Wat nu?
zaterdag 25 mei 2019 om 06:02
Hoi allemaal,
Lekker vroeg op de zaterdag maar ik kan niet slapen. Ik heb jullie advies nodig.
Gisternacht kwam ik erachter dat mijn vriend is ‘vreemdgegaan’: niet daadwerkelijk iets gedaan, maar wel geappt met een collega tijdens het uitgaan dat hij met haar zou willen slapen etc.
Ik kwam daar de avond zelf al achter omdat hij toen al heel erg raar deed, ik voelde dat er wat aan de hand was. Ik ben geflipt en heb mijn spullen gepakt.
We woonden sinds een maandje ongeveer pas ‘samen’. Hij had een huisje gekocht en ik trok daarbij in. Het samenwonen was even wennen omdat het voor ons allebei de eerste keer was. Maar verder ging het voor mijn gevoel wel goed, je hebt altijd wat kleine dingen maar we hielden echt veel van elkaar en had echt het gevoel dat we iets aan het opbouwen waren. Ik was dus ook echt gekwetst na wat hij had gedaan.
Hij heeft nu heel veel spijt en is er echt kapot van. Heb gisteren met hem gepraat en hij kan alleen maar huilen en spijt betuigen en zeggen hoeveel hij van me houdt en dat hij het nooit had moeten doen. Hij geeft als reden aan dat hij teveel in zijn hoofd zit. Hij vindt het moeilijk om gevoelens en dingen te uiten waardoor het te druk in zijn hoofd werd en dat dit dan een soort uitlaatklep was, maar hij weet dat hij fout zit. Het appen is dus alleen die ene nacht gebeurd, maar het lijkt me dat daar wel iets van flirten aan vooraf moet zijn gegaan. Hij zegt van niet, maar dat lijkt me sterk.
Nu weet ik niet wat te doen. Het ging echt goed en ik was echt heel gelukkig met hem. Maar ik weet niet hoe ik hem weer zou kunnen vertrouwen. Ik betwijfel of het ooit weer kan worden zoals het was.. Ik heb al aangegeven dat het belangrijkste is dat hij gaat werken aan zichzelf. Dat hij geen gevoelens kan communiceren is zijn probleem die hij moet oplossen, zonder dat kan je geen goede relatie hebben. Ik ben er wel echt kapot van omdat ik écht heel verliefd op hem ben/was en er wel alle vertrouwen in had. Maar wie zegt dat hij het de volgende keer niet weer doet? Hij zegt zelf van niet maar ik weet niet wat ik moet geloven omdat ik dit totaal niet verwacht had.
Sorry voor het waarschijnlijk onsamenhangende verhaal, voor mij is het ook allemaal een grote brei.. ik hoop dat jullie me advies kunnen geven hierbij.
Lekker vroeg op de zaterdag maar ik kan niet slapen. Ik heb jullie advies nodig.
Gisternacht kwam ik erachter dat mijn vriend is ‘vreemdgegaan’: niet daadwerkelijk iets gedaan, maar wel geappt met een collega tijdens het uitgaan dat hij met haar zou willen slapen etc.
Ik kwam daar de avond zelf al achter omdat hij toen al heel erg raar deed, ik voelde dat er wat aan de hand was. Ik ben geflipt en heb mijn spullen gepakt.
We woonden sinds een maandje ongeveer pas ‘samen’. Hij had een huisje gekocht en ik trok daarbij in. Het samenwonen was even wennen omdat het voor ons allebei de eerste keer was. Maar verder ging het voor mijn gevoel wel goed, je hebt altijd wat kleine dingen maar we hielden echt veel van elkaar en had echt het gevoel dat we iets aan het opbouwen waren. Ik was dus ook echt gekwetst na wat hij had gedaan.
Hij heeft nu heel veel spijt en is er echt kapot van. Heb gisteren met hem gepraat en hij kan alleen maar huilen en spijt betuigen en zeggen hoeveel hij van me houdt en dat hij het nooit had moeten doen. Hij geeft als reden aan dat hij teveel in zijn hoofd zit. Hij vindt het moeilijk om gevoelens en dingen te uiten waardoor het te druk in zijn hoofd werd en dat dit dan een soort uitlaatklep was, maar hij weet dat hij fout zit. Het appen is dus alleen die ene nacht gebeurd, maar het lijkt me dat daar wel iets van flirten aan vooraf moet zijn gegaan. Hij zegt van niet, maar dat lijkt me sterk.
Nu weet ik niet wat te doen. Het ging echt goed en ik was echt heel gelukkig met hem. Maar ik weet niet hoe ik hem weer zou kunnen vertrouwen. Ik betwijfel of het ooit weer kan worden zoals het was.. Ik heb al aangegeven dat het belangrijkste is dat hij gaat werken aan zichzelf. Dat hij geen gevoelens kan communiceren is zijn probleem die hij moet oplossen, zonder dat kan je geen goede relatie hebben. Ik ben er wel echt kapot van omdat ik écht heel verliefd op hem ben/was en er wel alle vertrouwen in had. Maar wie zegt dat hij het de volgende keer niet weer doet? Hij zegt zelf van niet maar ik weet niet wat ik moet geloven omdat ik dit totaal niet verwacht had.
Sorry voor het waarschijnlijk onsamenhangende verhaal, voor mij is het ook allemaal een grote brei.. ik hoop dat jullie me advies kunnen geven hierbij.
zaterdag 25 mei 2019 om 06:21
De meesten hier zullen zeggen: ren nu het nog kan.
Maar kijk in de tussentijd eens de TED talk van Esther Perel, ok? Over waarom mensen vreemdgaan.
Verder, dit is een discussie die je samen met je vriend zal moeten voeren. Niemand anders kan daar over oordelen. Jullie zullen, na deze gebeurtenis, samen opnieuw moeten bepalen wat jullie grenzen zijn en hoe jullie daarmee omgaan.
Goed dat je vriend zich al bewust is dat hij meer moet communiceren. Je kunt proberen om er met hem ook achter te komen wat zijn achterliggende behoefte was waarom hij dit deed. Vraagt wel volledige eerlijkheid. En van jouw kant ook het moeten kunnen verdragen dat hij soms gevoelens heeft waar je jaloers zou van kunnen worden. Dit soort gesprekken kosten tijd. Het hoeft niet in één keer opgelost te zijn. Maak tijd om dit onderwerp van gesprek te laten zijn, áls je met hem door wil. Het kan echt. Niet de meest makkelijke weg, maar in mijn ervaring het wel waard.
Maar kijk in de tussentijd eens de TED talk van Esther Perel, ok? Over waarom mensen vreemdgaan.
Verder, dit is een discussie die je samen met je vriend zal moeten voeren. Niemand anders kan daar over oordelen. Jullie zullen, na deze gebeurtenis, samen opnieuw moeten bepalen wat jullie grenzen zijn en hoe jullie daarmee omgaan.
Goed dat je vriend zich al bewust is dat hij meer moet communiceren. Je kunt proberen om er met hem ook achter te komen wat zijn achterliggende behoefte was waarom hij dit deed. Vraagt wel volledige eerlijkheid. En van jouw kant ook het moeten kunnen verdragen dat hij soms gevoelens heeft waar je jaloers zou van kunnen worden. Dit soort gesprekken kosten tijd. Het hoeft niet in één keer opgelost te zijn. Maak tijd om dit onderwerp van gesprek te laten zijn, áls je met hem door wil. Het kan echt. Niet de meest makkelijke weg, maar in mijn ervaring het wel waard.
prettycassis wijzigde dit bericht op 25-05-2019 06:22
Reden: Sorry quote OP
Reden: Sorry quote OP
55.35% gewijzigd
zaterdag 25 mei 2019 om 06:44
Dus omdat hij teveel in zn hoofd zit (eh?) stuurt hij zn collega dat hij met haar naar bed wil? Ik mis de logica hiervan een beetje.
Mijn ervaring: een man die dit doet (zeker met zo’n dom excuus) blijft dit doen, hij zal er alleen voor proberen te zorgen dat je er een volgende keer niet achter komt. Volgende keer komt het omdat hij aandacht zoekt/wil weten hoe hij in de markt ligt/blablabla.
Aan jou om uit te zoeken of je hier zin in hebt, sterkte
Mijn ervaring: een man die dit doet (zeker met zo’n dom excuus) blijft dit doen, hij zal er alleen voor proberen te zorgen dat je er een volgende keer niet achter komt. Volgende keer komt het omdat hij aandacht zoekt/wil weten hoe hij in de markt ligt/blablabla.
Aan jou om uit te zoeken of je hier zin in hebt, sterkte
zaterdag 25 mei 2019 om 07:02
Praktisch vraagje: heb je een plek voor jezelf de komende tijd?
Het zullen niet zijn tranen moeten zijn die jou terug doen komen maar zijn handelen. Een huilende man voelt zichzelf tekortgedaan, een man die aan de slag gaat (met zijn “ik zit teveel in mijn hoofd en vind het moeilijk om..” etc.) weet dat hij jou tekort heeft gedaan. En neemt de verantwoordelijkheid om dat in de toekomst te voorkomen.
Het zullen niet zijn tranen moeten zijn die jou terug doen komen maar zijn handelen. Een huilende man voelt zichzelf tekortgedaan, een man die aan de slag gaat (met zijn “ik zit teveel in mijn hoofd en vind het moeilijk om..” etc.) weet dat hij jou tekort heeft gedaan. En neemt de verantwoordelijkheid om dat in de toekomst te voorkomen.
zaterdag 25 mei 2019 om 07:32
Kun jij een collega appen: zullen we vanavond samen slapen? Zonder dat daar iets aan vooraf is gegaan?
Je woont net samen. Hij zou voor jou moeten gaan nu. Je bent geen 20 jaar getrouwd. Vooral omdat hij niet eerlijk is, denk ik dat hij de spanning zal blijven opzoeken.
Je woont net samen. Hij zou voor jou moeten gaan nu. Je bent geen 20 jaar getrouwd. Vooral omdat hij niet eerlijk is, denk ik dat hij de spanning zal blijven opzoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 25 mei 2019 om 07:56
Dit ook ja, denk je echt dat jouw vriend vanuit het niets zoiets stuurt? Want dan is hij of erg dom en niet bang om zn baan kwijt te raken of de meest sexy man op aarde waar alle vrouwen om op hun knieën vallen.viva-amber schreef: ↑25-05-2019 07:32Kun jij een collega appen: zullen we vanavond samen slapen? Zonder dat daar iets aan vooraf is gegaan?
zaterdag 25 mei 2019 om 08:00
zaterdag 25 mei 2019 om 08:17
Ik kan volgens mij meteen op het matje komen bij de vertrouwenspersoon wanneer ik uit het niets mannelijke collega's spannende voorstellen ga doen
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 25 mei 2019 om 08:57
Volgens mij schreef TO al dat ze dat niet zo'n waarschijnlijk scenario vindt.
To, hoe lang zijn jullie al samen?
zaterdag 25 mei 2019 om 09:02
Jullie wonen net samen en je vriend heeft zin in seks met een andere dame.
Dat zegt genoeg.
Ik zou je spullen pakken en weer apart gaan wonen. En dan maar eens kijken of de relatie wel goed genoeg is om mee door te gaan. Samenwonen was in iedergeval een stap teveel.
En nee, natuurlijk kun je je vriend niet vertrouwen. Dat heeft hij wel bewezen.
Dat zegt genoeg.
Ik zou je spullen pakken en weer apart gaan wonen. En dan maar eens kijken of de relatie wel goed genoeg is om mee door te gaan. Samenwonen was in iedergeval een stap teveel.
En nee, natuurlijk kun je je vriend niet vertrouwen. Dat heeft hij wel bewezen.
zaterdag 25 mei 2019 om 09:22
We weten natuurlijk niet hoe hij het gevraagd had, misschien wel heel fijnbesnaard?
Zoiets?
Had we but world enough and time,
This coyness, lady, were no crime.
We would sit down, and think which way
To walk, and pass our long love’s day.
Thou by the Indian Ganges’ side
Shouldst rubies find; I by the tide
Of Humber would complain. I would
Love you ten years before the flood,
And you should, if you please, refuse
Till the conversion of the Jews.
My vegetable love should grow
Vaster than empires and more slow;
An hundred years should go to praise
Thine eyes, and on thy forehead gaze;
Two hundred to adore each breast,
But thirty thousand to the rest;
An age at least to every part,
And the last age should show your heart.
For, lady, you deserve this state,
Nor would I love at lower rate.
But at my back I always hear
Time’s wingèd chariot hurrying near;
And yonder all before us lie
Deserts of vast eternity.
Thy beauty shall no more be found;
Nor, in thy marble vault, shall sound
My echoing song; then worms shall try
That long-preserved virginity,
And your quaint honour turn to dust,
And into ashes all my lust;
The grave’s a fine and private place,
But none, I think, do there embrace.
Now therefore, while the youthful hue
Sits on thy skin like morning dew,
And while thy willing soul transpires
At every pore with instant fires,
Now let us sport us while we may,
And now, like amorous birds of prey,
Rather at once our time devour
Than languish in his slow-chapped power.
Let us roll all our strength and all
Our sweetness up into one ball,
And tear our pleasures with rough strife
Through the iron gates of life:
Thus, though we cannot make our sun
Stand still, yet we will make him run.
zaterdag 25 mei 2019 om 10:10
Doet hij welk zijn best voor je?ikBedoelHetGoed schreef: ↑25-05-2019 07:25Als dit na een maand samenwonen al gebeurt dan zou ik een hard hoofd hebben in hoe betrouwbaar hij is. Bovendien zocht hij het zelf, actief op. Ik denk dat je beter verder kunt kijken. De kans dat dit uitzonderlijk en eenmalig was, lijkt mij klein.
zaterdag 25 mei 2019 om 10:29
Mee eens, als je deze relatie voort wil zetten, laat hem maar z'n best doen.Chessdinah schreef: ↑25-05-2019 06:02Dat hij geen gevoelens kan communiceren is zijn probleem die hij moet oplossen, zonder dat kan je geen goede relatie hebben.
zaterdag 25 mei 2019 om 10:32
En dit ook.ikBedoelHetGoed schreef: ↑25-05-2019 07:25Als dit na een maand samenwonen al gebeurt dan zou ik een hard hoofd hebben in hoe betrouwbaar hij is. Bovendien zocht hij het zelf, actief op. Ik denk dat je beter verder kunt kijken. De kans dat dit uitzonderlijk en eenmalig was, lijkt mij klein.