Woonwagenkamp.

08-07-2011 01:21 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

Ik post onder een nieuwe nick, vanwege herkenbaarheid. Ik zit met een dilemma.

Ik heb 2 jaar een relatie met de meest geweldige man, mijn grote liefde. So far so good. We zijn toe aan samenwonen. Ik heb zelf een leuk appartement en had verwacht dat hij bij mij in zou trekken. Dat gaat hem niet worden. Hij woont op een woonwagenkamp en wil dolgraag dat ik bij hem kom wonen. Heel zijn familie klit daar bij elkaar. Het zijn beste mensen, mijn schoonouders zijn heel lief. Ik zie het totaal niet zitten om daar te gaan wonen. Ik ben erg op mijn privacy gesteld en zou er niet tegen kunnen dat iedereen bij me binnen loopt. Daarbij is het een totaal ander slag mensen. Niet minder dan ik, maar gewoon zó anders. Hij kan niet zonder zijn familie. Zijn grootouders, ouders, broers en zussen en diens kinderen wonen daar. Ik wil hem niet kwetsen, maar hoe zeg ik hem dat ik daar absoluut niet kan aarden?

Heeft iemand sowieso ervaring met relaties uit een heel ander milieu? En hoe is dat gegaan. Goede en ook slechte ervaringen zijn welkom.
en er zitten ook voordelen aan, je hebt altijd kinderopvang.

ik zou zelf niet kunnen tegen al die controle, maar ze wilde graag terug verhuizen naar de woonplaats van haar familie. haar man vond dat wel prima, en hun huwelijk is heel gelukkig omdat hij regelmatig van huis is.
wij slapen nooit.
haardracht en kledij maakt een mens niet sociaal, vulgair of asociaal. Dat wordt bepaald door gedrag
Slaap lekker medaillon, ik duik er ook in. Veel sterkte in je keuze. Volg je hart met je verstand.. En praat met je vriend.
Succes meid! Veel wijsheid met deze moeilijke situatie. Maar blijf er niet te lang mee rondlopen.
quote:meds schreef op 08 juli 2011 @ 02:12:

haardracht en kledij maakt een mens niet sociaal, vulgair of asociaal. Dat wordt bepaald door gedrag
Zat net wat te mijmeren of ik er mee zou kunnen leven. Dat samen muziek maken enzo, dat vind ik wel heel mooi.

t Zou bij mij heel erg van de familie zelf afhangen. De ene familie is de andere niet, natuurlijk.
quote:medaillon schreef op 08 juli 2011 @ 01:41:

Hij heeft zijn eigen wagen kooda. Ik blijf er weleens slapen, maar de herrie, jankende kinderen, zijn moeder die de krant komt brengen..iedereen bemoeit zich met elkaar.

Ik ben best bereid om me open op te stellen naar zijn familie, maar ik durf niet te zeggen dat ze aan moeten bellen voor ze binnen komen denderen. Als ik tegen vriend zeg dat ik dat niet kan waarderen, snapt hij dat niet. Sja, hij is niet anders gewend. Hij ziet het als wantrouwen van mijn kant. Wat niet zo is. Ik wil gewoon een rustig bestaan leiden.

Blijf lekker latten meid.

Geef niet toe aan zijn wens om daar op dat kamp te gaan wonen en dwing hem niet te kiezen tussen jou en zijn hechte gemeenschap.

Jij bent en blijft 'een burgermeisje', zij zijn kampers en hoe veel jij en je vriend ook van elkaar houden, er zijn grote cultuurverschillen die qua samenwonen misschien te ingewikkeld zijn om overbrugd te worden.

Hou van elkaar en geef elkaar de ruimte om op je eigen manier te wonen. Lattend kunnen jullie samen oud worden, samenwonend zou één van de twee zichzelf zoveel geweld aandoen dat het z'n weerslag op de relatie gaat hebben en dat zou toch zonde zijn als je zo stapelgek op elkaar bent.
Ik zie mijn ouders 5 keer per jaar. Meer dan dat wil ik ook niet. Dat zou voor mij al de voornaamste reden zijn om niet op een kamp te gaan wonen. Ik kan niet werken onder een directe baas (doe ik dus ook niet) en ik kan niet leven onder directe familie.

Hoe lief/sociaal/gezellig ze ook zijn... Ik kan dat niet.

Dat zou ook gelden voor beste vrienden/vriendinnen. ik bepaal zelf wanneer ik iemand zie. Als iemand mij opgedrongen word, word ik zwaar sjaggie en ongelukkig...
Ik begrijp je wel...

Mijn allereerste vriend kwam ook van het woonwagenkamp en een nu 17 jaar later is zijn nichtje nog steeds mijn beste vriendin.

Ze ziet mij als een soort zusje,en haar moeder ook,haar dochters noemen mij 'mam'.

Heel gezellig altijd als ik daar ben en zij en haar familie doen alles voor me maar ik zou er ook niet willen wonen.

Ik kom er regelmatig want we gaan veel met elkaar om en ieder feestje en familiedingetje ben ik erbij maar daar wonen nee dat zou niets voor mij zijn.

Lekker blijven latten dus want als jij niet daar kunt wonen en hij wil beslist niet in een huis in een woonwijk wonen dan gaat samenwonen heel moeilijk worden.
*Vooroordeelalert! Excuses*

Ik heb niet veel ervaring met woonwagenkampen, ben er maar twee keer geweest en no way dat ik er ooit zou gaan wonen. Het telen van drugs, omkatten van auto's en andere kleine criminaliteit komt er vrij veel voor en daar zou ik problemen mee hebben.

Wat doet je vriend? Heeft hij een baan in de burgermaatschappij of werkt hij ook op het kamp?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Moonlight82 schreef op 08 juli 2011 @ 02:30:

Zat net wat te mijmeren of ik er mee zou kunnen leven. Dat samen muziek maken enzo, dat vind ik wel heel mooi.

t Zou bij mij heel erg van de familie zelf afhangen. De ene familie is de andere niet, natuurlijk.

Nou samen muziek maken dat heb ik op het kamp waar ik regelmatig kom nog nooit gezien dat is meer iets van de zigeuners en niet van kampers.

Kampers zijn geen zigeuners.
Pfoe ik zou echt niet in jouw schoenen willen staan..... 't is hardstikke moeilijk. Op het kamp heerst een "midden oosterse" moraal: het belang van de gemeenschap gaat vóór het belang van het individu. Privacy is een begrip wat ze daar oprecht niet kennen en waar ze dus zeker geen belang aan hechten. Het liefst klitten ze dag en nacht bij elkaar. Als je dit niet gewend bent en niet prettig vindt zal het moeilijk wennen zijn maar voor jouw vriend is het andersom ook waarschijnlijk niet mogelijk om te wennen aan het leven in een "gewone" leefomgeving... ik ben bang dat dit toch onoverbrugbare verschillen zijn en dat samenwonen er niet in zit!

Sterkte

mss kan je Mariska B vragen voor advies?

maar ff serieus, het lijkt me ook heeel lastig, zowel voor hem als voor jou, in elkaars omgeving te wennen. Dus eerlijk zijn en kijken wat er daarna nog in zit voor jullie samen. Latten zou kunnen, maar in geval van mogelijke kinderen ook lastig
Waarom hou je het niet bij een lat-relatie? Jij je fijne rustige leventje met privacy, hij bij z'n familie, iedereen blij toch?
quote:joop_2000 schreef op 08 juli 2011 @ 07:47:

Waarom hou je het niet bij een lat-relatie? Jij je fijne rustige leventje met privacy, hij bij z'n familie, iedereen blij toch?Ja, en dit dus. Geniet van elkaar, maar ga niet samenwonen als jullie daar allebei ongelukkig van worden.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:raspberry71 schreef op 08 juli 2011 @ 07:18:

mss kan je Mariska B vragen voor advies?

Die wonen volgens mij ook in een burgerhuis, maar wel vlak bij het kamp.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wonen op een woonwagenkamp heeft grote gevolgen. Je kunt geen normale verzekering afsluiten, zult problemen ervaren met solliciteren, er staat als het ware een stempel op je voorhoofd: KAMPER. Kamper staat voor criminaliteit, onbetrouwbaarheid, asociaal gedrag, onderontwikkeldheid, uitkeringen en uitkeringsfraude. Een relatie met een kamper staat bovendien gelijk aan een relatie met de hele familie.

Hij verwacht commitment, en als je dat niet geven kunt, moet je er vlug mee stoppen....
klopt, Frans en Mariska wonen nu in een burgerhuis, maar hebben eerst ook nog in een wagen gewoond, Frans zowiezo, of Maris dat ook nog gedaan heeft weet ik niet....
Mij niet gezien. Leven met (schoon)familie en dan ook nog 's zo'n absurd hechte familie. Al zou je ervoor betalen - no way in hell.

Ik heb ooit 6 hele weken op het platteland gewoond met m'n ex-boer. Daar was het dus ook normaal dat familie plotseling in huis staan en dan 'Volk!' roepen. Nou... het is dat ik geen hooivork had...

Heb het er nog geen 2 maanden volgehouden.

Dat de vriend van TO dood zal gaan in een huis is natuurlijk zwaar overdreven. Waar hij nu in woont is eigenlijk ook gewoon een huis natuurlijk. Er zit niets woonwagen aan - het is een groot wit blok waarvan sommige modellen zo absurd groot zijn, dat het bijna een kleine villa is.

Kan je nog zo verliefd zijn, maar ik heb er een hard hoofd in. Hij is waarschijnlijk nulkommanul bereid om in een huis te gaan wonen en er wordt min of meer aangenomen dat jij daar gaat wonen

Latten is een leuk idee, maar volgens mij wordt dat niet geapprecieerd als er ooit kinderen zouden komen. Dan willen ze de kinderen ook daar hebben, want het zijn nazaten blabla.

Nee... heb er een hard hoofd in.
Hoi Medaillon,

Mijn ex kwam ook uit een totaaaal ander milieu dan ik, hij deed zich in het begin anders voor, maar dat hield hij niet vol. En ik ook niet dus ben ike en jaar geleden bij hem weg gegaan (met inmiddels een kind).

Er waren geen regels, geen respect en geen normen en waarde. Dagelijks drank en dagelijks mijn schoonvader voor de deur, die zijn vrouw thuis liet zitten en lak aan haar had. Als ik s morgens de gordijnen open deed, stond hij al in de auto voor de deur te wachten..... het was onbespreekbaar, er werd mij geen privacy gegund. Ook als de kleine in bed lag, of ik ging rond 23 uur naar bed, werd de muziek nog effe aan gezet en zat het huis vol mensen. Respectloos en nergens rekening mee houdend, dagelijks drankgebruik en gelal in de tuin.

Ook ik was verliefd, verliefd verliefd.... je wordt verblind door de mooie dingen, het is goed dat je erover nadenkt. helaas ben ik er erg in teleugesteld en ik hoop dat je voor jezelf de juiste beslissing neemt....
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe dit op de langere termijn zou werken, vooral niet als jullie kinderen zouden willen.

Als hij alleen maar op het kamp wil wonen en jij wordt daar gillend gek van het gebrek aan privacy, dan houdt het toch gewoon op?
Latten lijkt mij de beste oplossing, TO. Kampers zijn mensen met een gouden hart, familie staat op nummer 1, en privacy op nummer laatst.

En als latten niet werkt, moet je niet alsnog naar het kamp gaan, je aanpassen zal niet gaan lukken. Het verschil is gewoon te groot!!!

Ik kan goed met die mensen door één deur, ken er verschillende, maar zou er niet mee samen kunnen wonen . . . .
En ook al zou je het proberen op het kamp: zeg je eigen appartement niet op, zorg dat je die achter de hand houdt. Als het dan toch mis gaat, heb je je eigen plek om naar terug te keren en ben je niet 'verplicht' om op het kamp te wonen omdat je niks anders hebt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Appartement aanhouden en dan een half jaar bij hem gaan wonen (als proef) om te ervaren hoe het 24/7 is. Vooraf wel duidelijk zijn dat het een proefperiode is. Dan kun je jezelef, en hij kan jou, nooit verwijten dat je het niet hebt geprobeerd.
quote:medaillon schreef op 08 juli 2011 @ 01:30:

Ik durf het niet zo goed aan te kaarten. Vooral zijn moeder is heilig voor hem. Dat we een totaal verschillende achtergrond hebben is het probleem niet zo. Ik ben nog nooit zo verliefd geweest.

Ik wil hem niet het gevoel geven dat hij te min zou zijn.

Dat lijkt me niet gezond voor een volwassen vent. Ik heb de indruk dat hij zich niet van zijn ouders wil/kan losmaken. Als dat niet verandert dan zal dat de relatie niet ten goede komen. Ik heb dat met mijn eerste vriend meegemaakt.

Hij wil toch met jou oud worden en niet met z'n moeder? Dan betekent dat dat jullie samen op zoek moeten gaan naar een huis voor jullie samen. Als hij het niet ziet zitten om bij jou in te trekken en andersom, dan lijkt me dat de beste oplossing. Ik denk dat je niet de enige bent die niet op een woonwagenkamp wil wonen. Als hij echt om je geeft, dan is hij bereid een andere oplossing te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven