Wat nu...

14-06-2018 17:43 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Speciaal voor dit onderwerp heb ik een account aangemaakt, want ik weet het even niet meer. Zonder dat ik in al te veel details wil treden, komt het erop neer dat ik een meisje via internet heb leren kennen met een geweldig karakter. We bellen zo af en toe en hebben al enkele keren tevergeefs geprobeerd om af te spreken. Binnenkort zou het weer moeten gebeuren. Toch twijfel ik aan haar echtheid. Via google reverse image gezocht, maar niks kunnen vinden. Ik vrees alleen dat google reverse image geen instagramaccounts/foto's meepikt... De foto's die ik heb gekregen lijken hier wel van afkomstig. Maar het zou net zo goed echt kunnen zijn. Als ik haar hiermee confronteer, dan vrees ik dat het sowieso einde verhaal is. Toch wil ik ook niet van het slechte uitgaan.
Ik hoef geen goedbedoelde tips met laat zitten, je wordt belazerd, etc... Het liefst zou ik iemand vinden die goed is in het speuren op internet/instagram op foto's, om te checken of mijn twijfel terecht is...
Waarom lukt afspreken niet?
Wat zegt ze dan?

Mijn idee is dat je gevoel ws klopt.
Hemeltje, gaat dat tegenwoordig zo, dat als je met iemand gaat afspreken, je eerst diep speurwerk doet? Wat een gedoe.
Wat maakt dat je dit gevoel hebt? Alleen het niet kunnen afspreken of ook andere dingen?
Facetimen een optie? Als ze daar ook moeilijk over gaan doen dan weet je genoeg..
Er zijn bepaalde dingen die elkaar tegenspreken... Ik kan ten eerste met mijn pet er niet bij dat iemand dagelijks energie in iemand stopt die ze eigenlijk 'voor de gek' houden... Daar zit ook weer de twijfel in.
Eerste keer afspreken was er iets met een van haar kinderen. Tweede keer was ze zelf ziek. Derde keer kregen we flinke ruzie de dag ervoor (door mijn onzekerheid)... Dus wellicht dat het nu wel doorgaat. Misschien kan ik beter even afwachten.
QueenArachnia schreef:
14-06-2018 17:49
Wat maakt dat je dit gevoel hebt? Alleen het niet kunnen afspreken of ook andere dingen?
Nee, meerdere dingen... Anders zou de twijfel er niet zijn. Vooral geheimzinnig doen over doodnormale zaken. En daar hou ik niet zo van. Zelf ben ik ook open en eerlijk over alles.
keukenstoel schreef:
14-06-2018 17:47
Waarom lukt afspreken niet?
Wat zegt ze dan?

Mijn idee is dat je gevoel ws klopt.
Mij ook.

Dit doet me denken aan Catfish, want daar zijn die mensen om hele rare redenen ook nooit in de gelegenheid om je face to face te zien of om te skypen.
Head* schreef:
14-06-2018 17:48
Hemeltje, gaat dat tegenwoordig zo, dat als je met iemand gaat afspreken, je eerst diep speurwerk doet? Wat een gedoe.
Nou... ik ben pas gaan speuren nadat ze de eerste keer de afspraak afzegde. Daarvoor was er geen twijfel. En we hebben inmiddels 6 maanden contact dus vind ik het een beetje vreemd. Vandaar
windhoos2000 schreef:
14-06-2018 17:57
Nou... ik ben pas gaan speuren nadat ze de eerste keer de afspraak afzegde. Daarvoor was er geen twijfel. En we hebben inmiddels 6 maanden contact dus vind ik het een beetje vreemd. Vandaar
Als ik het allemaal lees, denk ik dat je gerust op je gevoel kan afgaan. 6 maanden contact en dan telkens niet kunnen afspreken is raar.
Na 6 maanden elkaar niet gezien hebben is echt een teken dat het niet goed zit. Als deze keer weer niet doorgaan zou ik vriendelijk bedanken voor opnieuw plannen en doorgaan met je leven.
Internagelaktisch
Tja wanneer het niet komt tot een face to face afspraak, skype of videochat dan is het waarschijnlijk nep....je kan dat niet willen... maar jij kunt de waarheid niet veranderen. De enige oplossing is aangeven dat je binnen een week wil afspreken in het echt of op skype omdat jij anders het contact stopt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En is het dan verstandig om haar te confronteren met mijn twijfels?
windhoos2000 schreef:
14-06-2018 17:50
Er zijn bepaalde dingen die elkaar tegenspreken... Ik kan ten eerste met mijn pet er niet bij dat iemand dagelijks energie in iemand stopt die ze eigenlijk 'voor de gek' houden... Daar zit ook weer de twijfel in.
Eerste keer afspreken was er iets met een van haar kinderen. Tweede keer was ze zelf ziek. Derde keer kregen we flinke ruzie de dag ervoor (door mijn onzekerheid)... Dus wellicht dat het nu wel doorgaat. Misschien kan ik beter even afwachten.
Ik heb het een keer meegemaakt. Dat is niet leuk, maar dat soort zieke, voornamelijk zwakke zielen zijn er wel. Jullie hebben dus wel een aantal keer gebeld? Ik zou het gewoon zeggen dat je twijfelt aan de echtheid van haar foto’s. Je laat toch niet de kans bestaan dat het wel zo is? Zekerheid is kiezen voor jezelf. Jij komt op de eerste plaats en de rest komt erna.
Nog 1 keer proberen af te spreken, daarna alle lijnen verbreken als het weer niet lukt.
Komt inderdaad nooit voor dat mensen veel tijd steken in het misleiden van een ander....ik vraag mij ook altijd of hoe zij er op TV al tig seizoenen aan hebben kunnen besteden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
windhoos2000 schreef:
14-06-2018 18:14
En is het dan verstandig om haar te confronteren met mijn twijfels?
Ja natuurlijk. Je anno 2018 nog laten catfishen is echt onnodig. Nooit geskyped? Videocall? Spontaan een fotootje gestuurd?
Wanneer je zo gehecht bent aan deze illusie kun je hem natuurlijk ook gewoon in stand houden.
Als je wilt speur ik graag met je mee. Je kan me een pm sturen
windhoos2000 schreef:
14-06-2018 17:57
6 mnd...oh lieverd deze meid is echt niet wie ze zegt dat ze is. Als je in al die tijd niet hebt kunnen skypen of afspreken is er iig iets niet pluis.
Of ze heeft een relatie of ze is een catfish of iets anders raars waarom ze je niet kan zien.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit maar ik denk dat je haar moet confronteren met deze kwestie. Wees wel voorbereid dat ze het waarschijnlijk niet echt is...
Ik had er een keer 1 die wilde niet videobellen. Vond ie stom. Heb hem een foto laten maken waarbij hij een blaadje met mijn naam omhoog houdt haha :whip:
Nou mensen... ze is idd FAKE... ik ben erachter welke foto's ze stal van facebook, mede dankzij hulp van hier!

Maar ik ben er eigenlijk nog niet mee klaar. Ik wil graag weten wie ze écht is. Daarom de volgende vraag. Ze zit momenteel in een hotel in Polen, Krakau. Ik weet in welk hotel, alleen niet welke kamer enzo. Nu zou ik graag in contact komen met een Pool(se) die me wil helpen te achterhalen wie zij is. Contact opnemen met hotel, email versturen en verhaal uitleggen, dat soort dingen.
Ik weet dat het obsessief klinkt, maar eigenlijk wil ik voorkomen dat er meerdere mensen slachtoffer zijn geworden van haar en worden, maar ook aangifte doen bij de politie van identiteitsfraude. Wie kent er een Pool(se) of is Pools?
Alvast bedankt!
Oh hemel ga iets leuks doen met je leven. Jij bent niet verantwoordelijk voor wat zij doet en daarbij niet iedereen is zo goedgelovig als jij....waarschijnlijk is Polen ook een dekmantel en zit er ergens in Afrika een Nigeriaan op zijn smartphone je van alles wijs te maken.
viva-amber schreef:
04-07-2018 15:23
Oh hemel ga iets leuks doen met je leven. Jij bent niet verantwoordelijk voor wat zij doet en daarbij niet iedereen is zo goedgelovig als jij....waarschijnlijk is Polen ook een dekmantel en zit er ergens in Afrika een Nigeriaan op zijn smartphone je van alles wijs te maken.
Nee, ik heb bewijs gekregen dat ze in Polen. Dus dat is geen enkele twijfel. En ik ben er inmiddels achter dat er nog meer mensen zijn die door haar gecatfished zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven