Zat van vrienden
maandag 25 november 2019 om 14:02
Hebben jullie dat ook of ligt het aan mij?
1 stel waarvan de man constant loopt op te scheppen, over van álles.
1 stel waarvan de relatie ontzettend kapot is en ze blijven maar doorgaan, en wij moeten het al serieus 10 jaar aanhoren
1 stel waarvan de man ontzettend dominant en onvoorspelbaar is, deed ook een keer onterecht lelijk tegen mijn zoontje.
Ik heb gewoon geen zin meer in deze mensen. Maar ja, zo hou je ook niemand over.
Erger ik me teveel of zouden jullie er ook geen zin meer in hebben?
1 stel waarvan de man constant loopt op te scheppen, over van álles.
1 stel waarvan de relatie ontzettend kapot is en ze blijven maar doorgaan, en wij moeten het al serieus 10 jaar aanhoren
1 stel waarvan de man ontzettend dominant en onvoorspelbaar is, deed ook een keer onterecht lelijk tegen mijn zoontje.
Ik heb gewoon geen zin meer in deze mensen. Maar ja, zo hou je ook niemand over.
Erger ik me teveel of zouden jullie er ook geen zin meer in hebben?
maandag 25 november 2019 om 14:09
En jullie hebben waarschijnlijk ook dingen binnen jullie relatie waar ze zichzelf niet in kunnen vinden . Ik moet er bij veel mensen in mijn vriendenkring niet aan denken om zo te zijn of te leven, maar als we samen zijn is dat wat het is .
maandag 25 november 2019 om 14:11
Nou ik durf te zeggen dat wij goede vrienden zijn voor onze vrienden, dus we zijn wat waard. Alleen het stel met de kapotte relatie hebben niemand meer behalve ons. Iedereen is daar afgehaakt.
De andere twee stellen hebben genoeg andere vrienden. We kennen elkaar allemaal al erg lang.
maandag 25 november 2019 om 14:13
Misschien is je laatste zin wel cruciaal; jullie weten gewoon teveel van elkaar .beetjegek schreef: ↑25-11-2019 14:11Nou ik durf te zeggen dat wij goede vrienden zijn voor onze vrienden, dus we zijn wat waard. Alleen het stel met de kapotte relatie hebben niemand meer behalve ons. Iedereen is daar afgehaakt.
De andere twee stellen hebben genoeg andere vrienden. We kennen elkaar allemaal al erg lang.
maandag 25 november 2019 om 14:13
Dat zal best, maar ik en man ( en kinderen ) ergeren ons er wel aan.
maandag 25 november 2019 om 14:19
Toevallig heb ik dat gedaan. Tegen de opschepper gezegd dat hij niet zo moet opscheppen altijd, tegen mijn vriendin met de dominante man dat hij niet zo lelijk tegen mijn zoontje moest doen, en tegen vriendin met de slechte relatie dat ik er erg veel moeite mee heb hoe zij zich laat behandelen.
Als antwoord kreeg ik; een beetje gesputter, bij nr twee dat dominante man het zich niet kon herinneren maar mijn vriendin geloofde me meteen,
En vriendin met de rot relatie zei dat ze weet dat ik er moeite mee heb maar ze kan de kracht niet vinden ermee te stoppen.
maandag 25 november 2019 om 14:30
Deze viel me op. Waarom speel je dit via zijn partner en geef je hem zélf geen lik op stuk op het moment dat het gebeurd? Dito voor de eerste vriendin. Zíj schept toch niet op? Waarom moet zij dan je ongenoegen horen en niet haar partner?beetjegek schreef: ↑25-11-2019 14:19Toevallig heb ik dat gedaan. Tegen de opschepper gezegd dat hij niet zo moet opscheppen altijd, tegen mijn vriendin met de dominante man dat hij niet zo lelijk tegen mijn zoontje moest doen, en tegen vriendin met de slechte relatie dat ik er erg veel moeite mee heb hoe zij zich laat behandelen.
Als antwoord kreeg ik; een beetje gesputter, bij nr twee dat dominante man het zich niet kon herinneren maar mijn vriendin geloofde me meteen,
En vriendin met de rot relatie zei dat ze weet dat ik er moeite mee heb maar ze kan de kracht niet vinden ermee te stoppen.
Alleen bij de derde is het iets waar zij bij betrokken is, en als zij de kracht niet kan vinden om ermee te stoppen, heb je de keus uit twee dingen: er voor haar zijn en het 'gezwam' aanhoren of de vriendschap op een laag pitje zetten.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 25 november 2019 om 14:33
maandag 25 november 2019 om 15:24
Ik was eerst nogal verbaasd door zijn reactie, en ik wilde geen scène schoppen, het was nl een kinderverjaardag, en hij kan nogal tekeer gaan. Mijn vriendin nodigde ons later uit voor Halloween en toen heb ik nee gezegd en de reden waarom.Hasse88 schreef: ↑25-11-2019 14:30Deze viel me op. Waarom speel je dit via zijn partner en geef je hem zélf geen lik op stuk op het moment dat het gebeurd? Dito voor de eerste vriendin. Zíj schept toch niet op? Waarom moet zij dan je ongenoegen horen en niet haar partner?
Alleen bij de derde is het iets waar zij bij betrokken is, en als zij de kracht niet kan vinden om ermee te stoppen, heb je de keus uit twee dingen: er voor haar zijn en het 'gezwam' aanhoren of de vriendschap op een laag pitje zetten.
maandag 25 november 2019 om 15:27
Ik voel me nogal verplicht, de vriendschap was al verbroken, maar omdat onze dochters weer contact hadden en elkaar wilden zien moesten wij elkaar wegens hun leeftijd toch ook weer ontmoeten, toen vroeg vriendin me op de verjaardag van haar dochter, en ik wilde niet gaan, maar toen ik hoorde dat er behalve oma niemand kwam vond ik het zielig om af te zeggen. Daarna was mijn zoontje jarig en moest ik ze wel terug uitnodigingen. Nu wil mijn dochter niet meer met haar dochter omgaan en nu zit ik ermee. Mijn man en haar partner zijn al heel lang vrienden en mijn man wil er wel mee omgaan blijkbaar. Ook al ergert hij zich ook.
maandag 25 november 2019 om 15:46
Ga voor jezelf eerst na wat deze contacten jou nog opleveren.
Is er nog iets gemeenschappelijks waar je plezier in hebt, richt je dan daarop.
Bijvoorbeeld door samen iets te ondernemen wat je beide leuk vindt.
Overigens hoeven dit geen vriendschappen te zijn waarbij je altijd met z n vieren afspreekt. Jouw man kan ook alleen met een van en afspreken als hij dat wil.
Als je van een van deze koppels de vrouw wel als vriendin wil blijven zien spreek dan met z n tweeën af.
Heb je ook hier geen behoefte aan kap het dan af.
Het feit dat je ooit goede vrienden was betekend niet dat je dat levenslang moet blijven.
Is er nog iets gemeenschappelijks waar je plezier in hebt, richt je dan daarop.
Bijvoorbeeld door samen iets te ondernemen wat je beide leuk vindt.
Overigens hoeven dit geen vriendschappen te zijn waarbij je altijd met z n vieren afspreekt. Jouw man kan ook alleen met een van en afspreken als hij dat wil.
Als je van een van deze koppels de vrouw wel als vriendin wil blijven zien spreek dan met z n tweeën af.
Heb je ook hier geen behoefte aan kap het dan af.
Het feit dat je ooit goede vrienden was betekend niet dat je dat levenslang moet blijven.
maandag 25 november 2019 om 15:52
En als antwoord op de vraag hebben jullie dat ook?
Ik spreek met al mijn vriendinnen 1-op-1 af.
Met 1 regelmatig ook samen met partner.
Met een ander 1 keer per jaar ook samen met partner.
Dus nee, wat mij betreft heb je een vriendschap met iemand en betekend het hebben van een partner niet automatisch dat je dan niet meer 1-op-1 afspreekt.
Ik spreek met al mijn vriendinnen 1-op-1 af.
Met 1 regelmatig ook samen met partner.
Met een ander 1 keer per jaar ook samen met partner.
Dus nee, wat mij betreft heb je een vriendschap met iemand en betekend het hebben van een partner niet automatisch dat je dan niet meer 1-op-1 afspreekt.
maandag 25 november 2019 om 17:18
Een vriendin van mij is met zo’n opschepper als in jouw OP getrouwd..ik trok dat opschepperige hoogdravende gedoe niet meer en spreek nu 1x per maand met haar af in de stad om een hapje te eten en bij te praten; hij blijft dan thuis met hun kindje.
Is dat een optie?
Is dat een optie?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
maandag 25 november 2019 om 17:48
Dan had je eerst na moeten denken voor je ja zegt. Nu zit je er wel aan vast.
Wat betreft hebben jullie dit ook; in onze vriendengroep ook stellen met wie ik wat minder kan, of in wiens levensstijl ik me totaal niet kan vinden. Die zie k vooral op de echt gezamenlijke vriendengroep dingen en verder ontwijk ik ze. Met andere vrienden spreek ik ook één op één af, of in kleinere groepjes, maar zij zijn er dan niet bij. Overigens weten zij wel van die groepjes, maar mengen zich er ook niet in dus blijkbaar is het wederzijds.
"After all this time?" "Always."
maandag 25 november 2019 om 18:47
Ik zou idd alleen met mijn vriendinnen kunnen afspreken, maar omdat de mannen ook allemaal vrienden zijn spreken we met zijn vieren af, en de kinderen vinden elkaar leuk.
Wat het me oplevert, ja mijn vriendinnen vind ik wel heel leuk en lief, dus het is leuk om tijd met ze door te brengen.
De vriendschap met de nare relatie is al een paar keer “ uit “ geweest, maar elke keer proberen we het weer.
Wat het me oplevert, ja mijn vriendinnen vind ik wel heel leuk en lief, dus het is leuk om tijd met ze door te brengen.
De vriendschap met de nare relatie is al een paar keer “ uit “ geweest, maar elke keer proberen we het weer.
maandag 25 november 2019 om 19:10
Je schrijft zo ontzettend in de wij-vorm. We dit, we dat. Zij dit, zij dat.beetjegek schreef: ↑25-11-2019 18:47Ik zou idd alleen met mijn vriendinnen kunnen afspreken, maar omdat de mannen ook allemaal vrienden zijn spreken we met zijn vieren af, en de kinderen vinden elkaar leuk.
Je bent toch geen Siamese tweeling met je man? Ga eigen vrienden maken en hang niet zo aan je man als het gaat om vriendschappen. Je vindt je vrienden dus niet leuk. Misschien zij jou ook niet zo als ze horen hoe je over ze denkt. Ga nieuwe vrienden maken. Zonder je man. Het hebben van een eigen sociaal leven is wel zo gezond.