Wat willen mannen dan?

13-09-2018 17:54 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom worden sommige vrouwen meermaals ten huwelijk gevraagd en anderen nooit? Hoe komt het dat sommige mannen onder de plak gaan zitten bij een vrouw die nergens speciaal in is? Waarom zijn veel knappe, universitair geschoolde vrouwen ongetrouwd en willen mannen zich niet binden? Wat doen zij in de ogen van mannen verkeerd?

Eerlijk, ik heb geen zin meer in daten omdat het toch nooit echt ergens toe leidt bij mij. En ik heb teveel issues. Maar hoe kan het dat doodnormale vrouwen meemaken dat twee mannen voor de vechten, en mensen als Beyoncé worden bedrogen?
Malagueña schreef:
15-09-2018 23:16
Grappig. Ik ben zelf hoogopgeleid en heb ook vrijwel alleen hoogopgeleiden om mij heen, toch hebben we allemaal meerdere tattoo’s. Misschien een generatiekloof? Wij zijn bijna allemaal eind 20/begin 30.
Ik schreef niet: hoogopgeleiden hebben nooit tattoos.

Ik schreef: binnen mijn subgroep (die toevallig uit hoogopgeleiden bestaat) heeft niemand een tattoo, en dat geldt voor alle leeftijden. Het is dus eerder een subgroep-kloof. Die hoogopgeleiden noemde ik vanwege dit topic. De TO zoekt specifiek een hoogopgeleide vriend met artistieke inslag en muzikaal talent, of zoiets in elk geval. Geloof me: dat is óók een subgroep, met eigen codes en gedragsregels.
Jess33 schreef:
15-09-2018 23:49
Hee Samarinde..... eerder in dit topic dacht je nog dat ik gefrustreerd was... maar dat was je dus blijkbaar zelf?
Hoezo?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen maatje 36, heel soms nog wel een maatje 38.
Ik ben niet miss pretty en heb nauwelijks tot geen mannelijke aandacht gekregen in mijn leven.
Ik ben niet echt bepaald slim en over mijn baan hoef ik ook niet op te scheppen want wat is er nou perfect aan een persoon dat fulltime in een supermarkt werkt?

Maar toch, toch heb ik een prachtvent die mij laat voelen alsof ik de hele wereld voor hem ben. Een kerel waar zelfs sommige vriendinnen van mij jaloers op zijn. Heerlijke kop, prachtig lichaam, erg slim, sociaal en gevoel voor humor, kortom wat moet die met mij?

Ik heb het me vaak afgevraagd en het ook vaak aan hem gevraagd: waarom ik en niet een ander meid? Ik weet dat hij beter kan krijgen, heb het achter mijn rug om vaak te horen gekregen dat er bepaalde mensen zijn die zich afvragen waarom hij samen met mij is terwijl hij beter kan krijgen?

Het doet pijn om het te horen maar ook ik voel het zo. Ik heb een moeilijke jeugd gehad, werd vaak niet geaccepteerd dus mijn zelfvertrouwen is ver te zoeken maar mijn vraag bleef: waarom ik?

Zal ik je zijn antwoord eens geven? Schijnbaar ben ik “One of a kind”. Ik hoef voor hem geen maatje 34/36 te hebben. Hij weet dat ik niet de slimste ben maar hij houd van mijn “briljante” manier van denken. Hij vind mij toch de mooiste, van zowel binnen als buiten. Ondertussen zijn we bijna 10 jaar samen.


Probeer dat ook eens, probeer iemand te zijn waarbij iedere dag weer anders is. Ik vind je een beetje erg bitter overkomen, ik hoop dat je alsnog iemand vind waar je doodgelukkig mee zult worden.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
15-09-2018 23:16
Grappig. Ik ben zelf hoogopgeleid en heb ook vrijwel alleen hoogopgeleiden om mij heen, toch hebben we allemaal meerdere tattoo’s. Misschien een generatiekloof? Wij zijn bijna allemaal eind 20/begin 30.
Welnee. Ik ken een dame met een zeer hoge positie bij een gerenommeerde bank en die heeft een enorme mooie draak op haar rug. Zij is richting 50.
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 19:07
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 18:07
WAT WILLEN MANNEN DAN?
Nou, jou in elk geval niet.
Alle reacties Link kopieren
to stelt een hele legitieme vraag (die ze overigens zelf al beantwoord in de tweede alinea) maar geen antwoord krijgt. Wel een heleboel persoonlijk commentaar.

Ik vraag het me soms ook af. Het zal hem vast in het doodnormale zitten. Dat is to niet. En daarmee krijgt ze niet wat doodnormale vrouwen wel krijgen. Als ze dat wil zal ze doodnormaal moeten leren zijn. En wie zegt dat die doodnormale vrouwen gelukkig zijn nadat ze kregen wat to wilt? Relatiepijler staat vol met topics van: doodnormale vrouwen.

Dus: lekker belangrijk of je gevraagd wordt of niet. His loss!
Alle reacties Link kopieren
alkemade schreef:
16-09-2018 01:19
Nou, jou in elk geval niet.
:HA:

430 berichten later is dat de conclusie
Mijn mening is gestippeld.
Alle reacties Link kopieren
Vechten voor een vrouw je bedoelt elkaar lekker voor de gek houden.
Eerste de beste die hem aanraakt mag hem houden. Ben geen gekke gerrit
Alle reacties Link kopieren
louchantez schreef:
16-09-2018 00:42
Ik heb geen maatje 36, heel soms nog wel een maatje 38.
Ik ben niet miss pretty en heb nauwelijks tot geen mannelijke aandacht gekregen in mijn leven.
Ik ben niet echt bepaald slim en over mijn baan hoef ik ook niet op te scheppen want wat is er nou perfect aan een persoon dat fulltime in een supermarkt werkt?

Maar toch, toch heb ik een prachtvent die mij laat voelen alsof ik de hele wereld voor hem ben. Een kerel waar zelfs sommige vriendinnen van mij jaloers op zijn. Heerlijke kop, prachtig lichaam, erg slim, sociaal en gevoel voor humor, kortom wat moet die met mij?

Ik heb het me vaak afgevraagd en het ook vaak aan hem gevraagd: waarom ik en niet een ander meid? Ik weet dat hij beter kan krijgen, heb het achter mijn rug om vaak te horen gekregen dat er bepaalde mensen zijn die zich afvragen waarom hij samen met mij is terwijl hij beter kan krijgen?

Het doet pijn om het te horen maar ook ik voel het zo. Ik heb een moeilijke jeugd gehad, werd vaak niet geaccepteerd dus mijn zelfvertrouwen is ver te zoeken maar mijn vraag bleef: waarom ik?

Zal ik je zijn antwoord eens geven? Schijnbaar ben ik “One of a kind”. Ik hoef voor hem geen maatje 34/36 te hebben. Hij weet dat ik niet de slimste ben maar hij houd van mijn “briljante” manier van denken. Hij vind mij toch de mooiste, van zowel binnen als buiten. Ondertussen zijn we bijna 10 jaar samen.


Probeer dat ook eens, probeer iemand te zijn waarbij iedere dag weer anders is. Ik vind je een beetje erg bitter overkomen, ik hoop dat je alsnog iemand vind waar je doodgelukkig mee zult worden.
Maar wat is dan dat 'beter'? Jij bent voor hem gewoon de beste!

Dus een klein maatje is echt niet beter. Of een indrukwekkend IQ. En een uiterlijk als Doutzen Kroes ook al niet.
Wees gewoon je eigen leuke zelf. En wat dan precies leuk is, dan hangt mede af van de ander.

PS Dit is meer gericht aan Koffiekopjes nav wat Louchantez zei, dan dat het aan Louchantez gericht is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
TanteBedelia schreef:
13-09-2018 19:27
Ik kom uit een miljonairsfamilie, alleen schep ik er iet over op. :jump:
Behalve nu dan, staat je goed, daten? :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
16-09-2018 08:36
Maar wat is dan dat 'beter'? Jij bent voor hem gewoon de beste!

Dus een klein maatje is echt niet beter. Of een indrukwekkend IQ. En een uiterlijk als Doutzen Kroes ook al niet.
Wees gewoon je eigen leuke zelf. En wat dan precies leuk is, dan hangt mede af van de ander.

PS Dit is meer gericht aan Koffiekopjes nav wat Louchantez zei, dan dat het aan Louchantez gericht is.

Precies.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
15-09-2018 13:49
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!

over 100 jaar is zijn troep klassiek hoor.
Grappig
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
14-09-2018 14:48
Maar dan hoor je óók bij een sociaal kringetje dat op afstand te herkennen is aan uiterlijke kenmerken. Ja, echt. Kijk maar eens bij de foto's van Michiel van Nieuwkerk:

https://www.instagram.com/koppen_amsterdam/?hl=nl
Deze is ook leuk https://www.exactitudes.com/index.php?/series/all/154/5
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-09-2018 18:09
Mannen vallen in ieder geval niet op vrouwen die het te hoog in hun bol hebben. Die mannen het gevoel geven dat ze God op hun blote knieën moeten danken dat de vrouw ze als vriendin wil.

Ook mannen willen zich geliefd en gewaardeerd voelen.

Ook hebben vrouwen die zich zelf een goede catch vinden vaak onmogelijke eisen lijstjes en knappen ze al af op iets storms als witte sokken.
Als man (met een gebroken hart ;)) wil ik dit wel beamen. Een man wil inderdaad ook gewoon het gevoel hebben gewaardeerd te worden in een relatie. Dat mannen ambitie en zelfstandigheid onaantrekkelijk zouden vinden is volgens mij echt een fabeltje - sterker nog ik vind het een heel groot pluspunt.

Wel is het zo in mijn ervaring (misschien ligt dat aan de specifieke vrouwen die ik tegenkom) dat vrouwen soms ook wel graag een bepaalde rol aannemen in een relatie, zoals een collega het verwoorde; ''ik wil opkijken tegen mijn partner''. Als je er zo instaat als hoogopgeleide vrouw die de hele wereld over reist en de meest fantastische hobbies uitoefent dan leg je de lat ook wel hoog voor een man.

Meer in het algemeen is het denk ik vooral een kwestie van ''just not that into you'' als iemand niet voor een vaste relatie/kids wil gaan. ik geloof wel dat vrijwel iedereen het liefst de liefde van zijn leven ontmoet maar sommigen zijn misschien gewoon nooit tevreden of denken dat ze beter kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai, ik ben wel benieuwd naar je reactie.

Ben je hier nog ergens? :)
eva333 schreef:
15-09-2018 18:56
Ik vind dit wel een goeie. En iets waar ik bij mezelf ook wel eens bij stilsta en over nadenk.
Want kwetsbaar opstellen... Wat is dat eigenlijk? Zeggen dat je soms onzeker of bang bent etc?
Kun je daar concrete voorbeelden van geven?
Ik weet wat er bedoeld wordt, maar aan de andere kant heb ik geen idee hoe dit er dan concreet uitziet.

En wanneer doe je dit? Ik zie het zelf namelijk niet zo zitten om bij een eerste date meteen het achterste van m'n tong te laten zien.

Bij mij komt het vaak niet verder dan 1,2 of 3 dates en mss komt dat wel doordat ik mezelf niet kwetsbaar opstel. Ik doe dat namelijk liever bij mensen die ik al een tijdje ken. Maar ja.. Misschien komt het niet tot meer dates omdat ik me niet kwetsbaar opstel?

Maar ja..hoe doe je dat? (ik heb het nu met name over internetdates.. In m'n dagelijkse leven kom ik voornamelijk niet vrijgezelle mannen tegen)
Alle reacties Link kopieren
Mannen weten niet wat ze willen. Dat moeten wij voor ze bepalen. :mrgreen:
eva333 schreef:
19-09-2018 14:14
Ikigai, ik ben wel benieuwd naar je reactie.

Ben je hier nog ergens? :)
Brene Brown, de kracht van kwetsbaarheid misschien is dat wat voor je om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
19-09-2018 15:43
Brene Brown, de kracht van kwetsbaarheid misschien is dat wat voor je om te lezen.
Goeie tip. Dank je.

Kan zo maar zijn dat ik hem heel lang al eens gelezen heb, maar weet het niet zeker. Dus sowieso goed om (nog eens) te lezen.

Wat heb jij aan het boek gehad/eruit g de gehaald?
eva333 schreef:
15-09-2018 18:56
Ik vind dit wel een goeie. En iets waar ik bij mezelf ook wel eens bij stilsta en over nadenk.
Want kwetsbaar opstellen... Wat is dat eigenlijk? Zeggen dat je soms onzeker of bang bent etc?
Kun je daar concrete voorbeelden van geven?
Ik weet wat er bedoeld wordt, maar aan de andere kant heb ik geen idee hoe dit er dan concreet uitziet.

En wanneer doe je dit? Ik zie het zelf namelijk niet zo zitten om bij een eerste date meteen het achterste van m'n tong te laten zien.

Bij mij komt het vaak niet verder dan 1,2 of 3 dates en mss komt dat wel doordat ik mezelf niet kwetsbaar opstel. Ik doe dat namelijk liever bij mensen die ik al een tijdje ken. Maar ja.. Misschien komt het niet tot meer dates omdat ik me niet kwetsbaar opstel?

Maar ja..hoe doe je dat? (ik heb het nu met name over internetdates.. In m'n dagelijkse leven kom ik voornamelijk niet vrijgezelle mannen tegen)
Juist wel op de eerste date eerlijk en open zijn. Je mag best persoonlijk zijn en openhartig. De ander zal dan ook meer over zichzelf vertellen en zo kun je vrij snel inschatten of het iets kan worden.

En vindt hij je niet leuk, dan is het alleen maar fijn om dat snel te weten. Next!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je reactie ikigai.

Dus kwetsbaar opstellen is (voor jou) open en eerlijk zijn?

Ook over bijvoorbeeld een gezondheidsprobleem?
Ik heb dat in het verleden gedaan bij een date. Dat was een vriend van een vriend en dat voelde dus wel 'veilig' en vertrouwd.
Maar die jongen heeft het toen vrij snel afgekapt omdat mijn gezondheidsprobleem leek op dat van zijn ex.
Hij zei ongeveer zoiets als dat hij geen zin had om dat weer mee te maken.

Terwijl het bij mij misschien helemaal niet zo heftig was als bij zijn ex. Zij had een terminale ziekte en zo heftig en ernstig is dat bij mij niet.
Hij heeft alleen niet de tijd en moeite genomen om te ervaren of en welke gevolgen dat op hem zou hebben maar meteen zijn conclusies getrokken.

Dat is misschien zijn goed recht, maar merk dat ik sindsdien niet meer vanaf date 1 alles open op tafel leg. Ik merk dat ik liever heb dat de ander mij een beetje kent en dan een oordeel vormt. Ipv het idee dat diegene bij mijn gezondheid heeft en dan meteen een conclusie trekt.

Ik vind het bij daten sowieso een lastige afweging in wat vertel je wanneer. Er zit voor mijn gevoel een dunne lijn tussen open en "emotionele diarree". ;-D

Wat cryptisch misschien maar weet niet in hoeverre ik anders herkenbaar ben.
Sommige dingen heb je een band voor nodig, dus meteen je hele kwetsbaarheid op tafel zou ik ook niet doen.

Het boek kreeg ik vandaag als aanrader en vond hem wel passend bij jouw vragen :)
Heb hem zelf net besteld.
eva333 schreef:
19-09-2018 17:56
Dank je wel voor je reactie ikigai.

Dus kwetsbaar opstellen is (voor jou) open en eerlijk zijn?

Ook over bijvoorbeeld een gezondheidsprobleem?
Ik heb dat in het verleden gedaan bij een date. Dat was een vriend van een vriend en dat voelde dus wel 'veilig' en vertrouwd.
Maar die jongen heeft het toen vrij snel afgekapt omdat mijn gezondheidsprobleem leek op dat van zijn ex.
Hij zei ongeveer zoiets als dat hij geen zin had om dat weer mee te maken.

Terwijl het bij mij misschien helemaal niet zo heftig was als bij zijn ex. Zij had een terminale ziekte en zo heftig en ernstig is dat bij mij niet.
Hij heeft alleen niet de tijd en moeite genomen om te ervaren of en welke gevolgen dat op hem zou hebben maar meteen zijn conclusies getrokken.

Dat is misschien zijn goed recht, maar merk dat ik sindsdien niet meer vanaf date 1 alles open op tafel leg. Ik merk dat ik liever heb dat de ander mij een beetje kent en dan een oordeel vormt. Ipv het idee dat diegene bij mijn gezondheid heeft en dan meteen een conclusie trekt.

Ik vind het bij daten sowieso een lastige afweging in wat vertel je wanneer. Er zit voor mijn gevoel een dunne lijn tussen open en "emotionele diarree". ;-D

Wat cryptisch misschien maar weet niet in hoeverre ik anders herkenbaar ben.
Ja, ik zou daar dus wel eerlijk over zijn. Het kan pijnlijk zijn als iemand je afwijst op iets persoonlijks, maar aan de andere kant kan dat maar beter gelijk gebeuren, dan pas na meerdere dates of zelfs een korte relatie.
iones schreef:
19-09-2018 14:15
Mannen weten niet wat ze willen. Dat moeten wij voor ze bepalen. :mrgreen:
Nee nee, dat klopt niet; pas heb je nog verteld dat je van je man een hond die je graag wilde houden weg moest doen :P
Jij legde je erbij neer maar met pijn in je hart.. ik vond het naar voor jou én voor de hond die wéér moest verhuizen van je man.

Of het voor alle mannen geldt weet ik niet maar jouw man weet heel goed wat hij wel en niet wil.. anders had jij wel bepaald wat er met dat beestje moest gebeuren toch? ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen idee wat mannen willen en hoe ze tevreden te houden, maar ik heb ook geen zin meer om er nog in te investeren...
Cheeks schreef:
19-09-2018 18:37
Ik heb ook geen idee wat mannen willen en hoe ze tevreden te houden, maar ik heb ook geen zin meer om er nog in te investeren...
Dat heb je al uitvoerig uit de doeken gedaan in je eigen topic.
Ik denk dat het probleem is dat mannen geen zin hebben om te investeren in vrouwen met heel veel issues die ze afschuiven op anderen, mannen m.n.
Veel schelden, geen vragen beantwoorden, onbeschoft reageren: het maakt je niet aantrekkelijk en dan ga ik alleen op je woorden af.
Blijf nou maar gewoon single zoals je al aankondigde, sommige mensen zijn gewoon niet in de wieg gelegd voor een relatie. Niks mis mee hoor!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven