Wat te doen
maandag 13 mei 2019 om 10:29
Dag ladies,
Ik zit gigantisch met mijn gevoel- verstand in de knoop.
Ik heb een man leren kennen die gesteriliseerd is. Ik heb getwijfeld om überhaupt af te spreken, maar we bleven aan de klets en ik was best nieuwsgierig naar hem. We hebben nu een paar keer wat afgesproken en het voelt goed, maaar.. ik heb wel een kinderwens. Hij heeft 2 kinderen, maar dat vind ik toch anders. Hij zei open te staan voor een hersteloperatie, maar grote kans bestaat dat het niet meer lukt en hij wil niet de koe helemaal uitmelken (operaties, tot in den treure medische behandelingen). Daarbij wil hij eerst zeker weten dat de relatie goed is, want hij wil niet 3 kinderen bij 2 verschillende vrouwen, wat ik ook snap. Maar ik ben net 29, dus ook geen leeftijd meer om nog jaren te wachten.
Ik heb dit aan een goede collega verteld en zei gaf als tip om in het nu te leven. Hij wil geopereerd worden, dus dat is positief. En wie zegt dat het wel met een andere man lukt?! Misschien ontmoet je wel een man waarmee het minder klikt..
Heeft er iemand zoiets meegemaakt? Of iemand wijze raad? Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet.
Ik zit gigantisch met mijn gevoel- verstand in de knoop.
Ik heb een man leren kennen die gesteriliseerd is. Ik heb getwijfeld om überhaupt af te spreken, maar we bleven aan de klets en ik was best nieuwsgierig naar hem. We hebben nu een paar keer wat afgesproken en het voelt goed, maaar.. ik heb wel een kinderwens. Hij heeft 2 kinderen, maar dat vind ik toch anders. Hij zei open te staan voor een hersteloperatie, maar grote kans bestaat dat het niet meer lukt en hij wil niet de koe helemaal uitmelken (operaties, tot in den treure medische behandelingen). Daarbij wil hij eerst zeker weten dat de relatie goed is, want hij wil niet 3 kinderen bij 2 verschillende vrouwen, wat ik ook snap. Maar ik ben net 29, dus ook geen leeftijd meer om nog jaren te wachten.
Ik heb dit aan een goede collega verteld en zei gaf als tip om in het nu te leven. Hij wil geopereerd worden, dus dat is positief. En wie zegt dat het wel met een andere man lukt?! Misschien ontmoet je wel een man waarmee het minder klikt..
Heeft er iemand zoiets meegemaakt? Of iemand wijze raad? Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet.
maandag 13 mei 2019 om 10:47
Dan heb je hier je eigen antwoord.gelukkigedame schreef: ↑13-05-2019 10:44Ja, en als we dan samenwonen en het wil niet? Dan zou het huis weer te koop moeten. We wonen een uur rijden bij elkaar vandaan.
Soms heb je daar een topic op een forum bij nodig.
maandag 13 mei 2019 om 10:48
Ik zou het ook afkappen. Hij heeft al twee kinderen en hij heeft zich laten steriliseren. Nu is hij verliefd, nu doet hij vage beloftes, maar de kans dat hij terug begint te krabbelen als puntje bij paaltje komt en jij echt een kind wil lijkt mij te reëel. En dan zit je al diep in de relatie en wordt het opeens veel moeilijker om weg te gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 13 mei 2019 om 12:18
Al is het maar 1, dan ben ik al tevreden
Hoe kan het ook hè, kom je eindelijk eens iemand tegen die je leuk vind, heb je dit weer.
maandag 13 mei 2019 om 12:19
Dit wel.Lucifer2018 schreef: ↑13-05-2019 10:40En dan ben je dus een jaar of wat verder voor hij dat weet en dan kan het toch zo zijn dat hij toch niet wil. Hij is misschien nu een beetje verliefd en roept dingen om je aan hem te binden.
Hij heeft niet voor niks er een knoop in laten leggen. Ik zou persoonlijk echt vraagtekens hebben bij hem mbt dit onderwerp.
Hij heeft toen in de volle overtuiging gezegd, ik wil geen kinderen meer. En nu wankelt die overtuiging al weer? Wat als die verliefdheidshormonen over een jaar of 2 weg zijn en hij wil niet?
Daarnaast hij wil pas kinderen als de relatie stabiel is, logisch. Dus 1-2 jaar. Daarna hersteloperatie.
Hoe groot is de kans op slagen?
Er zijn 2 factoren die bepalen hoe groot de kans op succesvol herstel is:
De wijze waarop de sterilisatie is uitgevoerd.
De duur tot de hersteloperatie (86% na 5 jaar; 60% na 20 jaar).
Bij genoeg levende zaadcellen is de kans op succes gemiddeld 70%. Na de vaso-vasectomie worden ongeveer 50% van de koppels zwanger.
(bron: https://www.cwz.nl/patient/behandelinge ... satie-man/ ) Er zit ook een interessante folder bij.
Daarnaast is dit ook niet gratis, er wordt een richtbedrag van € 2.600 gegeven indien niet vergoed (zit niet in de basisverzekering).
Dus na hersteloperatie nog een tijdje proberen en het misschien lukt het niet. Wat dan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 13 mei 2019 om 12:26
je kunt met heel veel mensen gelukkig worden. Maar dan moeten de randvoorwaarden wel kloppen. Een hele belangrijke randvoorwaarde is Kinderwens.gelukkigedame schreef: ↑13-05-2019 12:18Al is het maar 1, dan ben ik al tevreden![]()
Hoe kan het ook hè, kom je eindelijk eens iemand tegen die je leuk vind, heb je dit weer.
maandag 13 mei 2019 om 12:42
Ja daar zit ook wat in.. maar ik neem aan dat hij nu wel eerlijk is, hij zegt niet dat hij geen kind meer wil. Maar het moet wel lukken. En daar weet hij geen antwoord op. Maar dat weet je pas als het lukt, hoe dan ookSusan schreef: ↑13-05-2019 10:48Ik zou het ook afkappen. Hij heeft al twee kinderen en hij heeft zich laten steriliseren. Nu is hij verliefd, nu doet hij vage beloftes, maar de kans dat hij terug begint te krabbelen als puntje bij paaltje komt en jij echt een kind wil lijkt mij te reëel. En dan zit je al diep in de relatie en wordt het opeens veel moeilijker om weg te gaan.
maandag 13 mei 2019 om 12:44
Het kan inderdaad 2 kanten op gaan, het lukt of het mislukt. En ik weet dan niet welke alternatieven nog open staan daarna.Korenkaf schreef: ↑13-05-2019 10:33Als je écht heel graag een eigen kindje wilt, en dit heel zeker weet zou ik deze man hoe moeilijk dan ook laten schieten. Zo'n hersteloperatie moet ten eerste lukken, en jij hebt ook geen járen meer de tijd. Al vind ik 29 bij lange na nog niet zo doom-achtig klinken als jij nu denkt.
maandag 13 mei 2019 om 12:47
Hij wil met jou wel kinderen als:gelukkigedame schreef: ↑13-05-2019 12:42Ja daar zit ook wat in.. maar ik neem aan dat hij nu wel eerlijk is, hij zegt niet dat hij geen kind meer wil. Maar het moet wel lukken. En daar weet hij geen antwoord op. Maar dat weet je pas als het lukt, hoe dan ook
1. De relatie stabiel is. (wanneer is dat? Kun je dat SMART maken?)
2. De hersteloperatie meteen lukt.
3. Lukt het niet, gaat hij niet 'de hele koe melken'.
Ik zou op basis hiervan op zoek naar een man die nog niet is gesteriliseerd en wel een stevige kinderwens heeft.
Want deze laat je nu al vol mitsen en maren bungelen. En jij straks maar je best doen om hem te pleasen en te paaien, zodat hij maar vind dat je als beloning een hersteloperatie van hem mag krijgen. Ik zou ervoor passen.
maandag 13 mei 2019 om 12:53
Zo denkt mijn ene gevoel ook. Mijn andere gevoel zegt dat hij wel heel leuk is. Maar als ik echt naar mezelf luister word ik hier heel onrustig en uitgeput van.Doreia* schreef: ↑13-05-2019 12:47Hij wil met jou wel kinderen als:
1. De relatie stabiel is. (wanneer is dat? Kun je dat SMART maken?)
2. De hersteloperatie meteen lukt.
3. Lukt het niet, gaat hij niet 'de hele koe melken'.
Ik zou op basis hiervan op zoek naar een man die nog niet is gesteriliseerd en wel een stevige kinderwens heeft.
Want deze laat je nu al vol mitsen en maren bungelen. En jij straks maar je best doen om hem te pleasen en te paaien, zodat hij maar vind dat je als beloning een hersteloperatie van hem mag krijgen. Ik zou ervoor passen.
maandag 13 mei 2019 om 12:56
Je ene gevoel is je ratio. Jij moet nu wel héél erg je best gaan doen om hem van vanallesennogwat te gaan overtuigen voor hij uberhaubt weer onder het mes wil voor jou. En dan moet het nog maar eens lukken.gelukkigedame schreef: ↑13-05-2019 12:53Zo denkt mijn ene gevoel ook. Mijn andere gevoel zegt dat hij wel heel leuk is. Maar als ik echt naar mezelf luister word ik hier heel onrustig en uitgeput van.
Dit is niet je Prins op het witte paard. Zoek verder nu het nog niet(s) is.
maandag 13 mei 2019 om 12:56
Een donor wil hij niet.Chocolotje schreef: ↑13-05-2019 10:35Je bent pas 29.
Je kunt gerust nu kijken of de relatie werkt. Een jaartje. Dan ben je 30.
Dan kan hij zijn zaakje laten herstellen en kun je een jaartje kijken of je zwanger kunt worden. Dan ben je 31.
Mocht het allemaal niks worden, dan ga je door naar de volgende en heb je nog genoeg tijd om zwanger te worden.
Of jullie nemen een spermadonor.
Ik wil mezelf niet voor de gek houden om een band op te bouwen wat misschien niet voor lang is...
maandag 13 mei 2019 om 13:33
Eens. Het klinkt misschien wat cynisch. Maar ik zou er ook niet aan beginnen en verder zoeken.Maya85 schreef: ↑13-05-2019 10:42Hij heeft zich niet voor niets laten steriliseren. Hij wil geen kinderen meer. Dat hij jou nu de hoop geeft dat het misschien wel kan, komt denk ik doordat hij je erg leuk vindt en ipv aan zijn eigen waarden vast te houden en jou het beste te gunnen, is hij van plan je jarenlang aan het lijntje te houden. Allemaal eigen belang, niet aan beginnen.
maandag 13 mei 2019 om 13:37
Ja ik dacht al hé, zelfde verhaal als vorige week..Marigold1986 schreef: ↑13-05-2019 12:02Dit topic had je toch vorige week ook al een keer geopend? Komt me erg bekend voor...
Ik zou ook lekker verder daten. Wat hier al is gezegd, hij heeft zich niet voor niks laten steriliseren. En als ik hem was dan zou ik 2 kinderen van 2 verschillende vrouwen ook wel genoeg vinden.
maandag 13 mei 2019 om 13:39
Hij zal niet bewust oneerlijk zijn, ik denk wel dat hij zoiets heeft van: dat is nog zo ver weg, dat zien we dan wel weer. Ik zou mijn geld er niet op inzetten dat hij er niet op terugkomt als het echt zo ver is.gelukkigedame schreef: ↑13-05-2019 12:42Ja daar zit ook wat in.. maar ik neem aan dat hij nu wel eerlijk is, hij zegt niet dat hij geen kind meer wil. Maar het moet wel lukken. En daar weet hij geen antwoord op. Maar dat weet je pas als het lukt, hoe dan ook
En stel dat hij wil maar het lukt niet. Donor wil hij niet, zegt hij. Dus dan heb jij gewoon pech gehad, daar komt het op neer?
maandag 13 mei 2019 om 13:39
Waarom zou hij wel een kind willen dat niet echt van hem is, als hij zelf niet meer wil. Daar zou ik me als TO maar niet op blindstarenChocolotje schreef: ↑13-05-2019 10:35Je bent pas 29.
Je kunt gerust nu kijken of de relatie werkt. Een jaartje. Dan ben je 30.
Dan kan hij zijn zaakje laten herstellen en kun je een jaartje kijken of je zwanger kunt worden. Dan ben je 31.
Mocht het allemaal niks worden, dan ga je door naar de volgende en heb je nog genoeg tijd om zwanger te worden.
Of jullie nemen een spermadonor.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 13 mei 2019 om 13:40
Hij heeft nu twee kinderen van één vrouw, toch? Als hij met TO nog een kind krijgt heeft hij er drie van twee vrouwen.Someonenew schreef: ↑13-05-2019 13:37
Ik zou ook lekker verder daten. Wat hier al is gezegd, hij heeft zich niet voor niks laten steriliseren. En als ik hem was dan zou ik 2 kinderen van 2 verschillende vrouwen ook wel genoeg vinden.
maandag 13 mei 2019 om 13:40
Je hebt elkaar net een paar keer ontmoet, je weet niet eens of jullie bereid zijn te verhuizen, of dat uberhaupt wel mogelijk is etc. Hoe oud zijn zijn kinderen, is er co-ouderschap? Want dat zal betekenen dat jij zijn kant op moet. Ook zou ik goed nadenken of je meer dan 1 kind zou willen als het jullie gegeven is. Sommige mensen kiezen bewust voor 1 kind, andere juist bewust voor 2 of meer. Wat als hij de grens trekt bij 1 (omdat hij al kindere heeft) en jij er meer wil?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.