Wanneer wordt ik wij?

07-04-2020 22:52 125 berichten
Mijn vader heeft sinds vier maanden een nieuwe relatie, de eerste sinds zijn scheiding 20 jaar geleden. Omdat het thuis zo stil was met de lock down en omdat hij niet heel gezond is, is hij ook maar bij haar ingetrokken. Het is dus al maanden Trudie voor en Trudie na. Vandaag had ik een meningsverschil met hem over whatsapp. Geen halszaak maar wel iets waarvan ik vond dat ik er wel iets over wist. Kreeg ik als laatste bericht ‘wij hebben dit zo beslist dus discussie gesloten.’
Wat is dat nou weer voor iets om na vier maanden relatie al met ‘wij’ te gaan schermen? Dat heeft hij met mijn moeder nooit gedaan. Daar nam zij de beslissingen en dat gevoel krijg ik nu ook een beetje.
Logisch wel dat hij eerder naar haar luistert dan naar mij, denk ik, maar ik maak me toch een beetje zorgen.
Wat nu? Loslaten maar en morgen even bellen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2020 00:07
Reden: op verzoek titel aangepast
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De titel laten aanpassen naar: Wordt ik? :proud:
En als je vader in een gat valt, komt hij daar heus wel weer uit. De man is al lang en breed volwassen hè.
Zalmsnipper schreef:
08-04-2020 14:10
De titel laten aanpassen naar: Wordt ik? :proud:
Ik wil geen topic met een taalfout in de titel, ook al zien veel mensen hem niet.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
08-04-2020 14:31
Ik wil geen topic met een taalfout in de titel, ook al zien veel mensen hem niet.
Ik zie inderdaad niet hoe 'wordt' met dt is, als ik het onderwerp is?

Als er had gestaan wanneer wordt ik kaal is het ook fout? Wat mis ik?
Zalmsnipper schreef:
08-04-2020 20:05
Ik zie inderdaad niet hoe 'wordt' met dt is, als ik het onderwerp is?

Als er had gestaan wanneer wordt ik kaal is het ook fout? Wat mis ik?
Probeer deze eens: 'wanneer wordt jullie ons'. Dan is het ook niet 'wanneer worden jullie ons' toch?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
08-04-2020 20:11
Probeer deze eens: 'wanneer wordt jullie ons'. Dan is het ook niet 'wanneer worden jullie ons' toch?
Ik ga wel voor wanneer worden jullie ons.

Wie wordt ons? Jullie = het onderwerp, worden is de persoonsvorm die er bij past.

Wie wordt wij? Ik. Dus het onderwerp is ik, de persoonsvorm is word.

Sorry TO
Ab_Normaal schreef:
08-04-2020 07:05
Het is a maanden Trudie voor en Trudie na.

Waar is dan ergens gedurende die periode:
Oh wat leuk voor je pa! Kom een keer langs met Trudie
Of
Zal ik zaterdag even een bakkie komen doen als Trudie er is?
Ik ben hier nog wel benieuwd naar
Word(t) er nu nog over de titel gezeken?
Zalmsnipper schreef:
08-04-2020 20:05
Ik zie inderdaad niet hoe 'wordt' met dt is, als ik het onderwerp is?

Als er had gestaan wanneer wordt ik kaal is het ook fout? Wat mis ik?
Je moet het lezen als: wanneer wordt “ik” “wij”? Zoals: wanneer wordt goed slecht?

De “ik” is niet het onderwerp van de zin, want het gaat om een “ik” als principe: Wanneer wordt een ik opeens een wij? Wanneer wordt ik (in een zin) wij (in een zin)?
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
08-04-2020 07:05
Het is a maanden Trudie voor en Trudie na.

Waar is dan ergens gedurende die periode:
Oh wat leuk voor je pa! Kom een keer langs met Trudie
Of
Zal ik zaterdag even een bakkie komen doen als Trudie er is?
he-le-maal dit. je hebt haar nog niet eens ontmoet!

Dit zegt allemaal zoveel meer over jou dan over de Trud.
Echt
Ik snap je wel Minke.

En of je gevoelens nou terecht en volwassen zijn of niet, dat is nou juist in dit soort situaties zo lastig.

En of je nou 10, 20, 30 of 40 bent, het is jouw vader waar ineens een andere vrouw bij is.

En ja, je gunt hem alle geluk en hoopt dat hij het fijn heeft met haar, maar toch is het even slikken als dat moment daar dan eenmaal is.

En tuurlijk is het leuk dat hij ineens paasbrood staat te bakken maar omdat hij dat nu doet met een andere vrouw, is het toch ergens stom.

Juist dit soort dingen kunnen kinderachtige gevoelens opwekken. Ook niet raar want jij bent in deze het kind. Het is jouw vader en zijn aandacht is nu ineens volledig naar een wildvreemde vrouw.

Geen idee of dit herkenbaar is voor je maar mocht dat zo zijn, zou je hem dat dan durven zeggen?
Billy_Mean schreef:
09-04-2020 08:40
Ik snap je wel Minke.

En of je gevoelens nou terecht en volwassen zijn of niet, dat is nou juist in dit soort situaties zo lastig.

En of je nou 10, 20, 30 of 40 bent, het is jouw vader waar ineens een andere vrouw bij is.

En ja, je gunt hem alle geluk en hoopt dat hij het fijn heeft met haar, maar toch is het even slikken als dat moment daar dan eenmaal is.

En tuurlijk is het leuk dat hij ineens paasbrood staat te bakken maar omdat hij dat nu doet met een andere vrouw, is het toch ergens stom.

Juist dit soort dingen kunnen kinderachtige gevoelens opwekken. Ook niet raar want jij bent in deze het kind. Het is jouw vader en zijn aandacht is nu ineens volledig naar een wildvreemde vrouw.

Geen idee of dit herkenbaar is voor je maar mocht dat zo zijn, zou je hem dat dan durven zeggen?
Nou ik geloof ook niet dat dat het helemaal is, of op een andere manier. Mijn vader is er nooit echt voor mij geweest. Het is een Moeilijke Man, weinig betrokken en niet geïnteresseerd in anderen, een wederkerig gesprek over iets anders dan hem en zijn bezigheden is niet mogelijk (niet bijna niet, maar gewoon niet). Ik weet dus niet hoe dat nu tussen hen zit, Trudie en hij, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat een vrouw daar genoegen mee neemt. Aan de andere kant ben ik er bang voor dat zij mij afstandelijk en kil vindt, wat niet zo is maar dat is zo gegroeid tussen mijn vader en mij. Voor praktische zaken kan hij me altijd bellen, maar een hele klaagzang hoef ik niet. Zij kent dat waarschijnlijk anders omdat haar kind nog thuis woont op zijn 34e (dus die zal het wel fijn vinden bij moeders). Ik ben soort van het huis uit gevlucht op mijn 19e.
Alle reacties Link kopieren
Okee, dus je hebt helemaal geen goede relatie met je vader en dit is een nieuw ergernisje bovenop alle wrok die er nog zit. Wat jammer voor Trudie dat zij nu de boeman is.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Nou, als dat allemaal speelt, laat hem dan lekker zijn gang aan en bemoei je er niet mee.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-04-2020 14:45
Nou ik geloof ook niet dat dat het helemaal is, of op een andere manier. Mijn vader is er nooit echt voor mij geweest. Het is een Moeilijke Man, weinig betrokken en niet geïnteresseerd in anderen, een wederkerig gesprek over iets anders dan hem en zijn bezigheden is niet mogelijk (niet bijna niet, maar gewoon niet). Ik weet dus niet hoe dat nu tussen hen zit, Trudie en hij, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat een vrouw daar genoegen mee neemt. Aan de andere kant ben ik er bang voor dat zij mij afstandelijk en kil vindt, wat niet zo is maar dat is zo gegroeid tussen mijn vader en mij. Voor praktische zaken kan hij me altijd bellen, maar een hele klaagzang hoef ik niet. Zij kent dat waarschijnlijk anders omdat haar kind nog thuis woont op zijn 34e (dus die zal het wel fijn vinden bij moeders). Ik ben soort van het huis uit gevlucht op mijn 19e.
je hebt echt een heel groot oordeel over haar en over haar zoon... Vind je dat eerlijk?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Waar zit nou echt je frustratie? Ben je bang dat alle liefde en aandacht die je van je vader zou willen, hij wel aan Trudie geeft? Dat je het kleine beetje wat je vader nog aan jou bond, nu ook naar haar gaat?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Bulbul schreef:
09-04-2020 15:03
Okee, dus je hebt helemaal geen goede relatie met je vader en dit is een nieuw ergernisje bovenop alle wrok die er nog zit. Wat jammer voor Trudie dat zij nu de boeman is.
Trudie is toch niet de boeman? Ze stoort zich aan de reactie van haar vader en het feit dat hij zich achter Trudie verschuilt. Of lijkt te verschuillen.
Ik denk dat Trudie allesbehalve het probleem is
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-04-2020 14:45
Nou ik geloof ook niet dat dat het helemaal is, of op een andere manier. Mijn vader is er nooit echt voor mij geweest. Het is een Moeilijke Man, weinig betrokken en niet geïnteresseerd in anderen, een wederkerig gesprek over iets anders dan hem en zijn bezigheden is niet mogelijk (niet bijna niet, maar gewoon niet). Ik weet dus niet hoe dat nu tussen hen zit, Trudie en hij, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat een vrouw daar genoegen mee neemt. Aan de andere kant ben ik er bang voor dat zij mij afstandelijk en kil vindt, wat niet zo is maar dat is zo gegroeid tussen mijn vader en mij. Voor praktische zaken kan hij me altijd bellen, maar een hele klaagzang hoef ik niet. Zij kent dat waarschijnlijk anders omdat haar kind nog thuis woont op zijn 34e (dus die zal het wel fijn vinden bij moeders). Ik ben soort van het huis uit gevlucht op mijn 19e.
Dus eigenlijk komt het jou wel uit dat er nu een Trudie is?
Maar in jouw verhaal lees ik ook wel een soort verzet, vooral doordat je jezelf vergelijkt met ‘ haar kind van 34, die nog thuis woont’.
Je hebt er kennelijk moeite mee om mensen in hun waarde te laten.
Heb ik ergens iets onaardigs over Trudie gezegd? Dat was niet mijn bedoeling, ik ken haar niet eens en ik zie haar ook niet als probleem. Ik vond het alleen niet leuk dat mijn goede advies werd afgeserveerd met de wij-uitspraak. Misschien is dat hoe het voortaan gaat, dat zou niet onlogisch zijn. Maar ik vind wel dat ze hard gaan in het creëren van wij.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom heb je daar überhaupt een mening over?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
MinkeDeWit schreef:
09-04-2020 19:44
Heb ik ergens iets onaardigs over Trudie gezegd? Dat was niet mijn bedoeling, ik ken haar niet eens en ik zie haar ook niet als probleem. Ik vond het alleen niet leuk dat mijn goede advies werd afgeserveerd met de wij-uitspraak. Misschien is dat hoe het voortaan gaat, dat zou niet onlogisch zijn. Maar ik vind wel dat ze hard gaan in het creëren van wij.
Ik heb je in al je topics ook nog nooit iets aardig over je vader zien typen.
MinkeDeWit schreef:
09-04-2020 19:44
Heb ik ergens iets onaardigs over Trudie gezegd? Dat was niet mijn bedoeling, ik ken haar niet eens en ik zie haar ook niet als probleem. Ik vond het alleen niet leuk dat mijn goede advies werd afgeserveerd met de wij-uitspraak. Misschien is dat hoe het voortaan gaat, dat zou niet onlogisch zijn. Maar ik vind wel dat ze hard gaan in het creëren van wij.
Nogmaals, waarom ben je nog nooit langs gegaan of heb je ze uitgenodigd?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-04-2020 14:45
Nou ik geloof ook niet dat dat het helemaal is, of op een andere manier. Mijn vader is er nooit echt voor mij geweest. Het is een Moeilijke Man, weinig betrokken en niet geïnteresseerd in anderen, een wederkerig gesprek over iets anders dan hem en zijn bezigheden is niet mogelijk (niet bijna niet, maar gewoon niet). Ik weet dus niet hoe dat nu tussen hen zit, Trudie en hij, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat een vrouw daar genoegen mee neemt. Aan de andere kant ben ik er bang voor dat zij mij afstandelijk en kil vindt, wat niet zo is maar dat is zo gegroeid tussen mijn vader en mij. Voor praktische zaken kan hij me altijd bellen, maar een hele klaagzang hoef ik niet. Zij kent dat waarschijnlijk anders omdat haar kind nog thuis woont op zijn 34e (dus die zal het wel fijn vinden bij moeders). Ik ben soort van het huis uit gevlucht op mijn 19e.
Een ouder die er niet voor je is geweest daar hou je je hele leven last van.
Ik heb zo'n moeder gehad.
Het enige wat je kan doen is afstand proberen te nemen en laat hem zijn leven leiden en idd laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees van jou uit nou niet bepaald interesse naar je vader toe (wat ik niet vreemd vind gezien hoe jij hem ervaart), dus wat is dan precies het pijnpunt? Is het dat het enige waarin je nog iets van erkenning voelde (hij had je soms 'nodig' voor praktische dingen) nu weg lijkt te vallen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven