Zat van vrienden
maandag 25 november 2019 om 14:02
Hebben jullie dat ook of ligt het aan mij?
1 stel waarvan de man constant loopt op te scheppen, over van álles.
1 stel waarvan de relatie ontzettend kapot is en ze blijven maar doorgaan, en wij moeten het al serieus 10 jaar aanhoren
1 stel waarvan de man ontzettend dominant en onvoorspelbaar is, deed ook een keer onterecht lelijk tegen mijn zoontje.
Ik heb gewoon geen zin meer in deze mensen. Maar ja, zo hou je ook niemand over.
Erger ik me teveel of zouden jullie er ook geen zin meer in hebben?
1 stel waarvan de man constant loopt op te scheppen, over van álles.
1 stel waarvan de relatie ontzettend kapot is en ze blijven maar doorgaan, en wij moeten het al serieus 10 jaar aanhoren
1 stel waarvan de man ontzettend dominant en onvoorspelbaar is, deed ook een keer onterecht lelijk tegen mijn zoontje.
Ik heb gewoon geen zin meer in deze mensen. Maar ja, zo hou je ook niemand over.
Erger ik me teveel of zouden jullie er ook geen zin meer in hebben?
dinsdag 26 november 2019 om 17:20
Plus dat sommige mensen zich graag verheven voelen boven anderen.
dinsdag 26 november 2019 om 17:21
dinsdag 26 november 2019 om 18:22
Dat voel ik me bij hun zeker ja. Want het is zo.vivautrecht85 schreef: ↑26-11-2019 17:20Plus dat sommige mensen zich graag verheven voelen boven anderen.
dinsdag 26 november 2019 om 18:23
Ja het is een soort gewoonte, haar elke dag te bellen. Mij belt ze niet. Ze appt altijd.
dinsdag 26 november 2019 om 18:56
Wat geeft zij jou? En ja ik lees dat het een gewoonte is maar lijkt me dan toch dat je er iets uit haalt?
Ik vind het lastig te rijmen dat je enerzijds spreekt over de verplichting om haar terug te vragen voor een kinderverjaardag (waar dit hernieuwde contact weer mee begon) maar dat je anderzijds op eigen initiatief elke dag belt.
Nummers verwijderen omdat je anders de drang hebt iemand te contacteren klinkt meer als iets dat je doet bij destructieve exen.
dinsdag 26 november 2019 om 18:59
Ik vraag me verder af waarom je-als alleen je partner nog met die man afspreekt- denkt dat je dan alsnog die ellende meekrijgt. Dat heb je toch zelf in de hand? Ik zou dan gewoon zeggen dat je er niks meer over wilt horen.
Of haal je toch iets uit die verhalen?
En op welke wijzen krijgen je kinderen dit drama mee, aangezien je zegt dat zij zich ook ergeren?
Of haal je toch iets uit die verhalen?
En op welke wijzen krijgen je kinderen dit drama mee, aangezien je zegt dat zij zich ook ergeren?
dinsdag 26 november 2019 om 20:37
Echt? Wat bijzonder. Ga eens bij jezelf te rade waarom dat zo is. En misschien doe je er goed aan in nieuwe vriendinnen te investeren met wie je wel een gelijkwaardige relatie hebt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
woensdag 27 november 2019 om 09:03
Jullie kennen elkaar al heel lang en gaan uit gewoonte nog steeds met elkaar om, maar in feite is er niet zoveel basis. Klinkt alsof jullie geen echte vriendschappen met elkaar hebben, maar vooral in de sleur blijven hangen.
Maar soms helpen dit soort contacten ook om de band met elkaar in de relatie te versterken: samen praten over hoe die anderen zijn en wat je daar van vindt en zo en op die manier te kunnen benadrukken hoe goed jullie het met elkaar getroffen hebben.
Maar soms helpen dit soort contacten ook om de band met elkaar in de relatie te versterken: samen praten over hoe die anderen zijn en wat je daar van vindt en zo en op die manier te kunnen benadrukken hoe goed jullie het met elkaar getroffen hebben.
woensdag 27 november 2019 om 16:06
Ik vroeg of andere mensen deze ervaring ook wel eens hadden. En waarom zou ik me moeten verdedigen?viva-life22 schreef: ↑27-11-2019 08:53Wat wil je nu eigenlijk met dit topic? Ik heb anderhalve pagina gelezen en het enige wat ik zie, is dat jij overal in de verdediging schiet.
Maar goed, ik heb haar gezegd dat ik geen zin heb om oud en nieuw met die kloothommel van een vent van haar te vieren. Zelfs haar moeder komt niet meer als hij er is. Ze zei toen dat hij dus ook nog de feestdagen verpestte. Ja, hij verpest je leven al 20 jaar mop...
woensdag 27 november 2019 om 19:30
Zo gaat het bij mij en mijn man ook. Maar wij hebben ook 'gedeelde' vrienden, stellen dus, en wat ik een beetje vreemd vind aan dit topic, is dat het nogal logisch is - oftewel: volkomen normaal - dat die andere stellen soms héél irritant zijn, of héél opschepperig, of héél dronken, of héél weet-ik-veel-wat, maar... en nu komt de grote verrassing... dat ben je zelf natuurlijk óók.
Ja, echt wel.
Ik ben het ook. Mijn man ook. Iederéén die ik ken is bij vlagen onuitstaanbaar en dodelijk vermoeiend. En daarom zijn het dus ook vrienden, en geen geliefden van je. Hoe ouder mensen worden, hoe gekker. Hoe irritanter. Want: hoe meer zichzelf. Maar de schoonheid van vriendschap is juist om al die gekkigheden en rare eigenschappen te accepteren (dat doen zij bij jou namelijk ook!) en om er samen iets moois van te maken, ook al is het nooit perfect.
Het leven is niet perfect. Mensen - vrienden - zijn ook niet perfect. Niks is perfect. Maar je kunt met niet-perfecte mensen, die eigenlijk precies zijn zoals jijzelf, wel een hele mooie en interessante vriendschap hebben. Zolang je niet op elke slak zout legt. En je erbij blijft lachen. En je beseft dat ándere vrienden, als je die zou krijgen, af en toe net zo irritant/dronken/onbeschaamd etc. zullen zijn, omdat het MENSEN zijn.
woensdag 27 november 2019 om 19:45
Mooie post. Ik denk echt niet dat mijn vrienden niks over mij/ ons denken. Als er twee mensen apart zijn, zijn wij het wel. Maar je post zet me aan tot denken.samarinde schreef: ↑27-11-2019 19:30Zo gaat het bij mij en mijn man ook. Maar wij hebben ook 'gedeelde' vrienden, stellen dus, en wat ik een beetje vreemd vind aan dit topic, is dat het nogal logisch is - oftewel: volkomen normaal - dat die andere stellen soms héél irritant zijn, of héél opschepperig, of héél dronken, of héél weet-ik-veel-wat, maar... en nu komt de grote verrassing... dat ben je zelf natuurlijk óók.
Ja, echt wel.
Ik ben het ook. Mijn man ook. Iederéén die ik ken is bij vlagen onuitstaanbaar en dodelijk vermoeiend. En daarom zijn het dus ook vrienden, en geen geliefden van je. Hoe ouder mensen worden, hoe gekker. Hoe irritanter. Want: hoe meer zichzelf. Maar de schoonheid van vriendschap is juist om al die gekkigheden en rare eigenschappen te accepteren (dat doen zij bij jou namelijk ook!) en om er samen iets moois van te maken, ook al is het nooit perfect.
Het leven is niet perfect. Mensen - vrienden - zijn ook niet perfect. Niks is perfect. Maar je kunt met niet-perfecte mensen, die eigenlijk precies zijn zoals jijzelf, wel een hele mooie en interessante vriendschap hebben. Zolang je niet op elke slak zout legt. En je erbij blijft lachen. En je beseft dat ándere vrienden, als je die zou krijgen, af en toe net zo irritant/dronken/onbeschaamd etc. zullen zijn, omdat het MENSEN zijn.
woensdag 27 november 2019 om 19:59
woensdag 27 november 2019 om 20:26
donderdag 28 november 2019 om 16:58
Pff, dus die vriendin snapt maar niet dat ze er zelf voor kiest om bij een kloothommel te blijven, en dat ze zelf haar eigen feestdagen verpest. En TO ziet maar niet dat TO er zelf voor kiest om van ALLE vrienden die TO heeft, het meeste tijd door te brengen met de stellen die het minst leuk zijn.beetjegek schreef: ↑27-11-2019 16:06Maar goed, ik heb haar gezegd dat ik geen zin heb om oud en nieuw met die kloothommel van een vent van haar te vieren. Zelfs haar moeder komt niet meer als hij er is. Ze zei toen dat hij dus ook nog de feestdagen verpestte. Ja, hij verpest je leven al 20 jaar mop...
Lijken jullie meer op elkaar dan je denkt, daarom wil je d'r zeker elke dag bellen.