Wat een r*tweekend!

13-08-2010 19:58 74 berichten
Totaal niet meer relevant, sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 jaa horeca werk gedaan altijd de weekenden en avonden weg, ben er mee gestopt had nooit eens een heel weekend samen met mijn partnerquote:suuri schreef op 13 augustus 2010 @ 19:58:

Yes, vrijdagavond, het weekend begint! Nou ik ga een r*tweekend tegemoet. Reden: mijn vriend is er niet. Nu denk je vast: nou een weekendje lekker zonder je vriend, ga jezelf vermaken!

Helaas is dit niet één weekend.. het gaat bijna ieder weekend zo. Mijn vriend werkt veel 's avonds en het in het weekend. Iedere vrijdagavond en zondag werkt hij. Maar de zaterdag is in principe altijd vrij, dat is dan ook echte 'onze' dag. Maar de laatste tijd wordt ook hiermee steeds vaker gesmokkeld. Morgen heeft ie bijvoorbeeld een afspraak waarbij aanhang niet is uitgenodigd.

Het irriteert me mateloos en we hebben hier al eerder flinke discussies over gehad. Dat hij op vrijdagavond en zondag moet werken, oke... dat is nu eenmaal zijn vak. Maar hij gaat die vrijdagavond en zondagavond ook nog eens met z'n collega's de kroeg in. Hij ziet ze wel 50 uur per week en die uurtjes die hij dan nog vrij heeft, besteedt ie ook nog met hen.

Nu vul ik die tijd natuurlijk wel in met mijn eigen dingen. Heb het zelf ook druk en vind het niet eens zo erg om alleen te zijn en ik heb uiteraard ook vrienden en vriendinnen waarmee ik regelmatig afspreek. Maar ik mis het om meer tijd met mijn vriend te hebben. En: ik voel me keihard afgewezen. Het voelt alsof ik iedere week weer moet concurreren met allerlei mensen om tijd met mijn vriend. En het ergste is nog: het zijn niet eens zijn beste vrienden waarmee hij steeds in de kroeg hangt. Soms heeft ie ineens afgesproken met iemand die die net heeft leren kennen. Dan denk ik echt: Jemig vind je het nou echt belangrijker en leuker om met die persoon naar de kroeg te gaan dan met mij iets te doen?

Zucht, zoals jullie merken, zit het me nu echt heel hoog...

Iemand tips hoe hiermee om te gaan? Ik vermaak me dit weekend wel, dat is het probleem niet. Maar hoe leg ik hem uit dat hij me hier gewoon mee kwetst? Erover praten heb ik natuurlijk al geprobeerd, maar volgens mij zit hij echt het kwaad er niet van in...
Relax en doe niet zo benauwend.

Waarom zou hij niet eens met zijn collega's wat doen, dat is toch anders dan op het werk.

Ieder weekend met je partner is ook vervelend en ongezond, hoor.

Gewoon jezelf leren vermaken, des te leuker als je hem weer ziet!

En het zegt echt niks over zijn liefde voor jou, hoor.
En als je jezelf uitnodigt voor een borrel na zijn werk? Iets in die trant van: hey vriendje, als je klaar bent met werk, bel me ff, dan kom ik ook eventjes naar de kroeg oid?
Waarom wis je je OP en veel reakties van je?

Vind dat altijd een beetje een belediging voor degene die op je OP reageren eigenlijk,wij doen ons best mee te denken,en jij krijgt niet de antwoorden die je krijgt en verwijderd dan alles maar?

Gebeurd hier steeds vaker,begin er echt van te balen eigenlijk!
Ten eerste: waarom haal je de openingspost en reacties weg. Echt, er is NIETS irritanter dan dat.

Maar wat ik van je lees, in quotes van anderen, klink je benauwend en claimerig. Zijn gedrag zou ik ook niet geheel ok vinden, maar door jezelf zo op te stellen werk je dit gedrag wel in de hand naar mijn mening. Je kunt iemand niet dwingen bij je te zijn. Laat hem zijn gang gaan en stel je wat minder afhangend op. Zat leuke dingen te doen, toch?
Suuri watskebeurt? Waarom is je OP weg?

Klopt niet Zoomix, ze klonk juist helemaal niet claimerig en benauwend en al helemaal niet afhankelijk, maar dat kun je dus niet meer lezen nu.

Suuri ik hoop dat je toch n og een leuk weekend hebt!
Wéér een OP die weggehaald is.

Maar goed naar mannen toe moet je duidelijk zijn heb ik geleerd niet eromheen kletsen zodat hij maar moet raden wat je eigenlijk bedoeld.

Gewoon duidelijk zijn,als je wilt dat hij ik noem wat stoms de vaatwasser leegmaakt dan moet je niet zeggen 'de vaatwasser is ook nog vol die zou ook leeg moeten' dat soort hints daar snappen de meeste mannen geen hol van.

Gewoon duidelijk zeggen 'ik wil graag dat je de vaatwasser leeghaalt'

Duidelijk zijn zonder er een hele discussie vol verwijten van maken.
Ik vond TO ook niet claimerig overkomen. Haar vriend werkt al zo'n 50 uur in de week en is daarnaast ook vaak alleen in het weekend op pad. Dus ik kan mij er iets bij voorstellen dat ze ook weleens wat tijd met hem alleen wilt doorbrengen. Ik denk dat de reacties hier een beetje teveel een vinger op de zere plek was.
Dan nog is dit wel een zwakte bod zeg.

Suuri kom eens terug....
WEER een weggehaalde OP

Is het Nationale OPweghaaldag of zo?

Maar goed, wat ik uit het verhaal kan opmaken is dat Suuri een man heeft met een drukke baan, en een erg druk sociaal leven.

Suuri vind zelf dat ze aandacht te kort komt.

Wat ik vervolgens niet begrijp is dat ik in een post van haar lees dat ze erover gesproken hebben en dat ze zijn overeengekomen dat 2 avonden in de week de vriend bij haar is

En dat vind ze niet genoeg

Nou vind ik dat ook niet hoor, begrijp me niet verkeerd..

Maar als je dat nou zo vindt...waarom spreek je het dan af?

Dan klopt er toch iets niet binnen jullie communicatie hoor!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Ksenija schreef op 13 augustus 2010 @ 22:29:

Relax en doe niet zo benauwend.

Waarom zou hij niet eens met zijn collega's wat doen, dat is toch anders dan op het werk.

Ieder weekend met je partner is ook vervelend en ongezond, hoor.

Dat is het hem juist, hij IS iedere weekend weg!

Gewoon jezelf leren vermaken, des te leuker als je hem weer ziet!

En het zegt echt niks over zijn liefde voor jou, hoor.Ze heeft al veel dingen (vriendinnen/hobbies) voor haar zelf.

Lees haar OP hieronder.

suuri schreef op 13 augustus 2010 @ 19:58:

Yes, vrijdagavond, het weekend begint! Nou ik ga een r*tweekend tegemoet. Reden: mijn vriend is er niet. Nu denk je vast: nou een weekendje lekker zonder je vriend, ga jezelf vermaken!

Helaas is dit niet één weekend.. het gaat bijna ieder weekend zo. Mijn vriend werkt veel 's avonds en het in het weekend. Iedere vrijdagavond en zondag werkt hij. Maar de zaterdag is in principe altijd vrij, dat is dan ook echte 'onze' dag. Maar de laatste tijd wordt ook hiermee steeds vaker gesmokkeld. Morgen heeft ie bijvoorbeeld een afspraak waarbij aanhang niet is uitgenodigd.

Het irriteert me mateloos en we hebben hier al eerder flinke discussies over gehad. Dat hij op vrijdagavond en zondag moet werken, oke... dat is nu eenmaal zijn vak. Maar hij gaat die vrijdagavond en zondagavond ook nog eens met z'n collega's de kroeg in. Hij ziet ze wel 50 uur per week en die uurtjes die hij dan nog vrij heeft, besteedt ie ook nog met hen.

Nu vul ik die tijd natuurlijk wel in met mijn eigen dingen. Heb het zelf ook druk en vind het niet eens zo erg om alleen te zijn en ik heb uiteraard ook vrienden en vriendinnen waarmee ik regelmatig afspreek. Maar ik mis het om meer tijd met mijn vriend te hebben. En: ik voel me keihard afgewezen. Het voelt alsof ik iedere week weer moet concurreren met allerlei mensen om tijd met mijn vriend. En het ergste is nog: het zijn niet eens zijn beste vrienden waarmee hij steeds in de kroeg hangt. Soms heeft ie ineens afgesproken met iemand die die net heeft leren kennen. Dan denk ik echt: Jemig vind je het nou echt belangrijker en leuker om met die persoon naar de kroeg te gaan dan met mij iets te doen?

Zucht, zoals jullie merken, zit het me nu echt heel hoog...

Iemand tips hoe hiermee om te gaan? Ik vermaak me dit weekend wel, dat is het probleem niet. Maar hoe leg ik hem uit dat hij me hier gewoon mee kwetst? Erover praten heb ik natuurlijk al geprobeerd, maar volgens mij ziet hij echt het kwaad er niet van in...

Ik heb het idee (n.a.v jouw OP) dat jouw vriend 'vluchtgedrag' toont....maw: Hij probeert je/thuissituatie zoveel mogelijk te ontwijken: Waarvoor?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Een relatie kost ook tijd. Voor mij zou dit echt niet werken. Het kan toch niet zo zijn dat er voor iedereen en alles tijd is, behalve voor je partner, want die is er toch wel.
quote:suuri schreef op 14 augustus 2010 @ 15:47:

Ontzettend lief trouwens dat sommige forummers het hier 'voor me opnemen'.

Wat betreft het vluchtgedrag: ik heb het er natuurlijk met hem over gehad. Hij legt uit dat hij het heel vervelend vindt om 'dingen te missen'. Hij zal nooit als eerste naar huis gaan, maar altijd als laatste. Ook zal hij nooit nee zeggen als mensen hem uitnodigen. Hij beschrijft het als een sociale druk die hij voelt.

En hij mist jou niet? Ik zou toch echt op nummer 1 willen staan, niet op nummer 7 of 8.

En tsja... ik heb daar dus totaal geen moeite mee.

En wat komt er van? Hij rent de hele week van hot naar her en vergeet af en toe volledig wat belangrijk is (zoals zijn echte vrienden, familie en zijn partner).

Blijkbaar toch niet het belangrijkste voor hem.
Sorry hoor, maar uit jouw bericht komt het over alsof jullie huisgenoten van elkaar zijn i.p.v een stel.

Eens met Reisa.

Als jullie diepgang in jullie relatie willen (en geloof me, dat wil iedereen anders begin je geen relatie) dan zal hij toch ook quality-time erin moeten stoppen.

Kwaliteit in communicatie, elkaar aanvullen, teambuilding enz is zowel belangrijk in de liefde als met collegea en niet alleen even (goedmaak)sex en hetzelfde huis delen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Maar jullie wonen samen?
Oh dit is wel mooi geregeld! Jullie vrienden gaan daar heus aan wennen, en wie weet hoe gezellig ze het vinden als je meekomt!

Ik heb een vriend die wisseldiensten heeft en een vriendin die stewardess is, in combinatie met onze uren is het dus amper mogelijk om een afspraak te maken. Vroeger gaf dat wrijving, maar na 1 goed gesprek met een heleboel verwijten over en weer hebben we afgesproken: voor werk okee, en voor de overige tijd doen we alle mogelijke moeite voor elkaar. Dat werkt al 15 jaar naar tevredenheid.

En jongens... nummer 1? Ik leid nergens uit af dat Suuri dat niet is. Ik denk nog steeds dat hij dit kan doen OMDAT hij zo'n nummer 1 heeft.

Suuri, fijn weekend verder
Heeft iemand je geloept?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ga je nou 1,5 jaar na dato je berichten weghalen? Why? En daarnaast.... je kunt ze weghalen, maar het verhaal is aan de hand van de rest van de berichten erg makkelijk te reconstrueren, dus of het zin heeft....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven