Zat van vrienden

25-11-2019 14:02 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat ook of ligt het aan mij?

1 stel waarvan de man constant loopt op te scheppen, over van álles.
1 stel waarvan de relatie ontzettend kapot is en ze blijven maar doorgaan, en wij moeten het al serieus 10 jaar aanhoren
1 stel waarvan de man ontzettend dominant en onvoorspelbaar is, deed ook een keer onterecht lelijk tegen mijn zoontje.

Ik heb gewoon geen zin meer in deze mensen. Maar ja, zo hou je ook niemand over.

Erger ik me teveel of zouden jullie er ook geen zin meer in hebben?
lilalinda schreef:
26-11-2019 16:37
nou, dolle boel
kom nog even vertellen hier, hoe smerig alles werd, toen de Shit de Fan raakte
Oh dat bloedt gewoon dood als ik het echt wil. Dus geen shit helaas.
beetjegek schreef:
26-11-2019 16:54
Oh dat bloedt gewoon dood als ik het echt wil. Dus geen shit helaas.
en dat zeg ik dus steeds: Laat het doodbloeden!
Niet haar aanspreken
Ik heb haar nummer gewoon verwijderd, kan ik haar iig niet meer zelf contacten.
Bulbul schreef:
26-11-2019 16:50
Ik zou een vriendschap waar ik geen positieve energie van krijg zo snel mogelijk laten verwateren. De redenen die je noemt om wel contact te houden zijn allemaal non-redenen. Tenzij je graag ergert. Dat is het misschien ook wel een beetje.
Plus dat sommige mensen zich graag verheven voelen boven anderen.
beetjegek schreef:
26-11-2019 17:19
Voor het geval dat je haar per ongeluk gaat missen ofzo? Wat een vreemde actie.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
beetjegek schreef:
26-11-2019 17:19
Had/heb je die drang dan wel?
vivautrecht85 schreef:
26-11-2019 17:20
Plus dat sommige mensen zich graag verheven voelen boven anderen.
Dat voel ik me bij hun zeker ja. Want het is zo.
Bulbul schreef:
26-11-2019 17:21
Voor het geval dat je haar per ongeluk gaat missen ofzo? Wat een vreemde actie.
Nee ik ken mezelf, dan ga ik toch weer bellen. Nu kan dat niet meer.
vivautrecht85 schreef:
26-11-2019 17:21
Had/heb je die drang dan wel?
Ja het is een soort gewoonte, haar elke dag te bellen. Mij belt ze niet. Ze appt altijd.
Niet meer met de stellen afspreken, maar gewoon zonder partners.
beetjegek schreef:
26-11-2019 18:23
Ja het is een soort gewoonte, haar elke dag te bellen. Mij belt ze niet. Ze appt altijd.
Wat geeft zij jou? En ja ik lees dat het een gewoonte is maar lijkt me dan toch dat je er iets uit haalt?

Ik vind het lastig te rijmen dat je enerzijds spreekt over de verplichting om haar terug te vragen voor een kinderverjaardag (waar dit hernieuwde contact weer mee begon) maar dat je anderzijds op eigen initiatief elke dag belt.

Nummers verwijderen omdat je anders de drang hebt iemand te contacteren klinkt meer als iets dat je doet bij destructieve exen.
Ik vraag me verder af waarom je-als alleen je partner nog met die man afspreekt- denkt dat je dan alsnog die ellende meekrijgt. Dat heb je toch zelf in de hand? Ik zou dan gewoon zeggen dat je er niks meer over wilt horen.
Of haal je toch iets uit die verhalen?

En op welke wijzen krijgen je kinderen dit drama mee, aangezien je zegt dat zij zich ook ergeren?
beetjegek schreef:
26-11-2019 18:23
Echt? Wat bijzonder. Ga eens bij jezelf te rade waarom dat zo is. En misschien doe je er goed aan in nieuwe vriendinnen te investeren met wie je wel een gelijkwaardige relatie hebt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
beetjegek schreef:
26-11-2019 11:26
Iemand vroeg of ze mij wel leuk vonden.
Lees nu het vetgedrukte in die quote eens opnieuw.
Tja dat is toch ook het recept voor ellende: vriendschappen/vriendengroepen die bestaan omdat die nou eenmaal altijd al bestaan, maar waar niemand echt meer wat uithaalt, maar ook niemand de ballen heeft om ermee te kappen omdat dit het enige is dat ze hebben.
Wat wil je nu eigenlijk met dit topic? Ik heb anderhalve pagina gelezen en het enige wat ik zie, is dat jij overal in de verdediging schiet.
Jullie kennen elkaar al heel lang en gaan uit gewoonte nog steeds met elkaar om, maar in feite is er niet zoveel basis. Klinkt alsof jullie geen echte vriendschappen met elkaar hebben, maar vooral in de sleur blijven hangen.

Maar soms helpen dit soort contacten ook om de band met elkaar in de relatie te versterken: samen praten over hoe die anderen zijn en wat je daar van vindt en zo en op die manier te kunnen benadrukken hoe goed jullie het met elkaar getroffen hebben.
viva-life22 schreef:
27-11-2019 08:53
Wat wil je nu eigenlijk met dit topic? Ik heb anderhalve pagina gelezen en het enige wat ik zie, is dat jij overal in de verdediging schiet.
Ik vroeg of andere mensen deze ervaring ook wel eens hadden. En waarom zou ik me moeten verdedigen?

Maar goed, ik heb haar gezegd dat ik geen zin heb om oud en nieuw met die kloothommel van een vent van haar te vieren. Zelfs haar moeder komt niet meer als hij er is. Ze zei toen dat hij dus ook nog de feestdagen verpestte. Ja, hij verpest je leven al 20 jaar mop...
beetjegek schreef:
27-11-2019 16:06
Ik vroeg of andere mensen deze ervaring ook wel eens hadden. En waarom zou ik me moeten verdedigen?
Je moet je niet verdedigen, je doet het.
lilalinda schreef:
26-11-2019 11:51
wij hebben voornamelijk onze eigen vrienden, wel wat stellen waar we wel eens mee eten.
Maar als ik een weekend weg ga, dan met MIJN vriendinnen, en meneer Lila gaat weekenden weg ook met Zijn vrienden
Zo gaat het bij mij en mijn man ook. Maar wij hebben ook 'gedeelde' vrienden, stellen dus, en wat ik een beetje vreemd vind aan dit topic, is dat het nogal logisch is - oftewel: volkomen normaal - dat die andere stellen soms héél irritant zijn, of héél opschepperig, of héél dronken, of héél weet-ik-veel-wat, maar... en nu komt de grote verrassing... dat ben je zelf natuurlijk óók.

Ja, echt wel.

Ik ben het ook. Mijn man ook. Iederéén die ik ken is bij vlagen onuitstaanbaar en dodelijk vermoeiend. En daarom zijn het dus ook vrienden, en geen geliefden van je. Hoe ouder mensen worden, hoe gekker. Hoe irritanter. Want: hoe meer zichzelf. Maar de schoonheid van vriendschap is juist om al die gekkigheden en rare eigenschappen te accepteren (dat doen zij bij jou namelijk ook!) en om er samen iets moois van te maken, ook al is het nooit perfect.

Het leven is niet perfect. Mensen - vrienden - zijn ook niet perfect. Niks is perfect. Maar je kunt met niet-perfecte mensen, die eigenlijk precies zijn zoals jijzelf, wel een hele mooie en interessante vriendschap hebben. Zolang je niet op elke slak zout legt. En je erbij blijft lachen. En je beseft dat ándere vrienden, als je die zou krijgen, af en toe net zo irritant/dronken/onbeschaamd etc. zullen zijn, omdat het MENSEN zijn.
samarinde schreef:
27-11-2019 19:30
Zo gaat het bij mij en mijn man ook. Maar wij hebben ook 'gedeelde' vrienden, stellen dus, en wat ik een beetje vreemd vind aan dit topic, is dat het nogal logisch is - oftewel: volkomen normaal - dat die andere stellen soms héél irritant zijn, of héél opschepperig, of héél dronken, of héél weet-ik-veel-wat, maar... en nu komt de grote verrassing... dat ben je zelf natuurlijk óók.

Ja, echt wel.

Ik ben het ook. Mijn man ook. Iederéén die ik ken is bij vlagen onuitstaanbaar en dodelijk vermoeiend. En daarom zijn het dus ook vrienden, en geen geliefden van je. Hoe ouder mensen worden, hoe gekker. Hoe irritanter. Want: hoe meer zichzelf. Maar de schoonheid van vriendschap is juist om al die gekkigheden en rare eigenschappen te accepteren (dat doen zij bij jou namelijk ook!) en om er samen iets moois van te maken, ook al is het nooit perfect.

Het leven is niet perfect. Mensen - vrienden - zijn ook niet perfect. Niks is perfect. Maar je kunt met niet-perfecte mensen, die eigenlijk precies zijn zoals jijzelf, wel een hele mooie en interessante vriendschap hebben. Zolang je niet op elke slak zout legt. En je erbij blijft lachen. En je beseft dat ándere vrienden, als je die zou krijgen, af en toe net zo irritant/dronken/onbeschaamd etc. zullen zijn, omdat het MENSEN zijn.
Mooie post. Ik denk echt niet dat mijn vrienden niks over mij/ ons denken. Als er twee mensen apart zijn, zijn wij het wel. Maar je post zet me aan tot denken.
beetjegek schreef:
26-11-2019 11:26
Alleen dit stel zijn losers. We hebben nog veel meer vrienden zei ik al eerder, maar met deze drie stellen gaan we het meest om.
Dan ga je minder met deze stellen om en meer met andere, je doet het echt zelf hoor.
Je vindt deze drie stellen stom, maar je hebt wel meer vrienden zeg je. Hoe stom vind je die vrienden dan wel niet?
Om je vraag in je OP te beantwoorden: ja, het ligt aan jou. Dat verklappen jouw berichten wel. Dat wat je biedt trek je aan, dus bedenk maar wat het over jou zegt.
beetjegek schreef:
27-11-2019 16:06
Maar goed, ik heb haar gezegd dat ik geen zin heb om oud en nieuw met die kloothommel van een vent van haar te vieren. Zelfs haar moeder komt niet meer als hij er is. Ze zei toen dat hij dus ook nog de feestdagen verpestte. Ja, hij verpest je leven al 20 jaar mop...
Pff, dus die vriendin snapt maar niet dat ze er zelf voor kiest om bij een kloothommel te blijven, en dat ze zelf haar eigen feestdagen verpest. En TO ziet maar niet dat TO er zelf voor kiest om van ALLE vrienden die TO heeft, het meeste tijd door te brengen met de stellen die het minst leuk zijn.

Lijken jullie meer op elkaar dan je denkt, daarom wil je d'r zeker elke dag bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven