Wat een cliché toch eigenlijk

25-11-2008 17:20 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Op ieder postje past een dekseltje".

Right. Ik geloof er niet in, eerlijk gezegd. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een nogal bizarre geest en excentriek gedrag, maar zijn daar ook al dekseltjes voor?

Ik ben niet de makkelijkste. Ik heb bovendien een bewogen leven (met name in het verleden) en ik kan me geen man ter wereld in denken die mij na een tijdje nog leuk genoeg vindt om bij mij te blijven. Oud worden en bij elkaar blijven? Sprookjes zijn het wat mij betreft.

Zo zou ik om te beginnen al nooit -mocht ik een relatie krijgen- elke nacht bij elkaar willen slapen. Ik heb mijn eigen ruimte extreem nodig. Niet echt het toppunt van romantiek. Ook heb ik niet de behoefte mijn diepste zielenroerselen te delen. Het zijn ook zielenroerselen met een nogal pervers, morbide en macaber tinje.

Overigens kies ik daar zélf niet voor, maar dit is mijn gehele zijn.

Ja, niet om mij te verschuilen achter het volgende hoor, maar: ik kamp met een persoonlijkheidsstoornis. Een vrij ernstige. Wie wil daar nu bij zijn? Ik kan dat aardig in toom houden, maar maar gedeeltelijk.

In het verleden heb ik mij bezondigd aan allerlei verslavingen, al kon ik dat aardig verbergen onder het om van "ik ben jong en moet alles toch eens uitproberen". Sommige uitingen van zelfdestructrief gedrag zijn behoorlijk zichtbaar en ik lieg daarover.

Ik héb de fout gemaakt eerlijk te zijn daarover. Dan beland je in feite in een hulpverlenersrelatie en daar heb ik als vanzelfsprekend geen trek in. Mijn strategie voor een potentiele volgende relatie is dan ook: mondje dicht.

Hoe belangrijk is het om het verleden kenbaar te maken aan je geliefde? En dan heb ik het niet over de gangbare depressies, maar zaken die veel verder gaan dan enkel dat.

Hoop op een leuke relatie heb ik eigenlijk niet meer. Hordes mensen hebben relaties, en dat maakt me afgunstig. Heel gemeen, maar: ik denk weleens, goh, al die mensen die lelijker zijn dan ik, minder intelligent en minder interessant, die hebben wél een relatie. Dat overtuigt me al helemaal in het geloof dat ik zo abnormaal ben dat er geeneens een putdeksel past op mijn potje.

Zal ik nu echt eindigen als kattenvrouwtje die enkel nog alleentjes sonates van Beethoven beluistert als hoogepunt van de dag?

Wie wil zich inlaten met een bizar iemand en een einzelganger?

't Is weer winter en dan overvalt me dat wel. Interesse van mannen genoeg, maar blijverdjes zijn er niet bij.

Achja, ik kan ook prima zaken alleen zelf uitvoeren en mis niet per se een maatje of een geliefde. Maar we zijn sociale beesten die verlangen naar relaties. Veranderen kan toch op zekere hoogte, maar ik zal nooit iemand worden die zich gelukkig voelt in een Vinexwijk met een labrador en gezinswagen voor de deur.

Freaks aller landen, verenigt U?

En dan ben ik zelf ook zo'n hypocrieteling die het liefst niet met iemand die net zoals ik een relatie zou willen.

Herkenbaar?

PS: dit is geen zielig egodocument. Ik vraag me echt gewoon af hoe men dat toch doet, relaties.
Naja, Mirlo is niet echt natuurlijk, die is van mezelf
Geen bijzonderheden
Digi, ik ben weliswaar geen man, maar je lijkt me wel leuk. Ik kan me niet voorstellen dat er geen mannen zijn die jou wel leuk vinden voor een vaste relatie...
..
anoniem_67619 wijzigde dit bericht op 28-11-2008 22:08
Reden: teveel spiegologisch geneuzel, komt er op neer, je bent gewoon een tof wijf..
% gewijzigd
Digitalis

Misschien moet je eens beginnen met stoppen met je quasi intelligent woordenboekwoordengebruik zoals hier op het forum wat mij ook zeer vermoeiend lijkt voor vele mannen in jouw echte praktijk. Dat gezeik hebben ze al in hun vergaderingen om de verwachtte carriere waar te maken ten opzichte van hun veel oudere en stukken meer dan jouw gewiekste collega's. Het heeft geen zak (balzak, testikels of maak jij het nog even wat snappender intelligenter lijkend) te maken met het feit dat er 200 kerels over jou heen gegaan zijn of er misschien 2 kerels in totaal 10000 keren over jou heen gegaan zijn (hetgeen mij nog even wat bedreigender lijkt). Het enige interresante voor bepaalde mannen zou kunnen zijn of jij er genoeg geld aan over gehouden hebt zodat hij met jou een onbezorgd financieel leven zou kunnen leiden (lijden). Blijkbaar heb je er geen cent aan over gehouden dus dat schiet niet echt op waardoor er een bepaalde categorie potential lovers al gelijk af valt.

Hou eens even op met je quasi intelligent lijken met je 24 jaar optimum IQ gedoe en het 1 keer van een bruggetje af springen met reserve parachuut of dat nu even iets heftigs is geweest waar niemand hier aan kan tippen.

Wat heb je nu echt te zeggen zodat er mensen zijn die je misschien echt met raad en daad bij kunnen staan ?

Badmeester kan je in ieder geval in de tussentijd al leren zwemmen
Hey Ikkezelf, je hebt me 1 ding geleerd: voor mezelf op te komen.

Dus: rot op met je achterlijke oordelen, spring voor mijn part uit een vliegtuig zónder parachute en krijg een hartverzakking.

Ik wijt het maar aan je 'mindere begaafdheid', Mededogen lijkt me op z'n plaats.
Oh, afzeiken zou ik graag zien zonder spelfouten en mét interpunctie.
@Ikkezelf. Ben echt verbaasd door jouw post! Ik ken jou van het narcistentopic, waarin je altijd zo ontzettend ondersteunend en lief op mij reageert. En nu zo'n post van jouw hand? Kan er echt met m'n verstand niet bij....

Je kent Digi niet irl, ik wel, en jouw post staat -in mijn ogen- bol van de voor- en veroordelingen jegens haar. Ik zie in haar postings weinig tot geen ' woordenboekwoordengebruik' , voor mij althans gebruikt zij gewone bewoordingen. Maar dat heeft misschien te maken met een stukje algemene ontwikkeling en woordkennis.

Lovers die afknappen op het feit of ze al dan niet geld heeft overgehouden aan haar werk, zijn geen lovers maar potentiële uitzuigers, en die kan je missen als kiespijn. Dus die opm snap ik ook niet helemaal.

En voor de rest weet je helegaar niets van wat Digi allemaal in haar leven wel of niet gedaan heeft, dus die twee na laatste alinea slaat ook als kut op Dirkje.

Trouwens, moeten mensen perse een (hulp)vraag in dusdanig eenvoudige bewoordingen neerplempen dat je er bijkans over struikelt, of zijn er mensen die tussen de regels door kunnen lezen? Ik kan dat wel, en met mij vele anderen. Dus laat Digi gewoon formuleren op de manier hoe zij het voelt en ervaart, en als je liever een hapsnap " dit is mijn probleem en nu wil ik een oplossing" topic hebt, dan zijn er nog genoeg andere topics om je mee te vermaken, lijkt me.

Tsk, ben echt verbaasd Ikkezelf... Had je last van PMS ofzo ?
quote:Digitalis schreef op 25 november 2008 @ 21:08:

En ik knap al snel ergens op af. Héél arrogant soms hoor, maar bijvoorbeeld op iemand met een voorkeur voor simpele liedjes, of door mannen met een lager IQ dan het mijne. Andersom zullen ze ook op mij afknappen hoor, ik ben geen God.Betekent dit dat je alleen, of in ieder geval het liefste, een relatie met een hoogbegaafde man wilt? Zul je vast en zeker ook wel datingsites voor hebben denk ik zo. En dan kunnen jullie samen gebukt gaan onder jullie hoogbegaafdheid.
Sorry hoor Rhoslynne, maar wat een kutopmerking..! Waarom liggen zaken als IQ zo gevoelig?

Je mag wel afknappen op een overschot aan borsthaar, een cavia-giebeltje, een Geert Wilders-stemmer, iemand die nog onder de plak zit bij moedertjelief, overmatig cannabisgebruik, een klein piemeltje, maar oh wee wanneer je het magische woord IQ erbij haalt, dan zijn de rotopmerkingen niet van de lucht..!

Nou, dan ben ik zeker ook een arrogante hoogbegaafde kutbitch, want enige vorm van intelligentie vind ik ook wel een grote pre (daar moet een accent aigu op, maar m'n toetsenbord doet lastig). En ik knap ook af op iemand wiens IQ niet verder komt dan twee cijfers.

Sorry hoor, maar in een relatie is het toch heel belangrijk om je belevingswereld te kunnen delen met de ander? Hoe wil je dat ooit ever voor elkaar krijgen als iemand de helft van de tijd niet weet waar je het over hebt, of om de twee zinnen een woordenboek nodig heeft om je te kunnen volgen?
[quote]mastermind schreef op 29 november 2008 @ 15:16:

Nou, dan ben ik zeker ook een arrogante hoogbegaafde kutbitch, want enige vorm van intelligentie vind ik ook wel een grote pre (daar moet een accent aigu op, maar m'n toetsenbord doet lastig). En ik knap ook af op iemand wiens IQ niet verder komt dan twee cijfers.

Sorry hoor, maar in een relatie is het toch heel belangrijk om je belevingswereld te kunnen delen met de ander? Hoe wil je dat ooit ever voor elkaar krijgen als iemand de helft van de tijd niet weet waar je het over hebt, of om de twee zinnen een woordenboek nodig heeft om je te kunnen volgen?[/quote]

Ik knap ook af op iemand wiens IQ niet verder komt dan twee cijfers of die een woordenboek nodig heeft om je te kunnen volgen (alhoewel, iemand die de moeite neemt om je te begrijpen door een woordenboek erbij te pakken is wel leergierig).

Maar als Digitalis - en zo komt het echt op mij over - prat gaat op haar hoogbegaafdheid en dat dit vaak best moeilijk kan zijn vind ik het vreemd dat ze afknapt op iemand met een lager IQ dan zij zelf heeft. Dan vlakt ze toch een heleboel intelligente mannen uit die misschien niet hoogbegaafd zijn maar waar toch een fatsoenlijk gesprek mee te voeren is.

Overigens vind ik Digitalis geen kutbitch.
Sorry Digi, dat ik even voor jou praat, maarre:

Rhoslynne, ik heb het idee dat Digi zich gewoon uitdrukt met behulp van de term IQ, maar ik ken haar goed genoeg om te weten dat ze een potentiële lover echt niet gaat onderwerpen aan een IQ-test hoor. Ze bedoelt het volgens mij hetzelfde als hoe ik het bedoel: ze wil iemand die haar begrijpt, haar kan volgen en met wie ze haar belevingswereld kan delen.
Ik zou best in een wereld willen leven waar iedereen gewoon respect heeft voor elkaars innerlijk een uiterlijk.

Of je nu een hoog IQ hebt of een laag IQ.

Of je nu tot de catagorie "mooie"mensen of "lelijke"mensen hoort.

Moelijk,makkelijk anders of gewoon,etc.

Waarom moet zowel een hoog of een laag IQ afgebrand worden?.

Je mag het niet melden of men knapt er op af.

Maarja,die wereld bestaat helaas niet.
@Digitalis, ik vind zelf dat ik er ook nog niet echt goed uitkom in het te verwoorden, het blijft idd een eerste scan van de situatie zoals deze voor mij voelt.

@Feliciaatje, fijn dat je er wel dingen uit kon halen, ik ga proberen het nog meer te verwoorden want ik wil wél naar die oplossing toe proberen te komen.

Ik zie hier een aantal aspecten die meespelen en ik merk dat ik er veel meer over wil vertellen maar dat dat het erg lastig maakt woorden te vinden. Ik ga het zeker, als ik even de tijd kan vinden, proberen. Maar hier iig een vrij snel geschreven stukje.

Ik denk dat o.a. de hoogbegaafdheid een vrij grote rol hierin zou kunnen spelen.

In het kort komt het naar mijn idee neer dat door de hoogbegaafdheid weinig aansluiting kan worden gevonden bij de eigen denkbeelden. Dat door de reactie van mensen op jouw mening uiteindelijk faalangst kan ontstaan doordat men geen enkel referentiekader heeft hoe te handelen mét die hoogbegaafdheid. En dat daardoor uiteindelijk, men niet verder komt in de systemen door onze maatschappij gebruikt.

Naar mijn idee zijn op het oog positieve eigenschappen vaak juist de eigenschappen waarop men heftig reageert. Zowel knap zijn, als hoogbegaafd, alswel eigen mening als vrouw zijnde, alswel aardig zijn, dat zijn juist eigenschappen die voor veel vervelende reacties kunnen zorgen.

Door dat soort vervelende reacties keer op te keer te verduren te krijgen krijgt men hoogstwaarschijnlijk ook een negatiever beeld van mensen in het algemeen dan diegene die gewoon in de middenmoot passen. Ook door het kunnen zien van veel situaties die niet kloppen waarbij jij wel de oplossingen ziet maar men in het algemeen weinig aan doet. Hierdoor zou men best eens veel zwartgalliger tegen het leven en mensen aan kunnen kijken.

Het compromis van iets kleiners laten zodat een ander daar veel aan heeft is iets wat ook vaak verkeerd wordt uitgelegd. En jezelf dan maar gaan veranderen is niet de oplossing. De oplossing zou moeten zijn dat de ander ook leert hoe rekening met elkaar te houden. En het is spijtig dat men daardoor toch keer op keer gekwetst zal worden omdat het iets is wat men niet goed snapt, zeker niet in het huidige individuele tijdperk.

En dat soort compromis zou in de ogen van redelijk wat hoogbegaafden ook de weg kunnen zijn naar bijvoorbeeld wereldvrede en hongersnoodsoplossingen waar zij zich waarschijnlijk eerder druk om maken.

Ik denk dat als acceptatie van de hoogbegaafdheid, met de daarbij behorende situaties die daaruit voortkomen, beter gaat lukken door te zien dat het nu éénmaal zo is dat maar 1 op de 10.000 andere mensen je kan volgen in wat je zegt. En dat je wellicht daardoor ook eerder open zal staan in acceptatie voor mensen met dezelfde soort problemen als mogelijke partner.
MM, ik ken meiden jonger als Digi die zeer waarschijnlijk veel meer meegemaakt hebben dan haar. Die zich tevens niet op de borst willen of hoeven te slaan om hun zogenaamde quasi hoge IQ gedoe. Zij zijn per saldo wel in staat om met een klein beetje assistentie hun eigen een schop onder hun kont te geven en eens echt iets te gaan bereiken ook al is hun intelligentie niet zogenaamd zo hoog.. Hun eigen leven eens in de hand te gaan nemen, hebben daar geen eigen topic voor nodig waar 10000 keer gemierd wordt over het IQ. Ik denk dat Digi best een leuke meid is maar ze moet haar eigen eens goed in de spiegel aan kijken en daar dan eens echt iets mee gaan doen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Haar reaktie zegt mij genoeg, ze voelt zich zeer snel aangevallen en reakties die niet passen in haar straatje mogen niet. Zie ook haar reaktie op badmeester zijn posting.

Hier reakties krijgen die je niet liggen is wel het risico van

op een openbaar forum schrijven. Niet iedereen huilt dan zo maar mee met de leeuwen. Als je daar niet tegen kunt kun je beter direct aan een persoonlijk dagboek beginnen en dat steeds weer onder je matras verstoppen. Niet dat ik daar mee zit, daar zou zij zelf eens over na moeten gaan denken. Verder vind ik jou wel een kanjertje dat jij voor haar op wil komen.
Hey Ikkezelf, je hebt me 1 ding geleerd: voor mezelf op te komen.

Dus: rot op met je achterlijke oordelen, spring voor mijn part uit een vliegtuig zónder parachute en krijg een hartverzakking.

Ik wijt het maar aan je 'mindere begaafdheid', Mededogen lijkt me op z'n plaats.

haha digi, dat ging dus heel snel dat je dat geleerd hebt. Nu nog even de theorie in de praktijk gaan brengen. Gelukkig heb je dat volledig zelf in de hand. Verder heb ik geen vliegtuigen of hartverzakkingen nodig om een redelijk gemiddeld spannend leven in stand te houden. Volgens mij heb jij al je extremen al lang onderzocht en is vanaf nu enige rust in jou leven wat gezonder voor jou. Hou eindelijk eens op met bungee jumpen aan een toch steeds weer veilig koordje. Dat maakt geen indruk. Ik heb geen mededogen want ik denk dat jij prima in staat bent om eens echt iets te gaan presteren. Dat is dan weer iets anders dan denken dat je al iets gepresteerd hebt. Gebruik je capaciteiten daar eens voor want je hebt ze wel. Net zoals ik ML op haar nek blijf zitten dat ze MOET gaan schrijven, en een beetje snel ook nog, want ze kan dat gewoon.
quote:toytje schreef op 25 november 2008 @ 20:14:

[...]

Ook drank en drugs?

Maar ook al het positieve uit het lijstje?

Kind, dan wil ik nogmaals even zeggen dat ik bere veel van je hou! * Pinkt een echte traan weg *
Digi, verder moet je je eens afvragen waarom ik jou met 1 zeer ongenuanceerde posting zo boos kan krijgen? Misschien hoef je op deze manier je masker even niet op te houden terwijl je dat in je daghelijkse leven wel steeds weer om de een of andere reden meent te moeten doen.
Sorry hoor, maar in een relatie is het toch heel belangrijk om je belevingswereld te kunnen delen met de ander? Hoe wil je dat ooit ever voor elkaar krijgen als iemand de helft van de tijd niet weet waar je het over hebt, of om de twee zinnen een woordenboek nodig heeft om je te kunnen volgen?[/

Rhos jij snapt het, zo simpel zijn mannen. " kun jij de vuilnisbak nu even buiten zetten" komt stukken beter en gerichter over dan " kun jij de GFT bak even aan de straat zetten en er tevens voor zorgen dat het 80 % recyclebare spul op het hoogste nivo ligt waardoor het minder dan 80% recyclebare spul onder die andere 20% komt te liggen".

Trut wat wil je nu van mij? Moet ik gewoon de vuilnis aan de straat zetten? Zeg dat dan gewoon en draai er niet om heen.
daghelijkse

shitttttttttttttttttttttttttt
Ik vind het wat makkelijk om te zeggen dat iemand alleen een schop onder zijn/haar achterste nodig heeft.

Tuurlijk, dit is een openbaar forum en je mag ook zelf weten hoe je reageert. Maar als iemand medicijnen nodig heeft om niet in een depressie te raken is 'een schop onder je kont' wel erg makkelijk gezegd.
quote:DorothyGale schreef op 26 november 2008 @ 22:28:

Digi, je OP getuigt van zoveel leeftijd gerelateerde onnozelheid dat ik durf te stellen dat het allemaal zo ontzettend meevalt, dat als je deze post over 15 jaar terug zou zien, je bijkans in je broekrok zou plassen van de lach. Geniet van die onnozelheid. Het verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Met vriendelijke groet,

DorothyGale

Koningin van de desillusies (vandaar de nickname, duh) en weldra 31-jarig oude bok

Wat een heerlijk ontwapende post!

Ik herken ook best wel wat van wat Digi zegt en als ik dan zo'n post van jou lees, dan denk ik: inderdaad, zo zou het ook nog wel eens kunnen zijn!

(en even alsof de post aan mij gericht was:) En dat je daarbij een beetje voorbij gaat aan hoe ik het nu op dit moment écht kan voelen, ach, misschien geeft dat me alleen maar dat zetje in de rug.
quote:Digitalis schreef op 26 november 2008 @ 23:45:

Dankje meiden, en het berichtje van Dorothy triggerde even iets. Ik hang hier altijd de clown uit en in real life ook, maar achter dat masker huil ik. Er is geen plaats voor mijn emoties, dat is me vaak genoeg kenbaar gemaakt.

Maar goed, ga vooral verder met de discussie en laat mij er maar buiten.Lieve schat, de discussie is al bládzijden verder dus ik ben waarschijnlijk 200 kg mosterd, maar wil toch even wat zeggen: geen ruimte voor jouw emoties? Dat IS gewoon niet waar. Waar schrijven we dan nu dan over? Over jouw gedachten en gevoelens om je gevoelens van "anders zijn" m.b.t. de toekomst en de liefde toch? Nou dan.

Niet afreageren op DG. Dat is helemaal nergens voor nodig.

En ook proberen om niet de dingen negatief uit te leggen als dat ook anders kan.

Tuurlijk, dit is een openbaar forum en je mag ook zelf weten hoe je reageert. Maar als iemand medicijnen nodig heeft om niet in een depressie te raken is 'een schop onder je kont' wel erg makkelijk gezegd.

wie zegt dat iemand medicijnen nodig heeft? die worden maar al te makkelijk voor geschreven en als je er 10 dubbel krom voor moest liggen om ze te kunnen betalen zou je er misschien aan gaan denlen om alternatieven te gaan overwegen.
quote:ikkezelf schreef op 29 november 2008 @ 18:04:

wie zegt dat iemand medicijnen nodig heeft? die worden maar al te makkelijk voor geschreven en als je er 10 dubbel krom voor moest liggen om ze te kunnen betalen zou je er misschien aan gaan denlen om alternatieven te gaan overwegen.Nou, ik vind dat wel heel erg makkelijk gesteld, jij weet toch niet hoe erg een ander zich voelt? Beetje een Tom Cruise achtige reactie hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven