Weet het niet meer.

14-09-2009 14:08 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Wuiles, je hebt gelijk hoor, maar die man houdt haar natuurlijk ook wel een beetje aan het lijntje met zijn mysterieuze gezwijg en geknuffel. Hij mag tenminste wel even tegen haar zeggen 'ik heb me vergist, ik kies voor mn vrouw'.

Maar Vrouw32, ga er maar van uit dat dat is wat hij doet: hij kiest voor zijn vrouw. Einde verhaal. (tenminste; einde verhaal of begin groter drama, dus kies maar voor einde verhaal)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Wat ik nooit begrijp, is dat veel mensen die aan de kant gezet worden zichzelf vaak belachelijk maken door de ander te laten weten hoe ze zijn gekwetst en hoe moeilijk het is om de relatie achter zich te laten. Ik zou me juist als een sterk iemand opstellen, gewoon faken dat het je niet uitmaakt.

Want met jouw gedrag TO, blijf je in zijn ogen waarschijnlijk een, hoe noem je dat, een speeltje, een tussendoortje, iemand die als het hem uitkomt wel weer voor hem valt. Het zou toch prachtig zijn als hij op een dag zin heeft in weer iets spannends hij denkt bij jou terecht te kunnen en jij hem recht in zijn gezicht uit zou lachen!! Maak je sterk, laat niet met je spelen want eerder vond je dat je door hem gebruikt was, waar ik het niet mee eens ben, maar mocht ie weer belangstelling gaan tonen en jij trapt er in, terwijl je dit alles weet, ja, dan laat je met je spelen en meestentijds komt daar alleen maar ellende van.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar in mijn omgeving ken ik nogal wat vrouwen die werkzaam zijn in de verpleging. In het begin stond ik met mijn oren te klapperen als ik de verhalen te horen kreeg over de personeelsfeestjes die weer uitliepen op seks met deze of gene. Er werd heel wat afgeneukt en bijna allemaal hadden ze een relatie.. Of begeleiders die met de stagiaire net wat verder gingen dan alleen het begeleiden in waar er in begeleid zou moeten worden. Dus wie weet wat jouw prince charming allemaal nog voor gebroken harten achterlaat.
quote:Vrouw32 schreef op 14 september 2009 @ 21:38:

hallo Haasje,

dankje voor je reactie...fijn om te lezen dat je niet de enige bent want leuk is dit zeker niet.

ik kan het verbaal zeker niet uit hem opmaken want gepraat hebben we daarna nog niet. nonverbaal was ie eerst afstandelijk maar dat is inmiddels ook veranderd omdat ie me alweer meerdere malen geknuffeld heeft. Heb 2 keer op het werk geprobeerd te praten maar er komt vaak wat tussen,vandaar dat ik hem een brief wilde schrijven en vragen of we konden praten.

Ik denk zelf dat ik het uit zijn mond hoor dat ik het kan laten rusten,nu blijf ik gissen en me afvragen zou ie dan toch wel???Tip: lees je eigen teksten/postings!!
Jaja nog één keer praten, dat ken ik.

Dat soort 'eindgesprekken' begint altijd verbaal maar eindigt praktisch altijd weer in non-verbaal gefoezel. En vervolgens is TO nog veel meer in de war dan vóór het gesprek.... en dan is er weer zo'n 'gesprek' nodig.
Ik zou als ik To was, niet te hard aan m gaan trekken. hij is arts, en zij "maar"verpleegkundige. Bij een affaire tussen mensen met een verschillende "rang" is het doorgaans de laagste in rang die zijn baan kwijtraakt, omdat werken met een zeurende ex-muiinnares natuurlijk niet zo prettig is en zeker een arts volle concentratie nodig heeft. Strakt bepaalt de arts gewoon dat jij een andere werkplek moet zoeken, en die liggen in de huidige economie niet voor het oprapen
Dag Vrouw, jammer dat je alleen op Haasje reageert omdat zij wellicht wat begripvoller reageert dan de anderen. Het feit dat de meesten misschien niet zeggen wat je graag had willen horen, wil niet zeggen dat ze niet het beste met voor je hebben. Wat mijzelf betreft, ik begrijp je best goed, herken ook wel wat dingen van mezelf in jouw verhaal en wou dat ik indertijd wat meer de adviezen had gekregen die jij nu krijgt.

Je zit nu misschien nog teveel op je roze collega-wolk, en je wordt daarin gevoed doordat je nog steeds positieve aandacht (knuffels) krijgt van je collega. Jij hebt ervoor gekozen je relatie te beeindigen, en hoe je het ook draait, je collega heeft daar een belangrijke rol ingespeeld, dus je wil, denk ik, graag zijn erkenning van dat feit.

Heel eerlijk TO: hoop je niet stiekem dat hij in dat zo felbegeerde gesprek alsnog capituleert, inziet hoe geweldig jij bent en alsnog ook zijn relatie gaat beeindigen?

Maar stel dat hij dat zou doen, denk je dan echt dat jullie op een mooi achtergrondmuziekje samen hand-in-hand de zonsondergang tegemoet rennen? Je laat wel (net) een relatie van 10 jaar achter je, nog maar kort geleden kregen jullie samen een prachtig kind. Dat bindt je hoe dan ook nog aan je ex en is misschien wel even meer je aandacht waard dan iemand zoals je collega, die niet thuis geeft als jij aangeeft te willen praten. Zou het niet kunnen dat je collega zich rot is geschrokken toen jij je relatie beeindigde? Misschien wilde hij het zo ver allemaal niet laten komen maar vindt hij je nog wel steeds leuk als chickie-on-the-side (excusez le mot). Dus... beetje flirten, aandacht, spanning met wat speeksel uitwisselen hier en daar maar ab-so-luut geen relatie (want die heeft ie al)! (Dus vandaar dat hij de noodrem even heeft ingetrapt!)

Je blijft gissen en afvragen, schrijf je, oftewel hopen en dromen! Maar lees nu eens de vele reacties van o.a. Return en denk je heel eerlijk gezegd ook niet dat daar wel wat inzit?

Kom van die Wolk af, Vrouw. Schrijf geen smeekbedes aan een man die in een relatie zit, bedel niet om zijn aandacht en sta niet toe dat hij je knuffelt op het werk. Als hij echt voor je had willen gaan, had hij dat toch wel laten merken?

Ik begrijp, weet dat dit moeilijk is, hoor, maar probeer de eer aan jezelf te houden!
Wat Kloddertje zegt.

Hallo allemaal,

Nou ik heb hem nu de hele week niet gezien en dan voel ik me langzaam iets sterker worden.

Ik ben zeker wel gaan nadenken toen ik jullie reacties las,ik moet het loslaten maar makkelijk is het niet. Zaterdag zie ik hem weer want er is dan open dag op het werk en daarna een etentje. Ik zie er nu al tegenop maar ik kan het niet afzeggen. Ver bij hem weg gaan zitten lukt niet want per afdeling zitten we samen.
En dat vind je een ramp zeker.
En bedankt....
Sorry hoor Vrouw32,

Ik kan me zeker voorstellen dat je het erg jammer vindt (understatement waarschijnlijk) dat hij niet voor jou heeft gekozen, maar kom op zeg........je bent een vrouw van 32, moeder van een 3-jarige, gedraag je dan ook als een volwassen vrouw!

Jullie hebben 2x met elkaar gezoend?! Alleen gezoend nota bene!! En je dan al gebruikt voelen, het een plaatsje willen geven, etc etc....Tis niet dat het al maanden/jaren aan de gang was en hij je ten huwelijk had gevraagd...pfff

Laat m lekker links liggen en move on!

Bespaar je al die moeite en richt je op je kindje. Zorg ervoor dat hij/zij gelukkig is/wordt nu papa en mama niet samen blijven!
quote:Vrouw32 schreef op 16 september 2009 @ 13:45:

En bedankt....

Wat wil je dat ik zeg dan?

"Oh wat rot voor je, wat moet dit moeilijk zijn, het zal niet meevallen, je moet sterk blijven, misschien kun je hem wel spreken dan, misschien kiest hij toch nog voor je?" Sorry maar dat krijg ik mijn strot niet uit. Eigen schuld, dikke bult. Dát denk ik.

Volgens mij heb je je jezelf in deze positie gezet. Dus kan ik er geen medelijden mee hebben.
Eens met Madhe. Ik heb heel erg geprobeerd me in jou te verplaatsen en sympathie voor je op te vatten, maar je blijft die collega-plaat maar afdraaien. Ik snap echt niet dat twee keer zoenen met iemand meer indruk op je heeft gemaakt dan -laten we zeggen- het stuklopen van je relatie met de vader van je kind, maar goed... misschien beperk je je graag tot een onderwerp per topic.

En hoe zo kun je niet afzeggen als je er echt tegen op ziet? Dat je bij de open dag 'moet' zijn, a la, maar een verplicht etentje? Ik heb zelf ook een kleintje, kan een ideaal excuus zijn, zeg ik je :-)

Kunnen en willen zijn twee heel verschillende dingen, TO!
Nou, na dit hele topic gelezen te hebben kan ik concluderen dat men erg kattig (het woord kattig kwam ter sprake, dus dit zal ik gebruiken) reageert op Vrouw32.

Vrouw32 opent dit topic voor advies en medeleven. Het is een heel nare situatie als je getrouwd bent (een vriend hebt?) en vervolgens verliefd wordt op een ander. Ik kan er zelf niet over meepraten, want ik ben (nog) niet getrouwd en dit is me dus nooit overkomen. Het is niet voor niets dat men vreemdgaat of verliefd wordt op een ander: de huidige relatie loopt dan gewoon niet goed. Het is verschrikkelijk dat zulke dingen kunnen gebeuren in het bijzijn van een kind/of kinderen, maar het gebeurt. Want zo is het leven namelijk. Sommige vechten voor hun relatie, maar heeft het vechten voor je relatie zin als je eigenlijk allebei al weet dat je niet met elkaar verder wilt? Ik ben zeker vóór het vechten van een relatie. Dit doe je niet alleen voor het kind. Dit doe je ook voor jezelf. Maar als je allebei weet dat het geen zin meer heeft, en je zelfs al verliefd bent op een ander... heeft het dan nog zin? Want is verliefdheid te bepalen? Kun je weer 'verplícht' verliefd op elkaar zijn en van elkaar houden? Dat geloof ik niet.

Als het niet goed gaat tussen twee mensen dan is juist zielig en sneu voor het kind als je bij elkaar blijft, juist vóór een kind. Zelfs een baby merkt aan de houding van zijn ouders dat er iets mis is. Dit is pas sneu voor het kind. En wat dacht je van de negatieve sfeer die er hangt?

Vrouw32, het feit dat je achter je collega aanloopt en graag een reactie van hem wilt is puur door je verliefdheid. Dit is wat iedereen heeft wanneer hij/zij verliefd is en je wil nu eenmaal graag uitleg wanneer je bent gekwetst.

Hopelijk heb je de juiste keuze gemaakt om een punt achter je 10-jaar-durende relatie te zetten en nu hoop ik dat jullie nog een goede band hebben, dit alles vóór het kind. Een kind kan prima met gescheiden ouders leven, zolang de band tusen de ouders maar goed zit.

Probeer je collega te vergeten, hoe moeilijk dit ook is. Vooral omdat hij je met vragen achterlaat. Je moet proberen zijn keuze te accepteren. Sterker nog; je hebt geen keus. Hij heeft zijn keuze al gemaakt en daar moet je geen verandering in willen brengen. Ten eerste al omdat jij niet zijn eerste keus bent en blijkbaar dus niet belangrijk genoeg bent voor hem. Wil je met die gedachte doorgaan?

Ook jouw verdrietige momenten hebben invloed op jouw kind én je omgeving. Dit moet je niet willen.

Succes ermee.
quote:Romee1985 schreef op 16 september 2009 @ 14:26:

Nou, na dit hele topic gelezen te hebben kan ik concluderen dat men erg kattig (het woord kattig kwam ter sprake, dus dit zal ik gebruiken) reageert op Vrouw32.

[knip]

Probeer je collega te vergeten, hoe moeilijk dit ook is. Vooral omdat hij je met vragen achterlaat. Je moet proberen zijn keuze te accepteren. Sterker nog; je hebt geen keus. Hij heeft zijn keuze al gemaakt en daar moet je geen verandering in willen brengen. Ten eerste al omdat jij niet zijn eerste keus bent en blijkbaar dus niet belangrijk genoeg bent voor hem. Wil je met die gedachte doorgaan?

Ook jouw verdrietige momenten hebben invloed op jouw kind én je omgeving. Dit moet je niet willen.

Succes ermee.Eh... Romee, prima dat je het opneemt voor Vrouw hoor, maar wat jij hier zegt, zeggen niet ALLE andere forumsters dat voor jou ook al? Het wordt echter inmiddels een beetje irritant dat Vrouw een kras op haar plaat lijkt te hebben en maar blijft hangen in hetzelfde verhaal én niet duidelijk aangeeft wat ze met de rest van haar leven doet (al zou ze maar zeggen dat ze het daar in dit topic niet over wil hebben).
Ik neem het niet op voor Vrouw32. Ik vertel alleen hoe ik erover denk. En dat laatste is idd wat de rest zo ongeveer zegt. Maar goed, ik ben hier niet om in discussie te gaan maar om een reactie te plaatsen naar Vrouw toe. Dus
quote:Pinksterbloempje schreef op 14 september 2009 @ 14:12:

Hij heeft je laten zitten???

Hallo, jij hebt en vriend en hij is getrouwd. Het was een flirt, het was leuk maar het is nu over. Probeer er wat van te maken met je eigen vent, in het belang van dat kindje waar jullie beiden zo trots op zijn en gelukkig mee zijn volgens eigen zeggen.Sluit ik mij volledig bij aan!! Wilde eerst nog wat anders posten, maar verstandigger dat ik dat maar niet doe..
Advies, Romee, dat is precies wat Vrouw al 3 pagina's krijgt. Goede adviezen ook! Zoals jij die zelf nu ook -weer- geeft. Maar de meesten verwoorden kennelijk niet wat Vrouw graag wil horen (althans, er komt nauwelijks tot geen reactie op).

En nee, reageren is niet verplicht en we hoeven het zeker niet allemaal met elkaar eens te zijn en ja, Vrouw mag doen (of laten) met de adviezen wat ze wil, maar als je niet tegen kritiek kunt of moeite hebt met zelfreflectie moet je misschien geen topic openen hier?
TO kom top mij over als een verliefde jonge puber! Sorry, maar zo kom je op mij over!! Vind je iemand van je werk, die je maar pas kent, belangrijker dan de vader van je kind??

Iedereen heeft wel eens een dip in zijn/haar relatie...maar het bijltje er bij neer gooien en met een ander (getrouwd) er mee vandoor gaan das zooooooooooooo makkelijk!!

Denk ook eens aan je kind!!
quote:Maleficent schreef op 14 september 2009 @ 14:13:

Nee, dat is niet verstandig. Hij is al getrouwd en ik vind dat je je uit dat huwelijk moet houden ook al is hij fout geweest.

.Ik vind die collega niet per se fout geweest. Oke hij heb met haar gezoend...maar het was een flirt, niet meer niet minder. Ja goed hij had haar niet moeten zoenen, maar verder dan dat is het nooit gegaan.
quote:Vrouw32 schreef op 14 september 2009 @ 15:24:

Ja,ook overwogen maar dan moet je het wel samen willen en niet alleen ik.

En wat betreft met een brief sturen gaat er voor mij niet om hem bij zijn vrouw weg te trekken. Maar om 1 keertje te kunnen praten over wat er is gebeurd.Je hebt alleen maar gezoend met hem. En hij heb alleen maar geflirt met je...je doet net of je een heel secret relation met die man heb gehad...
Tsja het is een dipje van een week en hoppa ik zet er een punt achter.

Jullie moesten eens weten wat er allemaal achterzit.

Maar om het allemaal gewoon netjes te houden hier wilde ik net in mijn vorige post duidelijk maken dat ik zeker wel ben gaan nadenken over de reacties hier.

Daarnaast denk ik dat mijn meiske gelukkiger is nu dan toen we nog bij der papa woonden. Nu is er geen ruzie meer,nu zijn er geen ergernissen meer....kinderen voelen dat heus wel aan.

Wie weet komt het ooit nog eens goed,voor nu is het goed zo. We hebben een goeie band verder vanwege ons meiske en dat vind ik ook erg belangrijk.
quote:Kloddertje schreef op 16 september 2009 @ 14:45:

Advies, Romee, dat is precies wat Vrouw al 3 pagina's krijgt. Goede adviezen ook! Zoals jij die zelf nu ook -weer- geeft. Maar de meesten verwoorden kennelijk niet wat Vrouw graag wil horen (althans, er komt nauwelijks tot geen reactie op).

En nee, reageren is niet verplicht en we hoeven het zeker niet allemaal met elkaar eens te zijn en ja, Vrouw mag doen (of laten) met de adviezen wat ze wil, maar als je niet tegen kritiek kunt of moeite hebt met zelfreflectie moet je misschien geen topic openen hier?

Oke, dat is waar. Misschien moet ik me niet meer bemoeien met dit topic. Ten slotte ben ik nog niet getrouwd en misschien is dit dan beter weggelegd voor degene die dit wel zijn mét kind. Misschien moet men zich erbij neerleggen dat Vrouw inderdaad echt verliefd is en haar collega belangrijker vindt dan de vader van haar kind. Niet iedereen is het daarmee eens, en dat blijkt ook uit de vele reacties, maar het is nu eenmaal zo!

Zij wil namelijk niet meer samenzijn met de vader van haar kind, wat haar blijkbaar heel kwalijk wordt genomen. Het is haar leven. Vandaar dat ik gewoon inga op haar situatie en haar niet ga afrekenen op het feit dat ze niet meer houdt van de vader van haar kind.
quote:Vrouw32 schreef op 16 september 2009 @ 14:54:

Tsja het is een dipje van een week en hoppa ik zet er een punt achter.

Jullie moesten eens weten wat er allemaal achterzit.

Maar om het allemaal gewoon netjes te houden hier wilde ik net in mijn vorige post duidelijk maken dat ik zeker wel ben gaan nadenken over de reacties hier..

Maar hoe kan je dan zo'n jong kindje hebben? Waren jullie toen ook al niet meer gelukkig? Hoe kan jullie liefde zo snel zijn over gegaan?

Als je er niks over vertelt blijft het toch gissen?
maleficent wijzigde dit bericht op 16-09-2009 15:00
Reden: typfoutjes
% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Vrouw32 schreef op 16 september 2009 @ 14:54:

Daarnaast denk ik dat mijn meiske gelukkiger is nu dan toen we nog bij der papa woonden. Nu is er geen ruzie meer,nu zijn er geen ergernissen meer....kinderen voelen dat heus wel aan.

Wie weet komt het ooit nog eens goed,voor nu is het goed zo. We hebben een goeie band verder vanwege ons meiske en dat vind ik ook erg belangrijk.Is dat niet wat ik duidelijk probeerde te maken met mijn meelevende reactie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven