Wat moet ik doen? Advies!

02-10-2011 23:53 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 21 en heb nu bijna 4 jaar een vriendin. Het ging heel erg goed, we hadden het altijd leuk en gezellig samen, nooit ruzie en de seks was ook prima. Een maand voor onze vakantie (in juni) kwam ze opeens met de uitspraak dat ze me meer als vriend begon te zien en niet meer als haar vriend. Ik wilde haar niet kwijt en na lang praten zijn we dus wel op vakantie gegaan. Dat was hartstikke leuk (wederzijds) en daarna ging het weer 2 maanden goed. Nu heeft ze een maand geleden weer aangegeven dat ze twijfelt aan onze relatie en sindsdien hebben we ook geen seks meer gehad. Ik wil haar niet kwijt, maar dit is nu de 3e keer dit jaar dat ze het heeft gezegd. We zien elkaar nog wel steeds 2/3 keer per week..

Ik weet mezelf geen raad meer wat te doen! Moet ik dit op zijn beloop laten, omdat de bal bij haar ligt.. of moet ik me nog meer inzetten voor onze relatie… wie heeft er advies voor mij? Ik heb namelijk wel het gevoel dat er beslissingen gemaakt moeten worden, hoe klote dat ook is…

Hopelijk heeft iemand dit wel eens meegemaakt en advies voor mij?

Groetjes,

Koos
Communiceer. Waar komt het door dat ze je als een vriend ziet? Wil ze eraan werken?
Leg de bal niet bij haar, maar hak de knoop zelf door. Waarom zou je op je tenen gaan lopen om het haar naar de zin te maken om uiteindelijk waarschijnlijk toch gedumpt te worden?
Het enige wat nog zou kúnnen werken is haar in te laten zien wat ze kwijt kan raken. Dus als jij kiest om niet als speelbal te worden gebruiklt en jij haar vertelt dat ze het je maa5r moet laten weten als ze er uit is en dat je tot die tijd de relatie als " uit " beschouwt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Inderdaad, laat niet met je sollen. Je bent toch wat waardt!

Mijm ervaring is dat ik ook wel eens getwijfeld heb aan mijn toemalige vriend en die ging giga zijn best doen. Hoe meer hij dat deed hoe meer afstand ik creeerde. Had hij me de ruimte gegeven en zich anders opgesteld was het misschien anders gelopen en misschien ook niet. Sommige dingen kan je niet dwingen. Sterkte.
Bedankt voor de reacties, dus eigenlijk zeggen jullie dat ik iets moet doen wat ik eigenlijk niet wil, maar dat dit uiteindelijk de beste en enige weg is. Mocht dit niet werken dan betekend dat we toch niet voor elkAar geschapen zijn.... Ik ga het dan maar op deze manier spelen... DAt wordt wat vd week
Morge gaat het gebeuren... ik stel haar voor 2 keuzes, of we maken het uit of we gaan elkaar een maand niet zien en kijken dan voor de laatste keer of we echt door willen gaan (wat mij betreft wel).hopelijk gaat ze dan wat inzien.. als dat niet lukt is het niet anders..... dit zijn toch de beste opties?
Je hebt net 4 reacties en direct overtuigd dat je die kant op moet? Ben het overigens eens met de reacties hoor, maar ik vind dat wel opvallend. En vervolgens vraag je weer bevestiging.

Probeer een beetje te zoeken naar je eigen mening. Wat zegt jouw gevoel wat je doen moet? Waarom twijfelde je?
Ik twijfel, omdat ik iets ga doen, wat ik eigenlijk niet wil, maar wat wel nodig is. Daarom twijfel ik, lijkt me logisch toch?
PS: Ik heb het hier ook met naaste over gehad en die geven hetzelfde aan, vandaar dat mij dit de beste optie lijkt....ook al is het #$&@
Jawel dat is hartstikke logisch, vraag me alleen af of dit is wat jij nu moet doen. Soms moet iets wel gebeuren maar ben je er zelf nog niet perse klaar voor. Ik dacht als je zo'n vraag op een forum zet, dan ben je nog in dubio. Het verbaast me gewoon dat je zo snel om bent. Het hoeft allemaal niet per se snel he? Als jij nog tijd nodig hebt, is dat ook ok.

Sterkte!
Ik zit ook in dubio, omdat ik haar helemaal niet kwijt wil. Maar zij heeft de afgelopen 2 maanden al 3 keer aangegeven dat ze haar gevoelens maar niet terug krijgt...toch blijven we aanmodderen...

De tip van hier (en van mijn moeder) was om haar voor het blok te zetten en tijdelijk (een maand) geen contact meer te hebben. Om zo het gevoel (mocht dat lukken) terug te krijgen bij haar...

Het moet wel van twee kanten komen, en ik zie dit dan ook als laatste redmiddel...nja ik probeer een rationeel te relativeren, maar dat werkt niet echt met relatieproblemen merk ik..
Bij mij heeft die aanpak wel geholpen. Ik was mijn gevoelens ook "kwijt" en hoe harder hij zijn best deed hoe minder ik me er van aantrok. Het klinkt heel hard, maar je beseft niet wat je kwijt aan het raken bent. Hij blijft toch wel hangen..

De periode dat ik serieus ben gaan nadenken was toen hij vertelde dat hij het was en zo niet meer verder wilde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven