Wat een r*tweekend!
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:14
dat is niet geinig.
mijn vriend woont ver van mij vandaan en ik zie hem alleen in de weekenden,maar elk weekend is hij bij mij en als het even kan een dagje tussendoor.
soms gebeurd er wat en kan hij een weekend niet komen en zie ik hem daardoor ineens 2 weken niet....dus ik weet hoe rot dat voelt....op een gegeven moment ben je daar wel klaar mee.
maar die van jou klinkt echts alsof hij hele andere prioriteiten heeft!
mijn vriend woont ver van mij vandaan en ik zie hem alleen in de weekenden,maar elk weekend is hij bij mij en als het even kan een dagje tussendoor.
soms gebeurd er wat en kan hij een weekend niet komen en zie ik hem daardoor ineens 2 weken niet....dus ik weet hoe rot dat voelt....op een gegeven moment ben je daar wel klaar mee.
maar die van jou klinkt echts alsof hij hele andere prioriteiten heeft!
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:19
quote:suuri schreef op 13 augustus 2010 @ 20:04:
Haha, nee dat is het niet.. Het is een etentje en ivm de kosten is aanhang niet uitgenodigd
Misschien kun je dan voorstellen dat de aanhang voor zichzelf betaalt.
Ik kwam onaardig over, bedoelde het niet zo maar zo klonk het wel , maar het is geloof ik wel een beetje raar dat jouw vriend zowat zijn uiterste best doet om maar niet (een deel van) het weekend met jou te hoeven doorbrengen. Er klopt iets niet. Dat hij moet werken of een intensieve hobby heeft, is tot daar nog aan toe maar naast 50 uur met collega's samenwerken ook nog eens op zijn vrije avond mee de kroeg in gaan, is een beetje teveel van het goede. In ieder geval wel wanneer dit schering en inslag is.
Haha, nee dat is het niet.. Het is een etentje en ivm de kosten is aanhang niet uitgenodigd
Misschien kun je dan voorstellen dat de aanhang voor zichzelf betaalt.
Ik kwam onaardig over, bedoelde het niet zo maar zo klonk het wel , maar het is geloof ik wel een beetje raar dat jouw vriend zowat zijn uiterste best doet om maar niet (een deel van) het weekend met jou te hoeven doorbrengen. Er klopt iets niet. Dat hij moet werken of een intensieve hobby heeft, is tot daar nog aan toe maar naast 50 uur met collega's samenwerken ook nog eens op zijn vrije avond mee de kroeg in gaan, is een beetje teveel van het goede. In ieder geval wel wanneer dit schering en inslag is.
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:20
Oh ik had dezelfde vraag als Bella. Dus jullie hebben een serieuze relatie, hoe lang? En hou oud zijn jullie?
Lijkt niet echt relevant, maar het kan zomaar zijn dat hij nog niet helemaal toe is aan huisje boompje enz, of dat hij nog heel erg met zn carriere bezig is en daarom zoveel (net)werkt.
Maakt het niet beter, maar dan is er wel verandering mogelijk. Wel goed van je dat je je eigen leven maakt!
Lijkt niet echt relevant, maar het kan zomaar zijn dat hij nog niet helemaal toe is aan huisje boompje enz, of dat hij nog heel erg met zn carriere bezig is en daarom zoveel (net)werkt.
Maakt het niet beter, maar dan is er wel verandering mogelijk. Wel goed van je dat je je eigen leven maakt!
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:28
Suuri, ik weet niet wat jij er aan zou kunnen doen. Ik zou er ook gruwelijk van balen, zou me ook achtergesteld voelen.
Relatie therapie zou in deze kunnen werken. Het is een beladen term, I know. Maar de therapeut zou als 'geleider' van jouw gevoelens kunnen fungeren. Wat jij ook tegen jouw partner zegt, hij weet toch wel dat jij van hem houdt en dat het wederzijds is. Als een vreemde hem de situatie zou laten inzien, zou dat wellicht zijn ogen openen.
Relatie therapie zou in deze kunnen werken. Het is een beladen term, I know. Maar de therapeut zou als 'geleider' van jouw gevoelens kunnen fungeren. Wat jij ook tegen jouw partner zegt, hij weet toch wel dat jij van hem houdt en dat het wederzijds is. Als een vreemde hem de situatie zou laten inzien, zou dat wellicht zijn ogen openen.
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:29
Ik zou geen harde eisen stellen (zoals de zaterdag voor jullie beide houden). Ik zou hem gewoon vragen zijn koffer te pakken voor een maand of zo en na die maand terug te komen om te vertellen hoe het bevalt zonder jou in zijn leven. Want op deze manier gaat het op de lange termijn niet goed. Niet omdat hij vaak van huis is. Maar omdat hij jou en de ruzies die jullie hierover hebben, overduidelijk niet serieus neemt. En dat is hetgeen wat je zorgen moet baren.
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:31
Ik denk dat je het hem niet meer uit hoeft te leggen, dat heb je vast al tig keer geprobeerd, en als ie dan nog allerlei andere dingen voor laat gaan, dan is dat omdat ie dat wil, omdat ie die andere dingen blijkbaar belangrijker vindt dan tijd doorbrengen met jou.. Ik zou niet aan hem blijven trekken maar mijn conclusies trekken.
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:34
Ik vind de reacties hier nogal overdreven. Het is prima in mijn relatie als je zonder partner uitgaat of gaat eten. Een relatie hebben is echt niet synoniem voor samen thuis op de bank zitten, elke avond.
Wel zou ik je vriend duidelijk maken in een echt gesprek, zonder geschreeuw en verwijten over en weer ed, dat jij dit wel als vervelend ervaart en bv een vaste avond voor jullie twee af te spreken.
Wel zou ik je vriend duidelijk maken in een echt gesprek, zonder geschreeuw en verwijten over en weer ed, dat jij dit wel als vervelend ervaart en bv een vaste avond voor jullie twee af te spreken.
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:35
quote:Aubrey schreef op 13 augustus 2010 @ 20:28:
Relatie therapie zou in deze kunnen werken. Het is een beladen term, I know.Nogal ja. Zeker gezien het feit dat dit issue niet eens normaal besproken is, alleen op het Viva-forum. Thuis is het alleen "heftig bediscussieerd". Dus als je dit gewoon rustig met hem bespreekt, op een juist moment, en zonder verwijten, dan zegt ie...? Wat precies?
Relatie therapie zou in deze kunnen werken. Het is een beladen term, I know.Nogal ja. Zeker gezien het feit dat dit issue niet eens normaal besproken is, alleen op het Viva-forum. Thuis is het alleen "heftig bediscussieerd". Dus als je dit gewoon rustig met hem bespreekt, op een juist moment, en zonder verwijten, dan zegt ie...? Wat precies?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:35
quote:citronella schreef op 13 augustus 2010 @ 20:31:
Ik denk dat je het hem niet meer uit hoeft te leggen, dat heb je vast al tig keer geprobeerd, en als ie dan nog allerlei andere dingen voor laat gaan, dan is dat omdat ie dat wil, omdat ie die andere dingen blijkbaar belangrijker vindt dan tijd doorbrengen met jou.. Ik zou niet aan hem blijven trekken maar mijn conclusies trekken.Mannen kunnen geen gedachten lezen hoor! Dus als je je buik vol ervan hebt, moet je dat ook duidelijk zeggen én tegelijkertijd ene oplossing aandragen.
Ik denk dat je het hem niet meer uit hoeft te leggen, dat heb je vast al tig keer geprobeerd, en als ie dan nog allerlei andere dingen voor laat gaan, dan is dat omdat ie dat wil, omdat ie die andere dingen blijkbaar belangrijker vindt dan tijd doorbrengen met jou.. Ik zou niet aan hem blijven trekken maar mijn conclusies trekken.Mannen kunnen geen gedachten lezen hoor! Dus als je je buik vol ervan hebt, moet je dat ook duidelijk zeggen én tegelijkertijd ene oplossing aandragen.
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:36
nou ja, het is mijn relatie ook prima om zonder partner uit eten te gaan, maar als mijn partner ieder weekend zou werken zou ik het wel op prijs stellen als ie zelf ook bedenkt dat het wel leuk zou zijn wat tijd voor zijn vriendin vrij te maken, zodat het niet steeds voelt alsof je aan een dood paard staat te trekken omdat je graag een beetje aandacht wil van je vriend zo nu en dan. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor Suuri behoorlijk vervelend voelt.
vrijdag 13 augustus 2010 om 20:38
Nou nou , meteen maar conclusies trekken? Ik heb 20 jaar met een man geleefd die 60 uur werkte en waarvan na zijn werk ook nog het nodige werd verwacht aan sociale omgang. En Suuri zegt zelf ook dat het niet is omdat hij haar niet geweldig vindt.
Ik zou er nog een poging aan wagen hoor. En dan niet vijf minuten voor hij de deur uitgaat of aan de telefoon, maar er echt voor gaan zitten op een ochtend dat hij wèl vrij is. Goed vertellen hoe jij je erover voelt, je weet het hier ook goed te brengen zonder dat je echt verwijtend klinkt.
Ik zou er nog een poging aan wagen hoor. En dan niet vijf minuten voor hij de deur uitgaat of aan de telefoon, maar er echt voor gaan zitten op een ochtend dat hij wèl vrij is. Goed vertellen hoe jij je erover voelt, je weet het hier ook goed te brengen zonder dat je echt verwijtend klinkt.