Wat doet dit pijn!

31-10-2011 15:43 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even nieuw account aangemaakt, ik schrijf hier regelmatig mee, al heb ik het niet eerder over deze situatie gehad.

Ik moet m'n ei kwijt. Zo in de knoop met mezelf.

Mezelf te lang pijn gedaan in een situatie die killing was voor mijzelf, en ook voor hem uiteindelijk.

Maandenlang mezelf gegeven en weggecijferd voor hem, om hem te helpen en ook maar een beetje happy proberen te maken.

Een man midden in een burnout, in een nogal gecompliceerd pakket wat betreft zijn leven.

Ik, normaal goeddenkende en sterke vrouw, voel me nu een hoopje ellende. Ik blijf janken, en het ergste is dat ik er te lang mee ben doorgegaan. Ik wéét het ook, en dat is het kutte. En ergens, wil ik hem niet kwijt, wil ik er voor hem blijven zijn, ook al ben ik hier aan onder door gegaan de laaste maanden.

En nu, nu zit ik hier. Alleen, ik voel me in de steek gelaten en onwijs genaaid. Hij kan het nu niet, wil het niet, kan niet met zijn schuldgevoel leven dat hij mij niets kan geven. Ik hoef niets van hem, vraag geen etiket ''relatie'', maar dit had ik niet verwacht. Rigoureus het contact verbreken en ik voel me in de steek gelaten. Eindelijk liet ik een vent dichtbij mijn hart komen terwijl ik niet open stond voor een relatie. Het was, buiten alle ellende om gezien, zo fijn als we samen waren. Geweldige seks, fijne momenten, gekke en leuke dingen samen gedaan.

Nu is het weg. Voorgoed. En ik voel me met mijn rug tegen de muur gedrukt. Ik ''mag'' geen contact meer opnemen, hij kan het niet en moet het loslaten en ziet geen andere mogelijkheid dan het op deze manier te doen.

Auw, dit doet zeer. Zo'n zeer!

Klootzak. Ik voel me zwak, verdrietig, aggressief en zit mezelf zo vreselijk in de weg, Ik kan dit niet! Ik wil dit niet en ik vind dat ik dit niet heb verdiend zo aan de kant gezet te worden na alles wat ik voor hem heb gedaan.

Ik weet het, ik was er zelf bij. Maar dit verzacht de pijn niet.

Geen idee wat ik met dit verhaal wil. Ik zoek steun, al wil ik gesprekken het liefst met hem voeren, maar het heeft geen zin. Hij wil het niet horen, hij kan het niet.

Zucht.
quote:houvanjezelf schreef op 31 oktober 2011 @ 16:16:

[...]

Tja, dat soort vrouwen.

Die menen dat als ze maar lang genoeg voor je zorgen en zichzelf maar lang genoeg wegcijferen, dat je dan wel een relatie met ze wil.

Ze zijn niet te stoppen, ze gaan maar door.

Egoisten zijn het, denken alleen maar aan zichzelf, door de ander zichzelf op te dringen met hun gedrag.

Ze moeten eens voor zichzelf gaan zorgen, maar dat kunnen ze niet. Als je voor een ander zorgt, hoef je niet aan je eigen sores te beginnen.

Dusssss..... voor alles is een invulling Dit is niet waar. In ieder geval niet in mijn situatie. Ik heb (emotioneel) voor hem geweest omdat ik dat zo voelde en écht om die vent gaf. Ik heb mijn dingen prima op een rij wat betreft mijn leven, en ben niet met hem het contact aan gegaan om maar niet aan mijn eigen sores te hoeven denken.
Herkenbaar. Ik heb ook zoiets meegemaakt en het doet heel veel pijn als iemand je zo laat vallen terwijl je het idee had gekregen dat er veel meer in zat. Het duurt lang om daar overheen te komen (bij mij althans) dus misschien bij jou ook. Veel afleiding zoeken zou ik zeggen, lekker huilen als je je kut voelt, je verhaal doen aan vriendinnen en proberen niet te blijcen hangen in 'wat kan ik anders doen/wat als ik/hij dit of dat had gedaan'. Je verandert er niks aan. Sterkte.
quote:amonalisa schreef op 31 oktober 2011 @ 16:03:

[...]

Ik snap misschien wat je bedoelt, maar zwart wit gezien vind ik het erg egoistisch, omdat ik regelmatig op mijn tanden heb moeten bijten. Uitgekafferd worden, hem met rust moest laten. Ik kon het vaak niet aan, maar ging door voor hém, omdat ik van hem hield (houd).

En omdat die slappe zak het nu niet aan kan, hakt hij de knoop door.

[...]

Hij is egoïstisch, zoals jij dat ook bent - op een andere manier dan hij in je uitingen. Dat klinkt harder dan ik het bedoel, maar ook jij koos voor jezelf door bij hem te blijven. Omdat jij behoefte had aan dat contact met hem, ondanks zijn houding. Jij houdt van hem, zeg je. Maar houden van kan ook inhouden dat je hem loslaat, als dat is wat hij wil.

En nu kiest hij ervoor om het contact te verbreken, nadat hij al eerder in zijn gedrag liet zien dat hij er in feite niet voor jou was. Uiteindelijk is er dus niets veranderd, behalve dat ook jij je nu realiseert dat hij echt geen contact meer wil. Echt, daadwerkelijk sámen waren jullie hoe dan ook al niet.

Het was niet wat je dacht. Da's klote.

Sterkte.
quote:butterfly_lila schreef op 31 oktober 2011 @ 16:20:

Uiteindelijk slijt dat gevoel wel, die woede enzo.

Jij kent jezelf het beste dus weet wat het beste bij je past, maar van je afslaan op een kussen, brief erover schrijven (niet posten!) of gewoon veel uitgaan en nieuwe mensen ontmoeten. Zulke dingen klinken cliche, maar dat zijn ze natuurljk geworden omdat het ook helpt.

En ik zou ook boos zijn! Dat is juist een emotie die je nodig hebt om er overheen te komen. Gebruik die emotie dus ook om er over heen te stappen, en niet om er in te blijven hangen.Ik mag ook van mezelf boos zijn, en als ik wil huilen, dan huil ik. Ik laat het over me heen komen, want ik kan er niet om heen. En afleiding zoeken ben ik zeker mee bezig, dat houdt me op de been nu even.
quote:butterfly_lila schreef op 31 oktober 2011 @ 16:20:

Uiteindelijk slijt dat gevoel wel, die woede enzo.

Jij kent jezelf het beste dus weet wat het beste bij je past, maar van je afslaan op een kussen, brief erover schrijven (niet posten!) of gewoon veel uitgaan en nieuwe mensen ontmoeten. Zulke dingen klinken cliche, maar dat zijn ze natuurljk geworden omdat het ook helpt.

En ik zou ook boos zijn! Dat is juist een emotie die je nodig hebt om er overheen te komen. Gebruik die emotie dus ook om er over heen te stappen, en niet om er in te blijven hangen.Ja, eens.
quote:waranaka schreef op 31 oktober 2011 @ 16:24:

[...]

Hij is egoïstisch, zoals jij dat ook bent - op een andere manier dan hij in je uitingen. Dat klinkt harder dan ik het bedoel, maar ook jij koos voor jezelf door bij hem te blijven. Omdat jij behoefte had aan dat contact met hem, ondanks zijn houding. Jij houdt van hem, zeg je. Maar houden van kan ook inhouden dat je hem loslaat, als dat is wat hij wil.

En nu kiest hij ervoor om het contact te verbreken, nadat hij al eerder in zijn gedrag liet zien dat hij er in feite niet voor jou was. Uiteindelijk is er dus niets veranderd, behalve dat ook jij je nu realiseert dat hij echt geen contact meer wil. Echt, daadwerkelijk sámen waren jullie hoe dan ook al niet.

Het was niet wat je dacht. Da's klote.

Sterkte.Ik weet het. Het komt hard aan, maar je hebt ook gelijk. En dat weet ik ook. Ik ben beter af zonder hem, voor mijn eigen leven en dat van hem. Ik wil hem gewoon niet kwijt. Als vriend, als maatje, als wat dan ook. Nooit meer contact hebben, dat voelt nu, alsof ik dat niet kan.
Ik hoop echt dat het snel beter met je gaat Amonalisa, he sucks
Sterkte..
..popcorn?
Dankjulliewel voor de knuffels, fijn!

Ik kan tientallen redenen opnoemen dat het beter is zo. Gevoel en verstand gaan vaak niet samen he, dat merk ik nu wel weer!
quote:amonalisa schreef op 31 oktober 2011 @ 16:29:

[...]

Ik weet het. Het komt hard aan, maar je hebt ook gelijk. En dat weet ik ook. Ik ben beter af zonder hem, voor mijn eigen leven en dat van hem. Ik wil hem gewoon niet kwijt. Als vriend, als maatje, als wat dan ook. Nooit meer contact hebben, dat voelt nu, alsof ik dat niet kan.

Dat begrijp ik wel.

Maar het kan. Degene met wie jij die vriendschap of dat maatschap wilt, is veranderd en niet meer in staat om dat met jou te realiseren.

Jij hebt gedaan wat je hart je ingaf, maar het is niet geworden wat je dacht dat het kon worden. Bitter en zuur, als je het ziet als een mislukking of een verspilling van tijd. Maar mooi en goed als je oprecht weet dat je het goede met jullie voorhad en daarnaar hebt gehandeld.

Het heeft zich anders ontwikkeld dan je dacht. Blijkbaar is hij niet degene met wie jij een vriendschap wilde. Laat het los, zodra je de eerste heftige emoties wat kwijt bent. (En heus hoor, dergelijke emoties zijn simpelweg fysiek niet vol te houden, dus die verminderen wel.)

Hou je taai.
Het is een waardeloze vent! Ik vind dat hij je leegzuigt, en als hij er voor jou zou moeten zijn, dan laat hij het afweten.

Maar zo ziet je toekomst met hem er wel uit: op het moment dat je gezondheid (of dat nu mentaal of fysiek is) je in de steek laat, dan zal hij het af laten weten.

Naar onderzoek is gebleken dat in het geval van kanker dat mannen hun vrouw met kanker nogal eens in de steek laten, terwijl dit andersom veel minder voorkomt. Veel mannen kunnen een dergelijke situatie niet aan. Dit is er volgens mij ook zo eentje.

Ik denk dat het inderdaad beter is voor jou om hem los te laten, want ik ben bang dat alle energie die je hier in stopt, je niet beloond zal zien worden. Nooit.
Het is ook beter zo. Kan het van de daken schreeuwen, het tegen mezelf in de spiegel zeggen, maar ach.. Het komt niet aan in m'n hoofd of zo..
quote:amonalisa schreef op 31 oktober 2011 @ 16:22:

[...]

Dit is niet waar. In ieder geval niet in mijn situatie. Ik heb (emotioneel) voor hem geweest omdat ik dat zo voelde en écht om die vent gaf. Ik heb mijn dingen prima op een rij wat betreft mijn leven, en ben niet met hem het contact aan gegaan om maar niet aan mijn eigen sores te hoeven denken.

Mijn reactie was niet voor jou bedoeld amonalisa.

Stoorde mij alleen aan de invulingen die gedaan worden.

Sterkte
quote:houvanjezelf schreef op 31 oktober 2011 @ 16:47:

[...]

Mijn reactie was niet voor jou bedoeld amonalisa.

Stoorde mij alleen aan de invulingen die gedaan worden.

Sterkte Oke, excuses dan voor mijn reactie. Ik dacht dat je post op mij gedoeld was.
quote:amonalisa schreef op 31 oktober 2011 @ 16:39:

Het is ook beter zo. Kan het van de daken schreeuwen, het tegen mezelf in de spiegel zeggen, maar ach.. Het komt niet aan in m'n hoofd of zo..Je treurt om iets dat had kunnen zijn, maar niet om iets wat is.
quote:iones schreef op 31 oktober 2011 @ 16:53:

[...]

Je treurt om iets dat had kunnen zijn, maar niet om iets wat is.Dat weet ik!
quote:iones schreef op 31 oktober 2011 @ 16:53:

[...]

Je treurt om iets dat had kunnen zijn, maar niet om iets wat is.Dat is een hele mooie Iones, die ga ook ik onthouden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 31 oktober 2011 @ 17:17:

[...]

Dat is een hele mooie Iones, die ga ook ik onthouden.Misschien komt dit door mijn gemoedsstand waar door hij niet helemaal aan komt. Maar ik denk dat ik zeker treur over het feit wat het had kunnen zijn / blijven, maar ook hoe het nu is. Dat we elkaar niet meer gaan zien, en mocht hij daar klaar voor zijn, puur als vrienden.
quote:amonalisa schreef op 31 oktober 2011 @ 16:55:

[...]

Dat weet ik!

het is dus het idee dat je los moet laten en niet die man. Je hebt je vergist in de relatie, in de man.

Maar goed, het blijft hard. Heel veel sterkte. Ik hoop dat het je lukt om hier goed uit te komen. Blijf vertrouwen houden, want er zijn heel veel goede mannen. Ik ken er aardig wat.

quote:amonalisa schreef op 31 oktober 2011 @ 17:39:

[...]

Dat we elkaar niet meer gaan zien, en mocht hij daar klaar voor zijn, puur als vrienden.Niet meer hem gaan zien. Want dan blijft hij in je hoofd zitten en in je hart. Niet doen. Hij moet er uit bij jou.
Loslaten en een volgende keer (eerder) je grenzen aangeven.

Is voor jezelf beter maar ook voor de ander zodat hij weet dat er met jou niet (meer) te sollen valt.

Sterkte!!
Vandaag een betere dag dan gisteren.

Nog veel liggen piekeren gisteravond voordat ik in slaap viel, maar ik probeer mijn boosheid te laten varen naar hem toe, het heeft geen zin om boos te zijn. Alhoewel ik het idee heb dat die boosheid mij júist verder kan helpen.

En wat betreft later contact met hem, hoezo is dat niet verstandig volgens sommige hier? Of is dit alleen haalbaar wanneer ik hem 100% uit mijn hoofd heb?
Als hij echt niet verder wil me je lijkt het me dat je hem met rust laat.

Op zoeken werkt ook averechts.

Als een man je wil doet hij wel wat hij moet doen.

Verder kan ik er weinig over zeggen omdat je informatie over de situatie erg summier is.

Misschien kun je iets uitleggen wat en hoe en op wleke manier het is geeindigd.

Ik las iets van boze sms maar is er ook een duidelijk gesprek aan voort gegaan waardoor je de dingen kunt plaatsten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven