja, maar zij kent die vrouw dus helemaal niet. Dus zeggen dat iemand dominant is, omdat vader 'wij' gebruikt, is nogal kort door de bocht. Een beetje mierenneuken, omdat dat haar goed uitkomt. Bevestigingen zoeken waarom die vrouw dan niet leuk is. En dat komt ergens vandaan. De kunst is om dat te achterhalen voor haarzelf, zodat ze met een andere blik kan gaan kijken in plaats van verwijten dat haar vader ineens paasbrood staat te bakken door haar.
raindance schreef:
08-04-2020 09:16
Ja, maar zij kent die vrouw dus helemaal niet. Dus zeggen dat iemand dominant is, omdat vader 'wij' gebruikt, is nogal kort door de bocht. Een beetje mierenneuken, omdat dat haar goed uitkomt. Bevestigingen zoeken waarom die vrouw dan niet leuk is. En dat komt ergens vandaan. De kunst is om dat te achterhalen voor haarzelf, zodat ze met een andere blik kan gaan kijken in plaats van verwijten dat haar vader ineens paasbrood staat te bakken door haar.

Volgens mij was het vooral ook een verwijzing naar hoe de relatie van vader destijds met haar moeder was geweest.
Heb je het idee dat je vader zichzelf voorbij loopt?
Roseaux schreef:
08-04-2020 08:31
Prima om een wij te worden, maar dat vind ik geen excuus om het dan ook als dooddoener te gebruiken.

Iemand kan ook gewoon vanuit zichzelf zeggen 'Bedankt voor je input, maar ondertussen heb ik mijn keuze al gemaakt.' Komt heel anders over dan plotseling schakelen van ik naar wij in een conversatie van de ene persoon tot de ander, want dan wordt er ineens een 3e persoon bij betrokken om de deur dicht te gooien.

Zoals Loekie12345 al aangeeft is dat toch nog wel een puntje om even weer irl te bespreken op een gegeven moment. En nu kan dat niet echt, dus ik snap dat de vervelende bijsmaak van die zin blijft hangen en dat het niet heel fijn voelt allemaal.
Mijn moeder heeft geen partner maar die gebruikt het altijd in:
'Ik heb het met de buurvrouw besproken, ik vond het heel leuk wat je deed hoor, maar zij vond het echt heel onbeschoft en mijn andere vriendin ook. En we vinden toch dat we dat tegen je moeten zeggen'
Dus dat is 'wij' in een soort overtreffende trap, om duidelijk te maken dat meerdere mensen je afkeuren.
Heel ergerlijk.
Dan is het echter waar. IEDEREEN vind het. Onzekere mensen hebben dat nodig.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-04-2020 22:52
Mijn vader heeft sinds vier maanden een nieuwe relatie, de eerste sinds zijn scheiding 20 jaar geleden. Omdat het thuis zo stil was met de lock down en omdat hij niet heel gezond is, is hij ook maar bij haar ingetrokken. Het is dus al maanden Trudie voor en Trudie na. Vandaag had ik een meningsverschil met hem over whatsapp. Geen halszaak maar wel iets waarvan ik vond dat ik er wel iets over wist. Kreeg ik als laatste bericht ‘wij hebben dit zo beslist dus discussie gesloten.’
Wat is dat nou weer voor iets om na vier maanden relatie al met ‘wij’ te gaan schermen? Dat heeft hij met mijn moeder nooit gedaan. Daar nam zij de beslissingen en dat gevoel krijg ik nu ook een beetje.
Logisch wel dat hij eerder naar haar luistert dan naar mij, denk ik, maar ik maak me toch een beetje zorgen.
Wat nu? Loslaten maar en morgen even bellen?
Volgens mij sta je niet achter de relatie en heb je daardoor irritaties over dit soort dingen.
whitewolves schreef:
08-04-2020 09:27
Heb je het idee dat je vader zichzelf voorbij loopt?
Ik weet het niet. Hij stort zich er vol in, en trekt zich dus weinig aan van wat anderen zeggen. Dat vind ik ook wel een risico, als het mis gaat valt hij in een enorm diep gat. Tot de lock down bracht hij ook nog veel tijd met mijn moeder door. Zij kwam een of twee dagen per week op bezoek en dan konden ze ouderwets tegen elkaar mopperen. Ze gingen/gaan ook altijd gewoon beide mee als we een familieweekend hebben. Nou ja, en nu horen we dus weinig nog van mijn vader. Behalve dan die kwestie waarover dit gaat (iets in de categorie milde medische kwaaltjes) en waarvoor Trudie van alles regelt en doet.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-04-2020 09:28
Mijn moeder heeft geen partner maar die gebruikt het altijd in:
'Ik heb het met de buurvrouw besproken, ik vond het heel leuk wat je deed hoor, maar zij vond het echt heel onbeschoft en mijn andere vriendin ook. En we vinden toch dat we dat tegen je moeten zeggen'
Dus dat is 'wij' in een soort overtreffende trap, om duidelijk te maken dat meerdere mensen je afkeuren.
Heel ergerlijk.
Brr, ja ook zo'n walgelijke manier.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
08-04-2020 10:24
Ik weet het niet. Hij stort zich er vol in, en trekt zich dus weinig aan van wat anderen zeggen. Dat vind ik ook wel een risico, als het mis gaat valt hij in een enorm diep gat. Tot de lock down bracht hij ook nog veel tijd met mijn moeder door. Zij kwam een of twee dagen per week op bezoek en dan konden ze ouderwets tegen elkaar mopperen. Ze gingen/gaan ook altijd gewoon beide mee als we een familieweekend hebben. Nou ja, en nu horen we dus weinig nog van mijn vader. Behalve dan die kwestie waarover dit gaat (iets in de categorie milde medische kwaaltjes) en waarvoor Trudie van alles regelt en doet.
Vind je misschien dat zijn loyaliteit nu bij de verkeerde ligt?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Heb je de scheiding van je ouders wel verwerkt?
MinkeDeWit schreef:
08-04-2020 10:24
Ik weet het niet. Hij stort zich er vol in, en trekt zich dus weinig aan van wat anderen zeggen. Dat vind ik ook wel een risico, als het mis gaat valt hij in een enorm diep gat. Tot de lock down bracht hij ook nog veel tijd met mijn moeder door. Zij kwam een of twee dagen per week op bezoek en dan konden ze ouderwets tegen elkaar mopperen. Ze gingen/gaan ook altijd gewoon beide mee als we een familieweekend hebben. Nou ja, en nu horen we dus weinig nog van mijn vader. Behalve dan die kwestie waarover dit gaat (iets in de categorie milde medische kwaaltjes) en waarvoor Trudie van alles regelt en doet.
Ah, Trudie heeft er dus wel degelijk iets mee te maken, aangezien ze veel voor hem regelt en doet. Dan moet hij dat toch fijn samen met haar uitzoeken?

Maak nu eerst maar eens kennis met Trudie, voordat je van alles vindt en vooral van alles kapot maakt.
Dymphnatam schreef:
08-04-2020 13:39
Heb je de scheiding van je ouders wel verwerkt?
Ja hoor. Die kwam minstens 15 jaar te laat dus dat begrijp ik helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Maar je vindt het wel vervelend dat je ouders nu geen dingen meer samen doen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven