Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

15-03-2021 06:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:11
99.69% gewijzigd
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
PiperAlpha87 schreef:
15-03-2021 16:43
Voor een vrouw die het waard is kunnen zulke mannen zich gewoon normaal gedragen hoor.
Maar waarom is niet elke vrouw “ het waard” en waarom is het aan de man om te bepalen of een vrouw het waard is om fatsoenlijk behandeld te worden?

In het geval van TO vind ik het ook wel opvallend dat ze zelf al aangeeft dat ze zich niet gebruikt had gevoeld als deze man wel een relatie had gewild. Daar is dus je antwoord op de vraag waarom zulke mannen aan de vrouw zijn. Waarom TO na de vorige keer dat hij condoom weigerde al niet tot de conclusie dat dit een hufter is snap ik niet.

In mijn vrijgezelle tijd is het mij ook wel eens overkomen dat een vent stiekem het condoom af deed, maar zodra ik dat in de gaten had was ik woest en sprak ik echt niet nog eens af.
En ook een man die te hardhandig was en geen aandacht had voor mijn wensen kwam er geen tweede keer in.
Ik denk dat los van het feit dat vrouwen vaak slachtoffer zijn van hufters, het voor deze TO goed is om te leren dat je iemand die al eens bewezen heeft een onbetrouwbare en waardeloze sexpartner te zijn geen herkansing moet geven.
Bellinis schreef:
15-03-2021 16:44
Er zit wel een glijdende schaal in wat mij betreft. Als je in een volle kroeg, of op de werkvloer (godbetert...) in je kruis gegrepen wordt, dan vind ik het inderdaad ook niet redelijk om bij een vrouw van 'eigen aandeel' te spreken. In het geval van TO echter, waarbij ze al dondersgoed weet dat die man foute boel is en dan nog teruggaan, vind ik dat ze verstandiger had kunnen handelen.
ben ik met je eens hoor, het zijn 2 discussies

TO heeft rode vlaggen genegeerd. Maar ook het negeren van rode vlaggen geeft een ander nog niet het recht om een eikel te zijn
PiperAlpha87 schreef:
Voor een vrouw die het waard is kunnen zulke mannen zich gewoon normaal gedragen hoor.
Pardon? Moet je het als vrouw eerst "waard zijn " om met respect behandeld te worden?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
PiperAlpha87 schreef:
je kunt toch gewoon alle mensen netjes behandelen?
Westerpaviljoen schreef:
15-03-2021 16:41
Nee maar tot het zover is is het wel fijn om het te kunnen.

Dan nog is dat geen full proof oplossing. Als 15 jarig bleu meisje bevroor ik ook als een jongen zomaar aan me zat. En dat was niet mijn ‘schuld’, ik was compleet overdonderd.

Fight, flight or freeze kun je beïnvloeden met training en levenservaring, maar is deels ook karakter en elke vrouw begint als jong meisje. De echte oplossing is dus om ook jongens en mannen te leren de lichamelijke integriteit van vrouwen en meisjes te respecteren en alleen aan te nemen wat vrijwillig en zonder reserves aangeboden wordt en dat duidelijk af te stemmen met de partner. Andersom natuurlijk net zo.
lilalinda schreef:
15-03-2021 17:00
je kunt toch gewoon alle mensen netjes behandelen?
En dat zou volkomen vanzelfsprekend moeten zijn.
Eigenlijk vind ik het ook wel schokkend dat TO zich afvraagt of ze rancuneus is als ze boos is op deze man. En nog erger: dat iemand in dit topic zegt dat ze inderdaad rancuneus is.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
PiperAlpha87 schreef:
Oh ja? En wie bepaalt of een vrouw “het” waard is dan? En wat is “het”?
En kan je “het” weer verdienen door goed in het huishouden te zijn of ben je “het” na 1 fout al kwijt. En gaan we diezelfde regel dan ook invoeren voor mannen?
Dat zet jouw privé situatie waar je hier over geschreven hebt wel in een ander daglicht dan want volgens jouw redenatie heb jij het bedrog van je ex dan ook verdiend.
Hexopbezemsteel schreef:
15-03-2021 17:06
Eigenlijk vind ik het ook wel schokkend dat TO zich afvraagt of ze rancuneus is als ze boos is op deze man. En nog erger: dat iemand in dit topic zegt dat ze inderdaad rancuneus is.
Ik vind haar wel rancuneus (ondanks alles wat ik gezegd heb) omdat ze pas boos werd, toen bleek dat hij geen relatie (oid) met haar wilde
Ze zou dit gedrag NOOIT moeten tolereren, ook niet van iemand waar ze iets mee wil
Klopt,
Maar verwachten dat een eikel spontaan in een rozenstruik verandert is niet zo handig.
lilalinda schreef:
15-03-2021 16:58

TO heeft rode vlaggen genegeerd. Maar ook het negeren van rode vlaggen geeft een ander nog niet het recht om een eikel te zijn
Zeker mee eens. De ene persoon wijzen op zijn/haar eigen verantwoordelijkheid neemt inderdaad absoluut geen verantwoordelijkheid bij de ander weg.
Hexopbezemsteel schreef:
15-03-2021 17:06
Ik vind haar wel rancuneus.
Omdat die man niet doet wat zij graag wil (een relatie aangaan) voelt ze zich ineens door hem onheus bejegend en deugt hij niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
15-03-2021 17:24
Omdat die man niet doet wat zij graag wil (een relatie aangaan) voelt ze zich ineens door hem onheus bejegend en deugt hij niet
Haar conclusie klopt wel ;) De weg ernaartoe is alleen niet zo best.
calvijn1 schreef:
15-03-2021 17:24

Precies! Daarnaast nog even de juiste accenten leggen in je verhaal en je bent slachtoffer van een gewetenloze man. Dit was geen verkrachting en dus had ze gewoon stop kunnen zeggen. In slimme meid was er niet ingetrapt voor de tweede keer bij dezelfde man, Denk dat ze eerder boos is op zichzelf omdat ze na 2 jaar weer zo makkelijk klaarstond en gelijk weer vlinders had.
In_Tenebris schreef:
15-03-2021 17:31
Precies! Daarnaast nog even de juiste accenten leggen in je verhaal en je bent slachtoffer van een gewetenloze man. Dit was geen verkrachting en dus had ze gewoon stop kunnen zeggen. In slimme meid was er niet ingetrapt voor de tweede keer bij dezelfde man, Denk dat ze eerder boos is op zichzelf omdat ze na 2 jaar weer zo makkelijk klaarstond en gelijk weer vlinders had.
maar een normale vent, had haar niet geneukt zonder condoom

Het is ook weer niet zo, dat hij fris en fruitig is in deze
lilalinda schreef:
15-03-2021 17:34
maar een normale vent, had haar niet geneukt zonder condoom

Het is ook weer niet zo, dat hij fris en fruitig is in deze

Nee, natuurlijk niet! Ik heb alleen hier het idee dat ze ook niet erg veel moeite heeft gedaan om het te voorkomen dat het gebeurde, Zeker niet als het al eerder gebeurd is, dan spreek je daar van tevoren even over lijkt mij. Maar veel mensen zien de man als de dader en dat vind ik ook niet terecht.
In_Tenebris schreef:
15-03-2021 17:31
Dit dus
stellar schreef:
15-03-2021 16:41
Ik verwijt je helemaal niets.
Je reactie nu is echter veelzeggend en precies wat ik bedoel.
Maar wat zegt het dan volgens jou?
forumfossiel schreef:
15-03-2021 16:53
Maar waarom is niet elke vrouw “ het waard” en waarom is het aan de man om te bepalen of een vrouw het waard is om fatsoenlijk behandeld te worden?

In het geval van TO vind ik het ook wel opvallend dat ze zelf al aangeeft dat ze zich niet gebruikt had gevoeld als deze man wel een relatie had gewild. Daar is dus je antwoord op de vraag waarom zulke mannen aan de vrouw zijn. Waarom TO na de vorige keer dat hij condoom weigerde al niet tot de conclusie dat dit een hufter is snap ik niet.

In mijn vrijgezelle tijd is het mij ook wel eens overkomen dat een vent stiekem het condoom af deed, maar zodra ik dat in de gaten had was ik woest en sprak ik echt niet nog eens af.
En ook een man die te hardhandig was en geen aandacht had voor mijn wensen kwam er geen tweede keer in.
Ik denk dat los van het feit dat vrouwen vaak slachtoffer zijn van hufters, het voor deze TO goed is om te leren dat je iemand die al eens bewezen heeft een onbetrouwbare en waardeloze sexpartner te zijn geen herkansing moet geven.
Dit vind ik eigenlijk het meest trieste van het verhaal en tevens de kern van dit topic, voor TO dan. Het doet er niet zo veel toe of hij nou 'fout' is of niet, of zij 'rancuneus' is of niet. Ik vind het oprecht heel erg verdrietig voor TO dat ze iemand zo over haar grenzen laat gaan omdat hij dan misschien wel meer wil. Wat voor een relatie was dat ooit geworden? Een waarbij ej keer op keer over je grenzen laat gaan, om iemand maar bij je vast te houden?

Echt, ik hoop dat je ogen geopend worden door dit topic en dat je bij jezelf nagaat hoe je je grenzen beter kunt bewaken in de toekomst.
Grappig

Ik had het met mijn vrouw over dit topic en ze herhaalt alles wat jullie zeggen.
mrs.mia.wallace schreef:
15-03-2021 12:53
Wauw, heftige reacties.

Ik sta wel degelijk stil bij mijn eigen rol, daarom ook dit hele topic.

Ik schrik er idd van hoe mijn gebrek aan eigenwaarde (waar ik op zich al mee bekend was) zich weer heeft gemanifesteerd.

Iemand beschreef het hier goed: was het wat geworden dan was het passievolle seks geweest. Nu voelt het als een rauwe neukbeurt waarbij ik enkel werd gebruikt als object.
Ik blijf dit een vreemd zinnetje vinden
Er zijn ook vrouwen die dit gedrag spannend vinden en die fantasieën hebben over ruwe seks, die juist een relatie zoeken waarin grenzen worden verlegd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Westerpaviljoen schreef:
15-03-2021 18:18
Grappig

Ik had het met mijn vrouw over dit topic en ze herhaalt alles wat jullie zeggen.
Goede eye opener.
In_Tenebris schreef:
15-03-2021 17:40
Nee, natuurlijk niet! Ik heb alleen hier het idee dat ze ook niet erg veel moeite heeft gedaan om het te voorkomen dat het gebeurde, Zeker niet als het al eerder gebeurd is, dan spreek je daar van tevoren even over lijkt mij. Maar veel mensen zien de man als de dader en dat vind ik ook niet terecht.
Maar hij heeft het toch zonder condoom gedaan, terwijl hij wist dat zij dat niet wilde?
En hij was toch zo hardhandig dat ze blauwe plekken heeft?
Dus: deze man is een eikel.
Wat eten we vanavond?
Dwaler schreef:
15-03-2021 18:21
Goede eye opener.
Nee mijn eyes waren al redelijk geopend hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven