Wat willen mannen dan?

13-09-2018 17:54 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom worden sommige vrouwen meermaals ten huwelijk gevraagd en anderen nooit? Hoe komt het dat sommige mannen onder de plak gaan zitten bij een vrouw die nergens speciaal in is? Waarom zijn veel knappe, universitair geschoolde vrouwen ongetrouwd en willen mannen zich niet binden? Wat doen zij in de ogen van mannen verkeerd?

Eerlijk, ik heb geen zin meer in daten omdat het toch nooit echt ergens toe leidt bij mij. En ik heb teveel issues. Maar hoe kan het dat doodnormale vrouwen meemaken dat twee mannen voor de vechten, en mensen als Beyoncé worden bedrogen?
Anárion schreef:
15-09-2018 09:19
Vind ik ook. Maar sommigen hier vinden dat je niet 'op niveau' kunt praten met iemand die een lagere opleiding heeft gedaan. Ze praten namelijk graag de hele avond over literatuur bijvoorbeeld. Wat een ongelooflijke interessantdoenerij, maar vooral: wat sneu dat hun wereld zo klein is, dat ze alleen maar met mensen van hun eigen 'soort' willen omgaan. Ze leren hun kinderen niet dat er buiten hun beperkte wereld nog een veel mooiere wereld voor ze openligt, met zoveel leuke, intelligente, interessante mensen.
Wat sneu als je zo bent opgegroeid.
Hmmmm. Ik praat nooit de hele avond over literatuur. Ook niet met mijn vriendin die advocaat is, en niet met de neurochirurg in mijn vriendenkring.

Eigenlijk alleen met mijn leesclub, waarin ik de enige academicus ben. De meest litteraire en meest belezen dame van het stel is zwemjuf.

Ik ben het wel eens niet Samarinde dat enige gelijkgestemdheid wel fijn is in je vriendenkring. Vind het ook wel fijn als een man een zeker opleidingsniveau heeft. Toch vind ik het wel wat eng en benauwend klinken allemaal.

Maar goed, je doet er ook niemand kwaad mee natuurlijk, als je je vrienden alleen in bepaalde kringen zoekt.
Alle reacties Link kopieren
De meeste autisten praten de hele tijd over zichzelf of over hun interesse. Er is weinig interesse in de ander behalve in hoeverre de ander iets betekent voor hen, omgekeerd wordt daar geloof ik niet echt over nagedacht. Men denkt zelden wat kan ik eigenlijk betekenen voor de ander. Ik wil het niet 100% generaliseren maar dit is wel wat ik proef bij TO.

Waarom wil je eigenlijk zo nodig trouwen wanneer je geen kinderen wil.

Een leuke lat of samenwonen is toch ook fijn.
Of ben je bang dat ie de benen neemt wanneer je hem niet vast bindt?
Wie bepaalt er eigenlijk voor jou hoe het heurt?
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-09-2018 10:00
25.53% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gelijkgestemden zoek ik ook, staat bij mij los van opleidingsniveau.
viva-amber schreef:
15-09-2018 09:53
De meeste autisten praten de hele tijd over zichzelf of over hun interesse. Er is weinig interesse in de ander behalve in hoeverre de ander iets betekent voor hen, omgekeerd wordt daar geloof ik niet echt over nagedacht. Men denkt zelden wat kan ik eigenlijk beteken voor de ander. Ik wil het niet 100% generaliseren maar dit is wel wat ik proef bij TO.
Het is wat moeilijk te zeggen vanaf een scherm maar als ik TO lees begrijp ik denk ik wel waarom ze nog alleen is. Een relatie is geen wetenschap, geen vink lijstje. Ik zou ook niet het gevoel willen hebben aangevinkt te worden. Bovendien zou ik geen relatie willen met een man waarmee ik geen chemie heb. Of er nu een lijstje klopt of niet.
ywtje schreef:
15-09-2018 08:52
Volgens mij voel je je geraakt. Veroordelen doe ik nergens. Jouw post suggereert dat, ook de kleinerende kijk op anderen. Ik geef alleen terug wat ik je zie schrijven. Misschien zit daar je pijnpunt omdat ik nu een gevoelige snaar bij je raak?
Ook de borstklopperij, dat is maar met welk gevoel je mijn post lezen wilt.

En terugkomend op dat het voor jou daar niet om gaat, jawel, want in mijn vrienden en familieleden zitten ook lager geschoolde mensen tussen. Mijn vader heeft alleen basis onderwijs. Mijn zus werkt in een fabriek. Mijn vriendin werkt in een winkel.
Wat zegt dat nou? Helemaal niks, in mijn ogen. Vind het naar dat dit überhaupt een discussiepunt is hier in het topic.

Wat zeg je daarmee nou eigenlijk?

En sowieso het woord lager/hoger iedereen is in mijn ogen gelijk. Alleen heeft de 1 wel kunnen studeren en de ander niet.
Ja klopt, dit is inderdaad een gevoelige snaar. Als ik ergens slecht tegen kan, is het snobisme (waarvan ik word beschuldigd, maar oké, ik snap waar dat idee vandaan komt). Nóg erger vind ik het tegenovergestelde van snobisme: zelfverklaarde ruimdenkendheid. Ik vind het allemaal zo triest. Natúúrlijk ben je ruimdenkend. Waarom niet? Ik denk dat het erop neerkomt dat ik heel slecht tegen frustratie kan. Het is niet nodig om gefrustreerd te zijn over wie je bent, welke opleiding je hebt gedaan, waar je vandaan komt enzovoort. Mij boeit het werkelijk helemaal niets. Ik kom uit een familie waar dat soort dingen wél belangrijk waren, en ik heb het altijd verschrikkelijk gevonden - gefrustreerd, dus. Als je blij bent met jezelf, hoef je nooit op anderen af te geven.

En ach, de termen 'hoger' en 'lager' komen niet van mij; in een discussie over onderwijs kom je er niet onderuit, ik kan het niet helpen.
Snobisme? Volgens mij heeft niemand jou daarvan beschuldigd. En met de rest van jouw post kan ik helaas ook weinig. Schemert een boel oud zeer door. Wat los staat van alles wat hier geschreven is in mijn ogen.
Anárion schreef:
15-09-2018 09:19
Vind ik ook. Maar sommigen hier vinden dat je niet 'op niveau' kunt praten met iemand die een lagere opleiding heeft gedaan. Ze praten namelijk graag de hele avond over literatuur bijvoorbeeld. Wat een ongelooflijke interessantdoenerij, maar vooral: wat sneu dat hun wereld zo klein is, dat ze alleen maar met mensen van hun eigen 'soort' willen omgaan. Ze leren hun kinderen niet dat er buiten hun beperkte wereld nog een veel mooiere wereld voor ze openligt, met zoveel leuke, intelligente, interessante mensen.
Wat sneu als je zo bent opgegroeid.
Niemand heeft het voor het kiezen, hè? Misschien is dat wel de crux van deze discussie, die daarmee meteen volkomen zinloos is. Want niemand kiest zijn eigen achtergrond uit. Je hoeft er dus ook nooit gefrustreerd over te zijn. Het ligt buiten je macht.

Dat gezegd hebbende, ik praat vaak hele avonden over literatuur omdat het mijn vak is. En literatuur is een vak waarin veel vakidioten rondlopen, mensen die gepassioneerd zijn, en die niet zo heel vaak in de gelegenheid zijn om er de hele avond over te praten, om de simpele reden dat mensen over het algemeen vrij weinig lezen. Mijn vrienden (en ik) lezen veel. Omdat het dus ons vak is. Het heeft niks te maken met praten 'op niveau', het is gewoon hetzelfde als wanneer je vijf tandartsen bij elkaar aan tafel zet, of vijf vrachtwagenchauffeurs - die zullen ook werkervaringen uitwisselen.

Wat mijn kinderen betreft: ik heb een zoon die VMBO heeft gedaan. Haha, dat kán dus gewoon, hè. Je zult er wel enorm van opkijken, dat iemand die de hele avond over literatuur wil praten, een kind heeft met een 'lagere' opleiding. En ik heb er niet eens voor in therapie gezeten! :lol:
Lees nu pas de post waarop je reageert. Deze reactie is dus overbodig.. (weggehaald)
viva-amber schreef:
15-09-2018 09:53
De meeste autisten praten de hele tijd over zichzelf of over hun interesse. Er is weinig interesse in de ander behalve in hoeverre de ander iets betekent voor hen, omgekeerd wordt daar geloof ik niet echt over nagedacht. Men denkt zelden wat kan ik eigenlijk betekenen voor de ander.
Geen interesse in de ander betekent geen relatie. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
13-09-2018 17:54
Waarom zijn veel knappe, universitair geschoolde vrouwen ongetrouwd en willen mannen zich niet binden? Wat doen zij in de ogen van mannen verkeerd?
Niet het hele topic gelezen, maar deze vraag is makkelijk te beantwoorden. Een totaal onrealistisch eisenpakket.
Alle reacties Link kopieren
Uni is sowieso overrated. Ik heb het er zelf voortijdig voor gezien gehouden, maar ben me daar toch ook een hoop mongolen tegengekomen...
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-09-2018 09:53
De meeste autisten praten de hele tijd over zichzelf of over hun interesse. Er is weinig interesse in de ander behalve in hoeverre de ander iets betekent voor hen, omgekeerd wordt daar geloof ik niet echt over nagedacht. Men denkt zelden wat kan ik eigenlijk betekenen voor de ander. Ik wil het niet 100% generaliseren maar dit is wel wat ik proef bij TO.

Waarom wil je eigenlijk zo nodig trouwen wanneer je geen kinderen wil.

Een leuke lat of samenwonen is toch ook fijn.
Of ben je bang dat ie de benen neemt wanneer je hem niet vast bindt?
Wie bepaalt er eigenlijk voor jou hoe het heurt?
Trouwen is belangrijk in mijn cultuur. Maar je hebt wel gelijk in het bovenstaande, al heb ik mezelf aangeleerd om ook te vragen naar de ander.
Alle reacties Link kopieren
En ja, ook ik had veel domme medestudenten. Komt ook omdat het zo makkelijk is om door te stromen heb ik gemerkt.

Natuurlijk wil ik chemie maar ik hoef echt niet zwaar aanbeden te worden. Als ik in een relatie zit en hij is niet meer verliefd lijkt dat mij alleen logisch na een paar maanden. Maar je kunt dan wel kiezen om bij iemand te blijven en het te laten werken. Doe ik immers ook.
Alle reacties Link kopieren
Overigens doet de top van de artistieke wereld conservatorium of kunstacademie, beide hbo. Een universitaire artistieke opleiding volgt men nooit uit weelde.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Koffiekopjes schreef:
15-09-2018 12:21
En ja, ook ik had veel domme medestudenten. Komt ook omdat het zo makkelijk is om door te stromen heb ik gemerkt.

Natuurlijk wil ik chemie maar ik hoef echt niet zwaar aanbeden te worden. Als ik in een relatie zit en hij is niet meer verliefd lijkt dat mij alleen logisch na een paar maanden. Maar je kunt dan wel kiezen om bij iemand te blijven en het te laten werken. Doe ik immers ook.

Volgens mij kun jij beter uitgehuwelijkt worden. Zo'n verstandshuwelijk past beter bij de manier waarop jij over relaties denkt.
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
15-09-2018 10:24
het is gewoon hetzelfde als wanneer je vijf tandartsen bij elkaar aan tafel zet, of vijf vrachtwagenchauffeurs - die zullen ook werkervaringen uitwisselen.
Alleen al daarom heb ik geen relatie en geen vriendschappen met vakgenoten. Hoe vriendelijk ik daarmee ook over het vak kan oudehoeren, ik wil ook met iemand over Reve, de toestand in Oekraïne en de laatste tonprater kunnen praten. Een leven vol vakgenoten zou ik vrij saai vinden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Koffiekopjes schreef:
15-09-2018 12:21


Natuurlijk wil ik chemie maar ik hoef echt niet zwaar aanbeden te worden. Als ik in een relatie zit en hij is niet meer verliefd lijkt dat mij alleen logisch na een paar maanden. Maar je kunt dan wel kiezen om bij iemand te blijven en het te laten werken. Doe ik immers ook.
en je had geen relatie en geen zin in daten meer.
hoe zit het nou in elkaar?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
15-09-2018 12:43
Alleen al daarom heb ik geen relatie en geen vriendschappen met vakgenoten. Hoe vriendelijk ik daarmee ook over het vak kan oudehoeren, ik wil ook met iemand over Reve, de toestand in Oekraïne en de laatste tonprater kunnen praten. Een leven vol vakgenoten zou ik vrij saai vinden.
Precies. Literatuur is ook mijn vakgebied, juist daarom heb ik geen zin om in mijn vrije tijd daar ook nog eens hele avonden mee te vullen, terwijl er in mijn vriendengroep genoeg mensen zijn die zich daar ook mee bezighouden. Ik vind het echt heel snobistisch overkomen, maar dat komt ook vooral door je eerdere opmerkingen over dat laagopgeleiden elkaar kunnen herkennen aan tattoos bijvoorbeeld. Ik houd niet van mensen die zo enorm in hokjes denken en denken dat ze het niet kunnen veranderen omdat hun achtergrond nu eenmaal zo is. Klopt, je kunt je achtergrond niet zelf kiezen, maar je kunt er wel voor kiezen om eens daarbuiten rond te gaan kijken.
...
Alle reacties Link kopieren
Martin Garrix komt van de Brood academie, dat is mbo, zo,n wereldster zou dus niet goed genoeg zijn.......
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
15-09-2018 12:36
Volgens mij kun jij beter uitgehuwelijkt worden. Zo'n verstandshuwelijk past beter bij de manier waarop jij over relaties denkt.
Lijkt mij ideaal maar is totaal niet gebruikelijk in mijn cultuur.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
15-09-2018 13:41
Martin Garrix komt van de Brood academie, dat is mbo, zo,n wereldster zou dus niet goed genoeg zijn.......
Nee, vind er niks aan die troep die hij maakt.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
15-09-2018 12:50
en je had geen relatie en geen zin in daten meer.
hoe zit het nou in elkaar?
Nu niet nee. Eerst wel.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
15-09-2018 13:45
Nee, vind er niks aan die troep die hij maakt.
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!

over 100 jaar is zijn troep klassiek hoor.
wij slapen nooit.
Koffiekopjes schreef:
15-09-2018 13:44
Lijkt mij ideaal maar is totaal niet gebruikelijk in mijn cultuur.

Maar even serieus: als je dit echt ideaal lijkt dan kan je dat toch proberen? Zelfs als het niet gebruikelijk is in jouw cultuur (je hoeft toch niet altijd alles volgens te regels te doen van jouw milieu/cultuur whatever) kun je niet aan je ouders of familieleden vragen of ze nog iemand weten die een goede match zou zijn?
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
15-09-2018 13:57
Maar even serieus: als je dit echt ideaal lijkt dan kan je dat toch proberen? Zelfs als het niet gebruikelijk is in jouw cultuur (je hoeft toch niet altijd alles volgens te regels te doen van jouw milieu/cultuur whatever) kun je niet aan je ouders of familieleden vragen of ze nog iemand weten die een goede match zou zijn?
Dat is dan toch gewoon koppelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven