Weet het niet meer.

14-09-2009 14:08 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
quote:Maleficent schreef op 14 september 2009 @ 15:12:

Ik vind het altijd zo simpel als mensen zeggen, ja maar het ging al zo lang slecht bladiebla, en dan pas weggaan als ze een ander tegen komen. Komt op mij altijd een beetje nep over en ik denk dan; was eerder weggegaan als het allemaal zo beroerd was.

Hier heb je gelijk in, maar het is wel wat makkelijk en kort door de bocht gezegd zo. Natuurlijk is het niet netjes om pas je relatie te verbreken wanneer je een ander tegenkomt terwijl het al een tijdje slecht ging. Maar het is wel begrijpelijk. Het is een hele stap om iemand te verlaten waarme je al jaren lief en leed hebt gedeeld. De gedachte om er alleen voor komen te staan kan dan erg beangstigend zijn. Een nieuw persoon in je leven kan je dan over de drempel duwen en de twijfel omzetten in de stap tot relatie beeindigen. Ik weet zeker dat er vele anderen zijn, man en vrouw, die dit ook zo (hebben) ervaren.
quote:Vrouw32 schreef op 14 september 2009 @ 15:35:

Ik heb ook echt geprobeerd hem uit mijn hoofd te zetten,hij had 3 weken vakantie en ik ook dus elkaar bijna 6 weken niet gezien dus ik dacht het gaat wel weer maar nee dus. De eerste werkdag na de vakantie botsten we tegen elkaar aan en we zeiden niks alleen maar staren naar elkaar en na 1 minuut ofzo begon het praatje over hoe leuke vakantie we wel niet hebben gehad.

Als je elkaar dan zo aankijkt moet er toch iets zijn....en daarna begon de ellende weer en denk ik elke dag aan hem. We zien elkaar 1maal per week ongeveer.

Als er al iets is, wil HIJ er in ieder geval niets meer mee doen. Respecteer die keuze en zet je over je verliefdheid heen. Hij wil je niet (meer) en heeft voor zijn vrouw gekozen. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.

Als je er niet tegen kunt om hem te blijven zien, dan moet je ander werk zoeken. Het heeft geen zin om jezelf te blijven kwellen.
quote:Zhu schreef op 14 september 2009 @ 15:45:

[...]

Hier heb je gelijk in, maar het is wel wat makkelijk en kort door de bocht gezegd zo. Natuurlijk is het niet netjes om pas je relatie te verbreken wanneer je een ander tegenkomt terwijl het al een tijdje slecht ging. Maar het is wel begrijpelijk. Het is een hele stap om iemand te verlaten waarme je al jaren lief en leed hebt gedeeld. De gedachte om er alleen voor komen te staan kan dan erg beangstigend zijn. Een nieuw persoon in je leven kan je dan over de drempel duwen en de twijfel omzetten in de stap tot relatie beeindigen. Ik weet zeker dat er vele anderen zijn, man en vrouw, die dit ook zo (hebben) ervaren.

Zo ervaar ik dit ook...als onze relatie met mijn ex goed was geweest was me dit ook niet overkomen. Het is zeker niet zo dat ik dacht goh laat ik met mijn collega wat beginnen. Die gevoelens kwamen en die laten me niet los.

Wat ik ermee wil bereiken om 1 keer te kunnen praten is het te begrijpen en het een plekje te kunnen geven. Nu blijf ik telkens denken als ie me bij een knuffel geeft...of zou ie dan toch ook meer voor mij voelen of zou ie dan toch met mij verder willen.

En als ik nou eens uit zijn eigen mond zou horen wat hij wil en wat hij voelt kan ik me er gemakkelijker bij neer leggen en hem proberen te vergeten.
Jij hebt een vriend, hij is getrouwd. Eigen schuld, dikke bult.

En moet je nagaan hoe je vriend zich voelt. Jouw intimiteit is verdwenen, net als die getrouwde vent waar jij zo verdrietig om bent. Ik zou wel weten waar ik verdrietiger om zou zijn, en dat zou toch echt om mijn slecht lopende relatie zijn.

Trouwens, zoenen met een ander overkomt je niet, daar kies je voor.
Waarom moet je horen wat toch al heel duidelijk blijkt uit zijn gedrag: Hij voelt heus wel wwat voor je, maar hij voelt nog meer voor zijn gezin en hij wil dus NIET met jou verder. Als hij wel met je verder zou willen, dan zou ie zich anders gedragen.

je kunt tegen m zeggen dat die knuffels je verwarren en dat je liever hebt dat hij ermee ophoudt, dat is misschien wel zo verstandig. verder denk ik dat dat gesprek om het af te sluiten weinig gaat opleveren, en als hij verstandig is, gaat ie er niet eens op in. zijn keuze is al gemaakt en helaas viel die niet op jou. Nu rest je niets anders dan je wonden likken en doorgaan. Of inderdaad een andere baan zoeken als je de confrontatie niet aankunt.
quote:Vrouw32 schreef op 14 september 2009 @ 15:57:

[...]

En als ik nou eens uit zijn eigen mond zou horen wat hij wil en wat hij voelt kan ik me er gemakkelijker bij neer leggen en hem proberen te vergeten.

Dat heeft-ie toch gedaan? Non- en verbale communicatie...?

Jij denkt zeker dat zijn vrouw elke dag met een deegroller op hem staat te wachten als hij thuis komt en dat dat hem zo bang maakt dat hij daarom niets meer met je wilt?

Volgens mij maakt hij het je heel duidelijk. Gevoel en verstand. Hij kiest voor zijn verstand, en ik hoop van harte voor hem dat daar uiteindelijk ook weer gevoel bij komt. Als je een beetje om hem geeft, gun je hem dat ook.

[...]

Wat ik ermee wil bereiken om 1 keer te kunnen praten is het te begrijpen en het een plekje te kunnen geven. Nu blijf ik telkens denken als ie me bij een knuffel geeft...of zou ie dan toch ook meer voor mij voelen of zou ie dan toch met mij verder willen.

Volgens mij is dit onzin. Je wilt van hem horen dat hij inderdaad nog iets voor je voelt. Je zoekt bevestiging van de gevoelens die je zelf hebt ("als je zo naar elkaar kijkt, dan moet er toch wel iets zijn...").

Je maakt jezelf gek als je hier mee door gaat. Denk je echt dat je hem plotseling wel kunt vergeten als hij je nog eens vertelt dat hij voor zijn vrouw heeft gekozen? Jij accepteert de keuze niet die hij heeft gemaakt.

Move on...
O, het is weer eens iemand overkomen, ik vind dat nogal slachtofferig klinken. En als je vriend trouwens zo'n nare vent is die niks aan zijn relatie wil doen, waarom hebben jullie zo'n jong kindje dan? Of ging hij zich pas zo gedragen toen het kindje er was?

Mijn advies is; neem even afstand van beide mannen, en kijk dan eens wat je echt mist in je leven. Ik denk dat je dan tot heel verrassende conclusies kan komen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Enne, je kan wel zeggen dat we niet mogen katten, maar wat had je gehoopt te horen?

Jij had een relatie en hij heeft een relatie. Dat is niet een handige situatie om te gaan zoenen en van alles te beloven aan elkaar. Trouwens, er zijn veel mannen die komen met dezelfde smoezen; ik ben niet meer zo gelukkig thuis, had ik jou maar tien jaar eerder ontmoet voor ik mijn vrouw leerde kennen, met jou heb ik écht een klik, bladibla allemaal gelul om even wat spanning in hun leven te genereren want tonnen vrouwen die erin trappen.
Verliefd zijn overkomt je niet!

Nou ja das niet helemaal waar....dat kan je pats boem worden...

MAAR.....potjes tongworstelen zijn wel degelijk geplande acteis hoor...

En als verliefdheid niet gevoed wordt trekt het ook wel weer weg.

1x in de week iemand zien moet dat uiteindelijk wel kunnen bewerkstelligen....als je wilt!!!

En ik krijg een beetje de indruk dat je dat nou net NIET wilt

Dat je eigenlijk stiekem hoopt dat hij toch ineens besluit met jou verder te gaan.

Lieve TO, gaat niet gebeuren echt niet!

Hij heeft voor zijn vrouw gekozen,en dat siert he,

Tuurlijk zou hij best wat voor je voelen,maar niet genoeg om zijn vrouw voor in de steek te laten.

Dat hoef je echt niet NOG eens uit zijn mond te horen, das namelijk hetzelfde als je verliefdheid weer voedden....

Je ziet hem weer.>>>>> hup daar zijn ook de vlinders weer.

Wat me wel opvalt is dat je tijdens de tweede date erg berekenend ben bezig geweest.

Ik vond de zin:

We waren die nacht 5uur in de ochtend thuis...ik had het thuis goed geregeld en gezegt dat ik ging stappen maar hij had thuis niks gezegt

best wel naar klinken.

helemaal niet alsof het je plots overkwam

Meer alof je alles heel precies van te voren had gepland.....

je hebt je billen gebrand,das niet leuk....maar dat is het risico van zoenen met een gebonden man....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nou ik heb nergens gezegt dat je niet mag katten....ik heb gezegt dat ik hier wat ben afgekat ja.

Tis heus niet dat ik trots ben op deze situatie en ik wou wel dat ik hem nooit ontmoet had of iig geen gevoelens voor had gekregen en dat ik nooit met hem gezoend had,maar het is wel gebeurd en hoe ik me nu voel kan ik ook niet zomaar veranderen.

Persoonlijk denk ik dat het mij zou helpen om 1 op 1 eens met elkaar te praten.

Maar het is fijn om eens advies te krijgen van iemand die er buiten staat en hier word het me afgeraden.
Ik wil dolgraag van dit gevoel af,maar hoe???

Mijn werk wil ik niet kwijt,ben juist zo blij dat ik na mijn opleiding kon blijven en het bevalt me daar super.

Mischien is praten met hem geen goed idee maar hij mag toch zeker ook wel weten hoe ik me voel,dat ie me pijn heeft gedaan.
Ik vind het echt heel erg dat het op het moment overkomt alsof je alleen maar verdrietig bent over je collega. En je kindje dan? Is dat niet erg?
quote:Vrouw32 schreef op 14 september 2009 @ 16:46:

Mischien is praten met hem geen goed idee maar hij mag toch zeker ook wel weten hoe ik me voel,dat ie me pijn heeft gedaan.

Hou de eer aan jezelf. Wat lost het op. Hij zegt misschien sorry en dan? Gaat het dan over die verliefdheid? Nee, dat moet je toch uitzitten. Het lost niks op zo'n gesprek.

Het gaat over als je tegen hem zegt dat hij je met rust moet laten, geen geflirt meer en geen geknuffel. Alleen zakelijk contact. Hoe lang dat duurt? Geen idee.
quote:Maleficent schreef op 14 september 2009 @ 16:48:

Ik vind het echt heel erg dat het op het moment overkomt alsof je alleen maar verdrietig bent over je collega. En je kindje dan? Is dat niet erg?

Ja, dat mis ik ook totaal. Het lijkt bijna (bíjna zeg ik!) alsof je geobsedeerd bent door 'nog 1 keer praten met collega' en alles wat verder in je leven gebeurt er niet toe doet.

JIJ moet het een plek geven inderdaad, dat zeg je zelf al. Dus niet je collega. Dus één keer praten heeft geen zin!! Inmiddels hebben tientallen forummers het gezegd, zijn keus is duidelijk, zijn houding is duidelijk. Jij bent er nét zo ingestapt als hij 'verliefd maar niet vrij' en hij is jou net zo min verantwoording schuldig als jij hem.

Get on with your life zou ik dus zeggen.
quote:Vrouw32 schreef op 14 september 2009 @ 15:24:

Ja,ook overwogen maar dan moet je het wel samen willen en niet alleen ik.

Vind je dat raar dan? Dat hij er niet meer aan wil werken? Jij valt voor een ander, en dóet daar ook nog eens iets mee. Dan zou ik daar ook niet meer aan willen werken.

Dus je vriend wil je niet meer, en je onderwerp van verliefdheid wil je niet meer. Tja, dan moet je alleen verder he.
quote:Vrouw32 schreef op 14 september 2009 @ 16:46:

Mischien is praten met hem geen goed idee maar hij mag toch zeker ook wel weten hoe ik me voel,dat ie me pijn heeft gedaan.Hij heeft je pijn gedaan? Jij hebt je pijn gedaan bedoel je. Jij koos ervoor om met hem te zoenen, in zijn eentje was hem dat niet gelukt. Eigen verantwoordelijkheid vrouw. Hou eens op met die af te schuiven op een ander.
Probeer voor jezelf alles op een rijtje te zetten. Ik vind je dat ook geobsedeerd klinkt als ik het zo leest. Je bent alleen maar bezig met hem.

Je hebt je relatie verbroken van 10 jaar, je kindje gaat opgroeien in een gebroken gezin, andere woonplek zoeken of je ex?, verdelen van spullen, co- ouderschap??

Misschien moet je je niet ff daar op concenteren.

over dat afkatten. Denk dat mensen je alleen maar wakker wilt schudden.
Dag Vrouw. Ja, je wordt hard aangepakt. Je krijgt namelijk te horen wat je niet onder ogen wilt zien. Je had waarschijnlijk graag meelevende reacties gehad als: 'ja, hij gaf je het gevoel er ook voor te gaan, maar toen bleek dat hij zijn relatie helemaal niet wilde verbreken nadat jij dat wel had gedaan. Potverdorie, uitleg moet hij geven!'

Nee, dat moet hij dus niet. Laat hem met rust, hij is in feite duidelijk genoeg. Jij ging voor hem, gokte en hebt verloren. Ga verwerken dat dit je relatie van 10 jaar heeft gekost. Goed, die maakte je klaarblijkelijk niet gelukkig, maar had je nou echt verwacht dat gelijk overspringen naar je collega je wel gelukkig maakt? In feite ken je hem helemaal niet (blijkt nu ook wel) en ondertussen heb jij zelf nog wel het een en ander te verwerken en een kind dat jouw aandacht in tijden als dit heel hard nodig heeft.

Het is al door heel veel andere forummers gezegd, en misschien nog wel beter ook, maar echt, laat hem los. Dat gesprek zodat jij het een een plek kunt geven (of welk excuus voor zijn persoonlijke aandacht je ook zoekt), het gaat je echt niet brengen wat je wil, en ergens weet je dat zelf ook wel.

Je vlucht in dagdromen over je collega, terwijl je je beter even op het correct afhandelen van je relatie kunt storten. Het is wel de vader van je kind en tien jaar de man in je leven geweest. Focus, vrouw, wake up and smell the coffee!

Sterkte.
quote:Madhe schreef op 14 september 2009 @ 17:42:

[...]

Vind je dat raar dan? Dat hij er niet meer aan wil werken? Jij valt voor een ander, en dóet daar ook nog eens iets mee. Dan zou ik daar ook niet meer aan willen werken.

Dus je vriend wil je niet meer, en je onderwerp van verliefdheid wil je niet meer. Tja, dan moet je alleen verder he.tuurlijk hebben we dit overwogen al voor dat dit gebeurde met mij...dus het is niet mijn ex die niet meer wil maar ik zelf.
quote:Vrouw32 schreef op 14 september 2009 @ 19:50:

[...]

tuurlijk hebben we dit overwogen al voor dat dit gebeurde met mij...dus het is niet mijn ex die niet meer wil maar ik zelf.Ik snap er nu helemaal niks meer van. Wát hebben jullie precies overwogen? En is 'jullie' dan jij en je ex, of jij en je flirt? Ik heb het gevoel dat je steeds meer details aan het verhaal toevoegt die jouw gedrag goed moeten praten. Moet je vooral doen hoor, maar ik mis enige zelfreflectie op het geheel of inhoudelijke reacties op al het (toch echt wel nuttige) advies dat je nu gekregen hebt.
Dan zou je moeten weten hoe vervelend het is als een partner niet mee wil werken om de boel beter te krijgen. En dat wil jij een andere vrouw aan doen? Terwijl hij er wel aan wil werken.

Beetje jammer, behoorlijk egoïstisch en gewoon krengerig.(understatement, ik kan dit gedrag echt niet begrijpen, respecteren of leuk vinden. Alle sympathie verdwijnt dan zeg maar).
Vrouw 32, ik kan me wél heel goed voorstellen dat je van hem wilt horen hoe het nou eigenlijk zit. Jullie hebben een paar leuke dates gehad, zijn vrouw werd na 1van die dates boos en daarna is er nooit meer over gepraat.

Hij heeft afstand van je genomen, en ja, je mag er logischerwijs vanuit gaan dat hij voor zijn gezin heeft gekozen. Waarschijnlijk heeft zijn vrouw hem de keuzes zéér duidelijk voorgespiegeld en hij begreep dat.

Wat hij niet mag doen is jou knuffelen, of op eniger wijze (diep in de ogen kijken ed) jou laten denken dat hij nog diepere gevoelens voor je heeft.

Trek hem bij de eerste de beste knuffel van zijn kant naar de koffiekamer en eis uitleg. Oké, je wilt me niet meer? Je kiest voor je gezin? Prima! Maar waarom laat je me dan niet met rust!!

Misschien....als je uit zijn mond hoort hoe het zit, kan je het laten rusten.

En een verliefdheid....op iemand die je wekelijks ziet, daar kom je niet zomaar overheen.

Ik ben lang...heel lang.....veel te lang verliefd geweest op iemand die ik nooit meer zag. Breek me de bek niet open, wat een drama.

Je hebt je gevoelens nu eenmaal niet altijd prachtig onder controle! Maar je moet nog wel heel lang met deze man werken (waarschijnlijk) en ik kan me voorstellen dat je wilt weten waar je staat en hoe het zit. En als je dat niet uit zijn non verbale communicatie kan halen, moet ie het je misschien maar even uitleggen.

Succes Vrouw32!

[...]

Je hoeft het niet te begrijpen om ernaar te kunnen handelen. Je hoeft het ook niet eens te zijn met zijn beslissing. De man heeft eieren voor zijn geld gekozen, beter gezegd: zijn vrouw boven jou verkozen en daarmee houdt het voor jou op. Klaar. Over. Uit.

Je kunt je energie nu beter steken in het redden van je relatie of, als dat echt niet meer lukt, in een fatsoenlijke scheiding. Daarna kun je een andere baan zoeken en proberen iets van je nieuwe leven te gaan maken.
hallo Haasje,

dankje voor je reactie...fijn om te lezen dat je niet de enige bent want leuk is dit zeker niet.

ik kan het verbaal zeker niet uit hem opmaken want gepraat hebben we daarna nog niet. nonverbaal was ie eerst afstandelijk maar dat is inmiddels ook veranderd omdat ie me alweer meerdere malen geknuffeld heeft. Heb 2 keer op het werk geprobeerd te praten maar er komt vaak wat tussen,vandaar dat ik hem een brief wilde schrijven en vragen of we konden praten.

Ik denk zelf dat ik het uit zijn mond hoor dat ik het kan laten rusten,nu blijf ik gissen en me afvragen zou ie dan toch wel???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven