Zat van vrienden
maandag 25 november 2019 om 14:02
Hebben jullie dat ook of ligt het aan mij?
1 stel waarvan de man constant loopt op te scheppen, over van álles.
1 stel waarvan de relatie ontzettend kapot is en ze blijven maar doorgaan, en wij moeten het al serieus 10 jaar aanhoren
1 stel waarvan de man ontzettend dominant en onvoorspelbaar is, deed ook een keer onterecht lelijk tegen mijn zoontje.
Ik heb gewoon geen zin meer in deze mensen. Maar ja, zo hou je ook niemand over.
Erger ik me teveel of zouden jullie er ook geen zin meer in hebben?
1 stel waarvan de man constant loopt op te scheppen, over van álles.
1 stel waarvan de relatie ontzettend kapot is en ze blijven maar doorgaan, en wij moeten het al serieus 10 jaar aanhoren
1 stel waarvan de man ontzettend dominant en onvoorspelbaar is, deed ook een keer onterecht lelijk tegen mijn zoontje.
Ik heb gewoon geen zin meer in deze mensen. Maar ja, zo hou je ook niemand over.
Erger ik me teveel of zouden jullie er ook geen zin meer in hebben?
maandag 25 november 2019 om 21:22
Mijn man en ik vinden het prettig om samen te zijn. Doen ook dingen zonder elkaar maar dan wel met diezelfde mensen. Of ze mij leuk vinden ? misschien ook wel niet, maar dan zouden ze wel wegblijven.Hatchi schreef: ↑25-11-2019 19:10Je schrijft zo ontzettend in de wij-vorm. We dit, we dat. Zij dit, zij dat.
Je bent toch geen Siamese tweeling met je man? Ga eigen vrienden maken en hang niet zo aan je man als het gaat om vriendschappen. Je vindt je vrienden dus niet leuk. Misschien zij jou ook niet zo als ze horen hoe je over ze denkt. Ga nieuwe vrienden maken. Zonder je man. Het hebben van een eigen sociaal leven is wel zo gezond.
WIJ vinden het prima zo.
maandag 25 november 2019 om 21:52
Jullie hebben naar je zin samen en daar genieten jullie van en da heb je op een gegeven moment geen zin meer in de ergernissen die bepaalde mensen met zich mee brengen, dan doe je liever iets anders. Het lullige is dat als "de partner van" je wel leuk vinden die vaak ongevraagd zichzelf uitnodigen en het signaal net even te duidelijk is dat je partner niet leuk vindt. Je komt er gewoon niet echt uit (wij tenminste niet), je zit soms met bezoek waar je de helft gewoon echt vervelend vindt maar je ook je vriendin/vriend niet wil beledigen.
dinsdag 26 november 2019 om 02:10
Het klinkt dat jullie allemaal gezapig accepteren hoe de situatie is.
Dan blijft het dus ook altijd zoals het is. Iemand moet iets doorbreken of jullie blijven allemaal in dezelfde rollen.
Gebruik confronterende humor bij de opschepper, geef duidelijkheid bij de man die zijn vrouw rot behandelt en zeg zoiets als: ik vind niet dat je dat tegen je vrouw kan zeggen en kijk hem in de ogen aan.
Zo maak je een stand en geef jij meer duidelijkheid.
dinsdag 26 november 2019 om 06:43
Als jullie echt zo leuk zijn, zou je toch verwachten dat je vrienden hebt/kunt krijgen die ook leuk zijn toch?
Weten ze dat je zo over ze denkt?
Want je schrijft wel dat je bijvoorbeeld de vriendin in de slechte relatie op het hart drukte dat ze beter verdient, maar dat is toch anders dan dat je het hier uit. In dit topic lijkt het meer op ergernis dan bezorgdheid.
dinsdag 26 november 2019 om 06:55
Ik erger me er ook aan! Ze is notabene vorige week verhuisd, zonder hem, en de kinderen bloeiden weer op, neemt ze hem terug in huis! Na 10 jaar ben je de bezorgdheid wel voorbij hoor.vivautrecht85 schreef: ↑26-11-2019 06:43Als jullie echt zo leuk zijn, zou je toch verwachten dat je vrienden hebt/kunt krijgen die ook leuk zijn toch?
Weten ze dat je zo over ze denkt?
Want je schrijft wel dat je bijvoorbeeld de vriendin in de slechte relatie op het hart drukte dat ze beter verdient, maar dat is toch anders dan dat je het hier uit. In dit topic lijkt het meer op ergernis dan bezorgdheid.
dinsdag 26 november 2019 om 07:24
Mijn vraag was dus of je dat hebt verteld. Als het echt vrienden zijn kun je ze toch vertellen wat je hier schrijft? Kunnen ze zelf de keuze maken of ze wel zin hebben in vrienden die zo over hen denken. Los of dat terecht is of niet.
dinsdag 26 november 2019 om 07:32
Tuurlijk heb ik dat gezegd en met mij haar hele omgeving. Ik zei al eerder dat ze niemand meer over hebben.vivautrecht85 schreef: ↑26-11-2019 07:24Mijn vraag was dus of je dat hebt verteld. Als het echt vrienden zijn kun je ze toch vertellen wat je hier schrijft? Kunnen ze zelf de keuze maken of ze wel zin hebben in vrienden die zo over hen denken. Los of dat terecht is of niet.
dinsdag 26 november 2019 om 08:17
Jeetje. Ze weten dus dat je eigenlijk geen zin meer in ze hebt maar dar je overweging is dat je niemand meer overhoudt en nog willen ze met jullie afspreken? Wat een wanhopige bende. Ik zou nog liever geen vrienden hebben.
dinsdag 26 november 2019 om 11:26
dinsdag 26 november 2019 om 11:28
Echt weer een Viva antwoord, met je “ wanhopige” bende. Ik heb hun niet nodig hoor, volgens mij heb je niet gelezen.vivautrecht85 schreef: ↑26-11-2019 08:17Jeetje. Ze weten dus dat je eigenlijk geen zin meer in ze hebt maar dar je overweging is dat je niemand meer overhoudt en nog willen ze met jullie afspreken? Wat een wanhopige bende. Ik zou nog liever geen vrienden hebben.
dinsdag 26 november 2019 om 11:32
Eh pardon? Ik vind hen wanhopig dat ze blijven komen, al weten ze dus hoe je over hen denkt en dat je hen losers noemt.
In de OP zeg je toch echt zelf dat je zo niemand over houdt. Is het dan heel raar dat mensen daaruit opmaken dat je behalve deze mensen niet veel hebt?
dinsdag 26 november 2019 om 11:35
Ja herkenbaar, 1 stel dat niet met en niet zonder elkaar kan, hij dominante kerel, zij daar door lief in zijn gezicht en constant liegen en dingen achter zijn rug om doen en zelf mij gebruiken voor leugens.
1 vriendin, alleenstaand met kind die constant met nieuwe vriendjes samen gaat wonen, die ze wil veranderen, waar ze dezelfde spelletjes mee speelt wat altijd eindigt in drama, daarna altijd daarover wil klagen en zij zijn altijd gek en zij zelf natuurlijk niet, en een week later weer opnieuw verkering.
Ik kan het ook niet meer opbrengen om aardig tegen ze te doen dus ik houd maar afstand.
1 vriendin, alleenstaand met kind die constant met nieuwe vriendjes samen gaat wonen, die ze wil veranderen, waar ze dezelfde spelletjes mee speelt wat altijd eindigt in drama, daarna altijd daarover wil klagen en zij zijn altijd gek en zij zelf natuurlijk niet, en een week later weer opnieuw verkering.
Ik kan het ook niet meer opbrengen om aardig tegen ze te doen dus ik houd maar afstand.
dinsdag 26 november 2019 om 11:40
dinsdag 26 november 2019 om 11:48
Je spreekt jezelf heel erg tegen.
Ik vind het heel ongezond om samen je vrienden uit te kiezen. Klinkt heel afhankelijk...
Als je individueel je vriendinnen kiest kan je pas goed investeren wat jij belangrijk vindt.
Ik zie hier in de omgeving ook van die stellen vriendschappen (lees: bbq in de zomer, het liefst in de voortuin, lekker bij elkaar hangen: komt altijd ruzie van!). Het is af en toe hilarisch om te volgen van de zijlijn.
Nee hoor, ik heb lekker mijn zelf gekozen waardevolle vriendschappen (2 groepjes en nog wat losse vriendinnen) en mijn man twee beste maatjes waar hij alles kwijt kan en verder is hij graag gezien in de kroeg en bij de voetbal, waar ik niet te vinden ben.
Het gaat al 30 jaar goed.
dinsdag 26 november 2019 om 11:51
wij hebben voornamelijk onze eigen vrienden, wel wat stellen waar we wel eens mee eten.
Maar als ik een weekend weg ga, dan met MIJN vriendinnen, en meneer Lila gaat weekenden weg ook met Zijn vrienden
dinsdag 26 november 2019 om 12:19
Waarom?
Sorry hoor maar dat ligt echt volledig aan jullie zelf!
Ik heb je werkelijk niets positiefs horen zeggen over deze vrienden maar je spreekt wel af voor oud en nieuw.
Waarom verbreek je deze vriendschappen niet gewoon?
Zo leuk vinden jullie ze blijkbaar niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 26 november 2019 om 13:01
Dat weten ze zelf ook wel dat ze dat zijn. Maar dat betekent niet dat ik mijn vriendin niet lief vind, ik word gewoon moe van hun drama. Kinderen uit huis geplaatst, drugs verslaving, onder bewind, en die relatie die nergens meer over gaat. En ik heb nog een keer, zat mensen om me heen.vivautrecht85 schreef: ↑26-11-2019 11:32Eh pardon? Ik vind hen wanhopig dat ze blijven komen, al weten ze dus hoe je over hen denkt en dat je hen losers noemt.
In de OP zeg je toch echt zelf dat je zo niemand over houdt. Is het dan heel raar dat mensen daaruit opmaken dat je behalve deze mensen niet veel hebt?
dinsdag 26 november 2019 om 13:02
Niet gelezen? Onze dochters zochten elkaar weer op, waarop zij mij uitnodigde op de verjaardag van haar dochter, daar kwam dus helemaal niemand en toen vond ik het zielig om niet te gaan, vervolgens was mijn zoon jarigen moest ik ze wel terug uitnodigen.vivautrecht85 schreef: ↑26-11-2019 11:40Overigens, als je die "losers" (jouw woorden he, voordat je me weer iets in de mond legt) niet nodig hebt, waarom ga je er dan mee om?