Wat te doen

13-05-2019 10:29 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag ladies,
Ik zit gigantisch met mijn gevoel- verstand in de knoop.
Ik heb een man leren kennen die gesteriliseerd is. Ik heb getwijfeld om überhaupt af te spreken, maar we bleven aan de klets en ik was best nieuwsgierig naar hem. We hebben nu een paar keer wat afgesproken en het voelt goed, maaar.. ik heb wel een kinderwens. Hij heeft 2 kinderen, maar dat vind ik toch anders. Hij zei open te staan voor een hersteloperatie, maar grote kans bestaat dat het niet meer lukt en hij wil niet de koe helemaal uitmelken (operaties, tot in den treure medische behandelingen). Daarbij wil hij eerst zeker weten dat de relatie goed is, want hij wil niet 3 kinderen bij 2 verschillende vrouwen, wat ik ook snap. Maar ik ben net 29, dus ook geen leeftijd meer om nog jaren te wachten.
Ik heb dit aan een goede collega verteld en zei gaf als tip om in het nu te leven. Hij wil geopereerd worden, dus dat is positief. En wie zegt dat het wel met een andere man lukt?! Misschien ontmoet je wel een man waarmee het minder klikt..
Heeft er iemand zoiets meegemaakt? Of iemand wijze raad? Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet.
Hij heeft 2 kinderen, maar dat vind ik toch anders.

Tja. Wat is er anders mbt tot wat precies?
Lucifer2018 schreef:
13-05-2019 10:30

Dat het niet mijn eigen kinderen zijn.
Je had er niet aan moeten beginnen.
Je nieuwsgierigheid heeft ervoor jezorgt dat je waarschijnlijk over een paar jaar kapot van verdriet bent, want je vriend wil geen kinderen, maar je "houdt zoveel van hem"..
Als je écht heel graag een eigen kindje wilt, en dit heel zeker weet zou ik deze man hoe moeilijk dan ook laten schieten. Zo'n hersteloperatie moet ten eerste lukken, en jij hebt ook geen járen meer de tijd. Al vind ik 29 bij lange na nog niet zo doom-achtig klinken als jij nu denkt.
Hij heeft zich niet voor niks laten steriliseren. Die wil, denk ik, echt geen kinderen meer. Afkapppen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Lucifer2018 schreef:
13-05-2019 10:30

Ik denk dat ze kinderen van zichzelf wil??
Je bent pas 29.
Je kunt gerust nu kijken of de relatie werkt. Een jaartje. Dan ben je 30.
Dan kan hij zijn zaakje laten herstellen en kun je een jaartje kijken of je zwanger kunt worden. Dan ben je 31.
Mocht het allemaal niks worden, dan ga je door naar de volgende en heb je nog genoeg tijd om zwanger te worden.
Of jullie nemen een spermadonor.
Ik ken een stel die dat hebben gedaan en gelukt!. Ze wilden samen graag een kindje... het werd een tweeling! Ze zijn er beiden gelukkig heel blij mee.

Hoe lang gaan jullie nu met elkaar om?
gelukkigedame schreef:
13-05-2019 10:33
Dat het niet mijn eigen kinderen zijn.
Maar wel de zijne.
Slecht plan chocolotje, dan heb je ook nog het verdriet van een verbroken relatie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
13-05-2019 10:34
Hij heeft zich niet voor niks laten steriliseren. Die wil, denk ik, echt geen kinderen meer. Afkapppen.
Hij wil het wel, mits het een stabiele relatie is.
Chocolotje schreef:
13-05-2019 10:35
Je bent pas 29.
Dan kan hij zijn zaakje laten herstellen en kun je een jaartje kijken of je zwanger kunt worden. Dan ben je 31.
Mocht het allemaal niks worden, dan ga je door naar de volgende en heb je nog genoeg tijd om zwanger te worden.
Wie zegt dat die volgende zich op tijd laat zien? Misschien is ze na deze relatie wel 5 jaar alleen? Wie zegt dat die volgende binnen twee jaar al vader wilt worden?!

O nee hoor TO.
Beter nu voor jezelf kiezen.
Ik vind het maar raar. Eerst wou hij geen kinderen meer en na een paar keer afspreken wel. Alleen daarop zou ik zo afknappen.
Madeliefjees schreef:
13-05-2019 10:34
Precies.

En dan na een paar dates denken dat hij misschien wel ooit daar anders over kan gaan denken, vind ik van hem en TO heel raar.
gelukkigedame schreef:
13-05-2019 10:37
Heel veel relaties gaan naar de knoppen juist na de geboorte van een kind.
Ook jouw vriend is daar een voorbeeld van.
Ik snap zijn punt, maar het zegt dus niks.
Tormenta¿ schreef:
13-05-2019 10:33
Je had er niet aan moeten beginnen.
Je nieuwsgierigheid heeft ervoor jezorgt dat je waarschijnlijk over een paar jaar kapot van verdriet bent, want je vriend wil geen kinderen, maar je "houdt zoveel van hem"..
Ja, het zou wel aan me knagen.
Hij wil wel, maar het is een groot risico dat het niet lukt. Maar het kan ook wel lukken, dat weten we niet.
Lucifer2018 schreef:
13-05-2019 10:38
Precies.

En dan na een paar dates denken dat hij misschien wel ooit daar anders over kan gaan denken, vind ik van hem en TO heel raar.
En dit.
Maar seks doet gekke dingen met een mens ;-D
gelukkigedame schreef:
13-05-2019 10:37

En dan ben je dus een jaar of wat verder voor hij dat weet en dan kan het toch zo zijn dat hij toch niet wil. Hij is misschien nu een beetje verliefd en roept dingen om je aan hem te binden.

Hij heeft niet voor niks er een knoop in laten leggen. Ik zou persoonlijk echt vraagtekens hebben bij hem mbt dit onderwerp.
2018anoniem schreef:
13-05-2019 10:36
Ik ken een stel die dat hebben gedaan en gelukt!. Ze wilden samen graag een kindje... het werd een tweeling! Ze zijn er beiden gelukkig heel blij mee.

Hoe lang gaan jullie nu met elkaar om?
Je gaat je moederschap toch niet vergokken op basis van een succesverhaaltje hier en daar waar er ook genoeg gevallen bekend zijn dat zo'n hersteloperatie niet baten mocht? TO geeft duidelijk aan dat zij zeker weet een eigen kleintje te willen krijgen, en terecht. Dan vind ik haar leeftijd en deze omstandigheden nogal riskant.
Niets met iemand beginnen die geen kinderwens heeft als je die zelf wel hebt. Hij heeft zich niet voor niets laten steriliseren nadat zijn gezin compleet was. Hij zou zich ook niet zo mee moeten laten slepen door nieuwe liefdes op dat gebied. Hij zou het belang van zijn kinderen voor op moeten stellen en ze niet met tweede leg willen opzadelen. Belangen die hij waarschijnlijk wel duidelijk had toen hij zijn lul nog niet achterna liep.
vraag jezelf ook af, of je überhaupt zin hebt in al het 'gedoe' wat een tweede leg meebrengt. Jij staat op 2e plek na zijn kinderen. En waar komt jullie kind? En hoe plan je alles??
En zijn altijd aanwezig ex etc.

er zijn echt zoveel leuke mannen op de wereld, zonder zoveel bagage
Hij heeft zich niet voor niets laten steriliseren. Hij wil geen kinderen meer. Dat hij jou nu de hoop geeft dat het misschien wel kan, komt denk ik doordat hij je erg leuk vindt en ipv aan zijn eigen waarden vast te houden en jou het beste te gunnen, is hij van plan je jarenlang aan het lijntje te houden. Allemaal eigen belang, niet aan beginnen.
Tormenta¿ schreef:
13-05-2019 10:39
En dit.
Maar seks doet gekke dingen met een mens ;-D
+1
Chocolotje schreef:
13-05-2019 10:35
Je bent pas 29.
Ja, en als we dan samenwonen en het wil niet? Dan zou het huis weer te koop moeten. We wonen een uur rijden bij elkaar vandaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven