Wat is dat toch?

01-06-2009 11:28 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben sommige mensen (mannen of vrouwen) behoefte aan de aandacht van een ander dan hun eigen partner?

Naar mijn mening klopt er dan iets niet. In tegenstelling tot wat mijn partner beweert, die zegt dus dat het helemaal niets hoeft te betekenen.

Iedereen krijgt aandacht, of vindt aandacht krijgen leuk, maar dat houdt toch op bij het ontvangen van die aandacht dan doe je er verder toch niets mee als je in een relatie zit?!? Zo is het zoals ik er tegenaan kijk....Iemand een andere visie of mening?
Wat bedoel je met dat hij iets in mij triggert?
Dat het uitwisselen van mailadressen iets in jou losmaakt dat jij reageert zoals je nu reageert.

Ik vermoed (maar goed dat komt mede ook omdat ik je langer ken dan vandaag maar kan het totaal mis hebben hoor!!!!!) dat het een stuk oud zeer naar bovenhaalt toen jij hoorde waarom hij mailadressen uitgewisseld had. En misschien ben je bang dat hij hierdoor kans ziet om jou te bedriegen? (maar nu trek ik wellicht te ver alles door...)
quote:lafjoetwo schreef op 01 juni 2009 @ 20:14:

Hij zegt dat ze langsliep en zei dat ze hem helemaal geweldig vond, haar emailadres gaf waarop hij vervolgens de zijne heeft gegeven. Dat vind ik dus raar. Hij is dus ingegaan op iemand die gecharmeerd van hem is en hij kennelijk ook van haar.

Nu beweert hij dat dat niet zo is, maar dan snap ik de bedoeling van het contact niet.

Dat vind ik dus ook een raar verhaal. Langs iemand lopen en hem meteen helemal geweldig vinden?? En dan meteen je mail adres geven en hij het zijne? Klinkt mij erg ongeloofwaardig in de oren, of is je vriend een soort god's gift to women?

Maar goed, als ze elkaar dan zo woest aantrekkelijk vonden, dan vind ik het idd ook raar om het contact zo te onderhouden, want hij heeft al een relatie met jou.

en als het puur voor de gezelligheid was en gewoon een leuke ontmoeting, dan is het wel weer opmerkelijk dat hij jou er niets over heeft verteld.

Je hebt alarmbellen vaak niet voor niets. pas op dat je dingen niet te snel afschuift op je eigen onzekerheid, omdat je hem zo graag wilt geloven en zo graag wilt dat de relatie slaagt.
Geloof wel dat dat zo is. Dat bedoelde ik met mijn onzekerheid. Het is lastig om verschil te maken tussen het nu en mijn verleden. Dus dingen die er nu zijn, ook zo te zien zoals ze zijn en niet te zien als iets wat gebaseerd is op mijn angsten.....
Daar ben ik dus nog niet over uit Rafaella....dat is wat mij ook zo verward.

Zal er eens met mijn vriendin over keuvelen onder het genot van een wijntje.....
Alarmbellen zijn en blijven iets wat je niet moet negeren Lafjoe. En misschien speelt ook mee dat jullie nu een tijdelijke stop hadden. Geen idee waarom dat was (doet er nu denk ik ook niet toe dat in dit topic te posten) Maar het kan wel zijn dat je daarom alles op een weegschaal legt. (en waarom ook niet! )
Ik wil je niet bemoederen ofzo, maar ik denk dat het nu juist handig is om even geen wijntje te drinken, maar even heel scherp te blijven.

Dat was je eigenlijk al, want je bent niet voor niets op onderzoek uit gegaan. Je voelde dat er iets was en dat was ook zo.

Msch identificeer ik me nu teveel met jou, maar ik ken dat soort praatjes van mannen die vreemd gaan; "ik deed niets, maar zij wilde mij zo graag"

Je nog een soort van extra onzeker maken, want er zijn zoveel kapers op de kust. Terwijl het dan natuurlijk juist zo was, dat de man in kwestie de inititiefnemer was.

Ik vind het een heel raar verhaal en dat detail dat hij je met grote onschuldige ogen aankeek en het opeens wel snapt als jij het uit legt, dat het voor jou kwetsend is, deden bij mij ook alarmbellen rinkelen. Net alsof hij het euk zou vinden als je zou gaan mailen met een man die jou meteen helemaal geweldig vind.
quote:lafjoetwo schreef op 01 juni 2009 @ 11:42:

Hij zegt voor de gezelligheid, en heeft verder geen intenties. Hij heeft haar ontmoet afgelopen weekend toen hij in Engeland was.

Misschien is het wel mijn eigen onzekerheid, daar probeer ik voor mezelf nu achter te komen

Voor de gezelligheid? Dan heb ik maar één ding te zeggen.

Hij had een leven voor je, hij heeft een leven na je. Mag hij dan tijdens je geen leven hebben? Waar maak je je druk om?
Onder 't genot van een wijntje wil niet zeggen dat ik mezelf helemaal heb lopen bezatten. Zo erg is 't nu ook weer niet. Hahahaha.

Maar het klopt, die alarmbellen moet je niet negeren.

Het verhaal er achter is natuurlijk meer dan wat ik hier heb gepost. Ben me ook bewust dat er eigenlijk alleen een compleet beeld geschept kan worden als de hele situatie duidelijk wordt verteld.

En het is niet zo dat ik de ander geen leven naast mij gun, of dat hij het niet gezellig mag hebben. Zo kort door de bocht wil ik nou ook weer niet gaan.

Het maakt me alleen verdrietig. Ik ben geen "held" met of in relaties. Een relatie aangaan is voor mij hartstikke moeilijk. Dat heeft alles met vertrouwen te maken wat ook weer voortvloeit uit iets (een gebeurtenis in mijn leven) wat een enorme impact op mijn verdere leven heeft gehad en in relaties nog steeds heeft.

Soms vraag ik me af of ik wel geschikt ben om een relatie aan te gaan. Het is een gevecht met en tegen mezelf. Iets waar ik heel hard voor aan 't knokken ben. En soms, soms zie ik het allemaal niet meer zo helder. En dan weet ik niet of het die alarmbellen zijn of mijn paniek.
Dat snap ik wel dat je je niet compleet gaat bezatten, mar mijn ervaring is dat ik door een paar drankjes de dingen soms toch zo ga zien, zoals ik ze eigenlijk vooral graag wil zien en niet zoals ze werkelijk zijn.

Nogmaals, ik vind het ook een raar verhaal. Iemand meteen helemaal geweldig vinden en dan je mail adres geven en hij het zijne. Hoezo gewoon voor de gezelligheid?

Btw even een pauze in lassen dat doet ook iets met je vertrouwen in de relatie.

En dan zo'n raar verhaal eroverheen. Ik zou er ook alarmbellen van krijgen.

Misschien zijn jullie erg hard van stapel gelopen? Als het na 10 manden al zo serieus is dat jullie met jullie kinderen een gezin vormen. Dat het msch allemaal wel heel erg goed voelde, maar dat jullie elkaar eigenlijk nog niet zo goed kende.

Ik denk dat je heel diep in je hart wel weet hoe het zit.
We zijn inderdaad erg hard gegaan. Dat brak ons ook op een gegeven moment op.

Momenteel weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet. Het liefst zou ik nu weg willen kruipen. En ja, diep in mijn hart weet ik misschien wel wat ik er mee moet doen.
Lieve Lafjoetwo

Het kan ook zo lastig zijn he... wat in de ene situatie terechte alarmbellen zijn, zijn het in de volgende situatie niet.

Het is logisch dat je vanuit jouw referentiekader denkt en oordeelt, iets anders heb je niet. En in dit geval zouden er bij hem waarschijnlijk hele terechte alarmbellen moeten gaan rinkelen als jij je mailadres in de kroeg ging staan uitdelen. En misschien zijn jouw alarmbellen in vergelijkbare situaties met andere mannen wel terecht geweest. Weet hij dat? En dat het zo moeilijk voor je is?

Kan hij zich voorstellen, zonder zich persoonlijk aangevallen te voelen, dat jij onzeker wordt over zo'n situatie als met de mailadressen? Als hij dat weet en dat begrijpt, zou het voor hem toch makkelijker moeten zijn om dit soort dingen juist altijd aan jou te vertellen. Niet alleen de dingen die in zijn ogen iets voorstellen, maar juist de dingen waarvan het verzwijgen in jouw ogen iets zou kunnen voorstellen.

Ik lees dat je niet begrijpt waarom hij gedaan heeft wat hij gedaan heeft. Klopt het dat het voor jou minder bedreigend is als je wel weet waarom hij zoiets doet en hoe het kan dat het voor hem niets betekent?

Ik doe maar even een gok...Was hij misschien zelf ook een beetje onzeker door jullie 'pauze'? In dat geval kan ik me best voorstellen dat het voor hem een leuke, oppervlakkige ego-boost was dat er een vrouw in hem geïnteresseerd was en hem haar mailadres gaf. Net zoals een fluitende bouwvakker, op het juiste moment, best vleiend kan zijn. Hoe oppervlakkig zoiets ook is.

Tja en dat ie dan zn mailadres aan haar geeft... ach. Ik zou het ook niet doen met iemand die ik in de kroeg tegenkom, maar misschien voelt een man zich toch iets meer geroepen om de 'jager' uit te hangen als een vrouw die positie eigenlijk een beetje claimt door haar mailadres op te dringen. Kan dat het zijn geweest?
Hallo Starlights,

Ik heb hem uitgelegd dat dit voor mij heel lastig is. En ik begrijp ook wel dat een ander daar heel anders tegenaan kijkt en het daardoor niet begrijpt.

Wat wel zo is, is dat dit al 1 keer eerder is gebeurd. We hebben het er dus al eens eerder over gehad, en toen hebben we duidelijk afgesproken dat hij dit niet meer zou doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil hem niets verbieden, maar wees dan inderdaad eerlijk.

Dat onrustige gevoel is gebleven na ons gesprek. Nu achteraf gezien bleek ik toch weer goed te zitten. Hij heeft aan haar zijn mail gegeven en hij heeft wel degelijk een telefoonnummer van haar. Het was dus anders dan dat hij me in de 1ste instantie verteld heeft. En eigenlijk doet het er niet toe wie nou wat heeft gedaan. Het komt op hetzelfde neer.

Wat ik nog steeds geloof is dat er niets is gebeurd, maar ik geloof niet dat de intentie "puur voor gezelligheid" dat dat er achter zat.

En natuurlijk weet ik dat het zijn ego streelt en daar is ook niets mis mee, maar doe het dan niet op zo'n manier. En natuurlijk heeft hij ook zo zijn onzekerheden net zoals ik die heb. Dan hoef je er ook helemaal niets achter te zoeken.

Het is die onrust die in me bleef, en die dus kennelijk ook gegrond was.

Want wat ik nu ook weet is dat hij haar bij "thuiskomst" heeft gemaild vanaf zijn werk. Hij heeft mij niets laten horen dat hij al was geland, maar kwam na zijn werk (vroeg in de ochtend) naar me toe. Zelf ben ik van mening dat je niet op die manier omgaat met je partner waar je zegt van te houden.

Eigenlijk komt het er nu op neer dat ik als ik naar mijn gevoel en naar de dingen kijk die daadwerkelijk gebeurd zijn, ik op het punt sta om te stoppen met deze relatie.
Overigens heeft hij me dit zelf verteld van dat mailtje......lastig hoor.....maar eerst even alles laten bezinken.....
Lafjoetwo, ik kan me goed voorstellen hoe jij je voelt. Ik heb in het verleden ook iets meegemaakt wat dusdanige gevolgen heeft gehad waardoor ik een tijdje dacht dat ik ongeschikt was voor een relatie. Ik ben niet wantrouwend, maar als ik ergens achter kom telt dat altijd heel zwaar. Dit wat jij nu meemaakt met het uitwisselen van mailadressen zou voor mij ook een issue zijn geweest. Ik weet niet of dit jaloezie is, maar ik heb dan het gevoel dat de relatie blijkbaar niet is wat ik had verwacht, en dan nemen mijn gevoelens voor hem ook sterk af. Ik denk dat het heel moeilijk is om een man te vinden die er ook zo over denkt. Die het uitwisselen van mailadressen niet alleen laat omdat hij rekening met jou houdt, maar ook omdat hij gewoon zelf vindt dat zoiets niet hoort.
Heb je daar wat mee gedaan zodat het je nu niet meer belemmert in een relatie? Volgens mij heeft dat in de oorsprong niks met jaloezie te maken, maar meer met je eigen onzekerheid en zijn jaloerse gevoelens daar een gevolg van. Maar ik doe maar een gooi hoor, geen idee of dit zo is.

Zelf ben ik niet jaloers, maar wel onzeker en kruip terug in mijn schulp. Ik heb mezelf een bepaald gedrag aangeleerd (een soort van overlevingsmechanisme), wat voornamelijk in relaties wordt getriggerd. Omdat dit mezelf belemmert, ben ik hiermee aan de slag gegaan. Op een bepaald moment werd ik me heel erg bewust van mijn gedrag en de gevolgen daarvan voor mezelf. Dat wilde ik niet meer. Momenteel zit ik midden in dat proces. Dit soort situaties maakt het er voor mij niet makkelijker op.

Waar ik met dit topic achter wilde komen, is of het hebben van contact "normaal" of in ieder geval acceptabel is.

Dat schijnt dus zo te zijn, mits er niet dat onderbuikgevoel is.
Hey Lafjoe!

Ga eerst nog ff je topic doorlezen voordat ik een reactie geef, maar wilde alvast ff hallo zeggen
HEY MINNY!!!!!!
Even snel wat gelezen, en tot nu toe kan ik me jouw gevoel wel voorstellen ergens Lafjoe. Op zich doet hij niks verkeerds, aan de andere kant...waar is het voor nodig...?!

Een extra factor is dat zij helemaal weg van hem was, denk ik tenminste, want dat kan jou het gevoel geven dat zij dit contact wel degelijk voor meer gaan ge/misbruiken.

Echter, daar is hij altijd ook nog zelf bij he?
Overigens heb ik in relaties ook vaak geflirt, maar ik trok altijd de grens bij het uitwisselen van telefoonnummers en/of mailadressen. Flirten is leuk hoor, maar ik zag nooit een reden om het contact binnen mijn "thuisleven" voort te zetten. Want daar ging het echte leven, met mijn partner, gewoon door. Dat avondje stappen en flirten was puur ontspanning, niks meer.
quote:lafjoetwo schreef op 02 juni 2009 @ 19:33:

HEY MINNY!!!!!!
Mijn ex was letterlijk aandachtsgeil! Om gek van te worden. Ik ben heel hard weggelopen uiteindelijk, hij moest constant aandacht van vrouwen en zei tegen me: kijk eens die kijkt naar me en zag je die blonde stoot......Buhhhhhhhh ik heb er zo genoeg van, hopelijk jij ook, iemand kan eens kijken naar een andere man of vrouw, maar op een manier zodat de ogen er haast uitrollen en vanalles erbij zeggen is walgelijk en onfatsoenlijk, zeker naar je vriendin/vrouw toe!
voer eendjes geen oorlog!
Zo'n ex heb ik ook Petit. Moest de godganse dag horen wat voor lekkere wijven hij nou weer allemaal was tegengekomen. En ook als ik er naast liep was het commentaar niet van de lucht.

Ach ja, pas jaren later realiseerde ik me dat hij gewoon ontzettend onzeker was en niet alleen bevestiging bij andere vrouwen zocht, maar ook mij onzeker en jaloers wilde krijgen. Dan voelde hij zich beter.

Blegh.
quote:lafjoetwo schreef op 02 juni 2009 @ 19:27:

Heb je daar wat mee gedaan zodat het je nu niet meer belemmert in een relatie?

Mijn huidige vriend denkt er hetzelfde over als ik, wat dit betreft.

Ik heb er dus niets mee gedaan, maar iemand gevonden die beter bij me past en met wie ik minder kans heb om in dit soort situaties terecht te komen omdat hij hetzelfde voelt.

quote:lafjoetwo schreef op 02 juni 2009 @ 19:27:

Waar ik met dit topic achter wilde komen, is of het hebben van contact "normaal" of in ieder geval acceptabel is.

Dat schijnt dus zo te zijn, mits er niet dat onderbuikgevoel is.Ik denk niet dat er een maatstaf is voor wat "normaal" is om te doen/laten in een relatie. Dat is iets persoonlijks, en als jouw normen en waarden op dat gebied te veel afwijken van die van je vriend, dan heb je dus een probleem... Wat die link tussen onzekerheid en jaloezie betreft heb je gelijk, denk ik. Mensen die heel zeker van zichzelf zijn zullen zo'n contact waarschijnlijk minder erg vinden.
Ik heb ook een ex die heel graag aandacht van vrouwen wou. Meestal kon ik dat prima handelen, maar in de 3,5 jaar dat we samen waren ben ik twee keer vreselijk jaloers geweest... beide keren was het ook ernstig mis, de laatste keer zo ernstig dat hij nou met háár samenwoont en niet meer met mij!

Zelf heb ik een paar mannelijke vrienden van vroeger en uit mijn studietijd. Daar hoeft mijn huidige vriend zich geen moment zorgen over te maken. Zou ik echter nu uit het niets met een nieuwe mannelijke vriend op de proppen komen, en dan ook nog één waar ik eigenlijk niet écht mee gepraat of iets anders gedeeld heb (hobby of werk bijvoorbeeld), dan zou hij zich van mij zorgen mogen maken.

Andersom zou ik dat in ieder geval wél doen, dus ik vind je reactie niet heel vreemd Lafjoe.

Sterkte meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven