Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

maandag 15 maart 2021 om 16:18
Dwaler schreef: ↑15-03-2021 16:10Ik word wel verdrietig, als ik lees (en dat heb ik regelmatig hier op het vivaforum) hoe onzeker veel vrouwen zijn. Weinig eigenwaarde en veel teveel gericht op "als hij me maar leuk vindt" als validatie. Alle feminisme en emancipatie ten spijt zijn dat nog veel teveel vrouwen.
Eens. En vrouwen doen het onderling ook bij elkaar; het bagatelliseren van het gedrag van de man. Zelfs hier op het forum lees je vaak dat een vrouw een bepaalde grens heeft en toch roepen er een paar dat ze zich niet moet aanstellen. Maakt niet uit waar de grens over gaat.
Een grens herkennen kunnen beide seksen nog veel van leren.
anoniem_6508290274dd1 wijzigde dit bericht op 15-03-2021 16:19
0.29% gewijzigd

maandag 15 maart 2021 om 16:19
Goed. Dat betekent dat je ze echt hoort. En ze meeneemt in de opvoeding van de mannen die jouw zonen ooit worden.

maandag 15 maart 2021 om 16:21
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Maar voor vrouwen ook het lef hebben om die grens te bewaken.Kroonprinses schreef: ↑15-03-2021 16:18Eens. En vrouwen doen het onderling ook bij elkaar; het bagatelliseren van het gedrag van de man. Zelfs hier op het forum lees je vaak dat een vrouw een bepaalde grens heeft en toch roepen er een paar dat ze zich niet moet aanstellen. Maakt niet uit waar de grens over gaat.
Een grens herkennen kunnen beide seksen nog veel van leren.

maandag 15 maart 2021 om 16:25
Het is ook verdrietig. Als vrouw ben ik een soort van murw gebeukt door hoe het er aan toe gaat, maar ik realiseer me ook dat mannen net zo goed door vrouwen belaagd worden. Spreek meer mannen die vertelden dat vrouwen in hun billen knijpen in de kroeg. Moet kunnen volgens die vrouwen en ze komen er mee weg ook. Een enkele man pikt het niet en terecht. Je hoort van elkaar af te blijven hoe grappig of speels je ook denkt te zijn.
Bewustzijn is de eerste stap. Ik heb agressie meegemaakt en ben voor van alles uitgemaakt omdat ik van me afbeet, maar leuk is anders.
maandag 15 maart 2021 om 16:28
Tja het is mij vreemd. In welke buurt dan ook of welk tijdstip dan ook niemand zoekt problemen met mij of raakt me aan. iedereen blijft supernetjes en aardig.Kroonprinses schreef: ↑15-03-2021 16:25Het is ook verdrietig. Als vrouw ben ik een soort van murw gebeukt door hoe het er aan toe gaat, maar ik realiseer me ook dat mannen net zo goed door vrouwen belaagd worden. Spreek meer mannen die vertelden dat vrouwen in hun billen knijpen in de kroeg. Moet kunnen volgens die vrouwen en ze komen er mee weg ook. Een enkele man pikt het niet en terecht. Je hoort van elkaar af te blijven hoe grappig of speels je ook denkt te zijn.
Bewustzijn is de eerste stap. Ik heb agressie meegemaakt en ben voor van alles uitgemaakt omdat ik van me afbeet, maar leuk is anders.

maandag 15 maart 2021 om 16:33
ik was al een tijd niet verdrietig meer, murw
tot mijn dochters tegen hetzelfde gedonder aanliepen
Toen werd ik weer boos

maandag 15 maart 2021 om 16:39
Ik denk omdat ze of geen partner hebben of hun partner weet niet dat ze buiten de deur engnekken zijn. Of ze zijn thuis net zo erg en dan noem je het huiselijk geweld.Westerpaviljoen schreef: ↑15-03-2021 15:50Hoe kan het dan dat al dat soort mannen nog aan de vrouw komen?
maandag 15 maart 2021 om 16:39
NEE!!!!!
whaaaaaaaaaaaa
we kunnen beter de mannen leren, dat ze zich moeten gedragen, dan de vrouwen beter gaan 'bewapenen'.
(maar ik snap je wel hoor)

maandag 15 maart 2021 om 16:40
Ik heb een aantal jaren jiu jitsu gedaan. Ben daar toen mee begonnen om mezelf te kunnen verdedigen nadat ik een paar keer lastig was gevallen op straat.
Maar dat is natuurlijk niet het probleem bij de wortel aanpakken.
maandag 15 maart 2021 om 16:41
Nee maar tot het zover is is het wel fijn om het te kunnen.

Ik verwijt je helemaal niets.DS1971 schreef: ↑15-03-2021 15:57Helaas moest ik dat wel, aangezien ik zelf slachtoffer ben geweest.
Vrouwen zijn vaker slachtoffer, maar mannen niet onschendbaar.
Ik heb overigens expliciet aangegeven dat het probleem groot is, dus ik vind het onterecht dat je mij nu verwijt het probleem te ontkennen.
Je reactie nu is echter veelzeggend en precies wat ik bedoel.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 15-03-2021 16:45
7.88% gewijzigd

maandag 15 maart 2021 om 16:43

Nou, ze hebben wel iets gemeen: ze zijn apathisch voor de beleving en gevoelens van de ander.Dwaler schreef: ↑15-03-2021 15:59Omdat dat doodnormale mannen zijn. Dat is nou net het probleem. Die vent in de kroeg die een vrouw aan haar borsten zit vindt zichzelf echt geen verkeerde man. En zijn maat die naast hem zit ook niet. Dat is nou net het probleem.
Mannen moeten misschien eens gaan inzien dat mannen die grensoverschrijdend gedrag vertonen niet een heel ander "soort" man is. Het is je buurman. Het is je vriend van de voetbalclub. Het is de neef met wie je de dartcompetitie speelt. Allemaal normale, voor jou misschien toffe mannen.
maar dan voorkom je hooguit, dat zij slachtoffer wordt. Maar zo'n vent grijpt gewoon een volgendeWesterpaviljoen schreef: ↑15-03-2021 16:41Oh ik zou mijn dochter wel op krav maga doen hoor
En het kruis is altijd een ideaal doelwit.
OF, hij en zijn vrienden vinden het wel lollig en grijpen samen het karatemeisje

maandag 15 maart 2021 om 16:44
Er zit wel een glijdende schaal in wat mij betreft. Als je in een volle kroeg, of op de werkvloer (godbetert...) in je kruis gegrepen wordt, dan vind ik het inderdaad ook niet redelijk om bij een vrouw van 'eigen aandeel' te spreken. In het geval van TO echter, waarbij ze al dondersgoed weet dat die man foute boel is en dan nog teruggaan, vind ik dat ze verstandiger had kunnen handelen.lilalinda schreef: ↑15-03-2021 15:27en toch beknotten we wel de vrouwen
en vrouwen die iets overkomt, Krijgen altijd (echt altijd) toch ook naar hun hoofd, wat hun eigen aandeel was
terwijl vrouwen al heel goed uitkijken en vanaf jonge leeftijd al erg goed weten, dat ze uit moeten kijken.
En dan gebeurt je iets... en da nog krijg je de vraag waarom je überhaupt op die plek was.
De wereld is geen veilige plek voor vrouwen. Maar toch mogen we mannen niet beknotten. Raar hoor
Ik denk dat het twee losse discussies zijn. De ene over hoe fout mannen kunnen zijn (wat naar mijn mening niet eens een discussie is, maar meer een constatering) en de andere over hoe dom het is om jezelf in een situatie te plaatsen waarvan je weet dat die niet veilig is (en of die gevaarlijke situatie nou komt door bijv. de natuur, of doordat iemand zijn fikken niet thuis kan houden, vind ik voor de tweede discussie wat minder relevant). Van mensen die in de Beekse Bergen compleet onnodig uit de auto stappen zeggen we ook dat het dombo's zijn. We zijn het er allemaal over eens dat mannen zich naar vrouwen toe horen te gedragen en we zijn het er ook allemaal over eens dat er nog heel wat moet gebeuren voordat we ook daadwerkelijk op dat punt zijn. Maar tot die tijd: gevaar = gevaar. En het is dom om gevaar op te zoeken.

maandag 15 maart 2021 om 16:45
Zeker. Ik vind het ook echt geen slecht idee om meiden te leren fysiek weerbaarder te zijn.Westerpaviljoen schreef: ↑15-03-2021 16:41Nee maar tot het zover is is het wel fijn om het te kunnen.
Het alternatief is angstiger zijn of voor sommige vrouwen thuisblijven.

maandag 15 maart 2021 om 16:48
Ach zo. Mannen misdragen zich alleen bij een vrouw die het niet waard is om zich voor te gedragen.PiperAlpha87 schreef: ↑15-03-2021 16:43Voor een vrouw die het waard is kunnen zulke mannen zich gewoon normaal gedragen hoor.
En zie hier de mentaliteit die dit soort problemen veroorzaakt.
anoniem_401292 wijzigde dit bericht op 15-03-2021 16:51
0.45% gewijzigd

maandag 15 maart 2021 om 16:48
Tja, wat is normaal? Ik vind het niet normaal dat iemand egoïstisch is en alleen maar geïnteresseerd is in wat hij zelf wil en voelt. Toch zijn er genoeg mensen (vrouwen) die daar niet op afknappen.PiperAlpha87 schreef: ↑15-03-2021 16:43Voor een vrouw die het waard is kunnen zulke mannen zich gewoon normaal gedragen hoor.
Zie voorbeeld in de OP.