Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

15-03-2021 06:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:11
99.69% gewijzigd
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
makreel schreef:
15-03-2021 18:22
Maar hij heeft het toch zonder condoom gedaan, terwijl hij wist dat zij dat niet wilde?
En hij was toch zo hardhandig dat ze blauwe plekken heeft?
Dus: deze man is een eikel.
Ik vind die blauwe plekken en dat condoom niet hetzelfde hoor.
Een hufter gaat nooit haar grenzen bewaken. Niet op de 1e date en ook niet op de 3de date. To is de regisseur van haar veiligheid en grenzen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
15-03-2021 18:28
Een hufter gaat nooit haar grenzen bewaken. Niet op de 1e date en ook niet op de 3de date. To is de regisseur van haar veiligheid en grenzen.
Die kan op een tegel
De vraag is, wie zit hier fout? Nou, de man zit fout om ondanks het oplopen van een SOA weer net zo lang te proberen totdat hij zonder condoom seks kan hebben.
Natuurlijk is het goed om te kijken naar je eigen aandeel, maar zijn gedrag klopt gewoon voor geen meter.
Het is gevaarlijk om het te gooien op rancune, want dan komen mannen weg met zulk gedrag. Feit is dat ze vaak heel goed aanvoelen als een vrouw onzeker is en dan bewust over grenzen heengaan. Door daar niets over te zeggen, omdat je de 'schuld' bij jezelf zoekt houdt dit in stand.

Voorbeeldje: ik was een jonge meid en ontmoette een jongen die allerlei zielenroerselen met me deelde, hij had het zo moeilijk, familie, verleden bladiebla, hij had een relatie, maar die was al zolang slecht, praktisch voorbij... we kennen zo'n vent allemaal wel. Doelbewust bezig om een naïef meisje in bed te krijgen. Er was idd heel wat mis in zijn verleden, maar dan vooral omdat hij een LUL geworden was zonder respect voor vrouwen. Die vrouwen onderverdeelde in of een maagd, of een slet.
Ik schaamde met voor mijn ervaring met hem, want was erin getrapt. Had hier absoluut een aandeel in, maar het gevolg van die schaamde is dat deze eikels er gewoon mee door kunnen gaan. Dat is een tragiek van deze samenleving. Inmiddels week ik dat hij een vader is en ik vraag me oprecht af wat hij zijn kinderen meegeeft :-(

Laten we dus asjeblieft lik op stuk geven bij ongewenst gedrag, LOS van wat we zelf kunnen leren over zo'n ervaring.
calvijn1 schreef:
15-03-2021 18:18
Ik blijf dit een vreemd zinnetje vinden

Dit lijkt erop dat ze het op het moment juist wel fijn vond omdat ze van ruige seks houdt maar alleen in een relatie eigenlijk, Iemand die van haar houdt mag haar zo gebruiken en anders niet omdat je dat niet doet met vreemden.
Marelyse schreef:
15-03-2021 11:21
Dat hij achteraf niks wil is ook niet de reden dat hij fout is. Dat hij het gewoon doet zonder condoom, terwijl hij wist dat ze dat niet wil, ook al zei ze op dat moment niet duidelijk nee, dat maakt 'm wel fout. Zwijgen is iets anders dan ja.

Dat to haar motieven om te zwijgen niet helemaal zuiver waren staat daar los van. Ik begrijp trouwens echt niet wat er aantrekkelijk is aan een man die het zonder condoom met iedereen doet.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-03-2021 20:00
Reden: Misogynie
11.09% gewijzigd
PiperAlpha87 schreef:
15-03-2021 18:50
[...]
Wat doe jij dan hier op dit vrouwenforum.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-03-2021 20:00
Reden: quote verwijderd
34.22% gewijzigd
PiperAlpha87 schreef:
15-03-2021 18:50
[...]
Niet om lullig te doen maar dit kun je misschien beter in je eigen topic zetten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-03-2021 20:01
Reden: quote verwijderd
28.32% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
15-03-2021 16:41
Oh ik zou mijn dochter wel op krav maga doen hoor

En het kruis is altijd een ideaal doelwit.
En dan doet hij ook vechtsport of je trapt verkeerd of je bent niet sterk genoeg en de boel escaleert? Daarom lachen de meeste vrouwen mee of verzinnen een smoes waarbij het ego van de man niet wordt gekrenkt om de boel te deëscaleren. Dan kun je als je het verhaal hoort zeggen van had hem een klap voor z'n muil gegeven en dan krijg jij een hoek van een man 2x zo groot en zo breed.
zimi schreef:
15-03-2021 19:03
En dan doet hij ook vechtsport of je trapt verkeerd of je bent niet sterk genoeg en de boel escaleert? Daarom lachen de meeste vrouwen mee of verzinnen een smoes waarbij het ego van de man niet wordt gekrenkt om de boel te deëscaleren. Dan kun je als je het verhaal hoort zeggen van had hem een klap voor z'n muil gegeven en dan krijg jij een hoek van een man 2x zo groot en zo breed.
Ook vrouwen niet onderschatten he?

Als jij een beetje weet hoe je moet slaan of zelf verdedigen dan kan je een gemiddelde man echt wel aan in mijn optiek.

Nee dit is geen blaming in the victim
Westerpaviljoen schreef:
15-03-2021 19:10
Ook vrouwen niet onderschatten he?

Als jij een beetje weet hoe je moet slaan of zelf verdedigen dan kan je een gemiddelde man echt wel aan in mijn optiek.

Nee dit is geen blaming in the victim
En daar moet je dan als vrouw op gokken? Dat je dat wel kan? Ik ben zelf nog geen 1,60.
To, is geen naief meisje. Ze is doorgewinterde vrouw van dik in de 40 met veel ervaring. Niet alle vrouwen zijn onbekwaam en ontoerekeningvatbaar zodra er iemand ze een worst voor houdt. En ze valt op hufters. Bij elke foute man, pas een foute vrouw.

Ze zou ook wel het gesprek met die man kunnen aangaan. Eerlijk vertellen dat e.a. niet goed voelt en ook eens naar zijn visie op het geheel vragen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zimi schreef:
15-03-2021 19:12
En daar moet je dan als vrouw op gokken? Dat je dat wel kan? Ik ben zelf nog geen 1,60.
Nee niet gokken

Ook een vrouw van 160 kan uithalen met haar vuist en als je weet hoe dat moet heeft de ander echt wel pijn hoor.
Westerpaviljoen schreef:
15-03-2021 19:25
Nee niet gokken

Ook een vrouw van 160 kan uithalen met haar vuist en als je weet hoe dat moet heeft de ander echt wel pijn hoor.
Sowieso willen weinig mensen echt vechten, sommigen willen alleen domineren. Als dat teveel moeite kost kijken ze verder.
Het motief van TO ten aanzien van wat er op seksueel gebied is gebeurd, klopte niet, misschien ook dat dat verklaart dat je zelf dit topic met een vraag begon, TO?

Zit er iets meedogenloos' in jezelf naar jezelf als je bereid bent die prijs te betalen voor het 'hebben' van een relatie?

De prijs van meermaals niet gehoord, gezien, geloofd, gerespecteerd te worden tav condoom gebruik?

Blootgesteld worden aan SOA's en 'dit ruige mag hij alleen met mij doen als we wat hebben met elkaar'?

Hoezeer is dan seks iets wat je dan zelf inzet, hoezeer maak je jezelf dan tot object? Hoe verdrietig is dat? Gaat het dan niet veel meer over de relatie die je met jezelf hebt?

Waarbij ik zeker blijf vermelden dat de seks partner van TO een foute gast was wiens gedrag laakbaar is.

Los van TO, de discussie tav seksueel hufterig gedrag en de positie en beweegruimte o_o van de vrouw in de samenleving, de communicatie daarover én het gebrek aan een breedgedragen maatschappelijk statement dat seksueel grensoverschrijdend gedrag dadergedrag is en veroordeeld dient te worden, vind ik een interessante.

Vandaag een webinar gevolgd over seksueel misbruik, en één van de onderzoekers naar seksueel geweld Iva Bicanic, had vorig jaar bij symposia schriftelijk gevraagd naar reakties na het vertellen/delen van die ervaring(en). Haar 'oogst': een ellenlange lijst met victimblaming opmerkingen. Vele ervan heb ik zelf gehoord en vele ervan lees ik op dit forum.
hanke321 wijzigde dit bericht op 15-03-2021 19:50
7.37% gewijzigd
Ik denk dat het probleem vooral is dat hij het nu laat afweten. Er was wel wilde sex, maar ik denk dat dat wel okay was geweest als het niet zo hardhandig was geweest.
Je vraagt je af hoe het kan dat hij eerst die moeite heeft gedaan met die lange wandeling, samen eten, goede gesprekken en een passievol afscheid, en dan niks meer van zich laat horen.
Ik vraag het me ook af, ik kan je alleen vertellen dat mannen (niet alle mannen natuurlijk) zo zijn. Vraag me niet waarom, of moet ik zeggen, 'ze hebben er veel voor om alleen te kunnen neuken' (sorry voor mijn taalgebruik)
Leer rode vlaggen kennen, het feit dat hij het toen in 2019 af liet weten, is er één, maar ja, hij kon je natuurlijk terug paaien, al helemaal als je verliefd op hem bent.
Ik denk dat ik hem verrot zou schelden
Maduixa schreef:
15-03-2021 18:09
Dit vind ik eigenlijk het meest trieste van het verhaal en tevens de kern van dit topic, voor TO dan. Het doet er niet zo veel toe of hij nou 'fout' is of niet, of zij 'rancuneus' is of niet. Ik vind het oprecht heel erg verdrietig voor TO dat ze iemand zo over haar grenzen laat gaan omdat hij dan misschien wel meer wil. Wat voor een relatie was dat ooit geworden? Een waarbij ej keer op keer over je grenzen laat gaan, om iemand maar bij je vast te houden?

Echt, ik hoop dat je ogen geopend worden door dit topic en dat je bij jezelf nagaat hoe je je grenzen beter kunt bewaken in de toekomst.
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:29
20.70% gewijzigd
Surebaby schreef:
15-03-2021 19:41
Sowieso willen weinig mensen echt vechten, sommigen willen alleen domineren. Als dat teveel moeite kost kijken ze verder.
Wat. Wil.je vechten?
mrs.mia.wallace schreef:
15-03-2021 19:51
Dank je! Ik vind het heftig wat ik allemaal lees. Ik weet van mijn lage zelfbeeld. Heb daar ook therapie voor gehad. Helaas is het hardnekkig.

Ik ben echt heel erg aan het nagaan waarom ik niet direct (erg) boos wordt van zo’n condoom verhaal. Zoals ik al eerder schreef is hij niet de enige man die dit kunstje heeft geflikt. Toen werd ik ook niet boos.
Wat voelde je wel? Voelde je überhaupt iets?

Kan het een trauma reactie zijn?
TO, je noemt het een kunstje flikken. Uiteindelijk gaat het om jouw gezondheid die voor de ander niets waard is. En met iemand die jouw gezondheid 0,0 waard vindt, heb je vrijwilliger seks en niet 1x maar meerdere keren. Dan ga mooi weer spelen op een date, maar hij is zogenaamd degene die het uit zit. Jij speelt toch ook toneel, door aardig te doen tegen iemand voor wie jij niets bent?
viva-amber schreef:
15-03-2021 19:16
To, is geen naief meisje. Ze is doorgewinterde vrouw van dik in de 40 met veel ervaring. Niet alle vrouwen zijn onbekwaam en ontoerekeningvatbaar zodra er iemand ze een worst voor houdt. En ze valt op hufters. Bij elke foute man, pas een foute vrouw.

Ze zou ook wel het gesprek met die man kunnen aangaan. Eerlijk vertellen dat e.a. niet goed voelt en ook eens naar zijn visie op het geheel vragen.
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:30
23.71% gewijzigd
mrs.mia.wallace schreef:
15-03-2021 19:51
Dank je! Ik vind het heftig wat ik allemaal lees. Ik weet van mijn lage zelfbeeld. Heb daar ook therapie voor gehad. Helaas is het hardnekkig.

Ik ben echt heel erg aan het nagaan waarom ik niet direct (erg) boos wordt van zo’n condoom verhaal. Zoals ik al eerder schreef is hij niet de enige man die dit kunstje heeft geflikt. Toen werd ik ook niet boos.
Wat denk je op dat moment? Schrik om het te verpesten, het niet erg vinden op dat moment, niet boos durven worden,...?
Life is short. Eat dessert first.
Daarom is het belangrijk om dingen bespreekbaar te maken (ik ben er zelf ook slecht in).
- bespreek jullie verwachting/jouw gevoelens
- ik had het ook wel netjes gevonden als hij bij jou gecheckt had of je het oke vond hoe die met je om ging. En of jij er ook oke mee was zonder condoom. Dat heeft ie niet gedaan?
Soms gebeurd alles zo abrupt en ben je overdonderd in de situatie en kan je bevriezen.
Ik zou er zelf voor kiezen ver van deze man vandaan te blijven. Vooral omdat je al “bekend bent” met over je grenzen laten gaan/weinig eigenwaarde hebben.
Sterkte TS, rotsituatie :there: :redrose: . Wees maar lief voor jezelf!
mrs.mia.wallace schreef:
15-03-2021 19:58
Dat ik niet zomaar het slachtoffer ben in dit verhaal realiseer ik mezelf ook (anders was ik dit topic niet begonnen).

Maar waarom nou ‘foute vrouw’ ?

Ik verbaas me wel over de agressie die sommigen naar mij hebben. Ik probeer open en eerlijk te zijn en stel me (anoniem weliswaar) kwetsbaar op.
TO, je bent i.m.o. zeker geen foute vrouw. En als jij je slachtoffer voelt, mag dat er zijn, wat anderen er ook over vinden.

Deze man is niet goed voor je. Probeer wel uit te zoeken waarom je over je grenzen gaat: dat je dingen wel toelaat omdat je verliefd bent die je anders niet zou hebben geaccepteerd is een goed begin om over na te denken.
Wanna grow up to be
Be a debaser
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:30
94.56% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven